Archief - Bierproeven

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bontus

Legacy Member
zweebee zei:
Trouwens, wij gaan met kerstmis met de grote familie een wildschotel eten ('civet' van hertejong). Nu had ik gezegd dat ik mij daar een goed bier bij kon voorstellen (eerder dan een rode wijn, wat ik minder graag drink).

Iemand een idee welk bier daar goed bij zou passen? Ben van plan om deze week naar een drankcentrale of drankwinkel te gaan om advies te vragen maar tis niet zo dat de lokale delhaize vol bierkenners zit :)

Heb eergisteren Maredsous gedronken die al 24 jaar in onze kelder stond :p
smaakte gelijk porto, dus voila daar is uw alternatief al voor rode wijn ;)

Dennoman

Legacy Member
@ zweebee: wild heeft over het algemeen een vrij sterke smaak, dus moet je een sterk bier kiezen dat er tegenop kan zonder flauw te gaan smaken.
Ik zou dus kiezen voor ofwel een bruine pater, een abdijbier dus, ofwel een flinke tripel, zoals bvb Karmeliet. Ik zou geen zoet bier kiezen, aangezien ik zoete smaken beter vind passen bij bvb vis.
- Grimbergen blond
- Leffe bruin of 9° blond
- Serafijn
- Karmeliet
- Malheur
Opties genoeg eigenlijk, maar ik zou zeker geen trappist kiezen, want dat moet je echt los drinken. Zelfs borrelhapjes vind ik een trappist al geen recht aandoen :)

Bontus

Legacy Member
Ik zou bij dat wild opteren voor de edele Trappist: Chimay Blue. Donker bier met ballen, ook goed voor in uw stoofvlees.

Quilombo

Legacy Member
weet er iemand waar ge van die grote flessen duvel koopt?
omgeving mechelen... (en nee, ik ga niet helemaal naar de brouwerij)

Bontus

Legacy Member
Quilombo zei:
weet er iemand waar ge van die grote flessen duvel koopt?
omgeving mechelen... (en nee, ik ga niet helemaal naar de brouwerij)

gokje? de iets grotere Delhaize/Colruyt.
Danku voor deze thread omhoog te stampen, tijd voor nieuwe bieren te proeven de komende weken.

cuda

Legacy Member
:p da kunde nu is echt overal kopen se

donderdag weer is iets overheerlijk gedronken.
barbaar: is een soort honingbier, zo zoet en toch redelijk zwaar
ik geef het een 8/10

viewer

Legacy Member
cuda zei:
:p da kunde nu is echt overal kopen se

donderdag weer is iets overheerlijk gedronken.
barbaar: is een soort honingbier, zo zoet en toch redelijk zwaar
ik geef het een 8/10

verleden week nog met vijf man vijf barbarglazen vergeten terug te geven (gepikt?) in de deliberee.

inderdaad, uitstekend bier, maar niks om de hele avond te drinken (gortige honing nasmaak na een tijdje :p),hoewel da drie à vier na mekaar zeker moet lukken

Exorikos

Legacy Member
LBK-bier: Je kan het vergelijken met een slappe Hoegaarden. Goed om één keer te proeven en een glas ervan gaat goed binnen, maar daar blijft het dan bij. Ik geef het 6/10.

alexii

Legacy Member
Rochefort 8 > alles (buiten misschien Westvleteren 8, maar die ik niet op een regematige basis)

Destroyer

Legacy Member
alexii zei:
Rochefort 8 > alles (buiten misschien Westvleteren 8, maar die ik niet op een regematige basis)


ja die smaakt mij af en toe ook wel is, beter dan den 10, das gewoon om onozel in uwe kop van te worden, 11.3° lol :p

cuda

Legacy Member
alexii zei:
Rochefort 8 > alles (buiten misschien Westvleteren 8, maar die ik niet op een regematige basis)

piraat> rochefort 8
zelf de naam alleen al :p piraatbier :D

alexii

Legacy Member
Piraat is een goedkope imitatie van Duvel en Duvel vind ik na een paar jaar al helemaal niet meer te zuipen.

viewer

Legacy Member
alexii zei:
Piraat is een goedkope imitatie van Duvel en Duvel vind ik na een paar jaar al helemaal niet meer te zuipen.

lol, das gewoon zever

piraat is veeeel beter als duvel (duvel vind ik persoonlijk zelfs slecht, hoewel dat da kennelijk wel beter wordt als da langer kan "liggen")

Fighting Hobbit

Legacy Member
alexii zei:
Rochefort 8 > alles (buiten misschien Westvleteren 8, maar die ik niet op een regematige basis)

St Bernardus pater vind ik persoonlijk wel beter...

deyoeri

Legacy Member
Gisteren Brugse Trippel gedronken, voor het eerst. Moet zeggen, aangenaam bier, goed om van te genieten, maar je zou het me ook niet elke dag moeten geven.

Exorikos

Legacy Member
Gouden Carolus Triple: Fruitig biertje met een zachte nasmaak. Te zoet om aan een gezond tempo binnen te drinken. 9°

MoRb3z

Legacy Member
deyoeri zei:
Gisteren Brugse Trippel gedronken, voor het eerst. Moet zeggen, aangenaam bier, goed om van te genieten, maar je zou het me ook niet elke dag moeten geven.

Van een bier genieten is dan ook niet de hele dag ervan drinken ;)

Dennoman

Legacy Member
Voor de Leuvenaars: volgende week woensdag is het Belgische Bierenavond in de Toewip ^^ flyers hangen aan de Alma. Mensen die gaan by chance?

djdavy

Legacy Member
Mmmmm

Voor mij toch liever de simpele bierkes Vedett, Carlsberg, Maes.
Others : Kilkenny
Zwaardere : Ename trippel, duvel, Orval, Bush


Vedett heeft trouwens WEL te maken met duvel.
Als m'n duvel brouwt is de eerste afscheiding die m'n verkrijgt Vedett.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan