Archief - Apocalyps

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Razzia

Legacy Member
Ik zou ook eens wat gaan plunderen, ik weet het niet. Ik zou het echt wel erg vinden om dood te gaan, weten dat je doodgaat en je kan ernaar aftellen... :(

Doggiedog

Legacy Member
wat ik zou doen? Heel simpel: ik weet het niet. Ik kan mij onmogelijk inbeelden hoe de wereld er gaat uitzien tijdens zo'n inslag, waarschijnlijk zal het zelfs erger zijn dan de naar ons verbeeldingsvermogen uitziende hel. Zelfs een oorlog zou er wsl heel erg vredevol uitzien vergeleken met de gevolgen van zo'n inslag. Zal ik veranderen in een bange wezel die gehurkt in een hoekske gaat zitten totdat ze sterft, desnoods door de honger, of zal ik iemand worden die tot het uiterste zal gaan om te overleven, ja mss zelfs haar eigen familie vermoorden voor een mini-stukske verrot vlees? Het is een erg zwart-wit vergelijking, maar uiteindelijk zal die laatste het wel effectief overleven. Hoe ik erop zou reageren weet ik niet, ik hoop maar dat ik geen extreem geval wordt of niets of niemand ontziet (alhoewel ik het betwijfel of die laatste het erg lang zal uithouden, ge hebt tenslotte nog altijd enige hulp van anderen nodig.)

Na de inslag zal onze maatschappij wel weer back to the roots gaan, en gaan we wsl groepen vormen waarin de sterkste de baas is. Het zal wsl een beetje zoals in de anime Jyu Oh Sei gaan, waar de mensen ook allemaal moeten zien te overleven op een planeet gedomineerd door vleesetende planten. Niet dat onze planten plots gigantisch gaan worden en vlees gaan eten natuurlijk. Uiteraard geldt natuurlijke selectie dan ook voor de planten, en enkel die planten die het best aangepast zijn aan volledige duisternis en andere omgevingsfactoren zullen overleven, hetzelfde voor dieren (aan degenen die erdoor gestoord zouden worden: vergeef mij als ik de mens op dit ogenblik nu categoriseer onder dieren, maar uiteindelijk zíjn we ook dieren, en al zeker wanneer de natuurlijke selectie weer helemaal vat heeft op ons). Als wij als diersoort niet geschikt zijn, wel, too bad so sad, maar vergeet het dan maar met uw schuilhutje of grot.
Wij gaan dus naar alle waarschijnlijkheid ook belaagd worden door roofdieren, want die moeten ook overleven. Die brave grote woef van uwen buurman kan wel eens grote honger blijken te hebben wanneer em het overleeft en nog eens met u geconfronteerd wordt ...

Daarbij, er zitten er zo tussen die zitten te zeggen dat ze efkes alle vrouwen gaan afgaan, maar ik vrees dat ge dan toch efkes de sterkste uit de buurt zult moeten blijken te zijn. Vrouwen hebben namelijk de neiging om bescherming te zoeken bij de sterkste vent, en die kan dan doen met haar wat em wil. De rest van de mannen zal wel ver uit de buurt van die dames moeten blijven, anders zouden ze wel eens vermoord kunnen worden door hem. Dus zo simpel zal da nog wel niet verlopen. Wij zijn ook nog ni zo gek om lekker in ons eentje een wandelingske te gaan maken wetende dat daar een paar tientallen pervertelingen rondlopen die het de hoogste tijd vinden om eens te denken aan het ter wereld brengen van nageslacht, en zich er verder niet mee te bemoeien.

Mag ik trouwens wel even opmerken dat niet al het biologisch leven het heeft af laten weten na die meteorietinslag bij de dino's? Uit die inslag bleek toen dat zoogdieren zich het best hadden kunnen aanpassen aan de veranderende levensomstandigheden, waardoor de zoogdieren het nieuwe dominerend ras werd waar de mens uit voortkomt. Reptielen konden zich helemaal niet zo snel aanpassen, waardoor het overgrote deel van de dino's uitstierf. Hetzelfde voor amfibieën trouwens.

sheebs

Legacy Member
zo zielig dat iedereen zit te zegge: plunderen, roven, bedes oprichten, criminaliteit :S

my god jullie zijn erg...

Avondland

Legacy Member
sheebs zei:
zo zielig dat iedereen zit te zegge: plunderen, roven, bedes oprichten, criminaliteit :S

my god jullie zijn erg...

Nuja, geloven dat er een globale solidariteit zal zijn en dat iedereen vrede neemt met zijn/haar lot is in feite nog zieliger en naïever. :p

MyDyingBride

Legacy Member
En stel nu je zit daar met enkelen in je grot ergens op een desolate berg, en er passeren (toevallig :unsure: ; het is een hypothese work with me :p )enkele vluchtelingen die in de minderheid zijn en waarvan er nog enkele gewond zijn, maar de andere (niet-gewonden dus) die mee zijn hebben wel nog voedsel en andere levensnoodzakelijkheden bij zich, en jij zit op dat moment wat krap betreft levensnoodzakelijkheden.

Wat doe je? :)

Zijn wel interessante vragen imo :D

DGEN

Legacy Member
k denk dat ik in ieder geval wel ga proberen een 'schuilplaats' oid te bouwen, waar er een paar mensen in kunnen. Daarnaast zou ik zoveel mogelijk willen genieten van de tijd die me nog rest..beetje aanpappen met een vriendin van me..

Het kutte aan dit alles is dat je telkens er aan herinnerd wordt dat je nog hoogstens een jaar te leven hebt...of de schuilplaats a la bunker, moest af zijn..

Sk8erMatty

Legacy Member
hm ... wat zou ik doen ?? 'k zou gewoon superhard genieten van mijn laatste dagen / weken / maanden / jaren? en als ik zie dat die meteoriet er aan komt, dan ja .. dan geef'k nog ne dikke knuffel aan mijn familie / vriende en dan ist gedaan é. 'k zou't wel heeeel spijtig vinden alst ooit zover komt :(

Avondland

Legacy Member
MyDyingBride zei:
En stel nu je zit daar met enkelen in je grot ergens op een desolate berg, en er passeren (toevallig :unsure: ; het is een hypothese work with me :p )enkele vluchtelingen die in de minderheid zijn en waarvan er nog enkele gewond zijn, maar de andere (niet-gewonden dus) die mee zijn hebben wel nog voedsel en andere levensnoodzakelijkheden bij zich, en jij zit op dat moment wat krap betreft levensnoodzakelijkheden.

Wat doe je? :)

Zijn wel interessante vragen imo :D

Samen met die vluchtelingen rantsoeneren en een plan opstarten om voedsel te vergaren. Volgens mij ingenieus plan zou ik maar al te graag dieren hebben verzameld om te kweken en voor voedselproductie. Moest dit (allicht) niet doorgaan is de oplossing jagen naar dieren en het verzamelen ervan in een hek om voort te laten planten.

Er zijn vele morele vragen die je hierbij kan stellen. Ik denk tijdens het jaar zelf dat de mens zich heel wat minder ethisch gaat opstellen dan nadat je blijkt een overlevende te zijn. Wie een overleversinstinct heeft, heeft de meeste kansen maar dat betekend niet dat je zomaar alles en iedereen kan achterlaten om je vege lijf te redden. Ik zou liever in een commune leven in plaats van op mezelf als een kluizenaar. Een mens is dan ook niet gemaakt om alleen te leven maar het is een sociaal dier. Wél zal ik proberen een beleidsfunctie proberen te krijgen, aangezien ook communes leidersfiguren nodig hebben.

Avondland

Legacy Member
Ik denk dat zo'n kille periode afhangt of de meteoor/komeet in de oceaan stort of niet. Ik zie niet in dat er zoveel stof vrijkomt uit een komeet indien die in het water valt. Op het land daarentegen wel.

Genious

Legacy Member
btw, gewoon voedsel hebben voor die 2 jaar volstaat niet, ge hebt eetbare gewassen nodig om daarna te verbouwen, want dat komt denk ik niet zomaar terug. (zaden zouden eigenlijk al goed genoeg moeten zijn om weer te kunnen starten)

Darth-Falcon

Legacy Member
Tremium zei:
Kunnen de meeste planten ook groeien dmv kunstmatig licht btw?
Mijn excuses indien dit een heel domme vraag is...:sad:


helemaal geen stomme vraag.

ik denk dat het vooral een bepaalde straling is die hem het doet, en als ze da kunnen nabootsen moet da gaan ja.

^MystiQ

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
helemaal geen stomme vraag.

ik denk dat het vooral een bepaalde straling is die hem het doet, en als ze da kunnen nabootsen moet da gaan ja.

Vooral rood licht, kheb ergens nog die grafiekskes staan hoe da ge kon zorgen dat planten overal mooi blaadjes krijgen en groeiden op natuurlijke wijze met bepaalde kleuren van licht :)

DA_MadAce

Legacy Member
Om de 65 miljoen jaar trekt ons zonnestelsel uit het galactische plateau en de verdwijnende zwaartekracht van de grote groep nabije sterrenstelsels zorgt dan voor een enorm aantal projectielen dat naar de binnekant van ons zonnestelsel wordt gegooid. Er zijn er al veel maar nu is het wel ongelofelijk. We hebben een near miss elke paar maanden. In 1994 konden we zelfs een "zeldzame" inslag op Jupiter zien van de Shumacher-Levi.

We weten allemaal wat er 65 miljoen jaar geleden in dezelfde periode is gebeurt.

:)

Raukaris

Legacy Member
Osi` zei:
Da's toch die film waar Olie en zand enige waarde had? Want alle olie was op en heel zeldzaam enzo en iemand komt dan een bende tegen. Is zo in woestijnachtige gebied, zoja, zo denk ik er ook over, stoer doen, ne wapen in m'n hand, zo'n doek voor m'n mond enal.
yeah met Mel Gibson in zen jonge jaren nog ^^

X1RON

Legacy Member
Ik ga naakt op straat rondlopen, met een bel zwaaiend, en met zo een bord waarop staat "the end is near" :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan