Archief - Bierproeven

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Gisteren was het zware bieren bar van wina hier in leuven (RC onder alma 3).
Wat heb ik geproefd:
Hercule Stout
La Trappe Quad.
Witkap Dubbel

Alledrie zijn me enorm goed bevallen, maar voor iemand die meestal nooit bieren van meer dan 8° drinkt en redelijk overstressed is had dit wel redelijke scheefheid tot gevolg.

De beste vand e avond was toch wel de Hercule Stout, ik ben sowieos een stoutdrinker, drink graag guinness en whitebread en dan was dit biertje gewoon een genot. Het was een vrij zoete stout (voor zover stout echt zoet kan zijn, hij wa sin elk geval niet bitter), maar hij had wel die typische stoutsmaak. Met een aroma dat lichtelijk aan chocolade doet denken kan je gewoon niet fout gaan...

viewer

Legacy Member
Parnakra zei:
Iemand hier die al eens Cuvée des Trolls gedronken heeft? Bij het ondertekenen van m'n curicullum een zakje gekregen met vanalles en nog wat, waaronder een flesje van dat bier. (alsook een kortingsbon om een bak te kopen)


bja, ik vond het niks speciaals.

see 'n find out for youreself.


en trouwens: hoera voor zware bieren bar :woohoo: :love:

Fighting Hobbit

Legacy Member
viewer zei:
bja, ik vond het niks speciaals.

see 'n find out for youreself.


en trouwens: hoera voor zware bieren bar :woohoo: :love:
Uw jeneverplateau mocht gezien worden :D
Ik blijf het spijtig vinden dat er geen Orval was, Ik heb deze week dan misschien 5 nieuwe bieren geproefd, Orval blijft sowieso mijn favoriete bier, dat blijft voor mij de ultieme heerlijkheid.

Sagax

Legacy Member
hm kga mijn pa es een pak orval laten meedoen uit de winkel alst zo zit :p

P|tt@

Legacy Member
K heb't vooral voor Duvel. Overlaatst is bananen & appelbier uitgeprobeerd maar dat was mijn dada niet echt. Het bananenbier trok op niet zoveel had een eerder waterachtige smaak dat niet zozeer op bier leek dus het goot bijgevolg binnen als limonade. Appelbier is gewoon niet te drinken. Dat smaakte echt nergens naar.


En den Backdoor is goed om is iets speciaals te gaan proberen maar is voor de rest wel véél te duur ze :/ Pi-Nuts is wel een cool café en speakers corner heb'k nog niet gezeten, hoewel ik toch een guinness fan ben. Mij vind je meestal wel in't Kraaienest.

Parnakra

Legacy Member
viewer zei:
bja, ik vond het niks speciaals.

see 'n find out for youreself.
Inderdaad niet echt iets speciaal. Een soort van kruising tussen Gordon Finest Gold en blonde Leffe, niet echt m'n ding. (vooral de nasmaak was dat niet)

ComputerVISTA

Legacy Member
Weet ge, ik was nogal een aanhanger van Jupiler als alledaagse pint, maar recentelijk is die vervangen door iets dat imo beter is, 'Black Hole' van Roman :)

Echt lekker en smaakvol biertje :)

viewer

Legacy Member
freedom pils

koud best lekker, lauw niet te drinken ('t is pils ey :p )
heeeel lichte zure nasmaak (kproef 'm nu nog :p)
respect als ge kunt raden waar ik het gedronken heb (tip: leuven) :)

zweebee

Legacy Member
Dennoman zei:
@ zweebee: "whiskey" is de originele Ierse/Schotse spelling, dus in feite is het correcter dan onze "whisky" :p
Gisteren een Kwakske van t vat gedronken, smaakte heerlijk :)
Vanavond weer op proefsessie trouwens, naar 't Vliegend Varken. Ik ga zeker Piraat eens aan een test onderwerpen :)

sorry maat maar als ik Whiskey zie denk ik spontaan aan Jim Beam en andere crap

whisky

http://www.glenfiddich.com/
http://www.theglenlivet.com/ (mijn favo)
https://www.glenmorangie.com/landing/index.php
http://www.highlandpark.co.uk/splash.asp

Ether

Legacy Member
Margeitje zei:
interesting... ^^
backdoor is letterlijk mijn backdoor :p kzit daar op 50 m van ofzo
(schatten is niet mijn beste kant, maar in ieder geval dicht :p)

en efkes ontopic : ik ben wel fan van donkere leffe :p

Ik op 100m :unsure:


Nieuwe ontdekking trouwens: Corsendonck Agnus
Maandag voor het eerst gedronken en kmoet zeggen: Damn, héél lekker.
Da wordt 1 van m'n blijvers, bennek nu al zeker van.

Margeitje

Legacy Member
P|tt@ zei:
K heb't vooral voor Duvel. Overlaatst is bananen & appelbier uitgeprobeerd maar dat was mijn dada niet echt. Het bananenbier trok op niet zoveel had een eerder waterachtige smaak dat niet zozeer op bier leek dus het goot bijgevolg binnen als limonade. Appelbier is gewoon niet te drinken. Dat smaakte echt nergens naar.


En den Backdoor is goed om is iets speciaals te gaan proberen maar is voor de rest wel véél te duur ze :/ Pi-Nuts is wel een cool café en speakers corner heb'k nog niet gezeten, hoewel ik toch een guinness fan ben. Mij vind je meestal wel in't Kraaienest.

ge vergeet mijn mongoolbier :p ( aka kokosnootbier ^^)
en dieje Strubbe was vies ^^
Gaje de volgende keer weer mee als we de kaart verder gaan checken ?

.Sinister.

Legacy Member
viewer zei:
freedom pils

koud best lekker, lauw niet te drinken ('t is pils ey :p )
heeeel lichte zure nasmaak (kproef 'm nu nog :p)
respect als ge kunt raden waar ik het gedronken heb (tip: leuven) :)

The machine? :p

ComputerVISTA

Legacy Member
viewer zei:
freedom pils

koud best lekker, lauw niet te drinken ('t is pils ey :p )
heeeel lichte zure nasmaak (kproef 'm nu nog :p)
respect als ge kunt raden waar ik het gedronken heb (tip: leuven) :)

Nen Hoegaarden? :p

ComputerVISTA

Legacy Member
Da kan toch nie goe zijn, de gedachte alleen al... Ma jawel toch bestellen ^^

Vrouwen he, zo curieus dat ze hun eigen zouden vergiftigen ^^

Or!on.mgc

Legacy Member
lol Freedom, das zo van dieje goedkope rommelpils, die bakken lijken ook iets te fel op die van jupiler :p

Btw van de zware bieren vind ik duvel eigenlijk het minst goed smaken, veel te bitter en teveel koolzuur... mss drinkt iedereen het omdat het zo populair is ^^. Ik werk bij een drankengroothandel en de hoeveelheid Duvel die daar verkocht wordt tegenover andere zware bieren... echt massaal. En tis dan ook nog een bier waar cafés niet aan vast zitten (zoals grimbergen (alken) of leffe (!nbev).

Ik drink persoonlijk het liefst een Leffe tripel, sint gummarus dubbel of een ter dolen bruin. Deze laatste heeft echt een heel aparte smaak. Een beetje drop-achtig aroma, maar helemaal niet overheersend.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Naar dat Nathan hier nog niet over Hoegaarden begonnen is :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan