Archief - Digitale Televisie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xplod

Legacy Member
Hoe zit dat nu eigenlijk met de modem die je nodig hebt om de Digibox van zijn signaal te voorzien :ironic:
Ik heb er al zo énen,.. voor mijn internet,... moeten ze er dan nog zo ééntje komen bij plaatsen dan ofwa :ironic:

Leuk is ook dat de plaats waar men modem staat een 10-tal meter van mijn TV geinstalleerd staat,... leuk,... dat wordt dus een extra kabeltje bij door mijn living,.... allemaal héél handig en proper :tongue:

Voor de rest,.. ik ben absoluut niet tegen vooruitgang maar wat Telenet nu doet vind ik een pure ripp-off. Laat de mensen toch gewoon eens betalen voor de zenders waar ze willen naar kijken,.... mij stoort het nu niet echt dat ze er ons 8 gaan afnemen (wel jammer van CNBC en CNN),.... 50€ waarborg om ze terug te kunnen bekijken eventueel .... laat mij niet lachen,.. die zien we nooit meer terug die waarborg,... enne 8 zenders minder wel,.... dan vind ik dat we procentueel gezien dan ook voor die 8 verloren zenders minder kabelabbonement moeten betalen !

Ik ben er echt niet over te spreken over wat Telenet ons hier lapt,... vergeet ook niet dat als je alle zenders via die Digibox wilt bekijken er 200€ moet voor neertellen en dat is voor véél meer gezinnen dan je denk een serieuze uitgave uit hun budget,... de armere mensen worden op die manier ook in 't zak gezet,.... neenee,.. ik vind dat allemaal niet echt koosjer die praktijken van Telenet :naughty:

Soundstorm

Legacy Member
Het internet via uwe tv gaat via de coaxkabel in die digibox hé! Ge moet geen extra utp kabel naar die box leggen. Het verbruik van die video on demand gaat dus ook nie af van uw telemeter. Mails verzenden gaat ook nie van uw telemeter. Alles wordt via die coax kabel verstuurd en staat volledig los van uw internet verbinding. Ge kunt er wel mee op internet, maar dat is via de digibox.

Het enige wa ik wil weten of de digitale signalen versleuteld zijn of niet. Volgens wat ik al heb gelezen heeft iedereen toegang tot die digitale tvzenders, maar hebt ge juist een decoder nodig om het om te zetten naar analoog zodat uw tv dat verstaat.
Dit zou een pc dus perfect kunnen doen, tenzij het versleuteld is.
Weet iemand dit?

GoRs0n

Legacy Member
Het beste is dat er een utp kabel voorzien wordt maar telenet gaat ook een systeem aanbieden dat geen utp kabel nodig heeft en dat de data via uw electriciteitsnet gaat.

Soundstorm

Legacy Member
GoRs0n zei:
Het beste is dat er een utp kabel voorzien wordt maar telenet gaat ook een systeem aanbieden dat geen utp kabel nodig heeft en dat de data via uw electriciteitsnet gaat.
Lol, nu staat er inderdaad dat je een utp kabel nodig hebt die naar de digibox gaat!

Toen ze het pas op het web zetten, met zo'n dwaas flash ding, stond er dat alles via de digibox door de coax gestuurd werd!
Ze zullen dus ondervonden hebben dat het nog niet werkt! :rofl:

Xplod

Legacy Member
En ik die nu juist niet van kabels moet hebben,... toch alleszins geen extra .... leuk.

't Is omdat ik op de TV in het nieuws eens gezien had dat er zo'n modemke stond te pinken naast zo'n Digibox,.. vandaar de vraag dus ;)

k995

Legacy Member
FeNiX4LiFe zei:
telenet is NIET verantwoordelijk voor de inhoud van zenders alle vtm , vijftv, vt4 ,...

integendeel zelfs ze uit hun pakker gooien is gwn zelfmoord.
ok tegenwoordig wordt er veel brol getoond. kijk er dan niet naar. ik kijk meestal naar anderstalige tv ( franse , soms engels en duits )

Waar dezelfde brol terugkomt maar dan met franse of duitse naam.

En ze uit hun pakket gooien is zelfmoord? Onzin, ze zouden ze kunnen aanbieden als appart pakket dat even duur is als de het huidige abonnement. Dat doen ze natuurlijk niet omdat hun dat geld gaat kosten EN omdat ze een monopolie hebben. Er is niemand anders die het kan doen en dus kunnen ze zowat doen wat ze willen.


telenet kan echt niet met een magische stok de inhoud van de meest bekeken belgische/vlaamse zenders opeens beter maken. Telenet kan enkel meer kanalen ter beschiking stellen en hopen dat ieder zn ding vindt.
Met meer van hetzellfde en mensen dwingen te een waarborg te betalen voor hetzelfde maken ze het niet "beter" hoor.

eigenlijk zal digitale TV in belgie nooit zo goed zijn als bv in engeland. doelgroep is gwn vel te klein. ( maw kosten te hoog )

Waarom? Engeland is veel groter en dus zijn de kosten daar ook lager, telenet/belgacom hoeft het water niet uit te vinden he? Al dit is al ergens anders gerealiseerd en dus gewoon te kopen.

Re@V0r

Legacy Member
qua zenders vind k digitale tv maar brol...
het pakket bevat gewoon alles wat ge nu kunt ontvangen + enkele buitenlandse zenders (zowel zenders die je nu nog gewoon kunt ontvangen als enkele nieuwe) waar geen kat naar kijkt...

da ge films kunt kiezen en bekijken wanneer je wilt vind k dan wel weer nice
maar veel hangt natuurlijk af van het aanbod aan films + hoeveel € extra ze gaan aanrekenen voor die films naar keuze
momenteel kun je dat bij canal digitaal (canal+) ook maar daar rekenen ze voor elke film nog eens extra aan...
echt overtuigd ben ik dus niet over digitale tv

stream187

Legacy Member
Even deze 'oude' thread terug bovenhalen aangezien Belgacom net zijn Digitale TV gelanceerd heeft. Na ff snel de site geraadpleegd te hebben volgende bedenkingen/eerste indrukken:
-Geen vtm/kanaal2/jimtv: Ok dan mogen ze de 'gemiddelde' familie in Vlaanderen al vergeten

-voetbalcontract: nog niet uitgeklaard (proces telenet) verschillende formules mogelijk. 15euro/maand voor 3 top matchen per week. 25 euro per maand voor 3 matchen per week + 1 te kiezen uit 6.
Lijkt mij wat duur voor wat het is eigenlijk...

-prijs:6euro huur van de decoder/maand. 129 euro installatie.

-kanalen: je krijgt het basispakket van 40 kanalen gratis tot september 2005. Geen info over wat er daarna te gebeuren staat.. looks fishy :)

-themakanalen/video on demand: weinig info gevonden.. lijkt mij nog in serieuze beginfase.

-snelheid: uit hun faq: "Dankzij uw ADSL verbinding geniet u vandaag een downloadsnelheid van maximum 4,6 Mb/s. Wanneer u via Belgacom TV televisie kijkt, gebruikt u 4 Mb/s. Er blijft dan slechts 600 Kb/s over om te surfen. Eens u de decoder weer afzet, kan u weer tegen 4,6 Mb/s surfen (maximum standaard snelheid ADSL Go/Plus)."
600Kb/s = 75KB/s.. Geen sprake over upload. Vraag mij of upload-intensieve toepassingen zoals gamen doenbaar zijn terwijl je naar tv aan't kijken bent

Als er nog info gevonden wordt of commentaar te geven is ...

Time

Legacy Member
het proces is dacht ik WEL al gedaan, het beroep van telenet is afgewezen en die zit nu dus bij belgacom.
voor de rest stellen ze me zwaar teleur:x op termijn (televisie koop je niet voor een jaartje) komt het serieus wat duurder uit, om de 5 jaar betaal je zelfs het dubbele...
en met voetbal komt het NOG wat duurder uit. btw, die 3 topmatchen per week? is dat juplierleague? in dat geval klopt het niet echt aangezien de belgische competitie 12 topmatchen PER JAAR heeft :doh:

WooZ

Legacy Member
Het voetbal was mij nog wel een mooi argument om over te schakelen maar ik heb idd geen zin om mij blauw te betalen om pakweg La Louvière-Beveren live te kunnen zien...

FeNiX4LiFe

Legacy Member
Time^- zei:
het proces is dacht ik WEL al gedaan, het beroep van telenet is afgewezen en die zit nu dus bij belgacom.
voor de rest stellen ze me zwaar teleur:x op termijn (televisie koop je niet voor een jaartje) komt het serieus wat duurder uit, om de 5 jaar betaal je zelfs het dubbele...
en met voetbal komt het NOG wat duurder uit. btw, die 3 topmatchen per week? is dat juplierleague? in dat geval klopt het niet echt aangezien de belgische competitie 12 topmatchen PER JAAR heeft :doh:
proces is niet gedaan
nieuwe klacht + onderzoek
=> veel kans dat eerste wedstrijden zelfs niet op tv kome :D

Het dossier over de toekenning van de voetbalrechten aan Belgacom wordt wel nog behandeld door de Raad voor de Mededinging, omdat Telenet een klacht indiende. Daardoor is het mogelijk dat het voetbalseizoen start zonder tv-beelden.
btw
geen bbc 1, bbc2 , tmf , jim , kanaal II , vtm , eurosport II , ...

wel travel channel , reality tv , ....


btw het is zelfs verboden om iets te verkopen zonder de prijs ervan te vermelden en belgacom kan de prijs van het abo niet vertelle :p

belgacom als nieuwkomer op de tv markt slaat de bal totaaaal mis

chosen1

Legacy Member
Re@V0r zei:
qua zenders vind k digitale tv maar brol...
het pakket bevat gewoon alles wat ge nu kunt ontvangen + enkele buitenlandse zenders (zowel zenders die je nu nog gewoon kunt ontvangen als enkele nieuwe) waar geen kat naar kijkt...

da ge films kunt kiezen en bekijken wanneer je wilt vind k dan wel weer nice
maar veel hangt natuurlijk af van het aanbod aan films + hoeveel € extra ze gaan aanrekenen voor die films naar keuze
momenteel kun je dat bij canal digitaal (canal+) ook maar daar rekenen ze voor elke film nog eens extra aan...
echt overtuigd ben ik dus niet over digitale tv

die films was nie zo duur ze! toen ze iDTV begonne te ontwikkele sprake e van 1-4€ per film! minder als videotheek dus! en het zenderpakket: ge hebt eurosport trug! da was voor mij altij ne goeie zender om es wa alternatieve sporte te zien dan da afgezaagd saai oeroud voetbal ;)

Time

Legacy Member
net even gechecked, je kan ofwel een abo nemen op de jupilerleague (die 3 topmatchen per week = bullshit) of een op de italiaanse serie A, waar je dan wekelijks ook 3 matchen krijgt.
je krijgt trouwens sowieso elke week een match op vrt, dus daar zullen de toppers ook wel opkomen veronderstel ik:)

edit: @fenix: my bad:p die vent van belgacom zat dernet trouwens in de terzake studio, die is imo afgegaan... op bijna elke kritische vraag van bracke volgde een brede glimlach en een standaard antwoord :ironic:

stream187

Legacy Member
Klacht is in behandeling bij de raad van state..
http://www.standaard.be/nieuws/media/index.asp?articleID=DMF28062005_004

Met 3 topmatchen bedoel ik dan de 3 topmatchen van de week.. maw wss de matchen van anderlecht, brugge en standard/genk.

Net op terzake interview met belgacom VP geweest.. die zijn er volgens mij totaal ni klaar voor zowel technisch als commerciëel. Ze moesten en zouden gewoon in augustus klaar zijn voor het begin van het voetbalseizoen.

chosen1

Legacy Member
FeNiX4LiFe zei:
proces is niet gedaan
nieuwe klacht + onderzoek
=> veel kans dat eerste wedstrijden zelfs niet op tv kome :D


btw
geen bbc 1, bbc2 , tmf , jim , kanaal II , vtm , eurosport II , ...

wel travel channel , reality tv , ....


btw het is zelfs verboden om iets te verkopen zonder de prijs ervan te vermelden en belgacom kan de prijs van het abo niet vertelle :p

kunne ge bij Belgacom ook MTV nimmer krijgen? want ik dacht da da ook alleen voor telenet was? ik vind het gewoon spijtig voor heel limburg! die MOETE wel belgacom pakke want telenet tv kunde daar nie krijge :p

FeNiX4LiFe

Legacy Member
chosen1 zei:
kunne ge bij Belgacom ook MTV nimmer krijgen? want ik dacht da da ook alleen voor telenet was? ik vind het gewoon spijtig voor heel limburg! die MOETE wel belgacom pakke want telenet tv kunde daar nie krijge :p
geen mtv

stream187

Legacy Member
Yep.. TMF en MTV exclusief bij Telenet.. Het standaard zenderaanbod is ook niet alles.. 50% franse zenders.. joy

M@drox

Legacy Member
Ik vind het wel schandalig van Belgacom, je bent verplicht om een ADSL Go (39,95€) abonnement te nemen en dan nog eens een abonnement op Belgacom TV (25€ of 15€). Zeker wanneer ik Telenet en telefonie bij Telenet heb :angry: , dit komt op 65€ per maand :tongue:
M.a.w. ik ga Telenet niet opzeggen dus voor mij geen voetbal, ik vond Canal+ toch heel wat eenvoudiger (gewoon decoder aansluiten op distributie).
Daarbij heb ik serieuze twijfels ivm met de technologie staat helemaal niet op punt.

Goldrusher

Legacy Member
Misschien is voor velen digitale satelliet een optie ?

Schotel + receiver hooguit 300 euro. En vanaf dan alles gratis. Honderd kanalen waar je je schotel ook richt.

Eurosport, MTV, MTV2, CNN, CNBC -> zenders die je terughebt

En doordat het digitaal is, heb je soms meerdere talen te kiezen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan