Archief - Censuur op 9Lives

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DeBuGGeR

Legacy Member
ze gaan je posts echt niet verwijderen als er niets verkeerd in staat hoor...
als ze het doen is het meestal wel met een gegronde reden.

hou je gewoon een beetje in, je hoeft tenslotte niet te schelden/flamen om je punt duidelijk te maken.

smg_phoenix

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Ik moet zeggen; ik vind dat de moderators best degelijk werk doen.

Vanaf ik zie dat het befaamde groepje vriendjes van music-subforum weer eens een volledige thread komt volzeiken enkel en alleen maar omdat ik erin gepost heb, dan report ik,
en binnen het halfuur zijn zowat alle replies van die gasten weg.

Nu, ik ben niet echt voor censuur; maar het is nu eenmaal zo dat ik niet anders kan, want een discussie voeren is soms compleet onmogelijk voor mij.

En het zou dan nog helpen moesten die kerels eens wat interessant te vertellen hebben, of tenminste goeie beledigingen kunnen maken. Maar nee, hippie dit, en "pleeg zelfmoord"-dat . Dan zit er niet veel anders op dan beroep te doen op moderators.

Een forum blijft een forum é. Plaats voor discussie.

gelukkig hmgrwnlsr , heb jij wel altijd iets boeiends te vertellen

moest het forum vol zitten me die music mannekes dan wast maar ne saaien boel hoor :s

GeTa

Legacy Member
smg_phoenix zei:
gelukkig hmgrwnlsr , heb jij wel altijd iets boeiends te vertellen

moest het forum vol zitten me die music mannekes dan wast maar ne saaien boel hoor :s

Zoals mensen eerder al in deze thread zeiden; speel op de bal niet op de persoon. <-<

Robust²

Legacy Member
Hmgrwngd: Nou jij bent minstens evenveel schuldig aan altijd hetzelfde als wij hoor, je posts gaan meestal wel over jouw idealen op de wereld en wat er zou moeten verbeteren. En je antwoorden zijn ook steevast voorzien van het 'Same Old Shit' of een soortgelijk zinnetje ;) (Btw, de laatste tijd was het toch al een stuk geminderd niet?)

Tha_nOn

Legacy Member
Grayfox zei:
het gaat hier ook niet over jou hé, het gaat hier over flames en posts deleten die niet netjes zijn. ik zeg laat die gewoon staan, waarom deleten? ik snap het nut echt niet. geef ze een ban, een warning, maar waarom die posts deleten?

dus geflame en posts die niet netjes zijn laten staan? waarom ze dan zelfs nog maar een warning of ban geven? als ze toch blijven staan, wa maakt het u dan uit, ge hebt gezegd wat ge wou zeggen al was het totaal ongepast

nu, mods kunnen evengoed die reply's editen en erbij zetten dat die persoon een warning of een ban voor die post heeft gekregen zodat de rest van de thread het weet, maar er gaan zowiezo reacties op komen en nog wa meer gezever dat niet thuis hoort in die thread enz
tis niet omdat ge op een forum zit dat ge zonder nadenken er alles moogt oppletsen ze en ookal was het een idiote post waarvoor iemand dan geband is die gaat volledig dien thread beïnvloeden naar een flamewar \o/ en dan is het dag dag thread

(niet dat ik niet vind dat mods soms iets te streng zijn, maar het is onmogelijk om voor iedereen goed te doen, en moet in rekening houden dat ze zichzelf capabel moeten zien om een thread in hand te houden, eentje die te veel gezever, geflame of te verhitte discussies zal meebrengen zal dan wel wat sneller toegaan)

Arifiene

Legacy Member
DeBuGGeR zei:
ze gaan je posts echt niet verwijderen als er niets verkeerd in staat hoor...
als ze het doen is het meestal wel met een gegronde reden.

hou je gewoon een beetje in, je hoeft tenslotte niet te schelden/flamen om je punt duidelijk te maken.

ja of ge reageert in een thread waar geflamed werd en uw post is per ongeluk ook weg, die kennen we...

DeBuGGeR

Legacy Member
Arifiene zei:
ja of ge reageert in een thread waar geflamed werd en uw post is per ongeluk ook weg, die kennen we...

is dat dan niet gewoon per ongeluk gebeurd?
ik kan me niet voorstellen dat posts waarin niks verkeerd wordt gezegd worden verwijderd.

Arifiene

Legacy Member
DeBuGGeR zei:
is dat dan niet gewoon per ongeluk gebeurd?
ik kan me niet voorstellen dat posts waarin niks verkeerd wordt gezegd worden verwijderd.

ik denk persoonlijk dat dat gemakkelijker is dan elke post appart beoordelen, en gwn alles vanaf de flame beginnen weg te doen easier is

DeBuGGeR

Legacy Member
Arifiene zei:
ik denk persoonlijk dat dat gemakkelijker is dan elke post appart beoordelen, en gwn alles vanaf de flame beginnen weg te doen easier is

dat heeft dan nauwlijks nog met censuur te maken, maar gewoon met gemakszucht.

Xylo

Legacy Member
@Tha_n0n: Met alle respect inbegrepen enzo, maar je geeft aan dat je nog nooit iets gemerkt hebt van al dat deleten en dat het wss komt omdat je zelf niets mis doet. (perfect mogelijk, daar zeg ik niets over)
Mag ik je mening dan als totaal overbodig beschouwen vermits je het zelf niet meemaakt?
Wacht tot je posts massaal verdwijnen, die debiele infractions krijgt zonder deftige uitleg en uiteindelijk nog geen antwoord krijgt op de vraag "waarom" enz enz... Dan zul je je mening ook even aanpassen.

Censuur is nooit goed. Wil je censureren, verhuis dan naar duitsland of china.

Nu:
Persoon X post: "Admin, ge zijt een moraalridder!" in een thread over de overlast opt forum.
De admin verwijderd de post en stuurt een infectie naar X.
Persoon Y komt af en zegt: "Admin ge zijt een moraalridder!" in dezelfde thread.
De admin verwijderd de post en stuurt een infectie naar Y.
Persoon Z komt af en zegt: "Admin ge zijt een moraal..." ...

Doordat berichten steeds verwijderd worden kunnen sommige users niet weten dat het fout is wat ze doen.

Laat de post staan. Schrijf erbij dat het ongepast is en meld erbij dat diene een infectie krijgt. Zo weten de volgende users dat het foei is!

DeBuGGeR zei:
is dat dan niet gewoon per ongeluk gebeurd?
ik kan me niet voorstellen dat posts waarin niks verkeerd wordt gezegd worden verwijderd.

dit is jezelf voor de domme houden.

Stancke

Legacy Member
Xylo zei:
Nu:
Persoon X post: "Admin, ge zijt een moraalridder!" in een thread over de overlast opt forum.
De admin verwijderd de post en stuurt een infectie naar X.
Persoon Y komt af en zegt: "Admin ge zijt een moraalridder!" in dezelfde thread.
De admin verwijderd de post en stuurt een infectie naar Y.
Persoon Z komt af en zegt: "Admin ge zijt een moraal..." ...

:lol:

Tha_nOn

Legacy Member
Xylo zei:
@Tha_n0n: Met alle respect inbegrepen enzo, maar je geeft aan dat je nog nooit iets gemerkt hebt van al dat deleten en dat het wss komt omdat je zelf niets mis doet. (perfect mogelijk, daar zeg ik niets over)
Mag ik je mening dan als totaal overbodig beschouwen vermits je het zelf niet meemaakt?
Wacht tot je posts massaal verdwijnen, die debiele infractions krijgt zonder deftige uitleg en uiteindelijk nog geen antwoord krijgt op de vraag "waarom" enz enz... Dan zul je je mening ook even aanpassen.
.

dus mensen zonder infractions merken niet wat admins doen en hebben dus geen recht van mening geven in deze thread? prachtige logica \o/

en ik heb tuurljk al gemerkt dat er gedelete wordt, maar niet in die zin dat ik vind dat er overdreven veel gedelete wordt (voornamelijk nen thread die ik liever had zien staan al was hij nog zo stom ^^) en ivm niets mis doen, betekent niet dat ik geen dingen zeg die andere mensen misschien helemaal niet aangenaam vinden, maar het gaat er hem ook om hoe ge dingen zegt natuurlijk

nu, voor iemand die vroeger al vaak over de schreef is gegaan en zijn posts vaak gedelete ziet (nu nog) daar zal het al veel meer opvallen, maar eerlijk gezegd, het zijn mensen die hier hun best doen, niets is puur objectief, als gij in uw eerste maanden/jaren hier ne lul waart die overal over de schreef ging dan is het aanneembaar dat ze goedbedoelde posts nu nog vaak verkeerd beoordelen, meeste mods zullen mits goede communicatie daarover hun gedrag wel aanpassen
(dus iemand die vroeger en nu een ambetante member is, het is maar menselijk dat ge als mod niet altijd even 'eerlijk' tov dien mens zult doen, precies of ge da zelf niet zou doen ^^)

DeBuGGeR

Legacy Member
Xylo zei:
dit is jezelf voor de domme houden.

hoezo? hou je gewoon een beetje binnen de regels, op vele fora gaat het er veel strenger aan toe, het is nog altijd niet nodig om mensen uit te maken om je punt over te brengen.

als je bestraft bent omdat je "x" hebt gezegd, ga dan "x" niet herhalen en onthou dat "x" hier niet wordt aanvaard, op elk forum gelden andere regels en zijn er andere grenzen leef hier naartoe of wordt bestraft.

er zullen altijd uitzonderingen zijn, dat zeg ik niet maar als je naar de grote lijnen kijkt vind ik dat de mods hun job degelijk doen.

ik moet nog een degelijk forum tegenkomen waar niet wordt gecensureerd.

Dakantochnie

Legacy Member
Over iedereen die klaagt dat ze geen uitleg hebben gekregen nadat ze het vroegen in PM: je kan veel zeggen over mij maar dat niet. Ik ben er zeker van dat ik ook voor mijn collega's van de Algemene Fora kan spreken.

PolletPoulet

Legacy Member
gelukkig ben ik een brave jongen geworden... hoewel ik hier ook wel enkele verhalen over modjes heb :'))))))


HE DAKANTOCHNIE!

(maar ik heb het je ondertussen al vergeven hoor ;))

Xylo

Legacy Member
DeBuGGeR zei:
ik moet nog een degelijk forum tegenkomen waar niet wordt gecensureerd.

http://forum.powerweb.nl/forumdisplay.php?f=11


En dit is tegenwoordig erg braafjes geworden tegenover vroeger.
Maar nog steeds kun je daar wegkomen met eenderd welke *****, jood en turkenmop.

En dingen posten waar je van kotst zijn al helemaal geen taboe.
Daar lopen toch ook mods rond, en iedereen is daar tevreden en gelukkig.

DeBuGGeR

Legacy Member
Xylo zei:
http://forum.powerweb.nl/forumdisplay.php?f=11


En dit is tegenwoordig erg braafjes geworden tegenover vroeger.
Maar nog steeds kun je daar wegkomen met eenderd welke *****, jood en turkenmop.

En dingen posten waar je van kotst zijn al helemaal geen taboe.
Daar lopen toch ook mods rond, en iedereen is daar tevreden en gelukkig.

op elk forum zijn de regels en grenzen anders, beetje zoals wetten in landen. hou je eraan als je binnen een bepaald forum post of draag de gevolgen ervan, simpeler kan echt niet.

trouwens, op dat forum wordt wel degelijk gecensureerd, ik kan me moeilijk inbeelden dat echt alles wordt getolereerd...
zo een forum is trouwens al echt niks voor mij, probeer daar maar eens een serieuze discussie te houden.

en we gaan hier niet beginnen filosoferen over wat wel en niet kan, want dan blijf je eeuwig bezig...
als het niet mag, mag het niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan