Archief - Censuur op 9Lives

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GeTa

Legacy Member
Dat topic was hier al verneukt voor het gemaakt was...
Als ge al niemeer moogt inspelen op mensen hun posts dan kunnen we beter heel da forum hier sluiten. ;)

Gentille

Legacy Member
killgore zei:
en nu hebben jullie er weer eens voor gezorgd dat een topic verneukt is.

Way 2 go eigenlijk.

Dat is nu net het punt. De members van de gedelete posts voelen zich geviseerd en ontstaat deze thread, maar als het topic uit de hand loopt hebben de andere members geen zin meer om te posten.

Tha_nOn

Legacy Member
precies of .com nog leeft:p

trouwens dat zijn afscheuringingen enkel en alleen om de mentaliteit van zwam geweest, tgaat hier om een pak meer dan zwam vermoed ik
en een groot forum is heus niet zo makkelijk te regelen of leuk voor iedereen te houden gelijk iedereen denkt (ja ultieme vrijheid dat zal helpen om het hier aangenaam te maken)

killgore

Legacy Member
gentille zei:
Dat is nu net het punt. De members van de gedelete posts voelen zich geviseerd en ontstaat deze thread, maar als het topic uit de hand loopt hebben de andere members geen zin meer om te posten.

Mja, het andere punt is dat er ook members zijn (zoals ik) die moderatie goed vinden behalve enkele mods die er wat over gaan en alles wat niet naar hun zin is deleten of bestraffen.

zarathustra

Legacy Member
Tha_nOn zei:
precies of .com nog leeft:p

trouwens dat zijn afscheuringingen enkel en alleen om de mentaliteit van zwam geweest, tgaat hier om een pak meer dan zwam vermoed ik
en een groot forum is heus niet zo makkelijk te regelen of leuk voor iedereen te houden gelijk iedereen denkt (ja ultieme vrijheid dat zal helpen om het hier aangenaam te maken)

forum mss iets minder maar de community wel :p

hoe klein ze ook is.

En mja in dit soort topics zult ge enkel degene horen die een probleem hebben met de moderatie eh. Die dat het niets kan schelen of die het in orde vinden laten zich nauwelijks horen.

Gentille

Legacy Member
killgore zei:
Mja, het andere punt is dat er ook members zijn (zoals ik) die moderatie goed vinden behalve enkele mods die er wat over gaan en alles wat niet naar hun zin is deleten of bestraffen.

Dan kan je altijd de supermods of de ombudsman aanspreken daarover natuurlijk. Daar kan ik me ook niet over uitspreken.

Tha_nOn

Legacy Member
allé dan:p kvind het hier best in orde ^^ maar het oocasionele geflirt met bepaalde crewleden kan misschien helpen \o/

(nuja, kheb toch zowiezo nog niet gemerkt dat er echt veel gedeleted wordt en infractions gegeven worden, maar das misschien ook omdat ik neits mis doe \o/)

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Algemeen gezien heb ik ook niet veel last van de mods hier ze, af en toe eens iets waar ik mijn bedenkingen bij heb, maar dat is dan natuurlijk wel voor interpretatie vatbaar. Die geviseerde leden waarover sommigen hier spreken gaan ook wel niet zomaar zonder reden geviseerd worden zeker? Ik ben ook al eens een post of 20 verloren in een bepaald topic, maar het waren dan wel 20 posts die off-topic waren (maar wel niet nutteloos) :unsure:

Xylo

Legacy Member
killgore zei:
en nu hebben jullie er weer eens voor gezorgd dat een topic verneukt is.

Way 2 go eigenlijk.

Thx, train er elke dag op...

Wat is er dan nog toe te voegen?

We weten nu al dat:
-Een deel tevreden is.
-Een deel niet tevreden is.
-Ze beiden hun argumenten hebben.
-Het de mods weinig kan schelen.

Robust²

Legacy Member
Moderatie is goed, censuur niet. ;)
Iets losser over sommige dingen gaan zou zeker mogen

mekna5

Legacy Member
Moderatie is er naar mij gedacht om het een goed forum te houden.
Maar soms is het er wel wat over.

Anarchist12911

Legacy Member
Het is niet zozeer een censuur op dit forum... maar eerder de algemene politieke correctheid die van mensen verwacht dat men op publieke plaatsen bepaalde meningen moet achterwege laten, ook al zou 99% van de aanwezigen stiekem toch wel akkoord gaan met wat men zegt.

En om minder rond de pot te draaien erover, alle "rechtse" onderwerpen, alle grappen tov minderheidsgroepen etc. Het is gewoon wat de 'gemeenschap' verwacht atm, zeker bij organisaties... want moesten de admins hier niet zo scherp dingen 'censureren' dan hebben ze binnen de korste keren mensen die dreigen met rechtzaken omdat de admins discriminerende opinies niet afkeurt.

Je kan moeilijk de admins hiervoor beschuldigen.

Starrk

Legacy Member
gentille zei:
Dan kan je altijd de supermods of de ombudsman aanspreken daarover natuurlijk. Daar kan ik me ook niet over uitspreken.

*Trekt zijn broek over zijn navel*

Ik sta paraat!

|) ][ |V| ][

Legacy Member
mekna5 zei:
Moderatie is er naar mij gedacht om het een goed forum te houden.
Maar soms is het er wel wat over.

Het hangt natuurlijk voor een groot stuk af in wel subforum je wat post. In algemeen zijn ze volgens mij minder streng op off-topic dan in bv hardware.

Grayfox

Legacy Member
Tha_nOn zei:
allé dan:p kvind het hier best in orde ^^ maar het oocasionele geflirt met bepaalde crewleden kan misschien helpen \o/

(nuja, kheb toch zowiezo nog niet gemerkt dat er echt veel gedeleted wordt en infractions gegeven worden, maar das misschien ook omdat ik neits mis doe \o/)
het gaat hier ook niet over jou hé, het gaat hier over flames en posts deleten die niet netjes zijn. ik zeg laat die gewoon staan, waarom deleten? ik snap het nut echt niet. geef ze een ban, een warning, maar waarom die posts deleten?

Chalk

Legacy Member
=[KO]=;9309012 zei:
Aarschot is idd wel huilen met de pet op... Waarschijnlijk de marginaalste plaats in België...


Dit geheel :offtopic: natuurlijk

:offtopic:
TIENEN is de marginaalste stad van hééééél België

-----

Van IR merk ik niet zoveel. Maar ik vind wel dat er veel vriendjespolitiek is :)

Waarom niet als er iets veranderd wordt aan een post dit toepassen?:
* Je laat de oorspronkelijke tekst staan, maar je schrijf eronder

bla bla bla , dit kan niet OMWILLE VAN...., bla... [zo geef je onderbouwde kritiek...]
Mod jenaam

of wordt dit al gedaan :unsure:

GeTa

Legacy Member
Grayfox zei:
het gaat hier ook niet over jou hé, het gaat hier over flames en posts deleten die niet netjes zijn. ik zeg laat die gewoon staan, waarom deleten? ik snap het nut echt niet. geef ze een ban, een warning, maar waarom die posts deleten?

Als ik hier een racistische opmerking geef en een paar mensen vinden dit kwetsend of w/e en reporten me. Als de post niet verwijderd wordt dan gaan meer mensen gekwetst worden.
Dit is wss de meest passende uitleg? Ookal zie ik niet in hoe je als zelfstandig individu niet boven zo'n dingen staat...
Ligt wss wel gevoeliger bij vele mensen dan dat we zelf denken.
Ik hoop dat ik de thread weer niet ben aant verkloten.:ironic:

Hmgrwngd

Legacy Member
Ik moet zeggen; ik vind dat de moderators best degelijk werk doen.

Vanaf ik zie dat het befaamde groepje vriendjes van music-subforum weer eens een volledige thread komt volzeiken enkel en alleen maar omdat ik erin gepost heb, dan report ik,
en binnen het halfuur zijn zowat alle replies van die gasten weg.

Nu, ik ben niet echt voor censuur; maar het is nu eenmaal zo dat ik niet anders kan, want een discussie voeren is soms compleet onmogelijk voor mij.

En het zou dan nog helpen moesten die kerels eens wat interessant te vertellen hebben, of tenminste goeie beledigingen kunnen maken. Maar nee, hippie dit, en "pleeg zelfmoord"-dat . Dan zit er niet veel anders op dan beroep te doen op moderators.

Een forum blijft een forum é. Plaats voor discussie.

Arifiene

Legacy Member
Chalk zei:
:offtopic:
TIENEN is de marginaalste stad van hééééél België

-----

Van IR merk ik niet zoveel. Maar ik vind wel dat er veel vriendjespolitiek is :)

Waarom niet als er iets veranderd wordt aan een post dit toepassen?:
* Je laat de oorspronkelijke tekst staan, maar je schrijf eronder

bla bla bla , dit kan niet OMWILLE VAN...., bla... [zo geef je onderbouwde kritiek...]
Mod jenaam

of wordt dit al gedaan :unsure:

of je laat de post staan, doet de text die niet passend is weg, en je zet kort wat de reden is van verwijderen
want daar heb k soms echt het raden naar ze

sommige mods addeen, meesten deleten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan