Bontus
Legacy Member
Beste wetenschap en cultuurliefhebbers,
het brouwen van bier is een kunst in België maar er komt meer techniek en chemie bij kijken dan je misschien zou denken.
Daarom hier een licht filosofisch topic over de laatste speciaalbieren die je gedronken/geproefd hebt. Dus geen zever over Jupiler et cetera.
Laat ik maar starten met een bier dat ik net gedronken heb:
Vandaag gekocht: 2 flesjes Kasteelbier Tripel (11°). Uitgegoten in bolglas, prachtige goudkleur, weinig schuim, minieme hoeveelheid gist op de bodem van de fles.
Ruikt heerlijk kruidig en zoet doet me denken aan Hoegaarden Grand Cru. Smaakt zoet en vol met minder alcohol in de nasmaak dan je zou verwachten. Weinig bitter. Is eigenlijk een te zwaar bier om van meerdere te genieten. Komt redelijk hard aan.
Langer geleden eens een verslag neergepent van:
Ename Tripel. 8,5° abdijbier.
Weinig aan, zoet en alcoholisch, typisch blond tripel bier, weinig karakter. Vrouwen vinden dit lekker wel lekker blijkbaar.
Augustijn Grand Cru 9% en blond bier.
Smaakt nogal neutraal, naar de zoete kant, lekker bier dat wel. Geeft alleszins geen bijzondere herinnering met je mee.
De alcohol zit perfect in de smaak verweven, maar de smaak is nergens echt complex.
Fijn gebrouwen kwaliteitsbier maar nergens top.
Hoegaarden Verboden Vrucht & Hoegaarden Grand Cru
Beide heerlijke bieren! echte aanraders!
het brouwen van bier is een kunst in België maar er komt meer techniek en chemie bij kijken dan je misschien zou denken.
Daarom hier een licht filosofisch topic over de laatste speciaalbieren die je gedronken/geproefd hebt. Dus geen zever over Jupiler et cetera.
Laat ik maar starten met een bier dat ik net gedronken heb:
Vandaag gekocht: 2 flesjes Kasteelbier Tripel (11°). Uitgegoten in bolglas, prachtige goudkleur, weinig schuim, minieme hoeveelheid gist op de bodem van de fles.
Ruikt heerlijk kruidig en zoet doet me denken aan Hoegaarden Grand Cru. Smaakt zoet en vol met minder alcohol in de nasmaak dan je zou verwachten. Weinig bitter. Is eigenlijk een te zwaar bier om van meerdere te genieten. Komt redelijk hard aan.
Langer geleden eens een verslag neergepent van:
Ename Tripel. 8,5° abdijbier.
Weinig aan, zoet en alcoholisch, typisch blond tripel bier, weinig karakter. Vrouwen vinden dit lekker wel lekker blijkbaar.
Augustijn Grand Cru 9% en blond bier.
Smaakt nogal neutraal, naar de zoete kant, lekker bier dat wel. Geeft alleszins geen bijzondere herinnering met je mee.
De alcohol zit perfect in de smaak verweven, maar de smaak is nergens echt complex.
Fijn gebrouwen kwaliteitsbier maar nergens top.
Hoegaarden Verboden Vrucht & Hoegaarden Grand Cru
Beide heerlijke bieren! echte aanraders!




waar gaat da naartoe met de wereld