Archief - Digitale Televisie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

thinkFishstick

Legacy Member
Impuls zei:
Met de komst van digitale tv had ik een vraagje.

Je hebt kabel en digibox nodig voor digitale televisie...

maar wat als je interactief wenst mee te stemmen en video on demand doet ?

Ben je dan verplicht je kabelrouter aan te sluiten op je digibox (rj45 is voorzien op de digibox)

Je zal dus een kabelrouter moeten hebben....

Verlies je dan 1 van je 2 ip adressen of krijg je een extra ip adres ?

Waarom vind ik op de telenet site bitter weinig informatie en ik wil geen kritiek uitoefenen maar je moet al ver zoeken en klikken om ergens te zien dat je een kabelrouter nodig hebt...

Uit de reclame kan je afleiden dat je enkele een digibox nodig hebt om alles te benutten...maar dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn.

Doch, een tijdje geleden kan je interactief meestemmen met een wedstrijd op de brt....ik vraag me af hoe ze dat hebben gedaan...

Groeten

Impuls

Heb je post gelezen en geïnformeerd voor ik vertrok, ben nu thuis.

Drie mogelijkheden
a) Je hebt al een telenet of kabelmodem -> je krijgt (zit in installatieprijs) een router (router -> modem en router -> digibox) om zo je eigen modem (en enkel IP) te behouden en toch interactiviteit met de digibox te krijgen.

b) geen kabelmodem/telenet -> je krijgt een modem (installatieprijs).

c) je wil geen interactiviteit -> geen modem nodig, enkel digibox.

De site is idd nogal complex. Momenteel ligt da vooral aan het feit dat er nog maar bitter weinig concrete info is mbt prijzen, etc.


mauron: kijk jij naar die zenders? Zo ja, haal gewoon een cabletuner met eenmalige kost in huis. Kijk je niet meer naar die zenders? Breng em terug. Met luxeproduct bedoel ik dat je altijd keuze hebt: niemand stopt je om je kabelabo op te zeggen en bij Belgacom te gaan of enkel antenne te gebruiken.

Fenix: zelfde abo is ook meer zenders, als je een digibox hebt :p. Ik kan hetzelfde argument gebruiken. Btw, degenen die echt 'arm' zijn, zitten aan sociaal tarief, en daar is het €25 ipv €50 waarborg.

FeNiX4LiFe

Legacy Member
thinkFishstick zei:
Fenix: zelfde abo is ook meer zenders, als je een digibox hebt :p. Ik kan hetzelfde argument gebruiken. Btw, degenen die echt 'arm' zijn, zitten aan sociaal tarief, en daar is het €25 ipv €50 waarborg.
binnen X jaar zijn die met het sociaal gen bal en moeten ze overschakelen ook al hebben ze het geld niet.

ook al hoor ik niet in die groep zou ik toch eisen een minimumaanbod blijvend bij analoog

zelfde aanbod meer zenders jah alsde weer zoveel bijbetaald.

tkomt erop neer bijbetalen bijbetalen en bijbetalen

thinkFishstick

Legacy Member
FeNiX4LiFe zei:
binnen X jaar zijn die met het sociaal gen bal en moeten ze overschakelen ook al hebben ze het geld niet.

ook al hoor ik niet in die groep zou ik toch eisen een minimumaanbod blijvend bij analoog

zelfde aanbod meer zenders jah alsde weer zoveel bijbetaald.

tkomt erop neer bijbetalen bijbetalen en bijbetalen

't kan nooit goe genoeg eh? Minimumaanbod = antenne. VRT, Canvas, BBC naargelang uw locatie. Had ge nu echt verwacht da eender welke aanbieder zoveel werk ging steken in lokale DTV/HDTV ontwikkeling en dat dan gratis ging aanbieden? Suuure. Ze hadden het nog meer elitair kunnen maken door gewoon GEEN digibox/tuner aan te bieden, en enkel aan mensen met nieuwe Digitale / HDTV's dit aan te bieden, maar dan had ge uw 8 zenders ook kwijtgeweest, zonder simpele oplossing.

Flashback 10 jaar terug, ocharme al die arme menskes die VHS moete kopen terwijl ze nen betamax hebben!

mauron

Legacy Member
thinkFishstick zei:
mauron: kijk jij naar die zenders? Zo ja, haal gewoon een cabletuner met eenmalige kost in huis. Kijk je niet meer naar die zenders? Breng em terug. Met luxeproduct bedoel ik dat je altijd keuze hebt: niemand stopt je om je kabelabo op te zeggen en bij Belgacom te gaan of enkel antenne te gebruiken.

Ja, ik kijk naar die zenders, maar het gaat mij vooral om het principe. Zij ontnemen mij 8 zenders, zonder de prijs ook maar 1 eurocent te doen dalen, en verwachten dat ik zomaar bijbetaal om dezelfde dienst als voorheen te bekomen.

FeNiX4LiFe

Legacy Member
mauron zei:
Ja, ik kijk naar die zenders, maar het gaat mij vooral om het principe. Zij ontnemen mij 8 zenders, zonder de prijs ook maar 1 eurocent te doen dalen, en verwachten dat ik zomaar bijbetaal om dezelfde dienst als voorheen te bekomen.
mja volgens de krant was er een regel die een verlaging van 5% van abo zorgde per 3 zenders weg.

de gemeente hebben bezweken en het niet toegepast.

weer eens te meer. macht van he tgeld.

laat het volk maar betalen

thinkFishstick

Legacy Member
Als er nog serieuze vragen zijn ivm iDTV, laat maar weten. Kga stoppen met de discussie aangezien het vrij nutteloos is :p.

FeNiX4LiFe

Legacy Member
BRUSSEL - Het handhaven van de kabelabonneeprijs door Telenet, ondanks de schrapping van 8 van de 34 televisiekanalen, is in strijd met de afspraak die het bedrijf destijds heeft gemaakt met de gemeentelijke aandeelhouders. Toen de gemeenten hun kabelnet verkochten aan Telenet, werd afgesproken dat met elke schrapping van drie tv-kanalen de abonneeprijs met 5procent omlaag moest.



feiten zijn feiten :)
telenet speelt weer met de voeten van hun klanten.
nog erger dan belgacom daar is koppelverkoop

thinkFishstick

Legacy Member
De woordvoerder van Telenet, Jan De Grave, beklemtoont dat de televisiekijker vandaag veel meer kanalen heeft dan toen de intercommunales het kabelnet aan Telenet verkochten. Hij zegt ook dat de abonneeprijs sinds 2002 niet meer aangepast is. Zelfs indexaanpassingen bleven uit.

feiten zijn feiten. Ik kan ook krantenknipseltjes quoteren.

tim_hypernnova

Legacy Member
M@drox zei:
Ik vind het wel schandalig van Belgacom, je bent verplicht om een ADSL Go (39,95€) abonnement te nemen en dan nog eens een abonnement op Belgacom TV (25€ of 15€). Zeker wanneer ik Telenet en telefonie bij Telenet heb :angry: , dit komt op 65€ per maand :tongue:
M.a.w. ik ga Telenet niet opzeggen dus voor mij geen voetbal, ik vond Canal+ toch heel wat eenvoudiger (gewoon decoder aansluiten op distributie).
Daarbij heb ik serieuze twijfels ivm met de technologie staat helemaal niet op punt.

Ik ga in augustus/september gaan samenwonen en we zijn aan het kijken wat te doen.

Volgens hetgeen ik bekeken heb, kan het goedkoper komen dan de gewone TV+Canal+ (aansluitingskosten niet meegerekend).

Aangezien we sowieso een aansluiting op ADSL nemen (voor internet) + abo hoort dit voor mij niet bij de prijs van de digitale TV.

De kosten die ik daarvoor heb zijn :

- aansluitingskosten
- 6€ / maand voor decoder
- 15€ of 25 € /maand voor voetbal
Voor zover ik nu gezien heb, moet je de kanalen zelf niet nemen. Dus daarvoor kan ik dan kabel nemen.

Dit komt dan in feite neer op gewone tv + internet + net voor voetbal ( 21€ of 31 €) : dit zou dezelfde prijs zijn als nu met Canal+.

thinkFishstick

Legacy Member
tim_hypernnova zei:
Ik ga in augustus/september gaan samenwonen en we zijn aan het kijken wat te doen.

Volgens hetgeen ik bekeken heb, kan het goedkoper komen dan de gewone TV+Canal+ (aansluitingskosten niet meegerekend).

Aangezien we sowieso een aansluiting op ADSL nemen (voor internet) + abo hoort dit voor mij niet bij de prijs van de digitale TV.

De kosten die ik daarvoor heb zijn :

- aansluitingskosten
- 6€ / maand voor decoder
- 15€ of 25 € /maand voor voetbal
Voor zover ik nu gezien heb, moet je de kanalen zelf niet nemen. Dus daarvoor kan ik dan kabel nemen.

Dit komt dan in feite neer op gewone tv + internet + net voor voetbal ( 21€ of 31 €) : dit zou dezelfde prijs zijn als nu met Canal+.
Met het verschil dat je bij canal+ voor die prijs (Canal+ is 28€ + 6€ decoder) nog Rood, Blauw (voetbal), Geel en Fezztival krijgt. En dat je niet naar 600kbit wordt gezet voor itnernet telkens je belgacom idtv kijkt.
Heb je al gekeken of je aansluitbaar bent? Aansluitkosten daar zijn trouwens 129€, bij telenet is er enkel de €25 activatiekosten. Je vergeet ook de kost van de nieuwe Belgacom modem (werkt enkel met specifiek philips wireless model). Zover ik weet kost die €99?

SilentSpring

Legacy Member
heb de thread niet helemaal gelezen wegens smallband, maar ze doen die 8 zenders dus weg omdat hun netwerk niet zwaar genoeg is om met het huidig aantal zenders en digitale tv erbij te werken. bij andere zoals interbel of wa wast ist glasvezel en ist netwerk sterk genoeg. staat in de standaard van vandaag ne artikel over

thinkFishstick

Legacy Member
Ongeveer, Freddie. Belgische kabel zit momenteel propvol. Telenet zit met internet, telefonie, analoge tv, en nu idtv op dezelfde kabel. Voor iDTV wordt 8Mbps voorzien, en dat neemt vrij veel ruimte in. Analoge signalen, relatief gezien, nemen veel ruimte in. Ruwgezegd kun je voor elke analoge zender ~8 digitale zenders in bandbreedte op de kabel zetten.

K-2

Legacy Member
thinkFishstick zei:
Als er nog serieuze vragen zijn ivm iDTV, laat maar weten. Kga stoppen met de discussie aangezien het vrij nutteloos is :p.
Ik wil wel ;)
Ik ben verdomme zo kwaad dat ik speciaal heb geregistreerd ... :p

Ik zit al maanden te wachten op de digitale tv: Ik ken iemand in frankrijk met Canal digital (per satteliet), 250 kanalen en een pay-per-view aanbod met +/-alle films ooit gemaakt, en ook al omdat ik van vrienden weet wat het in Nederland is: kijk maar naar deze zenderindeling: +/- 90 gewone kanalen, 7 nieuwskanalen, 5 sportkanalen, 40(!) non stop muziekkanalen, en 30 gewone radio zenders, waaronder zelfs klara(!!)... Wel dat heb je in NL voor 7,5 euro in de maand... 7,5 EURO. 't is zo weinig omdat dit naar het schijnt de basis-basis versie is :doh:

En wat ik het meest jammer vind: bij ons geen spoor te zien van "nieuwe" kanalen. En met "nieuw", bedoel ik gewone tv kanalen uit het buitenland (in tegenstelling tot "altijd brol" thema-kanalen als fashion tv of zo). Pakweg een paar commerciële zenders uit Nederland (der zijn er toch 6), of BBC3 en BBC 4, de grote Amerikaanse zenders (zoals een NBC, een ABC of FOX...).

Ik heb adsl, dus keek ik eerst naar belgacom: tja... 40 kanalen ("vanaf de lancering brengen wij 100 kanalen"), waaronder Frankrijk 1,2,3,4,5,6 en enkele RTL's :wtf: (Waalse invloed bij belgacom, of zo?) En even vergeten dat iets lanceren zonder de 2e grootste zendergroep (VMMa), redelijk onnozel is.

Bij telenet krijgen we extra: Frankrijk 3,4,5 (wat is dat toch??), discovery channel en tell-sell (yipie). Uit te breiden met (daar gaan we weer) thema-zenders.

Hééél, hééél triestig is dat... Ik was echt klaar om van dag 1 naar de winkel te rennen en digitale tv te nemen, ook al had ik kinderziekten verwacht (slechte of geen internet tijdens tv kijken, dat soort zaken), maar dat het aanbod zo mager zou zijn, dat had ik niet voor mogelijk gehouden...

thinkFishstick

Legacy Member
K-2: Goed punt, en ik begrijp het. Tis idd wel vrij mager momenteel, staat zoals je zei nog in de kinderschoentjes. Tis ook zo dat we zelf (zelfs de dienst iDTV die niet aan de 'core' werkt) nog maar heel weinig weet ivm prijzen, puur aanbod, etc. Zelf verwacht ik wel dat het basisaanbod zenders (maw, die zonder meerprijs) uiteindelijk nog groeit.
Probleem is dat idd satteliet veel meer opties geeft: maar ook verschrikkelijk duur is om frequenties van te kopen. Momenteel zitten we met 'maar' ~2mil potentiele klanten, en ik vermoed dat cost/expected income ratio te klein is momenteel om sattelietkanalen te verantwoorden. Er zijn nu wel een aantal waalse intercommunales die met telenet aan't onderhandelen zijn, idem integan/limburg/Wvlamingen, en bij die laatste drie zijn de onderhandeling - ahem - "geavanceerd". Als het aantal totale klanten groeit, kan men voor dezelfde prijs meer kanalen aanbieden.

Out of curiousity, hoe lang heeft NL al DTV?

tim_hypernnova

Legacy Member
thinkFishstick zei:
Met het verschil dat je bij canal+ voor die prijs (Canal+ is 28€ + 6€ decoder) nog Rood, Blauw (voetbal), Geel en Fezztival krijgt. En dat je niet naar 600kbit wordt gezet voor itnernet telkens je belgacom idtv kijkt.
Heb je al gekeken of je aansluitbaar bent? Aansluitkosten daar zijn trouwens 129€, bij telenet is er enkel de €25 activatiekosten. Je vergeet ook de kost van de nieuwe Belgacom modem (werkt enkel met specifiek philips wireless model). Zover ik weet kost die €99?

Idd het is maar enkel voetbal, maar om eerlijk te zijn, ik zou canal+ maar enkel daarvoor gebruiken ;)

Terwijl ik voetbal kijk zit ik niet te surfen, dus dat ongemak neem ik er bij. Aangezien ik voor de rest op gewone kabel zou zitten, valt dat dus goed mee.
Ik moet sowieso een aansluiting en wireless modem kopen,dus kan ik evengoed daarvoor opteren (is wel iets duurder, dat weet ik ook wel).

Aansluiting zou lukken, dat heb ik nagekeken.

thinkFishstick

Legacy Member
Als't idd voor de voetbal is, en ge gaat toch een nieuw aansluiting pakken , is da idd wel een goeie optie. Gaat ge voor basiskanalen (vrt, vtm, etc) bij mixtics blijven?

editje: gij gaat misschien niet surfen, maar als ge gaat samenwonen, uwe partner dan? Of is da ook ne voetbalfreak?

tim_hypernnova

Legacy Member
thinkFishstick zei:
Als't idd voor de voetbal is, en ge gaat toch een nieuw aansluiting pakken , is da idd wel een goeie optie. Gaat ge voor basiskanalen (vrt, vtm, etc) bij mixtics blijven?

editje: gij gaat misschien niet surfen, maar als ge gaat samenwonen, uwe partner dan? Of is da ook ne voetbalfreak?

Mijne partner ziet gelukkig ook graag voetbal :)
Voor basiskanalen zou ik idd mixtics nemen .

tim_hypernnova

Legacy Member
thinkFishstick zei:
Wa hebt ge momenteel? Basis + C+?

Op het appartement waar we gaan is er voorlopig niks. Nog alle keuze dus. Op appartment beneden is er al kabel geweest, die moet enkel geactiveerd worden. Wij gaan wel boven zitten.

Mijn vriendin heeft bij haar thuis C+. We gingen die meenemen en abo overnemen, maar heeft nu niet veel zin.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan