Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
viewer zei:de pils versie van duvel? is da nie vedette??
shiftyke zei:Bel pils jakkes, net maredsous donker gedronken best lekker

Ether zei:Komt ook van de brouwerij van Duvel btw![]()
Stiche zei:Heeft er nog niemand de Gouden Carolus Tripel gedronken?
Iemand heeft mij gezegd dak da echt is moet drinken...
, chimay bleu en rochefort 6/8/10.VTK zei:Zoals elk jaar, komt ook dit jaar Chilly Willy de Waaiberg van bluesmuziek voorzien, meer bepaald
op maandag 11 december. Uiteraard worden de nodige zware bieren voorzien. Hieronder volgt een
lijst van wat wij u zoal te bieden hebben:
- Westmalle Tripel (9.5%): blond, fris, kruidig, sinaasappelschil fruitigheid
- Chimay Blauw (9%): bruin, licht rozenachtig aroma, licht gekaramelliseerde smaak
- Orval (6.2%): amberkleurig, vol, intens bitter, fruitige elementen
- Tripel Karmeliet (8%): blond, uitgesproken sinaasappelsmaak, mildbittere afdronk
- Verboden Vrucht (8.8%): donkerrood-bruin, fruitig, karamelachtige volle aanzet
- Gulden Draak (10.5%): donker,koffiearoma, zoetig maar krachtig
- Keizer Karel (9%): donker, zoet, zacht en fruitig
- Lindemans Cassis (4%): dieprood, fris en fruitig
- Gouden Carolus (7.5%): roodbruin, fruitig, lichte chocoladesmaak in de afdronk
- Poperings Hommelbier (7.5%): blond, verfijnd aroma en verfrissende, licht bittere smaak
- Sint Bernardus Abt 12 (10.5%) :donker, zachte volmondige smaak
- Barbar (8%): blond, vol, zoet smakend
- Moeder Overste( 8%): amberkleurig, licht hoppig en zoet, licht bitter in de afdronk
- Watou Tripel(7.5%): amberkleurig, zacht aroma, discrete bitterheid, fruitige sinaastoets
- Judas (8.5%): okerblond, bitter-zoet, zacht, volmondig
- Kwak (8%): amberkleurig, licht moutig, fruitige nasmaak
zweebee zei:eergistere ne leffe 9° gedronken
absoluut mijn ding, echt ongelofelijk lekker.
dat wordt wel een blijver(zeker omdat die aan €2.5 staat in een supergezellig café op 50m van mijn kot)
ad:
Ether zei:Mij kan zeggen wat het is?


smaakt een beetje als een Leffe, maar iets zoetere nasmaak

Dennoman zei:Afgelopen donderdag naar 't Vliegend Varken geweest, op aanraden van deze topic
Geproefd:
- Piraat: zeer lekker bier, zoete en romige nasmaak en een rijke kraag
- Malheur 12: sterk bruin bier, misschien een beetje zoet en je krijgt er een behoorlijke mokerslag van door het hoge alcoholgehalte
- Achel Bruin: aparte trappist, mijn voorkeur gaat toch naar Orval of Westmalle
- 't Zelfde Bier: zoet biertje, lager alcoholgehalte... wel behoorlijk wat sterker dan de gemiddelde pils
Zoals jullie je kunnen voorstellen, was ik nogal in de wind hierna
Enneuh, de week ervoor ook nog 3 soorten genuttigd:
- Stille Nacht: West-Vlaams kerstbier, gebrouwen door de makers van Oerbier. De nasmaak is me iets te zoet, smaakt als wanneer je pannenkoeken met siroop eet: zo zoet dat je mond er lichtjes van brandt.
- Serafijn: tempramentvol bruintje, wel geen abdijbier. Wordt gebrouwen in mijn streek (Itegem), dus mensen van de zuiderkempen: kijk eens uit voor dit biertjesmaakt een beetje als een Leffe, maar iets zoetere nasmaak
- La Chouffe: gouden Duvelachtige met een iets minder stevige kraag. Wist me als één van de enige biertjes die ik de voorbije 2 weken heb gedronken niet echt te overtuigen. Als ik moet kiezen, geef mij dan maar een Duvel![]()
