Archief - Censuur op 9Lives

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Starrk

Legacy Member
Xylo zei:
Ik durf te wedde dat binne enkele paginas deze thread gesloten wordt met een belachelijke statement als:
"Deze thread gaat ver genoeg nu"
of
"Nu snappen we het wel"
of
"Ga naar de ombudsman..." (hoe komen ze er toch op, de ombudsman :rofl: :rofl: :rofl: )

Gevolgd door een hele hoop infectie-punten.

Maarja, wat kunnen wij eraan doen. Zij zijn namelijk de SUPER-crew (:rofl: )

Discussie met iemand zoals jezelf is gewoonweg hopeloos. Hoe kan je nu iets deftig bespreken als er iemand alles in het belachelijke moet trekken.

Ikzelf ga geen moeite meer doen: Jullie krijgen de kans om ongecensureerd (ha-ha) jullie mening te ventileren (gezond verstand eist dat je dit op een deftige manier doet), met feedback van enkele crewmembers, en blijkbaar is zelfs dat gewoon onmogelijk.

Grayfox

Legacy Member
DekadeZ zei:
Discussie met iemand zoals jezelf is gewoonweg hopeloos. Hoe kan je nu iets deftig bespreken als er iemand alles in het belachelijke moet trekken.

Ikzelf ga geen moeite meer doen: Jullie krijgen de kans om ongecensureerd (ha-ha) jullie mening te ventileren (gezond verstand eist dat je dit op een deftige manier doet), met feedback van enkele crewmembers, en blijkbaar is zelfs dat gewoon onmogelijk.
We krijgen de kans om ongecensureerd onze mening te ventileren? Wow bedankt. Dat is nu heel lief van jou.. weet je op een normaal forum kan je elke post je mening ongecensureerd ventileren. Maar toch kan je het niet helpen om erbij te vermelden dat we het op een deftige manier moeten doen of dat je toch nog gaat bannen. (wat ook al gebeurd is in deze thread trouwens.)

Voor mij is het simpel, stop gewoon met posts te deleten, want da haalt niets uit behalve een deel van de interessante content van het forum eruit te filteren. Moderators zijn een soort van forumpolitie geworden. Check bijvoorbeeld eens de signature van bepaalde mods hier op het forum, die hebben zelf "Super Moderator" enzo in hun signature staan voor het geval dat mensen het nog niet zouden weten. Die zijn daar dus echt trots op hé..

Posts deleten over nazi en hitler propaganda kan ik nog een beetje snappen, maar posts deleten omdat er een mopje gemaakt wordt, of gewoom omdat je die kerel ni afkan is wel maar een beetje zielig. Beweer maar dat het niet zo is en zeg wat je wil, maar iedereen ziet wel dat het anders is..

Conclusie: meeste mensen kunnen niet om met ook maar het kleinste beetje macht, geef ze de rechten om te bannen, infractions te geven en te deleten, en zullen die zeker gebruiken. en nog zoveel mogelijk ook. mja das de aard van de mens, niets aan te doen zeker? :p

Starrk

Legacy Member
Grayfox zei:
We krijgen de kans om ongecensureerd onze mening te ventileren? Wow bedankt. Dat is nu heel lief van jou.. weet je op een normaal forum kan je elke post je mening ongecensureerd ventileren. Maar toch kan je het niet helpen om erbij te vermelden dat we het op een deftige manier moeten doen of dat je toch nog gaat bannen. (wat ook al gebeurd is in deze thread trouwens.

Je hebt een aardige gave om de zaken geheel uit hun context te rukken. Met ongecensureerd bedoel ik dat er over bepaalde zaken kan gesproken worden die in andere threads gewoon niet getolereerd worden, zoals bv. de moderatie zelf, even verduidelijken: Kritiek op de moderatie wordt in gelijk welke thread verwijderd, of gecensureerd, om de simpele reden dat de gewone thread daarvoor het medium niet is.
Met de bijvoeging 'op een deftige manier' kon je zelf afleiden dat dit doelt op het achterwege laten van scheldpartijen of grof taalgebruik.
Uw laatste opmerking betreffende dat bannen is te ridicuul om op in te gaan: Je leest tussen de lijntjes wat je wil lezen en ik hou u niet tegen om ons als boeman af te schilderen uitgaand van uitspraken die er nergens staan.
Grayfox zei:
Voor mij is het simpel, stop gewoon met posts te deleten, want da haalt niets uit behalve een deel van de interessante content van het forum eruit te filteren. Moderators zijn een soort van forumpolitie geworden. Check bijvoorbeeld eens de signature van bepaalde mods hier op het forum, die hebben zelf "Super Moderator" enzo in hun signature staan voor het geval dat mensen het nog niet zouden weten. Die zijn daar dus echt trots op hé..

Ja ik ben trots op het feit dat ik Supermod ben, ja ik ben trots dat ik deel uitmaak van deze crew --> daar is toch ook helemaal niets mis mee. Daarenboven ben ik een aanspreekpunt in geval van disputen dus is het handig dat sommigen weten dat ik een supermod ben, zeker met mijn tijdelijke Jurylid title.

Op uw eerste uitspraak kan ik erg kort zijn: Flame en elke post die in mijn ogen een infraction waard was dient verwijderd te worden.
Waarom? Om de zaken niet verder te laten escaleren en mensen met een temperament voor zichzelf te behoeden. Daar kon je toch zelf aan denken?

Forumpolitie? Vanzelfsprekend. Er zijn bepaalde regels, wij zorgen dat ze toegepast worden en bestraffen bij overtreding. Als je ons dan een politie wil noemen laat ik dat gerust toe (trouwens, wie ben ik om u tegen te houden...)

Grayfox zei:
Posts deleten over nazi en hitler propaganda kan ik nog een beetje snappen, maar posts deleten omdat er een mopje gemaakt wordt, of gewoom omdat je die kerel ni afkan is wel maar een beetje zielig. Beweer maar dat het niet zo is en zeg wat je wil, maar iedereen ziet wel dat het anders is..

Nergens delete er heden ten dage een moderator een post omdat hij een bepaalde persoon niet 'afkan'. Als dit wel zo is, gelieve een super moderator of supervisor erop attent te maken, en wij zorgen wel dat dit niet langer gebeurt (Kijk naar het geval Morpheus).

Grayfox zei:
Conclusie: meeste mensen kunnen niet om met ook maar het kleinste beetje macht, geef ze de rechten om te bannen, infractions te geven en te deleten, en zullen die zeker gebruiken. en nog zoveel mogelijk ook. mja das de aard van de mens, niets aan te doen zeker? :p

Conclusie: Meeste mensen kunnen niet om met mensen die een beetje macht en vooral verantwoordelijkheid hebben en zien het als hun allerheiligste roeping om met deze 'macht' in de clinch te gaan op basis van halve, en vooral holle, assumpties (lees goed: ik vermijd bewust het woord 'argument').

Grayfox

Legacy Member
Jaja, veel blabla en rond de pot draaien, maar nu weet ik nog altijd niet waarom je persé posts wilt deleten.

Dakantochnie

Legacy Member
Grayfox zei:
Jaja, veel blabla en rond de pot draaien, maar nu weet ik nog altijd niet waarom je persé posts wilt deleten.
Jij hebt zelfs niet de basis van een forum begrepen. :)
Je kan toch nooit deftig discussiëren als je iedereen maar alle onzin laat neerzetten? Da's toch hetzelfde als over een straat lopen waar nooit het afval wordt opgehaald? Het is essentiëel, relevant.
Dat ik zo'n zaken nog moet gaan uitleggen...

Grayfox

Legacy Member
dakantochnie zei:
Jij hebt zelfs niet de basis van een forum begrepen. :)
Je kan toch nooit deftig discussiëren als je iedereen maar alle onzin laat neerzetten? Da's toch hetzelfde als over een straat lopen waar nooit het afval wordt opgehaald? Het is essentiëel, relevant.
Dat ik zo'n zaken nog moet gaan uitleggen...
Ooit al eens een discussie gehad IRL? Daar kan je ook niet alle onzin deleten. Maar nee, jij moet een discussie vergelijken met een straat waar je afval ophaalt, met zon visie op een discussie verwondert het me niet dat je denkt dat posts deleten nut hebben.

Dakantochnie

Legacy Member
Grayfox zei:
Ooit al eens een discussie gehad IRL? Daar kan je ook niet alle onzin deleten. Maar nee, jij moet een discussie vergelijken met een straat waar je afval ophaalt, met zon visie op een discussie verwondert het me niet dat je denkt dat posts deleten nut hebben.
IRL willen twee personen deftig met elkaar praten. Hier zit je met duizenden users die soms enkel maar als enig doel hebben de boel te verstoren. Wij moeten die anderen (die wel van zin zijn om deftig met elkaar te praten) de vrijheid geven om dat te doen.

Grayfox zei:
Natuurlijk moet je alle onzin laten staan, als ik alle onzin zou gaan beginnen deleten op dit forum zou er niet veel meer overschieten...
Dan heb jij een gebrek. Iemand die niet het onderscheid kan maken tussen belangrijke en minder belangrijke informatie heeft een probleem.

Grayfox

Legacy Member
dakantochnie zei:
IRL willen twee personen deftig met elkaar praten. Hier zit je met duizenden users die soms enkel maar als enig doel hebben de boel te verstoren. Wij moeten die anderen (die wel van zin zijn om deftig met elkaar te praten) de vrijheid geven om dat te doen.


Dan heb jij een gebrek. Iemand die niet het onderscheid kan maken tussen belangrijke en minder belangrijke informatie heeft een probleem.
Jij kan dat blijkbaar ook niet, want jij delete posts die ik wilde lezen. Belangrijk en minder belangrijk is relatief.

Dakantochnie

Legacy Member
Grayfox zei:
Jij kan dat blijkbaar ook niet, want jij delete posts die ik wilde lezen.
Ja jongen, 't is goed hoor.
Het zal niet gaan, leg je erbij neer.

Grayfox

Legacy Member
dakantochnie zei:
Ja jongen, 't is goed hoor.
Het zal niet gaan, leg je erbij neer.
Gij snapt het dus echt niet hé. De vraag is, waarom posts deleten? Je kan die toch evengoed laten staan? Maakt me niet uit als je nu koppig bij je standpunt blijft of niet, maar je kan die tenminste wel een keer deftig uitleggen. Moderators vergelijken met vuilnismannen vind ik allesbehalve een deftige uitleg...

Dakantochnie

Legacy Member
Grayfox zei:
Gij snapt het dus echt niet hé. De vraag is, waarom posts deleten? Je kan die toch evengoed laten staan? Maakt me niet uit als je nu koppig bij je standpunt blijft of niet, maar je kan die tenminste wel een keer uitleggen.
Ik heb het je proberen uit te leggen. Je wilt het niet begrijpen, dat is jouw zaak.
Elke toekomstige post van jou over dit onderwerp in deze thread zal verwijderd worden. Mensen die niet in staat zijn om relevante zaken te begrijpen ga ik mijn tijd niet insteken.

De reden was dat dan de discussie verstoord wordt, maar dat zal jij wel niet begrijpen.

[TFT]Poky

Legacy Member
ge moet maar is op een niet zo brave manier zeggen dat een post van iemand ander dikke zever is (meestal is dit ook waar) of u post wordt zowiezo verwijderd.

En dan zie ik hier mensen dus echt gemaan dikke zever posten of flamen en dat wordt dan wel toegelaten.

Zoals velen hier aanhaalden, er wordt hier soms/vrij vaak toch met 2 verschillende maten en gewichten gewerkt. Zeker als de mod in kwestie akkoord is met die zever, dan durven ze de tegenstanders hun posts ook wel verwijderen.

Ik verwijt hier niemand, want echt objectief zijn is niet gemakkelijk. Maar hier gebeuren soms rare dingen...

Grayfox

Legacy Member
dakantochnie zei:
Ik heb het je proberen uit te leggen. Je wilt het niet begrijpen, dat is jouw zaak.
Elke toekomstige post van jou over dit onderwerp in deze thread zal verwijderd worden. Mensen die niet in staat zijn om relevante zaken te begrijpen ga ik mijn tijd niet insteken.
Tja, en dan beweren dat er geen censuur is.. ik zeg voor 1 keer mijn mening op dit forum en tis al van da.. :ironic:

Dakantochnie

Legacy Member
[TFT]Poky;9311277 zei:
En dan zie ik hier mensen dus echt gemaan dikke zever posten of flamen en dat wordt dan wel toegelaten.
Inderdaad, 't is genoeg geweest met zeveren.

Grayfox zei:
Tja, en dan beweren dat er geen censuur is.. ik zeg voor 1 keer mijn mening op dit forum en tis al van da.. :ironic:
Ja, met antwoorden op posts die werkelijk de naam randgeval rechtvaardigen verlies ik mijn geduld. Iedereen heeft hier zijn zegje kunnen doen, op posts van normaal niveau hebben we geantwoord en posts van een minder normaal niveau hebben we een poging gedaan tot antwoorden (of het antwoord aanvaard werd hing meestal af van het niveau van de vraagsteller).
Als deze thread dient voor het stellen van *biep* vragen zoals "waarom posts deleten" dan denk ik dat we uitgepraat zijn.

Toch spijtig dat feedbackthreads steeds moeten verpest worden door zo'n zaken hoor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan