Archief - Digitale Televisie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yo-Han

Legacy Member
de dag dat het full digitaal is,dus dat elke post het zo uitzend,en je een simpele aansluiting in de muur hebt rechtstreeks naar de digitaal in van een tv/ projector,dan word het interessant ...

Goldrusher

Legacy Member
Alles moet 1920x1080 zijn. Dan pas kun je overschakelen op een deftige LCD televisie en is een abonnement op digitale televisie de moeite.

Ik zie hier nauwelijks verschil tussen een goede televisiezender en een DVD. Dus voor die kwaliteit en wat onnozele vtm-spelletjes hoef ik iDTV niet.

Trouwens, zo'n set-top box is nog veel te duur. Als je voor 199 euro nu eens een harddisk van 100GB meekreeg en het apparaat dienst kon doen als TiVo / DVR (opnemen op harddisk)...dan is het de moeite.

Telenet is ook nog zo vriendelijk om de prijs hetzelfde te houden voor digitaal én analoog, terwijl de laatste maar liefst 8 zenders zullen missen én een lagere kwaliteit hebben. Strategisch en slim bekeken, tuurlijk, maar voor de klant...

En waar blijft de afschaffing van de verdomde Telemeter ?!!

thinkFishstick

Legacy Member
Euh. Normale settopbox is 199. Digicorder is 299 en heeft een HD (160gig) en kan opnemen op die HD.

stream187

Legacy Member
'k Stel mij ook nog wat vragen mbt HDTV. 'k Heb de kans om goedkoop aan wa deftige LDC tv's te geraken maar als ik zie dat de settop box geen component of digital out heeft (wat nodig is voor hdtv) vraag ik mij af hoe ze dat gaan oplossen.. Iemand enig idee?

K-2

Legacy Member
thinkFishstick zei:
Euh. Normale settopbox is 199. Digicorder is 299 en heeft een HD (160gig) en kan opnemen op die HD.
Wat ik zo straf vind is dat belgacom hem alleen verhuurt omdat ze zeggen dat de technologie zo snel gaat dat je binnenkort weeral iets nieuws moet kopen...

Ik was mij de bedenking aan het maken of ze eigenlijk gewoon niet bedoelen dat ze nu nog geen digicorder (mét harde schijf) kunnen leveren, dat die pas later komen (net zoals ik dacht gelezen te hebben dat de digicorder niet onmiddellijk vanaf september te koop zal zijn bij telenet)

Maar alléé, als inwoner van een integan gemeente doet het er allemaal niet veel toe... als ik digitale tv wil MOET ik toch naar Belgacom. Keuze hebben, moet iets mooi zijn :oink:

FeNiX4LiFe

Legacy Member
K-2 zei:
Maar alléé, als inwoner van een integan gemeente doet het er allemaal niet veel toe... als ik digitale tv wil MOET ik toch naar Belgacom. Keuze hebben, moet iets mooi zijn :oink:
wel maken da ge niet te ver van centrale woont anders kunde er ook naar flutien

thinkFishstick

Legacy Member
Tis wel zo dat er ook een huuroptie is bij telenet, alleen is er daar nog geen bekende prijs voor. Digicorder is inderdaad pas rond december.

Als ge in integan gebied zit, zou'k gewoon nog ff wachten. .telenet is met de andere communale aan't overleggen.

Wa ik eerder denk mbt Belgacom, is dat ze hun decoder later willen vervangen door een vdsl of adsl2 (kweet niet meer welke ze voor idtv wilden gebruiken) compatibele versie.

Goldrusher

Legacy Member
Volgens hun enquête 12 of 6 euro per maand voor de "digibox".

Yo-Han

Legacy Member
Hmm goldrusher... ik zie degelijk verschil hoor tussen dvd en tv(en ik zit vooraan op node,goede kabel kwaliteit)

tv ,sony wega..dvd jvc(3 jaar oud topmodel)
Ik zag zelfs een groot verschil toen ik van scart naar een goede S-vhs-monitor audio ,pakweg 20€- kabel ging voor het beeld dvd( met aparte audio kabel),veel stabieler beeld !!!...op plasma etc en lcd's gebruikt ge ook beter een component of s-vhs of rgb uitgang van uw bron

composiet, dat zijn die gele rca beeld all in one uitgangen..dat is echt het minst kwalitatief..dan heb je scart..beeld en geluid apart etc,maar door een gans pak fijne samengepakte geleidertjes

rgb verdeeld de kleuren..component is echt pro/high quality..verdeeld nog eens andere waarden

vrees dat uw dvd pakken beter kan!

betreft HD tv misverstanden..de MAX resolutie is 1920 x 1080..bronnen die lager res zijn zoals tv signalen of dvd (720 x 480)zullen een boost krijgen tot die max resolutie ..of gewoon weergegeven worden zoals ze zijn in hun huidige resolutie...nieuwere plasma tv's kunnen ook tv signalen een boost geven tot 1200 x zoveel pixels etc(sommige ..de phillips pixel + technologie doet dat bvb)

jeppe

Legacy Member
JOUW GEMEENTE BEVINDT ZICH IN TELENET TELEVISIE GEBIED.
Flink gekloot :p
mja zolang ze vitaya er niet afsmijten is het voor mij ok :D

tca

Legacy Member
Dus, besluit :

300 euro, en ...

- betere technische kwaliteit
- meer zenders; en niet in het minst : Euro-fokking-sport !!! Back after 15 years, it seems !
- hard-disk recorder (nog geen gekocht, hihi)
- reeds Telenet klant, dus geen gefoefel met veel installatieproblemen

Ah, life can be great

tca

Legacy Member
mauron zei:
Ja, ik kijk naar die zenders, maar het gaat mij vooral om het principe. Zij ontnemen mij 8 zenders, zonder de prijs ook maar 1 eurocent te doen dalen, en verwachten dat ik zomaar bijbetaal om dezelfde dienst als voorheen te bekomen.

Zelfde dienst ???

Gij hebt iets gemist ergens zene ...

mauron

Legacy Member
tca zei:
Zelfde dienst ???

Gij hebt iets gemist ergens zene ...

Ik hb het over diene cabletuner, waarmee je gewoon die 8 zenders kunt terugkrijgen, waarvoor je dus extra betaald om jawel, dezelfde dienst als voorheen terug te krijgen. Niet over die hele digibox historie, waar je wel wat extra zaken voor krijgt.

BraveHeart

Legacy Member
mauron zei:
Ik hb het over diene cabletuner, waarmee je gewoon die 8 zenders kunt terugkrijgen, waarvoor je dus extra betaald om jawel, dezelfde dienst als voorheen terug te krijgen. Niet over die hele digibox historie, waar je wel wat extra zaken voor krijgt.

Digitale TV, ik blijf er mee lachen gewoon te onozel voor woorden.

De digicorder, nog zo een stuk speelgoed wat totaal niks voor dient.
Je neemt een mid-end pctje, koopt in de supermarkt aka carrefour een simpel TV kaart van nog geen 50 € , ge koopt u daar ook nog eens pinnacle Studio 9 als software en ge hebt ook digicorder voor 1/4 van de prijs wat een hele installatie kost bij telenet en ge hebt minder kabelzooi achter uw kast hangen :p
Het is nog erger of niemand een VHS/DVD-R in huis heeft dat iedereen zo'n ding moet hebben om een serie of iets dergelijk op te nemen.

Waarom moet TV digitaal worden, begrijp ik echt niet wat daar zo wereldschokkend aan is buiten een netwerk adapters en kabel en een paar extra lompe dooskes in uw kast + uw kaart om het geval jaren stillekes gewijs aan de gang te draaien wat ze ook deden met de eerste auto's, die moesten ze ook opwinden om de moter te doen draaien.
Wie start nu zijnen tv met een IDcard ?
Straks mogen we ook nog Digitale TV wegentaks betalen en een boete als ge de kaart laat zitten in het "contact" omdat m verkeerd is geparkeerd :rofl:
Digitaal is beter beeld, yeah right meer rommel in uw kast en andere aansluitingen voor idem hetzelfde zul je bedoelen.
Leg je dubbelafgeschermde coax kabel en ge legt m goed dan is uwen tv ook Digitaal, van storingen hebben wij hier geen klagen.
Met verstand van installeren van tv bekabeling heb je met NIKS een probleem en is die digitale tv niet meer een smoes om de gewone zenders niet via de zelfde coax kabel normaal uit te zenden.
Dat bakje de digitale box is niet meer dan een omzetbak wat het signaal van de analoge coax door dat bakje jaagt en de kabels zijn zo anders zodat ge ze niet op een analoog toestel gebruiken kunt.
Digibox is niet meer dan een opgefokte canal+ decoder met digital output, de rest wat ge binnen krijgt is hetzelfde signaal wat je met canal+ kan ontvangen, het signaal wat van de analoge coax binnen komt, al bij al blijft het analoog al hang je daar 100 decoders aan.
Als uw bron analoog is is uw doel ook analoog, je kan een vinyl plaat niet laten klinken als een opname uit een studio dat is met Digitaal TV ook niet.
Ik heb er al zo ene open gehad, pure oplichterij en het zelfde systeem als canal+.
Wie weet schrijft men in de toekomst weer zo'n cablecrypt programma zoals toen der tijden van begin canal+ voor op pc canal+ te hebben zonder decoder.
Dat is perfect mogelijk omdat telenet digitale tv idem hetzelfde is.
Beveiligde inhoud via de coax kabel analoog in uw huiskamer, alleen zijde daar niks mee zonder die decoder.
Een reden te meer dat Digitale TV analoog is alleen wordt het de consument onmogelijk gemaakt om de inhoud op een normale manier te zien.
De digicoder is dan ook niet meer dan een doorloopbakje wat daar staat te niksen terwijl men evengoed bij telenet de zenders zo op de coax kan doorjagen zonder beveiliging, maar ja dan heeft men daar ook geen reden meer om 8 zenders weg te kapen.
Iedereen die digitale tv in huis heeft heeft gewoon analoog tv in huis en je betaalt er voor omdat telenet het zo maakt zoals met canal+ dat ook zo is.
Het beeld waar ze zo over lelijk doen dat het zo goe is is alles behalve beter dan het standaard signaal omdat het analoog is met of zonder die decoder verandert er totaal niks op uwen tv qua beeldkwaliteit.
Kijk je nu de analoge versie of digitale versie van de zender zul je het zelfde beeld hebben omdat de bron analoog is van begin hoeveel die decoder ook zenders omzet maakt niks uit.
Digitale TV is puur commerce waar iedereen in trapt, buiten de deze die weet hoe dit soort praktijken werken bij kabel TV ISP's.
Digicorder is het volgende product om iedereen te doen betalen voor net hetzelfde wat ge al hebt.
En dat is ook wat digital TV is, betalen voor iets wat je al hebt maar dan mooi verpakt in een nieuwe vorm wat de consument doet kopen.
Omdat de provider stoeft met jargon als DIGITAL wil het niet zeggen dat je ook dat geen in huis hebt wat je zou willen hebben, de verbetering op tv gebied is een verbetering voor hun om een gat in je budget te kloppen waar ze goed in geslaagd zijn.

Yo-Han

Legacy Member
daarnet in sony center Gent geweest voor de lol...even hd bron(bron was blue ray/ hard disk speler vanuit Japan) op sony lcd met hd capaciteit..holy crap!!!beelden van een japans dorp met tuin en rivier etc....hd tv met een hd bron is ongelooflijk ...zelfs beelden vanop rommelmarkt Gent hier geschoten met een simpele handheld hd camera waren al beter dan het vtm nieuws :lol:

blue ray heeft nu een capaciteit van 60 Gig/disk(soort grote floppy)..hd dvd zou uit Duitsland moeten komen..beide voor 2006 gepland in Europa

het goed nieuws is dat deze tv's duur zijn,maar betaalbaar..2000€ en je hebt al een 80cm breedbeeld lcd met hd capaciteit
hd beelden zijn gewoon een heel mooie sublimatie van de werkelijkheid..fotos aan heel hoge res op je pc ,maar bewegend..eenmaal dat gewoon en je kakt op je oude tv ;)

Yo-Han

Legacy Member
en het eerste dat ze plannen in full hd uit te zenden is alweer..hoe kon het ook anders ... de voetbal :ironic:

geloof me Braveheart als ge ooit national geographic docus gefilmd met hd cameras in 1920 x1080 gaat zien...dan is het de moeite!..nu zijn ze idd nog aan het rommelen en rotzooien met tussenstapjes ...

hd bron op hd tv heeft mij overtuigd..nu nog de zenders in volle kwaliteit en alles met hd cameras filmen en dan spreken we over DE nieuwe beeldstandaard
...bye bye ntsc en pal en low res dvd
en ik bedoel..hd uitzenden via breed glasvezelnetwerk...aansluiting thuis in muur of klein versterker,verdeelbox..digicabel naar tv (no boxes).. en tadaa hd beeld

nadeel is bvb dat videotheken zullen vloeken etc...weeral nieuwe mediums...maar die zouden wel nu weer eens 30 jaar kunnen meegaan,beter dan dat lijkt me niet haalbaar....unless in 3d :D

PS een analoge 70 mm filmprojector+scherm zal natuurlijk steeds z'n charmes blijven houden :)

BraveHeart

Legacy Member
Yo-Han zei:
geloof me Braveheart als ge ooit national geographic docus gefilmd met hd cameras in 1920 x1080 gaat zien...dan is het de moeite!..nu zijn ze idd nog aan het rommelen en rotzooien met tussenstapjes ...

Moest dat nu eens waar worden, NGG docu's in HDTV res, daar zou ik nog wel voor gaan.
Of de meerst begeerde Discovery Channel, helaas krijgen wij dat hier niet tenzij via sateliet suzie, de tv is een illusie, maar een mooie :love:
(als ze weten wat goe matreaal op de buis gooien dan kan het wel een zalige illusie worden in een vette resolutie voor de revolutie )

Door donder en bliksem loopt Yo-Han nu weg, na mijn tover spreuken en leuke deuntjes......

Yo-Han

Legacy Member
...ik ben nie bang van bliksem :) ..tjah ..in de 80's stond op elke amp 'digital ready' alsof het iets goed moest betekenen en veel betekenis had ..terwijl goede klank zo analoog mogelijk blijft
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan