Archief - Digitale Televisie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

thinkFishstick

Legacy Member
Toch wel :). De grootste afnemers zijn hotels e.d.. Puur particulier zijn het zowat de minst bekeken zenders. Het is niet omdat jij en ik daar naar kijken (CNN & BBCW :( ) dat de grote meerderheid dat doet.
Hell, de 400.000e herhaling van FC de kampioenen heeft nog altijd ~800.000 kijkers!

thinkFishstick

Legacy Member
Time^- zei:
:eek:
Sinds wanneer zit die bij vtm? :unsure:
Humo ne keer lezen, maat! Die is bij Eyeworks gegaan, niet voor een reality show (thank god), hoewel die daar bekend voor zijn.

FeNiX4LiFe

Legacy Member
thinkFishstick zei:
Toch wel :). De grootste afnemers zijn hotels e.d.. Puur particulier zijn het zowat de minst bekeken zenders. Het is niet omdat jij en ik daar naar kijken (CNN & BBCW :( ) dat de grote meerderheid dat doet.
Hell, de 400.000e herhaling van FC de kampioenen heeft nog altijd ~800.000 kijkers!
analoog naar digitaal converteren kost hun te veel ;)

daarom hup van de kabel

ComputerVISTA

Legacy Member
Time^- zei:
:eek:
Sinds wanneer zit die bij vtm? :unsure:


Sinds 14 dagen geleden of zo, is in't nieuws geweest en er staat daarover een artikel in de nieuwe humo.


Spijtig maar jah, hij zal binnen een paar jaar misschien wel met hangende pootjes weerkeren naar de vrt zoals zovelen.

Time

Legacy Member
thinkFishstick zei:
Toch wel :). De grootste afnemers zijn hotels e.d.. Puur particulier zijn het zowat de minst bekeken zenders. Het is niet omdat jij en ik daar naar kijken (CNN & BBCW :( ) dat de grote meerderheid dat doet.
Hell, de 400.000e herhaling van FC de kampioenen heeft nog altijd ~800.000 kijkers!

dat is omdat de eerste seizoenen (met jacques vermeiree) veruit de beste waren, de allereerste heb ik niet allemaal gezien omdak zelf begot een scheet groot was:p daar durf ik ook nog eens naar kijken.
het zijn die nieuwe die gewoon afgezaagd worden, altijd precies hetzelfde plot, gewoon een paar andere namen en locaties:/

GaMe®

Legacy Member
Gisterenavond zat hij nog bij Late night live op JiM TV, lol heb toch weer iets afgelachen met die :lol:

thinkFishstick

Legacy Member
Close, but no cigar. Analoog neemt veel meer kabelruimte in beslag tov digitale signalen. Daarom dat ge ze dus terugkrijgt via een kabeltuner (die digitaal gewoon weer omzet naar analoog, en basta). Om dus al die nieuwe brol digitaal en economisch op de kabel te krijgen, worden de minst bekekene der dus afgesmeten. Ja, het heeft (uiteraard) met geld te maken, maar het is echt ni de enige factor. Als analoog naar digi convert te veel zou kosten, zouden ze ze niet eens meer aanbieden via digi :p.

FeNiX4LiFe

Legacy Member
thinkFishstick zei:
Als analoog naar digi convert te veel zou kosten, zouden ze ze niet eens meer aanbieden via digi :p.
maar de meeste kanalen zijn ana digi converts.

maar enkele zenders van telenet zijn een tijd eerst gwn ana digi convert ( vb bbc 1 bbc 2 )

thinkFishstick

Legacy Member
Awel. Dus uw argument van 'convert kost te veel, dus smijt eraf' ga ni op eh. Houdt ook in het achterhoofd dat analoge signalen op de kabel op vrij korte termijn gewoon gaan verdwijnen, en enkel digi zal worden uitgezonden.

FeNiX4LiFe

Legacy Member
thinkFishstick zei:
Awel. Dus uw argument van 'convert kost te veel, dus smijt eraf' ga ni op eh. Houdt ook in het achterhoofd dat analoge signalen op de kabel op vrij korte termijn gewoon gaan verdwijnen, en enkel digi zal worden uitgezonden.
kort
bwa nie voor 2011 :D

trouwens schandalig. das gwn de mensen de kosten injagen.
ze zouden een basisdienst moeten blijven garenderen.

warom denk je dat discovery eraf vloog. convert was te duur. :ironic:

thinkFishstick

Legacy Member
2011 is deadline EUROPA. afaik wil Telenet da toch in Vlaanderen op vrij korte termijn verwezenlijken. De enige kost is 50E waarborg eh.

Discovery blijft nog altijd ana-> digi convert, zelfs met digibox. Der zijn op dit moment nog maar een aantal zenders die in digitaal gaan uitzenden. Trouwens, ge kunt nog altijd overdag gewoon analoog discovery zien (deelt zender met Vijftv dacht ik? Of met nen andere?). Enige verschil met iDTV is dat discovery nu 24/24 is.

FeNiX4LiFe

Legacy Member
thinkFishstick zei:
2011 is deadline EUROPA. afaik wil Telenet da toch in Vlaanderen op vrij korte termijn verwezenlijken. De enige kost is 50E waarborg eh.
waarborg. da geld ziede nooit terug.
uw geld van uwen modem gade ook nooit meer zien ze.

2011 is de termijn niet want men schatte het einde 2011-2013 in belgie ;)

=> de armen gaan dan terug moeten grijpen op antenne.

jammer voor hen. t'is altijd geld uit mensen hun zakkes slana

thinkFishstick

Legacy Member
I'm sure da gij beter weet op welke termijn analoog wordt afgeschaft dan de mannen die hier 7/7 me iDTV bezig zijn :p.

Als ge u geen éénmalige kost van 50€, op te sparen over bvb twee jaar - ~2Eur/ma - (kga ni zeggen wanneer het juist afgeschaft wordt :p.) kunt afgeven, is't misschien beter da ge de €150/jr van kabel gewoon opzegt en idd overstapt op antenne :p. Kvin da ge van een mug nen olifant aan't maken zijt, wa die waarborg/8 zenders betreft. En das gezegd alsiemand die zelf naar bbcw/cnn kijkt en geen plannen heeft om naar idtv over te stappen. TV is nog altijd een luxeproduct eh.

Impuls

Legacy Member
Met de komst van digitale tv had ik een vraagje.

Je hebt kabel en digibox nodig voor digitale televisie...

maar wat als je interactief wenst mee te stemmen en video on demand doet ?

Ben je dan verplicht je kabelrouter aan te sluiten op je digibox (rj45 is voorzien op de digibox)

Je zal dus een kabelrouter moeten hebben....

Verlies je dan 1 van je 2 ip adressen of krijg je een extra ip adres ?

Waarom vind ik op de telenet site bitter weinig informatie en ik wil geen kritiek uitoefenen maar je moet al ver zoeken en klikken om ergens te zien dat je een kabelrouter nodig hebt...

Uit de reclame kan je afleiden dat je enkele een digibox nodig hebt om alles te benutten...maar dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn.

Doch, een tijdje geleden kan je interactief meestemmen met een wedstrijd op de brt....ik vraag me af hoe ze dat hebben gedaan...

Groeten

Impuls

Xplod

Legacy Member
Yo-Han zei:
het anoloog aanbod -8 zenders vernoemt blijft voor mij nog steeds genoeg :p..tv1 en 2 ,bbc1 en 2..vt4, kanaal2(comedie en film) , national geographic en daar heb je de zenders die ik nu en dan bezie..en beeld is redelijk in orde

people are spoiled :p

mijn dvd speler klopt toch elk tv programma kwa kwaliteit

Voor mij mogen ze er gerust nog een paar afzwieren :D
Wel bescheten dat we wel nog steeds evenveel abonnementsgeld moeten blijven betalen,.... een pakketje van een zender of 10 ware voor mij al voldoende,... vrij te kiezen natuurlijk,.... met digi-TV zou dat toch wel mogelijk moeten zijn toch,.. en ons naar de hoeveelheid zenders dan ook laten betalen,.... minder dan nu dan natuurlijk maar ja,... wie ben ik hé :ironic:

Het vergelijkingsartikel in de krant vandaag ---> Telenet versus Belgacom over de prijzen enzo,... wel ik viel bijna stijl achterover van het verschieten :oink:

FeNiX4LiFe

Legacy Member
dan ga je toch meer betalen als nu.

telenet zal dit nooit invoeren als ze als resultaat minder geld in zak krijgen.

kijk naar abo nu. minder zender -s zelfde prijs

mauron

Legacy Member
thinkFishstick zei:
Kvin da ge van een mug nen olifant aan't maken zijt, wa die waarborg/8 zenders betreft. En das gezegd alsiemand die zelf naar bbcw/cnn kijkt en geen plannen heeft om naar idtv over te stappen. TV is nog altijd een luxeproduct eh.

Mja, wat heeft dat luxeproduct zijn er mee te maken?

Het gaat er voor mij (en heel wat anderen) om dat je nu 8 zenders gaat verliezen en je evenveel gaat moeten betalen. Als je die zenders terug wil moet je bijbetalen...

josuwa

Legacy Member
fraCk zei:
Mja ik vind dat ze zo een dingen eigenlijk helemaal niet mogen doen :s mja wie ben ik.
Die hebben da recht zomaar of wat?
Blijft toch maar raar ...


dude zij bezorgen u alle zenders dus tuurlijk hebben ze da recht...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan