Grayfox zei:
We krijgen de kans om ongecensureerd onze mening te ventileren? Wow bedankt. Dat is nu heel lief van jou.. weet je op een normaal forum kan je elke post je mening ongecensureerd ventileren. Maar toch kan je het niet helpen om erbij te vermelden dat we het op een deftige manier moeten doen of dat je toch nog gaat bannen. (wat ook al gebeurd is in deze thread trouwens.
Je hebt een aardige gave om de zaken geheel uit hun context te rukken. Met ongecensureerd bedoel ik dat er over bepaalde zaken kan gesproken worden die in andere threads gewoon niet getolereerd worden, zoals bv. de moderatie zelf, even verduidelijken: Kritiek op de moderatie wordt in gelijk welke thread verwijderd, of gecensureerd, om de simpele reden dat de gewone thread daarvoor het medium niet is.
Met de bijvoeging 'op een deftige manier' kon je zelf afleiden dat dit doelt op het achterwege laten van scheldpartijen of grof taalgebruik.
Uw laatste opmerking betreffende dat bannen is te ridicuul om op in te gaan: Je leest tussen de lijntjes wat je wil lezen en ik hou u niet tegen om ons als boeman af te schilderen uitgaand van uitspraken die er nergens staan.
Grayfox zei:
Voor mij is het simpel, stop gewoon met posts te deleten, want da haalt niets uit behalve een deel van de interessante content van het forum eruit te filteren. Moderators zijn een soort van forumpolitie geworden. Check bijvoorbeeld eens de signature van bepaalde mods hier op het forum, die hebben zelf "Super Moderator" enzo in hun signature staan voor het geval dat mensen het nog niet zouden weten. Die zijn daar dus echt trots op hé..
Ja ik ben trots op het feit dat ik Supermod ben, ja ik ben trots dat ik deel uitmaak van deze crew --> daar is toch ook helemaal niets mis mee. Daarenboven ben ik een aanspreekpunt in geval van disputen dus is het handig dat sommigen weten dat ik een supermod ben, zeker met mijn tijdelijke Jurylid title.
Op uw eerste uitspraak kan ik erg kort zijn: Flame en elke post die in mijn ogen een infraction waard was dient verwijderd te worden.
Waarom? Om de zaken niet verder te laten escaleren en mensen met een temperament voor zichzelf te behoeden. Daar kon je toch zelf aan denken?
Forumpolitie? Vanzelfsprekend. Er zijn bepaalde regels, wij zorgen dat ze toegepast worden en bestraffen bij overtreding. Als je ons dan een politie wil noemen laat ik dat gerust toe (trouwens, wie ben ik om u tegen te houden...)
Grayfox zei:
Posts deleten over nazi en hitler propaganda kan ik nog een beetje snappen, maar posts deleten omdat er een mopje gemaakt wordt, of gewoom omdat je die kerel ni afkan is wel maar een beetje zielig. Beweer maar dat het niet zo is en zeg wat je wil, maar iedereen ziet wel dat het anders is..
Nergens delete er heden ten dage een moderator een post omdat hij een bepaalde persoon niet 'afkan'. Als dit wel zo is, gelieve een super moderator of supervisor erop attent te maken, en wij zorgen wel dat dit niet langer gebeurt (Kijk naar het geval Morpheus).
Grayfox zei:
Conclusie: meeste mensen kunnen niet om met ook maar het kleinste beetje macht, geef ze de rechten om te bannen, infractions te geven en te deleten, en zullen die zeker gebruiken. en nog zoveel mogelijk ook. mja das de aard van de mens, niets aan te doen zeker?
Conclusie: Meeste mensen kunnen niet om met mensen die een beetje macht en vooral verantwoordelijkheid hebben en zien het als hun allerheiligste roeping om met deze 'macht' in de clinch te gaan op basis van halve, en vooral holle, assumpties (lees goed: ik vermijd bewust het woord 'argument').