Archief - Bierproeven

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dunno

Legacy Member
@ Pitta, ik het Lindemans Apple eens gedronken en vond die eerlijk gezegd wel lekker. Smaakt naar snoepjes/lekstokken met appelsmaak.

Bart Religion

Legacy Member
zweebee zei:
ne whiskEy liefhebber dan nog .. brrr

idd. vooral Ierse whiskey (soms Amerikaans). Goeie Schotse whisky is ook niet slecht natuurlijk :D

exploder

Legacy Member
Charles Quint vind ik ook zeer lekker, vooral in zo'n "pot".

Is dacht ik 8,5 of 9 procent.

Een fruitige smaak, maar niet TE zoet. Gewoon een zachte smaak.

NeoGeo

Legacy Member
Ether zei:
Ik op 100m :unsure:


Nieuwe ontdekking trouwens: Corsendonck Agnus
Maandag voor het eerst gedronken en kmoet zeggen: Damn, héél lekker.
Da wordt 1 van m'n blijvers, bennek nu al zeker van.

Ik op 150m, wanna date :love:

Ik dronk vandaag eens een Orval in het Botteltje (Oostende dus), nadat onze vechtende hobbit herhaaldelijk in deze thread gezegd had dat het een absolute aanrader is. Wel, het viel echt reuze mee! Wat me vooral beviel was dat hoe smaakvol het bier ook was, het toch relatief licht smaakte. Bij bepaalde andere zware bieren lijkt het wel of het gerstennat vloeibaar lood is en je maag een betondraaier. Niet zo bij Orval, ik genoot van een sensatie die je kan vergelijken met het eten van een groot pak friet, een curryworst én een hamburger maar achteraf toch het gevoel hebben alsof je enkel een klein tomaatje in je mond binnenliet. Alsof je heerlijk klaarkomt en er toch maar een druppeltje wit vloeisel op de schaamlippen van je geliefde achterblijft!

Vet geil, die Orval.

Boris Barowski

Legacy Member
viewer zei:
freedom pils

koud best lekker, lauw niet te drinken ('t is pils ey :p )
heeeel lichte zure nasmaak (kproef 'm nu nog :p)
respect als ge kunt raden waar ik het gedronken heb (tip: leuven) :)

machine ?

viewer

Legacy Member
hehe idd machine.

kheb nog cara in men frigo liggen als ge percé getrakteerd wilt worde :lol:

DogFacedGod

Legacy Member
it's my lucky day.

1 bak Poperings Hommelbier GRATIS gekregen (en een fles Poolse wodka)

Morgen ééntje proeven

Sepiroth

Legacy Member
ik zou ten zeerste aanraden iets van cantillon te drinken.

Ne echte geuze / kriek is altijd goe.
Ik drink niet van die gore nest van belvue en mort subite en lidemans enz...
Daar zit idd mss wat lambik in , maar de echte cantillon daar zit nog altijd het meest in verwerkt.

Eerste keer :

Ik schonk het in , rook er eens naar en de intense geur van zurigheid en frisheid kwam me tegemoet. ( het alcholgehalte ligt rond de 4 a 5 %)
Het viel me op dat het bier redelijk troebel was.
Het was nog een niet lang gerijpt biertje , je proefde het eenmaal aan de zure afdronk en smaak.

De PERFECTE dorstlesser in de zomer en een meegenietertje in de winter.
Toch een tip drink niet te veel van dit bier want dan kan het nog al eens zuur opbreken in toilet ;)

Sepiroth

Legacy Member
Tsjerno zei:
geldt ook voor Rodenbach. ;)



Klopt wel haha :D

Ik ga vrijdag naar een kerstmarkt en daar wat gulden draakdrinken das echt pas goeie boel.

Vorig jaar van de eerste 3 kunnen genieten ma terna deden ze daar bij mij voor de kl*terij jenevers in :p

had wel een stuk in m'n klo*te daarna :D

Ether

Legacy Member
Gisteren een piraat gedronken in de backdoor.

Kmoet zeggen, een heel lekker biertje, je proeft niet echt dat het 11° is, maar het komt wel loodzwaar aan (zeker als je op voorhand al wat gedronken hebt :p)

Maar twas echt lekker, kga het zeker nog drinken! bedankt voor de tip

Emerxill

Legacy Member
Duvel op kurk dat een jaarke heeft gelegen in de kelder: veel rondere smaak :) (nee twas ni slecht)
En dan ne donkere Leffe op kurk van een half jaar: veel meer uitgesproken dan die wepse bazaar van de tap :)

zweebee

Legacy Member
van tap is da zowiezo ni lekker vind ik ... veel te plat
zelfde geldt voor koninck

ik heb graag da koolzuur, dermee dak ook duvel zo lekker vind :)

P|tt@

Legacy Member
Margeitje zei:
ge vergeet mijn mongoolbier :p ( aka kokosnootbier ^^)
en dieje Strubbe was vies ^^
Gaje de volgende keer weer mee als we de kaart verder gaan checken ?

Baja s goed. Moet maar laten weten^_^. In de hoop op iets spraakzamere buren dan wel zeker? ; )

@Dunno: Wel dat appelbier van in de backdoor was niets waard, dat smaakte letterlijk naar wat water met zo'n doffe smaak. Ik kan niet vergelijken met lindemans apple aangezien'k dat nog niet gedronken heb maar k geloof wel dat't beter kan :)

Bontus

Legacy Member
Net een week in Duitsland verbleven. Gortig bier dat ze daar hebben :wtf: Geloof het of niet maar er bestaat zoiets als bierheimwee.

cuda

Legacy Member
deyoeri zei:
'K heb ooit een of ander bier gedronken waar precies een appelsmaak aanzat, om eerlijk te zijn smaakte het naar afwaswater.
Mijn favoriet zwaar bier is Duvel, hoewel ik het nog maar een jaar drink, heb ik toch ook al een verschil in smaak willen waarnemen. In het begin had het zo een speciale afdronk imo, het kan zijn dat ik het gewoon ben ondertussen natuurlijk ^^

duvel drink ik ook wel graag maar groene duvel
dat is VERDOMD lekker.
is zo beetje de pils van duvel , allee zo vind ik het toch

Bontus

Legacy Member
cuda zei:
duvel drink ik ook wel graag maar groene duvel
dat is VERDOMD lekker.
is zo beetje de pils van duvel , allee zo vind ik het toch

De light versie van Duvel zou ge dat wel kunnen noemen idd.

Van Moortgat brouwerij is hun pils de lekker bittere Bel Pils, en hun welbekende edelpils Vedett.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan