Archief - Alles al bereikt?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bastaspast

Legacy Member
Heroin zei:
Hallo,

Ik ben nu 20 jaar oud en kheb zo het gevoel dak alles al heb gedaan, wa dak al wou doen..
Ik heb al voldoende meisjes gehad, totaal geen seksuele frustraties, kheb enorm veel vrienden, ik ga bijna elke dag uit (gaat van disco's tot goafeestjes tot in het buitenland wa ronddolen me paar maten, in kraakpanden wa rondhangen,decadente feestjes waarbij er gesnoven wordt a volonte en champagne als water wordt geserveerd,..(kheb denk ik alle soorte mogelijke feestjes al gedaan)),kheb al vanalles geexperimenteerd(van soft tot hard..),financieel gaat het niet slecht (ik kan mijn plan trekken..),ik ga wel nog naar school (hogeschool) ma da interesseert mij ni echt (alhoewel ik er doorgeraak, zonder al teveel moeite te doen..),en noem maar op..
Het enigste dak nu nog wil is zo in een studio zitte en vollenbak muziek producen (al dan niet onder acid) en mijn creatieve geest laten uiten in verschillende ideeen,kunstwerken enz..(ma da geld heb ik wel ni :p).

Tis gelijk ofdak mijn midlifecrisis nu al heb :p, ma kvoel mij echt goe in mijn vel enz, ma soms denk ik zo van "tjei, wa kan ik nu nog is doen wa echt zot is.."
Kheb echt het gevoel da ik alles al heb gedaan wa dak al heb willen doen..(en nee, kben ni depressief, verre van :) )


Nu vroeg ik mij af of jullie da ook hebben? En zo nee, zoude jullie wel alles willen bereiken wat jullie willen bereiken, of willen jullie altijd "het" uitstellen tot een bepaalde leeftijd?

ps. Ik weet elke dag wel wa te doen ze, dus kheb ni zozeer advies nodig wak nog kan doen ;)

Alé kerel bedankt om ons mee te delen dat ge het gemaakt ebt é man :ironic: Djeez :s Dus als ge alles wilt bereikt emme, moede volgens u geëxperimenteerd hebben mee soft en hard? En decadentje feestjes gedaan hebben? Ik vin dat u definitie van 'alles bereiken' totaal de mist in gaat. Alleen al het feit dat je deze topic opstart bewijst in mijn ogen dat ge nog verrevan alles bereikt hebt. Khoop voor u da alles uitdraait gelijk ge wilt é ...

Bovendien worden sommige mensen hier een beetje te filosofisch, nadenken over het leven is ook niet altijd de goede oplossing é. Ik wil hierbij een quote gebruiken van theo maessen. Filosofen: mensen die heel hun leven op zoek gaan naar de zin van het leven. Maar volgens mij is de zin van het leven nu net niet om er hele dagen over na te denken, ni waar?

Soit, succes nog in uw succesverhaal :sop:

Equino

Legacy Member
squanman zei:
Maar kben de laatste jaren echt gegroeid en sinds ik afgestudeerd ben en een jaartje gewerkt heb wil ik meer uit het leven halen en dingen doen die ik al altijd had willen doen: Meer uitgaan, snowboarden, vechtsport beoefenen, muziek maken, meer festivals doen, concerten, mensen ontmoeten, zalige reisjes maken, etc ...

Wat houdt u tegen?
Doe, beleef, denk, voel, ervaar!

Het zijn niet de anderen die u tegenhouden. Het is nog altijd u zelf die de stap zal zetten. Doe het nu het nog kan.

Imo, het leven draait hem niet rond de verheerlijking in de sociale kringen, maar de verheerlijking van het eigen ik. De weg naar die verheerlijking bouwt ge zelf uit met de kansen en talenten die ge beschikt. De sociale omgeving is maar één sleutel naar. Staat die u niet aan, zoek dan een andere. Hoe? Deels door uw zin te doen en deels door het wachten van een nieuwe kans. Natuurlijk wel rekening houdend met eigen en sociale normen en waarden. Eenmaal ge gesettled zijt met een settlement in het latere leven die u geen voldoening kan geven, wordt het veel moeilijker om die nog te veranderen. Volwassenen onthouden niet voor niets hun adolescentie onder andere het beste. Sleutelmomenten die essentieel zijn voor het latere leven.

Als de ene weg niet lukt, dan lukt de andere zeker. Een mens leeft van illusies gemaakt door zichzelf en anderen. De eigen illusies zijn natuurlijk de prachtigste. In goede of in slechte vorm. Het is maar hoe jij de wereld bekijkt en hoe jij ze je eigen leven laat kenmerken.

Edit:
Bastaspast zei:
Bovendien worden sommige mensen hier een beetje te filosofisch, nadenken over het leven is ook niet altijd de goede oplossing é. Ik wil hierbij een quote gebruiken van theo maessen. Filosofen: mensen die heel hun leven in teken stellen van de zin van het leven. Maar volgens mij is de zin van het leven nu net niet om er hele dagen over na te denken, ni waar?

Wat denkt ge dat ge nu juist hebt gedaan?

Iedere mens denkt nu eenmaal na over de zin van het leven. Zelfs ont-kenning is een toe-kenning van het nadenken.

De ene vorm is natuurlijk wel krachtiger dan een andere. Maar toch.
Die angst voor de dood is toch zo groot

Bastaspast

Legacy Member
Equino zei:
Wat denkt ge dat ge nu juist hebt gedaan?

Iedere mens denkt nu eenmaal na over de zin van het leven. Zelfs ont-kenning is een toe-kenning van het nadenken.

De ene vorm is natuurlijk wel krachtiger dan een andere. Maar toch.
Die angst voor de dood is toch zo groot

Wtf? Dus volgens u verspeel ik evenveel tijd met mijn gedachte als filosofen besteden naar de zin van het leven? Dat het een kijk op het leven is weet ik ook, maar een filosofische aanpak is zoeken naar de zin. Maar de zin, daar kunde ni naar op zoek gaan. En het op zoek gaan zelf is zeker niet de zin vant leven.

Misschien een minder punt, ma toch wel hatelijk soms is dat ik vrijwel de enige ben die wel eens deftig drink. En ja drinken is gewoon een gezellige bedoening met de juiste gasten. Alleen echter is ma triestig ... Kben ook nie vies van wa soft-drugs (alles met mate is mijn motto) maar again, de meeste van mijn maten zien da als DE DUIVEL é, sjeez ...

Nog zo ene die denkt da soft drugs een meerwaarde biedt aan het leven...

squan

Legacy Member
Equino zei:
Die angst voor de dood is toch zo groot

Eerder het niet "geleefd" hebben in de ruime zin van het woord jaagt mij nog het meest angst aan ...

Maar mss heb je wel gelijk over die sociale kringen. 'k Fixeer me er mss teveel op, but then again, aan je vrienden zie je wie je bent zeggen ze altijd.
'K zie wel, kheb 2 maten die ongeveer hetzelfde willen als ik, en daarmee ga'k in de pasen gaan boarden en in de zomer gaan surfen. Stap in de goeie richting toch al.

Bastaspast zei:
Nog zo ene die denkt da soft drugs een meerwaarde biedt aan het leven...

What the hell, heb dat nooit beweerd toch? Het is gewoon een feit dat eentje drinken gezellig is in groep, of eentje smoren. "Keb ik geen alcohol of weed nodig om mij te amuseren", hoor ik altijd, ok da's waar. Ik heb da ook niet nodig. Maar feit is gewoon dat het wel plezant is. Toch niks plezanters dan iedereen ne keer prettig gestoord te zien rondlopen en zelf ook van nikske keer kunnen aantrekken? Ge moet er nie mee overdrijven, maar om meteen te zeggen da ik da dan een meerwaarde vindt in 't leven ... jawadde dadde.

Equino

Legacy Member
Bastaspast zei:
Wtf? Dus volgens u verspeel ik evenveel tijd met mijn gedachte als filosofen besteden naar de zin van het leven? Dat het een kijk op het leven is weet ik ook, maar een filosofische aanpak is zoeken naar de zin. Maar de zin, daar kunde ni naar op zoek gaan. En het op zoek gaan zelf is zeker niet de zin vant leven.

Wat ik bedoel is dat ontkenning de zelfde waarde heeft als herkenning.

Niet denken is hetzelfde als wel denken. Het zijn allebei overtuigingen.
Enkel bij het niet herkennen van kruipt er soms minder tijd in omdat ge eenmaal aan een punt komt waar ge niet meer moet denken want volgens uw overtuiging is er ook niets of brengt het niets op. En om iets te kunnen ontkennen moet ge eerst een soort van toekenning doen van een feit.

Een vb: om niet te geloven in een god moet ge eerst toegeven dat er een god is want anders is uw ontkenning waardeloos. Ge kunt niet iets ontkennen wat niet bestaat. Maar dit is wel héél abstract. Alléja, daar bedoel ik mee. Als ge gelooft dat er niets is, is er ook niets volgens jou maar het er is wel een beeld ontstaan door die ontkenning dat al dan niet herkend wordt door anderen. Het is wel zo, dat de meeste ontkenningen gebaseerd zijn op feiten die herkend zijn door anderen.


Ik geef u trouwens volledig gelijk dat soft noch hard drugs een meerwaarde zijn. Alhoewel dat ik soms ook wel eens zat durf rond te lopen. Maarja das dan niet om op een of ander gedachte te komen of om die extra feeling te krijgen met.

Bastaspast

Legacy Member
Equino zei:
Niet denken is hetzelfde als wel denken. Het zijn allebei overtuigingen.
Enkel bij het niet herkennen van kruipt er soms minder tijd in omdat ge eenmaal aan een punt komt waar ge niet meer moet denken want volgens uw overtuiging is er ook niets of brengt het niets op. En om iets te kunnen ontkennen moet ge eerst een soort van toekenning doen van een feit.

Idd, dat wou ik ook bedoelen ze in men vorige post, ik weet dat het ook een manier van denken is, dus hieromtrent geefk u volledig gelijk

Emu

Legacy Member
- Bij mij op mijn lijst staan een gepaste vriendin/vrouw vinden (meisjes/vrouwen genoeg maar er scheelt altijd wel iets).

- Nog op de lijst staat een appartementje in eigen eigendom hebben zodat ik niet meer moet huren.

- 3de punt is mijn conditie en geestelijke gezondheid verbeteren, en hiermee bedoel ik zowel een 5 tot 8 kg afvallen, als mijn uithoudingsvermogen verbeteren, en in mindere maten een beetje spieren kweken.


Nog genoeg werk aan de winkel dus. Voor de rest zou ik ook nog graag veel reizen :)



Zijn toch wel 2 doelen waar ik nu aan werkt.

Pestilence_007

Legacy Member
Bastaspast zei:
Nog zo ene die denkt da soft drugs een meerwaarde biedt aan het leven...

Awel truly het doet het hier, anderen zuipen zich te pletter, ik paf men toetje als uit ga en drink wa pinten/duvelke, verschil is da'k deftig thuiskom en volgende dag nuchter ben, zij hebben hun lief ondergekotst en hebben ne kater.
Kheb zelf 6-8 maand amper drugs/alcohol aangeraakt en me toen op sport gericht (13kg kwijt) maar door het niet-gebruik ziede u vriendschappen ook doodbloeien. Ben terug beginnen smoren en vele (verwaterde)vriendschappen zijn terug gegroeid.
Softdrugs is in mijn ogen minder slecht dan alcohol (en het is ook zo buiten dat't u lichaam wa meer schade berokkent (wat weer te relativeren is tot tegenstelling van mensen die veel drinken+roken ofzo))
Dus in MIJN opzicht geeft drugs een meerwaarde,de euforie en plezier die ik ondervind op een goe feestje,de gelukigzaligheid die ik voel zijn dingens die vele mensen nieens hebben ontdekt. Ik ben een zeer gelukkig man,ik maak me amper zorgen en voel me nooit slecht (ni door de drugs, maar wel door men perceptie op de wereld en ons leven).

@squanman: ge zijt jong, ge hebt geld, doe wat ge WILT doen want morgen rijdt ne idioot u omver en ist gedaan (ja kzen ne levensgenieter). Nu ge zegt dat ge schuchter zijt wat een nadeel kan zijn met vrienden zoeken/maken. Ikzelf heb zowat 5 vriendengroepen met allemaal goei tot beste vrienden (ja ik zen een sociaalslet). Nu wat ik u kan aanraden is dat ge zelf op zoek gaat naar vrienden die hetzelfde als u willen (dus weggaan,op reis, snowen,...). Ge moet gewoon maar sociaal zijn, ge kunt ook altijd met een snowboardkamp mense leren kennen enzo (en paar knappe chicks voor den avond).

Nu ikzelf heb me voorgenomen om nog tot men 23-24 van't leven te profiteren en dan ga'k op een punt komen da'k me mss will settlen,werken,...Nu is er nog veel dat ik wil bereiken en doen maar er zijn nu eenmaal verplichtingen (geld,school,...).

Doe waar ge zin in hebt,experimenteer,geniet van het leven maar doe het met een NUCHTERE geest. Als ge harddrugs gebruikt(ik zen ertegen), doet het dan op een verantwoorde manier want mensen da onverantwoord doen die zet'k op hun plaats ze.

squan

Legacy Member
Pestilence_007 zei:
@squanman: ge zijt jong, ge hebt geld, doe wat ge WILT doen want morgen rijdt ne idioot u omver en ist gedaan (ja kzen ne levensgenieter). Nu ge zegt dat ge schuchter zijt wat een nadeel kan zijn met vrienden zoeken/maken. Ikzelf heb zowat 5 vriendengroepen met allemaal goei tot beste vrienden (ja ik zen een sociaalslet). Nu wat ik u kan aanraden is dat ge zelf op zoek gaat naar vrienden die hetzelfde als u willen (dus weggaan,op reis, snowen,...). Ge moet gewoon maar sociaal zijn, ge kunt ook altijd met een snowboardkamp mense leren kennen enzo (en paar knappe chicks voor den avond).

Wel nu bennek wel sociaal genoeg, daar nie van. 'T is gewoon 't feit da'k mij te lang aan één vriendengroep eb vastgehangen vroeger en daardoor mezelf wa klem eb gezet. Maar kben inderdaad echt van plan om in 2007 veeel meer te doen.

Keb derjuist nog keer da liedje van Baz Luhrman opgelegd, sunscreen. Altijd al een schitterend liedje vol goeie advies gevonden.

Quilombo

Legacy Member
Bastaspast zei:
Nog zo ene die denkt da soft drugs een meerwaarde biedt aan het leven...

Nog zo ene die denkt da soft drugs een minderwaarde biedt aan het leven...

wxphe

Legacy Member
heb de thread niet helemaal gevolgd, juist als em nieuw was. Dusja srry alsk der ferm neffest zit.

Je probleem is, denk ik, dat je denkt je doelen bereikt te hebben. En je komt hier wat advies vragen over "zin van je verdere leven", gowja niet dajt beu bent, ge vindt het wat te eenzijdig.

Dus kan ik maar zeggen: Zoek nieuwe doelen, uitdagingen voor jezelf. Die kunnen wij gewoon niet voor jou bepalen.

En aangezien de "maatschappelijk bepaalde doelen" voor een succesvol leven, je niet zo aanspreken (kbedoel huisje, tuintje, gezin) en dus je eigen zin wil doen (niet neg bedoelt), is deze thread geen oplossing voor je porbleem.

greetz

Eagle`

Legacy Member
WEP.be anyone, een jaar nat buitenland vb australie/nieuw-zeeland/canada. Ze zorgen voor werkaanbiedingen en voor de rest kunde land ontdekken, super concepten op die website. Zit in 2de lic atm, volgend jaar benk zeker weg !

KoenDK

Legacy Member
ik ga het hier allemaal niet lezen maar euhm
wtf? alles al bereikt? er zijn genoeg steengoede producers die veel meer bereikt hebben

ge kunt daarmee beginnen en dan eens terugkomen :wtf:




en trouwens, ableton en dergelijke is niet producen,
ik denk wel dat je de prijs kent van een deftige studio?

nog veel te bereiken dus jij



no offence, maar dat was letterlijk jouw vraag :)

KoenDK

Legacy Member
Delirium zei:
Dan ben ik toch eens curieus naar wat jij van droomt.
Niet dat geld alles waarmaakt, maar om iet waar te maken heb je het som toch nodig.

Stel: je wil muzikant worden, een bandje oprichten. 't is altijd makkelijk als je geld hebt om een gitaar te kopen als je het ook wil leren hé. Luchtgitaar maakt niet zo veel geluid. :D

of je wil dolgraag SAE doen


ik vind toch ook dat geld in deze maatschappij nodig is... om gelukkig te worden


als mensen gelukkig zijn met dure wagen : geld
als mensen gelukkig zijn met huisje, tuintje : geld
als mensen gelukkig zijn met mooie kledij, verzorgd : geld
als mensen gelukkig zijn via veel feesten en drugs : geld
als mensen gelukkig zijn met een vrouw en kinderen : geld


en ik denk wel dat we zo nog even kunnen verder gaan neen ? :eek:

KoenDK

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
Even over dat "iets bereiken".

De droom van 99,9% van de bevolking in dit land is iets in de aard van: levenspartner + huis + kindjes + speeltje (zij het een mooie auto, paardrijden, biljarten... whatever).

en toch is dit ergens normaal, neen?

we leven toch oorspronkelijk om ons voor te planten?

met wie doen we dat? idd ja, met de beste die we kunnen vinden
en daar komen dan kindjes van

huisje, tuinje is gewoon anders gezegd, dat we niet op straat willen leven als schooier


dat van paardrijden en biljarten, dat noemen we gewoon hobby's om de vrije tijd op te vullen :p

squan

Legacy Member
da's waar, gelukkig zonder geld kan perfect maar als ge dan echt gelukkig wilt worden dan moet ge een maatschappij opzoeken waar dat ook de algemene levenswijze is.

Ier als ge geen geld hebt ebde alleen maar miserie. En van miserie worde nu nie bepaald gelukkig.

Quilombo

Legacy Member
dit is wel interessant

meer koopkracht, toch niet gelukkiger
heb het boek en de conclusie is in feite dat je vanaf een bepaald loon (of beter: koopkracht) niet gelukkiger wordt als je loon verhoogt BEHALVE als het loon van de mensen in jouw omgeving niet mee stijgt.

mensen vergelijken op gebied van geld met hun medemens, en streven gewoon naar een onbereikbare status: iedereen (*kuch*) wil gewoon de mooiste auto, vetste huis etc. van de straat hebben. en zo blijf je bezig natuurlijk, want als jij een bmw koopt, zal iemand anders in de straat wel een porsche kopen.

om het eenvoudig te zeggen.

je ziet dit zelfs al bij jongeren. kleren moeten piekfijn in orde zijn. zodra kleren er min of meer afgewassen uitzien worden ze afgeschreven onder het mom "versleten", mensen die ipods en dergelijke nodig hebben hoewel hun mp3 speler (weliswaar met veel minder capaciteit) nog perfect werkt (check iPhone thread omg!!), steeds andere gsm's kopen hoewel de vorige nog perfect werkt (weliswaar zonder flashy gebakken lucht erbij)...

ik vind dat bijzonder jammer, vooral al omdat die consumptiedrang zo'n impact heeft op het milieu, maar ja.

ComputerVISTA

Legacy Member
Pestilence_007 zei:
Awel truly het doet het hier, anderen zuipen zich te pletter, ik paf men toetje als uit ga en drink wa pinten/duvelke, verschil is da'k deftig thuiskom en volgende dag nuchter ben, zij hebben hun lief ondergekotst en hebben ne kater.
Kheb zelf 6-8 maand amper drugs/alcohol aangeraakt en me toen op sport gericht (13kg kwijt) maar door het niet-gebruik ziede u vriendschappen ook doodbloeien. Ben terug beginnen smoren en vele (verwaterde)vriendschappen zijn terug gegroeid.
Softdrugs is in mijn ogen minder slecht dan alcohol (en het is ook zo buiten dat't u lichaam wa meer schade berokkent (wat weer te relativeren is tot tegenstelling van mensen die veel drinken+roken ofzo))
Dus in MIJN opzicht geeft drugs een meerwaarde,de euforie en plezier die ik ondervind op een goe feestje,de gelukigzaligheid die ik voel zijn dingens die vele mensen nieens hebben ontdekt. Ik ben een zeer gelukkig man,ik maak me amper zorgen en voel me nooit slecht (ni door de drugs, maar wel door men perceptie op de wereld en ons leven).

:lol: wat een vergelijkingen ^^

Bastaspast

Legacy Member
Quilombo zei:
Nog zo ene die denkt da soft drugs een minderwaarde biedt aan het leven...

toch typisch hoe jullie het steeds over soft drugs hebbe é, klemtoon op softdrugs, helemaal niet minderwaardig é ... de wereld eeft nou es nood aan mense mee een nuchter en gezond verstand. Alé ja tzen altij dezelfde argumente die ik lees, alcohol is veel schadelijker, tis softdrugs, blablabla ...

bovendien heb ik nooit gezegd dat mense die drugs gebruike minderwaardig zijn, maar een meerwaarde geeft het nu ook ni echt in je leven é. Mensen die vinden dat ze wel een meerwaarde bekomen door te gebruiken, wel die denken dan imo gewoon fout.

Soit men point in deze topic beeing was @ topic starter die drugs (zowel soft als hard meneerke) gebruikt als argument alsof hij iets bereikt heeft. Geen enkel punt dat hij opsomt in zen redevoering heeft ook maar iets van waarde.

Stichero

Legacy Member
ik heb eigelijk zin om verder te studeren ^^
kben nu 21 en zit nu een jaarken in Japan
in september begin ik dan aan m'n laatste jaar Japanologie aan de KUL
ma werken... mmm ik zou veel liever wat nieuwe talen willen bijleren, andere culturen :)
ik wil tegen m'n 30ste 8-10 talen vloeiend kunnen spreken, kzit nu al aan 5 (moestik mijn koreaans en spaans opfrissen zijn dat er ver 7)
maar tprobleem is dat mijn ouders verwachten dak werk na m'n laatste jaar .. miss zou ik een jaartje werken en met dat geld mijn verdere studies betale of een rijke japanse madam vinden :p
anyway er zijn nog zoveel dingen die ik wil bereiken, nieuwe talen leren, de wereld rondreizen, kinderen hebben, eigen huisje, boot (ow yeah),...
ge zult wellicht altijd nieuwe doelen voor ogen hebben tenzij ge een oud versleten manneke zijt ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan