Archief - Alles al bereikt?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ali_

Legacy Member
Alles bereiken is voor ieder persoon anders. Elke persoon stelt zijn doelen en dromen op. De ene mens in afrika droomt van een dak boven zijn hoofd en voedsel op zijn bord. De ene mens hier heeft dit alles en wil dus nog een stapje verder en wil de nieuwste Blue-ray speler. Idd dit zijn materïele dingen, maar ook op andere vlakken is het imo zo.
Sommigen dromen van een huisje, tuintje, blablbla, maar velen die het hebben komen ineens tot de conclusie dat dit niet is wat ze wilden en gaan op zoek naar meer. Voor mannen is dat vaak een stuk jong vrouwelijk vlees.
Sommigen hebben heel idyllische of altruïstische dromen, anderen meer egocentrische.
Niemand kan een ander vertellen wanneer hij "alles heeft bereikt", want ik denk dat maar weinig mensen hetzelfde verstaan onder "alles bereiken", zo wordt dat ook in deze draad even bewezen.
Persoonlijk vind ik het erg dat men de starter van deze topic zoveel verwijten naar het hoofd gooit. Wat jij verstaat onder alles bereikt te hebben, moet de ander er niet onder verstaan.

Dit alles IMO wel te verstaan, voor men mij betweterigheid verwijt omwille van het feit dat ik 'zo overkom door o.a. mijn hoofdlettergebruik'.

maxdevis

Legacy Member
maar het typische voor een mens is toch dat hij steeds nieuwe uitdagingen vindt
als dat niet meer is, dan is er volgens mij sprake van luxe-oververzadiging

Ali_

Legacy Member
maxdevis zei:
maar het typische voor een mens is toch dat hij steeds nieuwe uitdagingen vindt
als dat niet meer is, dan is er volgens mij sprake van luxe-oververzadiging

Idd, dat is imo ook zo. Had ik er mss bij moeten zetten, maar dacht dat het duidelijk was met dat huisje, tuintje,... - gedoe.

twoen

Legacy Member
SIO zei:
ola twordt tijd dak t besef :p

ma nu get zegt, kzen er bekan 23 en heb nu het laatste halfjaar daar wel al ferm over zitten napeizen, meer serieuze dingen doen, minder puberzaken, *klopt op de borst, goed bezig!* :p

ga u nog maar een beetje bezighouden met online computerspellekes gij :p


Wat ik raar vind is dat er mensen zijn die vinden dat je niets (of toch niet veel) bereikt hebt als je kinderen GOED!! hebt opgevoed...ik denk dat dat juist één van de hoogtepunten in het iets bereiken is..

VinceFeet

Legacy Member
twoen zei:
ga u nog maar een beetje bezighouden met online computerspellekes gij :p


Wat ik raar vind is dat er mensen zijn die vinden dat je niets (of toch niet veel) bereikt hebt als je kinderen GOED!! hebt opgevoed...ik denk dat dat juist één van de hoogtepunten in het iets bereiken is..

Ik weet nog niet of ik kinderen wil maar ik heb wel respect voor ouders die hun kinderen echt iets meegeven (doormiddel van een goede opvoeding). Het zijn niet alleen de ouders die dan met de eer gaan lopen maar toch wel met een heel groot aandeel denk ik. Kinderen opvoeden is een werk van lange adem dus iedereen die dat tot een goed einde brengt verdient respect.

k995

Legacy Member
Heroin zei:
Hallo,

Ik ben nu 20 jaar oud en kheb zo het gevoel dak alles al heb gedaan, wa dak al wou doen..
Ik heb al voldoende meisjes gehad, totaal geen seksuele frustraties, kheb enorm veel vrienden, ik ga bijna elke dag uit (gaat van disco's tot goafeestjes tot in het buitenland wa ronddolen me paar maten, in kraakpanden wa rondhangen,decadente feestjes waarbij er gesnoven wordt a volonte en champagne als water wordt geserveerd,..(kheb denk ik alle soorte mogelijke feestjes al gedaan)),kheb al vanalles geexperimenteerd(van soft tot hard..),financieel gaat het niet slecht (ik kan mijn plan trekken..),ik ga wel nog naar school (hogeschool) ma da interesseert mij ni echt (alhoewel ik er doorgeraak, zonder al teveel moeite te doen..),en noem maar op..
Het enigste dak nu nog wil is zo in een studio zitte en vollenbak muziek producen (al dan niet onder acid) en mijn creatieve geest laten uiten in verschillende ideeen,kunstwerken enz..(ma da geld heb ik wel ni :p).
Dat is alles wat er is volgens jou in leven? Je mist nog wat levenservaring zou ik denken, naar wat fuiven gaan en wat sex is niet alles dat er is hoor :)


Nu vroeg ik mij af of jullie da ook hebben? En zo nee, zoude jullie wel alles willen bereiken wat jullie willen bereiken, of willen jullie altijd "het" uitstellen tot een bepaalde leeftijd?
Nee altijd wel genoeg te doen vrouw, kinderen,werk, vrienden gaan nu een huis bouwen,... Genoeg te doen en te bereiken . Heb ook wel zo'n periode gehad toen ik pas beginnen werken was,gaat wel over

k995

Legacy Member
twoen zei:
Wat ik raar vind is dat er mensen zijn die vinden dat je niets (of toch niet veel) bereikt hebt als je kinderen GOED!! hebt opgevoed...ik denk dat dat juist één van de hoogtepunten in het iets bereiken is..

Dat zijn dan meestal mensen die geen kinderen hebben :)

EN ja kinderen is idd echt iets bereiken, ik kan het iedereen aanraden echt een fantastische ervaring.

McGonickle

Legacy Member
20 jaar en alles al gedaan wat ge wou .. uw toekomstplannen zijn onbestaande? Ten eerste is het vrij arrogant om dit standpunt in te nemen en ten tweede zit ge nog op school en in een studioke dat prolly door uw ouders betaald is.

Het echte leven moet nog beginnen, maar aan uw post te zien is die ook al onbestaande voor u.

:ironic:

MonkeyPenis

Legacy Member
Ik heb bijna heel het topic doorlezen en ik sluit tegelijk aan bij de meer spirituele kant maar ook bij de systeem kant.

Het is 100% juist dat we in een systeem werken en blablabla maar komaan wat is hier mis mee, satanistje enz beschrijven het systeem als fout maar waarom. Omdat jij je geluk daar niet in kan vinden? Ik heb een moeder die al veeeeeel langer bezig is met spiritualiteit dan jou en heb dan ook redelijk wat achtergrond hierbij.

Ik ben later ook nog van plan een gezin te starten en een huis te bouwen zoals de meeste mensen maar ik heb daar een doel in dat misschien volgens jouw ogen vooropgesteld is maar ik haal hier mijn geluk wel uit.
Ik vind niet meer geluk in iemand te hebben waar ik dit mee kan delen. Komaan een gezin starten, maatschappelijk opgelegd of niet, is toch geweldig. Een vrouw waar je dan ECHT van houdt, een kind dat je kan opvoeden.

Ik snap niet wat jij wilt zeggen met je vage opmerkingen en korte zinnen, als je zoveel wijsheid bezit deel die dan ook ipv zo geheimzinnig tewerk te gaan.

-fusi0n-

Legacy Member
Hij zegt toch nergens dat het "fout" is? Hij zegt dat het Japanse model efficienter is en dat hij de kleine dingen des aarde apprecieert en dat je sommige dingen moet relativeren.

Anyway, ik heb ook een spiritueel kantje, ik 'begrijp' het ook. Maar ik zie me later niet als een of andere sjamaan in Peru mezelf bezig houden met het bovennatuurlijke omdat ik tegen onze maatschappij ben.
Integendeel, ik wil ook een mooie auto en een groot huis en een luxueus en materialistisch leven. Ik zit ook te piekeren over "zou ik nu de witte macbook nemen, of de zwarte? :x"

Maar dat neemt niet weg dat ik open-minded kan denken

Gromme

Legacy Member
Als ik mag wil ik even deze Hijacken.

Het is zo dat ik niet goed weet waar naartoe. Ik ben 23 jaar oud en woon thuis, wat niet zo speciaal is. Maar ik heb onder omstandigheden een leugen voor bestwil op mijn ouders afgelaten waar ik me voor schaam maar die is dan nog eens uitgedraait tot een grotere leugen. Ik heb gestudeerd aan de hoge school maar mijn studies niet afgemaakt, ik werk momenteel enkel nog altijd waar ik mijn studentenjobje heb gedaan en dat is dus enkel in het weekend. Ik heb zo het gevoel dat ik weg moet hier, weg naar het buitenland om daar misschien een frisse adem en frisse gedachten te kunnen opdoen. Maar dat klinkt natuurlijk makkelijker dan het is.

Het lijkt me gewoon heel interessant om in een ander land te leven, de taal te leren en even een andere kijk op je leven te krijgen. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik naar een 3de-werelds land wil om als vrijwilliger te helpen. Maar naar een gewoon land zoals elk ander om daar te leven. Ik zou met iemand een zaak opendoen maar hij is nog studerende dus die zaak zal pas voor 2008 zijn waardoor ik een goed jaar de tijd krijg om ervaring op te doen en misschien een centje bij te verdienen.

Wat kunnen jullie hieruit afleiden?

Ik weet het, ik ben 23 jaar oud en ik kan me voorstellen wat jullie denken als jullie dit lezen. Maar omdat ik het momenteel een beetje geheim wil houden voor iedereen, is een forum de juiste bron voor antwoorden denk ikl.

Cazzz

Legacy Member
Wa moeten we daar op antwoorden? :p Ik ben dit ook van plan hoor om ooit in Zuid-Oost Azië te gaan werken(liefst Japan, Taiwan of Korea)

Ik wil dit ook doen want dit voelt als een nieuw begin, alles opnieuw beginnen en misschien da het deze keer dan allemaal wel lukt? Je weet maar nooit.. En dit is eigenlijk mijn levensdoel, om mij daar ergens te vestigen met een mooie vrouw en een gezin en voor de rest gewoon een chill jobke doen(wa daar nu ni echt bepaald simpel is :p)..

Dus ja, ik denk dat je voelt dat je hier nooit je geluk gaat vinden, dat je voelt dat je in de verkeerde plaats geboren bent en dat je je geluk elders gaat zoeken? Zo voel ik me toch.. Alleen ben ik nog iets jonger dan jij :p

@threadstarter: alles al gedaan? I pitty you man..

maxdevis

Legacy Member
Gromme zei:
Als ik mag wil ik even deze Hijacken.

Het is zo dat ik niet goed weet waar naartoe. Ik ben 23 jaar oud en woon thuis, wat niet zo speciaal is. Maar ik heb onder omstandigheden een leugen voor bestwil op mijn ouders afgelaten waar ik me voor schaam maar die is dan nog eens uitgedraait tot een grotere leugen. Ik heb gestudeerd aan de hoge school maar mijn studies niet afgemaakt, ik werk momenteel enkel nog altijd waar ik mijn studentenjobje heb gedaan en dat is dus enkel in het weekend. Ik heb zo het gevoel dat ik weg moet hier, weg naar het buitenland om daar misschien een frisse adem en frisse gedachten te kunnen opdoen. Maar dat klinkt natuurlijk makkelijker dan het is.

Het lijkt me gewoon heel interessant om in een ander land te leven, de taal te leren en even een andere kijk op je leven te krijgen. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik naar een 3de-werelds land wil om als vrijwilliger te helpen. Maar naar een gewoon land zoals elk ander om daar te leven. Ik zou met iemand een zaak opendoen maar hij is nog studerende dus die zaak zal pas voor 2008 zijn waardoor ik een goed jaar de tijd krijg om ervaring op te doen en misschien een centje bij te verdienen.

Wat kunnen jullie hieruit afleiden?

Ik weet het, ik ben 23 jaar oud en ik kan me voorstellen wat jullie denken als jullie dit lezen. Maar omdat ik het momenteel een beetje geheim wil houden voor iedereen, is een forum de juiste bron voor antwoorden denk ikl.


reizen én centjes verdienen is een tamelijk moeilijke combinatie.
Maar als je nu toch de tijd hebt, dan zou ik er even tussenuitgaan.

persoonlijk heb ik dat nodig, even weg van alles, gedropt worden in iets totaal nieuw.
volgende week vertrek ik naar India
heerlijk

satanistje

Legacy Member
Gromme zei:

Nieuwe horizons gaan verkennen, je weet dat je het wil maar je durft blijkbaar de stap niet te zetten.

Even terzijde kinderen hebben is niet iets bereiken, dat noemt men reproduceren, niemand wordt er gelukkiger door buiten jou en je vrouw en misschien enkele naasten.

NeoGeo

Legacy Member
Gromme zei:
Als u het me toelaat, wil ik even deze thread hijacken.

Het is zo dat ik niet goed weet welke richting ik met mijn leven uit moet gaan. Ik ben 23 jaar oud en woon thuis, wat niet zo speciaal is. Maar onder omstandigheden heb ik mijn ouders belogen, waar ik me voor schaam. Ondertussen ontwikkelde zich uit die leugen een gigantisch netwerk van frauduleuze relaties en een officieuze zoon. Ik ben een bedrieger. Ik heb gestudeerd aan de hogeschool maar maakte mijn studies niet af. Ik werk momenteel nog altijd waar ik mijn studentenjob heb gedaan en dat is alleen in het weekend. Ik heb het gevoel dat ik hier weg moet, weg naar het buitenland om daar misschien een frisse adem (mijn huidige stinkt nogal) en frisse gedachten (nu denk ik nog iets te vaak aan kotsende paarden) te kunnen opdoen. In feite wil ik gewoon vluchten uit dit moeras waar de problemen als stinkende dampen uit opstijgen. Soms verlies ik mezelf in betekenisloze fantasietjes, zoals het opstarten van een frituur. Ik voel me een groot kind, een kleuter in een volwassen wereld.

Het lijkt me enorm boeiend om in een ander land te leven, de taal te leren en even een andere kijk op je leven te krijgen. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik naar een derde wereld land wil om als vrijwilliger te helpen, daar ben ik nog iets te lui voor. Maar naar een gewoon land -liefst niet in Afrika dus- zoals elk ander om daar te leven. Als het met hier al niet lukt om een leven op te bouwen zal het me daar zeker wel lukken he! Ik plan graag veel, maar ik doe te weinig. Ik zou met iemand een zaak opendoen maar hij is nog studerende (het is geen luie persoon) dus die zaak zal pas voor 2008 zijn waardoor ik een goed jaar de tijd krijg om ervaring op te doen en misschien een centje bij te verdienen.

Wat kunnen jullie hieruit afleiden?

Ik weet het, ik ben 23 jaar oud en ik kan me voorstellen wat jullie denken als jullie dit lezen. Maar omdat ik het momenteel een beetje geheim wil houden voor iedereen, is een forum (waar letterlijk iedereen het dus kan lezen) de juiste bron voor antwoorden denk ik.

Vraagje: is het over je studies dat je loog?

twoen

Legacy Member
satanistje zei:
Nieuwe horizons gaan verkennen, je weet dat je het wil maar je durft blijkbaar de stap niet te zetten.

Even terzijde kinderen hebben is niet iets bereiken, dat noemt men reproduceren, niemand wordt er gelukkiger door buiten jou en je vrouw en misschien enkele naasten.

omg...kinderen krijgen kan iedereen

kinderen GOED opvoeden is moeilijk en een uitdaging...waarom zou het dan niks betekenen?
Je kind wordt er ook wel gelukkig mee als je het goed opvoed. Als iedereen zijn kind goed zou opvoeden dan zouden het allemaal gelukkige mensen kunnen worden. Jammergenoeg is dit niet het geval want meer en meer kinderen krijgen geen goede opvoeding en kunnen volgens mij dus helemaal niet gelukkig worden en dat wordt hier op het forum zo duidelijk weerspiegeld.

Alsof je horizon veruimen wel iets betekent. Alsof je alles hier al gezien hebt, meegemaakt hebt,..... Weglopen van je problemen noem ik dat :sop:

Ali_

Legacy Member
twoen zei:
omg...kinderen krijgen kan iedereen

kinderen GOED opvoeden is moeilijk en een uitdaging...waarom zou het dan niks betekenen?
Je kind wordt er ook wel gelukkig mee als je het goed opvoed. Als iedereen zijn kind goed zou opvoeden dan zouden het allemaal gelukkige mensen kunnen worden. Jammergenoeg is dit niet het geval want meer en meer kinderen krijgen geen goede opvoeding en kunnen volgens mij dus helemaal niet gelukkig worden en dat wordt hier op het forum zo duidelijk weerspiegeld.

Alsof je horizon veruimen wel iets betekent. Alsof je alles hier al gezien hebt, meegemaakt hebt,..... Weglopen van je problemen noem ik dat :sop:

Kinderen krijgen kan niet iedereen.:p
En het is niet omdat iemand zijn horizon wil verruimen dat hij wegloopt van zijn problemen, dat is zijn goed recht en mss verstaat hij net dat onder alles bereiken.
Naar een ander land gaan om daar je leven te starten heeft niets met weglopen te maken. Maar dat is gewoon de aantrekking dat dat land op mij heeft.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan