Iedereen roept hier maar dat ze naar hoger gelegen grond willen (zwitserland etc) maar heeft niemand er dan aan gedacht dat de iedereen die niet geselecteerd wordt hetzelfde gaat doen?
Dus: op alle plekken hoger dan +-1500 meter:
- hongersnood (niemand produceert nog, iedereen vlugt of neemt wat hij wil)
- moord en diefstal (iedereen heeft waarschijnlijk een wapen en heeft honger)
- verkrachtingen a volonté (kleine laagje beschaving wordt er zo afgeschraapt en vrouwen zullen de wet van de sterkste ondervinden, no offence bedoelt tegenover de vrouwen trouwens, maar zo zit het gewoon)
- slavernij (iemand die eten heeft of iets anders waardevols kan de rest commanderen zoveel hij wil)
- lotterij-genocide ( ze worden waarschijnlijk met tientallen afgemaakt, zodat er weer nieuwe plaatsen vrijkomen waarbij dus andere mensen weer kans hebben, of ze worden gewoon uit pure woede afgemaakt)
- plunderingen (iedereen met een etenswinkel, kampeerwinkel, boekenwinkel, wapenwinkel,.... kan maar beter zijn boeltje pakken want anders zullen ze niet lang overleven)
- oorlogen (landen zoals zwitserland, nepal sluiten hun grenzen af met hun leger, andere landen willen binnenkomen binnen die grenzen en sturen hun leger er op af, de rest spreekt voor zich. Die oorlogen kunnen gemakkelijk uit de hand lopen en dan maken we onszelf nog met kernwapens af voor de komeet er is)
- bendes (religieuze idioten die een sekte oprichten om de wereld te redden en daarmee een paar duizenden de dood injagen, ku klux klanners die nog een hoop ****** willen afmaken voor het gedaan is, enzovoort)
Dus iedereen die hier afkomt met het idee van "ik richt een bende op en ik overleef het wel": stap al maar af van uw fantasie ideetjes en wordt een beetje realistisch.
Wij hier in belgie zijn waarschijnlijk allemaal al ten dode opgeschreven. En de rest van de wereldbevolking heeft ook geen grote kans meer. Het is niet de inslag zelf, maar de hongersnood, ijstijd, whatever die erna komt die de meesta slachtoffers zal maken.
Het enige belangrijke om te overleven in de wereld na de inslag is GELUK. Geen dom ideetje als een bende of naar hoge grond gaan, maar gewoon dom geluk is het enige waardoor je overleeft of je moest in zo'n schuilkelder zitten met een miljoen andere mensen, dan heb je ook kans (als dat ding niet instort door de aardbevingen of niet rechtstreeks geraakt wordt ofzo)