Archief - Alles al bereikt?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-fusi0n-

Legacy Member
twoen zei:
Je kind wordt er ook wel gelukkig mee als je het goed opvoed. Als iedereen zijn kind goed zou opvoeden dan zouden het allemaal gelukkige mensen kunnen worden. Jammergenoeg is dit niet het geval want meer en meer kinderen krijgen geen goede opvoeding en kunnen volgens mij dus helemaal niet gelukkig worden en dat wordt hier op het forum zo duidelijk weerspiegeld.
Ligt de mate van de gelukkigheid dan enkel aan de opvoeding van de ouders?
Het is toch niet omdat je een kind 'goed' opvoed, dat het dan gelukkig is?

Het zal eerder afhangen van wat hij/zij al dan niet allemaal meemaakt in zijn/haar leven

Niet dat ik tegen al jou posts wil indraven ;) ik wou het gewoon even vermelden

Een mens met een rotjeugd kan ook gelukkig worden
Een kind met de rijkste en de allerliefste ouders kan ook ongelukkig worden

NeoGeo

Legacy Member
Gromme zei:
Ja, over de studies.

Als ik afga op de tekst uit mijn quote, die jij dus schreef maar die ik even verbeterde voor je, kan ik enkel afleiden dat je vluchtgedrag vertoont. De situatie is nu wat te ingewikkeld ivm studie en deftig werk vinden, dus wil je het hazenpad nemen.

Nu is dit slechts een hypothese en zelfs als ze waar zou zijn belet dat je niet om daadwerkelijk de benen te nemen en je in een andere wereld onder te dompelen.

Ik vrees echter dat niemand hier je kan helpen en een forum lang niet altijd een bron van antwoorden is. Iedereen bekijkt je situatie namelijk vanuit zijn eigen leven, ervaringen en persoonlijkheid...

De meest moedige beslissing lijkt me een openhartig gesprek met je ouders over je toekomst, maar ik ken je situatie natuurlijk niet.

Gromme

Legacy Member
NeoGeo zei:
Als ik afga op de tekst uit mijn quote, die jij dus schreef maar die ik even verbeterde voor je, kan ik enkel afleiden dat je vluchtgedrag vertoont. De situatie is nu wat te ingewikkeld ivm studie en deftig werk vinden, dus wil je het hazenpad nemen.

Nu is dit slechts een hypothese en zelfs als ze waar zou zijn belet dat je niet om daadwerkelijk de benen te nemen en je in een andere wereld onder te dompelen.

Ik vrees echter dat niemand hier je kan helpen en een forum lang niet altijd een bron van antwoorden is. Iedereen bekijkt je situatie namelijk vanuit zijn eigen leven, ervaringen en persoonlijkheid...

De meest moedige beslissing lijkt me een openhartig gesprek met je ouders over je toekomst, maar ik ken je situatie natuurlijk niet.

Wat je op het laatste zegt, zeggen vele tegen mij maar de meeste kennen de aard van het liegen niet helemaal of beter, kennen mijn vader niet. Mijn vader is niet voor rede vatbaar in een gewoon gesprek. En ik denk dat, wanneer ik dit uit de doeken doe, dit zeker zo zal zijn.

NeoGeo

Legacy Member
Gromme zei:
Wat je op het laatste zegt, zeggen vele tegen mij maar de meeste kennen de aard van het liegen niet helemaal of beter, kennen mijn vader niet. Mijn vader is niet voor rede vatbaar in een gewoon gesprek. En ik denk dat, wanneer ik dit uit de doeken doe, dit zeker zo zal zijn.

Schrijf die man een leuke brief waar je in ware romanstijl heel je situatie analyseert en op chronologische wijze voorstelt. Doorspek heel de rimram met hyperbolisch voorgestelde angsten die je had.

Je had zoveel respect voor die sterke vaderfiguur dat je niet anders kon dan liegen, je wou hem niet teleurstellen, je wou hem trots maken! Als hij eenmaal inzicht verkregen heeft in je situatie en je voor leugenaar uitmaakt, zeg dan dat een leugenaar iemand is die plezier schept in het liegen terwijl jij er innerlijk kapot aan ging.

Het schuldgevoel teerde op je mentale gezondheid als een kwaadaardige tumor op het celweefsel van je hart. De donkere vlekken van bedrog bedekten je ogen, en met je oogkleppen van verraad wou je de uiterlijke vrede bewaren. De discrepantie tussen de rust in het huis en de woekerende wanhoop in je gedachten, tussen gevoel en rationaliteit, tussen droom en realiteit, vervaagde tot een amalgaam van twijfel en verstikking.

Het was een hel, vader. Ik was een duivel. Maar jij, bent mijn Jezus, mijn Lieve Heer. Zonder jouw hulp, zonder jouw steun zal ik me er moeilijk kunnen doorslaan maar als je me verstoot, als je me uit je roedel werpt, zal ik mijn leven moeten bouwen op mijn eigen bokkenpoten. Bij Tautatis, ik overwerp je tirannie en ik onderwerp me aan mijn lot.

Netrem

Legacy Member
uit uw post kan ik afleiden dat je vindt dat je het materiele toppunt bereikt hebt. Dus ik zou voorstellen om nu naar uw spiritueel hoogtepunt te gaan.

Ga trekken, te voet, met een fiets of hoogtens met een moto. Beste voor jou is naar een onherbergzaam gebied te gaan. Ik denk aan Zuid-Amerika, misschien de Russische steppe ofzo. Veel kans dat je gewoon onderweg "uw levensdoel" vindt. Bekijkt anders die film van Che Guevara eens, die heeft ook zo zijn doel gevonden. De ervaring die je tijdens deze reis beleeft zal ook bepalend zijn voor de rest van uw leven me dunkt.

-fusi0n-

Legacy Member
NeoGeo zei:
...
Het was een hel, vader. Ik was een duivel. Maar jij, bent mijn Jezus, mijn Lieve Heer. Zonder jouw hulp, zonder jouw steun zal ik me er moeilijk kunnen doorslaan maar als je me verstoot, als je me uit je roedel werpt, zal ik mijn leven moeten bouwen op mijn eigen bokkenpoten. Bij Tautatis, ik overwerp je tirannie en ik onderwerp me aan mijn lot.



Wel zien dat hij je niet in een dwangbuis steekt met die laatste alinea

Simonn

Legacy Member
NeoGeo zei:
Schrijf die man een leuke brief waar je in ware romanstijl heel je situatie analyseert en op chronologische wijze voorstelt. Doorspek heel de rimram met hyperbolisch voorgestelde angsten die je had.

Je had zoveel respect voor die sterke vaderfiguur dat je niet anders kon dan liegen, je wou hem niet teleurstellen, je wou hem trots maken! Als hij eenmaal inzicht verkregen heeft in je situatie en je voor leugenaar uitmaakt, zeg dan dat een leugenaar iemand is die plezier schept in het liegen terwijl jij er innerlijk kapot aan ging.

Het schuldgevoel teerde op je mentale gezondheid als een kwaadaardige tumor op het celweefsel van je hart. De donkere vlekken van bedrog bedekten je ogen, en met je oogkleppen van verraad wou je de uiterlijke vrede bewaren. De discrepantie tussen de rust in het huis en de woekerende wanhoop in je gedachten, tussen gevoel en rationaliteit, tussen droom en realiteit, vervaagde tot een amalgaam van twijfel en verstikking.

Het was een hel, vader. Ik was een duivel. Maar jij, bent mijn Jezus, mijn Lieve Heer. Zonder jouw hulp, zonder jouw steun zal ik me er moeilijk kunnen doorslaan maar als je me verstoot, als je me uit je roedel werpt, zal ik mijn leven moeten bouwen op mijn eigen bokkenpoten. Bij Tautatis, ik overwerp je tirannie en ik onderwerp me aan mijn lot.


:bow: :bow: :bow:
:D

Ali_

Legacy Member
Netrem zei:
uit uw post kan ik afleiden dat je vindt dat je het materiele toppunt bereikt hebt. Dus ik zou voorstellen om nu naar uw spiritueel hoogtepunt te gaan.

Ga trekken, te voet, met een fiets of hoogtens met een moto. Beste voor jou is naar een onherbergzaam gebied te gaan. Ik denk aan Zuid-Amerika, misschien de Russische steppe ofzo. Veel kans dat je gewoon onderweg "uw levensdoel" vindt. Bekijkt anders die film van Che Guevara eens, die heeft ook zo zijn doel gevonden. De ervaring die je tijdens deze reis beleeft zal ook bepalend zijn voor de rest van uw leven me dunkt.

diarrios de motocicletta of zoiets, goeie film!

Avondland

Legacy Member
Wat ik kan afleiden uit de eerste post is eigenlijk weinig diepzinnigheid en veel oppervlakkigheid. Eens een lange reis ondernemen met een goede vriend ergens in de bergen of een soort van pelgrimstocht naar plaats x? In het leven valt er zoveel te doen, ik denk niet dat ik op een bepaald moment alles bereikt heb. Vanaf ik het ene heb gedaan wil ik naar het andere enzovoorts. Dat zorgt nu net voor die dynamiek in m'n leven.

Tiny-Goku

Legacy Member
Gromme: Ik zit/zat in min of meer dezelfde situatie. Alleen speelde mijn verhaal zich af in leuven. Ook gelogen over school en dergelijke omdat dit mij niet meer interesseerde en ik me reteslecht voelde doordat het leugen zich enkel wist uit te breiden. Op de duur sta je dan ook te liegen in hun gezicht en dat maakt de waarheid vertellen enkel maar erger/moeilijker. Na twee jaar heb ik besloten gewoon de waarheid te zeggen. Ik moet toegeven mijn vader is niet de gemakkelijkste mens en zit dus al vanaf ik klein was in mijn oor te zeggen dat ik school moet afmaken en dit en dat. Uiteindelijk toen ik het verteld had voelde ik mij toch een pak beter. Ok ik ben int zak gezet nu want ik moet alles terug betalen (een paar tienduizend euro maar dat doet er niet toe) dat ik de voorbij jaren heb opgedaan ed. Ik ben trouwens ook een zaak begonnen toen ik nog school liep maar ben van thuis uit onder dwang gezet die stil te leggen daar ik anders werd buitengekieperd. :]
Uiteindelijk een maand of twee later hebben ze daar vrede mee genomen omdat ze maar al te goed beseffen dat dit mijn keuze is, hoe dom ook.
Sorry voor de off topic trouwens maar Gromme zijn post was nu net iets waar ik mij compleet mee kan vereenzelvigen.

EverlastingHate

Legacy Member
NeoGeo zei:
Schrijf die man een leuke brief waar je in ware romanstijl heel je situatie analyseert en op chronologische wijze voorstelt. Doorspek heel de rimram met hyperbolisch voorgestelde angsten die je had.

Je had zoveel respect voor die sterke vaderfiguur dat je niet anders kon dan liegen, je wou hem niet teleurstellen, je wou hem trots maken! Als hij eenmaal inzicht verkregen heeft in je situatie en je voor leugenaar uitmaakt, zeg dan dat een leugenaar iemand is die plezier schept in het liegen terwijl jij er innerlijk kapot aan ging.

Het schuldgevoel teerde op je mentale gezondheid als een kwaadaardige tumor op het celweefsel van je hart. De donkere vlekken van bedrog bedekten je ogen, en met je oogkleppen van verraad wou je de uiterlijke vrede bewaren. De discrepantie tussen de rust in het huis en de woekerende wanhoop in je gedachten, tussen gevoel en rationaliteit, tussen droom en realiteit, vervaagde tot een amalgaam van twijfel en verstikking.

Het was een hel, vader. Ik was een duivel. Maar jij, bent mijn Jezus, mijn Lieve Heer. Zonder jouw hulp, zonder jouw steun zal ik me er moeilijk kunnen doorslaan maar als je me verstoot, als je me uit je roedel werpt, zal ik mijn leven moeten bouwen op mijn eigen bokkenpoten. Bij Tautatis, ik overwerp je tirannie en ik onderwerp me aan mijn lot.

jaat :x :lol: :lol: :lol: Die zou zich zo beschaamd voelen tegenover zijn vader, dat de relatie helemaal wegzakt :D:D.

Mss beter een bak bier kopen :D:D

Hmgrwngd

Legacy Member
Heroin zei:
Hallo,

Ik ben nu 20 jaar oud en kheb zo het gevoel dak alles al heb gedaan, wa dak al wou doen..
Ik heb al voldoende meisjes gehad, totaal geen seksuele frustraties, kheb enorm veel vrienden, ik ga bijna elke dag uit (gaat van disco's tot goafeestjes tot in het buitenland wa ronddolen me paar maten, in kraakpanden wa rondhangen,decadente feestjes waarbij er gesnoven wordt a volonte en champagne als water wordt geserveerd,..(kheb denk ik alle soorte mogelijke feestjes al gedaan)),kheb al vanalles geexperimenteerd(van soft tot hard..),financieel gaat het niet slecht (ik kan mijn plan trekken..),ik ga wel nog naar school (hogeschool) ma da interesseert mij ni echt (alhoewel ik er doorgeraak, zonder al teveel moeite te doen..),en noem maar op..
Het enigste dak nu nog wil is zo in een studio zitte en vollenbak muziek producen (al dan niet onder acid) en mijn creatieve geest laten uiten in verschillende ideeen,kunstwerken enz..(ma da geld heb ik wel ni :p).

Tis gelijk ofdak mijn midlifecrisis nu al heb :p, ma kvoel mij echt goe in mijn vel enz, ma soms denk ik zo van "tjei, wa kan ik nu nog is doen wa echt zot is.."
Kheb echt het gevoel da ik alles al heb gedaan wa dak al heb willen doen..(en nee, kben ni depressief, verre van :) )


Nu vroeg ik mij af of jullie da ook hebben? En zo nee, zoude jullie wel alles willen bereiken wat jullie willen bereiken, of willen jullie altijd "het" uitstellen tot een bepaalde leeftijd?

ps. Ik weet elke dag wel wa te doen ze, dus kheb ni zozeer advies nodig wak nog kan doen ;)

Achja, ego bullshit é ... :)

Probeer eens alles lot te laten. Das nog het zotste van al. :x

sneax

Legacy Member
Ik vraag mij enkel af hoe ge met gemak door hogeschool geraakt tijdens ge elke dag uitgaat en drugs pakt, en dan nog is wéken aan een stuk int buitenland rondzwertf.

Ik neem aan dat ge aanzienlijke geldreserves hebt, anders snap ik niet hoe ge doet wat ge doet.

Er zijn nog veel dingen te doen. Kunt ge met nen helicopter vliegen? Wa denkt ge er van om te leren surfen? Moogt ge alleen uit een vliegtuig springen? Hebde al gebase-jumped? Vind ge het niet intressant om kinderen te hebben? Waarom wilt dat meteen zeggen 'huisje tuitnje boompje', er zijn wel nog andere mensen die de wereld afreizen met hun familie op zoek naar kicks, de hoogste golven, de langste skibanen, de grootste halfpipes, de diepste ravijnen, de zotste feestjes wat ge maar wilt.

-Helld0g-

Legacy Member
Heroin zei:
Hallo,

Ik ben nu 20 jaar oud en kheb zo het gevoel dak alles al heb gedaan, wa dak al wou doen..
Ik heb al voldoende meisjes gehad, totaal geen seksuele frustraties, kheb enorm veel vrienden, ik ga bijna elke dag uit (gaat van disco's tot goafeestjes tot in het buitenland wa ronddolen me paar maten, in kraakpanden wa rondhangen,decadente feestjes waarbij er gesnoven wordt a volonte en champagne als water wordt geserveerd,..(kheb denk ik alle soorte mogelijke feestjes al gedaan)),kheb al vanalles geexperimenteerd(van soft tot hard..),financieel gaat het niet slecht (ik kan mijn plan trekken..),ik ga wel nog naar school (hogeschool) ma da interesseert mij ni echt (alhoewel ik er doorgeraak, zonder al teveel moeite te doen..),en noem maar op..
Het enigste dak nu nog wil is zo in een studio zitte en vollenbak muziek producen (al dan niet onder acid) en mijn creatieve geest laten uiten in verschillende ideeen,kunstwerken enz..(ma da geld heb ik wel ni :p).

Tis gelijk ofdak mijn midlifecrisis nu al heb :p, ma kvoel mij echt goe in mijn vel enz, ma soms denk ik zo van "tjei, wa kan ik nu nog is doen wa echt zot is.."
Kheb echt het gevoel da ik alles al heb gedaan wa dak al heb willen doen..(en nee, kben ni depressief, verre van :) )


Nu vroeg ik mij af of jullie da ook hebben? En zo nee, zoude jullie wel alles willen bereiken wat jullie willen bereiken, of willen jullie altijd "het" uitstellen tot een bepaalde leeftijd?

ps. Ik weet elke dag wel wa te doen ze, dus kheb ni zozeer advies nodig wak nog kan doen ;)

begin met kitesurfen en leef voor de winderige dagen...
begin u eigen school of resort in het buitenland, waar je niks anders doet dan surfen op de beste golven en wind en waar je als ge van het water komt een paar schone dames op staan te wachten (schaars gekleed en met een paar gekoelde cocktails voor u)

oeps das mijn droom...

theres more in life than getting drunk and using drugs!

metaphore

Legacy Member
Tis omdat gij geen doel in u leven hebt dat ge precies alles al gehad hebt.
Opt school is het te gemakkelijk dus uiteindleijk zijn dat ook geen echte streefdoelen.

Als ik dag in dag uit ga feesten zonder iets nuttig te doen heb ik het op den duur precies ook wel gezien. Die 2 jaarlijkse examens zijn voor mij dan ook een pauze waardoor ik terug kan uitkijken naar de komende feestjes :)

-Helld0g-

Legacy Member
NeoGeo zei:
Het was een hel, vader. Ik was een duivel. Maar jij, bent mijn Jezus, mijn Lieve Heer. Zonder jouw hulp, zonder jouw steun zal ik me er moeilijk kunnen doorslaan maar als je me verstoot, als je me uit je roedel werpt, zal ik mijn leven moeten bouwen op mijn eigen bokkenpoten. Bij Tautatis, ik overwerp je tirannie en ik onderwerp me aan mijn lot.

Hallelujah!!

vraagje heb je gelogen over het behalen van een diploma? want je post zegt toch iets in die richting...

SMa

Legacy Member
sneax zei:
Ik vraag mij enkel af hoe ge met gemak door hogeschool geraakt tijdens ge elke dag uitgaat en drugs pakt, en dan nog is wéken aan een stuk int buitenland rondzwertf.

Ik neem aan dat ge aanzienlijke geldreserves hebt, anders snap ik niet hoe ge doet wat ge doet.
Geld kan van veel kanten komen hoor als je met zo'n dingen bezig bent.
Zelf had ik ook nooit geld tekort, ook al had ik nooit over.

Mijn mening: ophouden met die verdovende midellen, eens je hoofd weer helder is zal je wel merken hoeveel het leven je nog te bieden heeft en hoe mooi het wel niet kan zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan