Archief - Alles al bereikt?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

satanistje

Legacy Member
-fusi0n- zei:
Een mens met een rotjeugd kan ook gelukkig worden
Een kind met de rijkste en de allerliefste ouders kan ook ongelukkig worden

Ik had het niet mooier kunnen verwoorden, wat velen niet beseffen is dat geluk een toestand (of een gevoel) is, er is geen eeuwig 'geluk' omdat gevoelens altijd afwisselend zijn.

Verder kan ik bij dit alles alleen maar toevoegen, een mens kan niet alles bereiken alvoor hij weet wat alles is.

SMa

Legacy Member
Gromme zei:
Wat je op het laatste zegt, zeggen vele tegen mij maar de meeste kennen de aard van het liegen niet helemaal of beter, kennen mijn vader niet. Mijn vader is niet voor rede vatbaar in een gewoon gesprek. En ik denk dat, wanneer ik dit uit de doeken doe, dit zeker zo zal zijn.
Hier is nochtans maar 1 oplossing voor...
ga met hem (en je moeder) aan tafel zitten en begin met te zeggen dat je enkele heel belangrijke zaken te vertellen hebt en dat je het ten zeerste zou apprecieren moest hij eerst heel je verhaal uitluisteren alvorens zijn conclusie te trekken. Start dan geleidelijk met je verhaal, in stappen, van het uiterste begin tot de laatste dag. Vertel bij iedere fase hoe je je erbij voelde en hoe je je er nu bij voelt.

Volgens mij valt dit niet anders op te lossen. En hoe langer je het uitstelt, hoe groter de kans wordt dat alles in je gezicht ontploft.

twoen

Legacy Member
satanistje zei:
Ik had het niet mooier kunnen verwoorden, wat velen niet beseffen is dat geluk een toestand (of een gevoel) is, er is geen eeuwig 'geluk' omdat gevoelens altijd afwisselend zijn.

Verder kan ik bij dit alles alleen maar toevoegen, een mens kan niet alles bereiken alvoor hij weet wat alles is.

Da zijn zo uitspraken van mensen die het graag schoon verwoorden maar waar niks van inhoud in zit...

Kmoet daar nie van weten van al die hogere spirituelen bullshit. Nu ja ze doen maar. Ik vind het wel vervelend dat zo een mensen hun uitspraken beter en waardevoller vinden en ze dan ook als ultieme waarheid beschouwen. Een waarheid die volgens hen iedereen moet overnemen.

satanistje

Legacy Member
Spiritueel ? Filosofie is alles behalve spiritueel, filosofie zoekt antwoorden voor een globaal wereldbeeld en ethiek.
Spiritualiteit = religie.

En een waarheid die overgenomen wordt ?

Moest je ook maar iets moeite doen om alles begrijpend te lezen zou je vatten dat ik net verkondig dat er geen waarheden zijn.

Ali_

Legacy Member
Dé waarheid bestaat niet, waarheid is relatief.¨
Persoonlijk vind ik, zoals ik ook al eerder heb vermeld, dat ieders geluk of ieders 'alles bereiken' voor iedereen anders is.
Een soort van algemeen ultiem geluk bestaat niet imo.
Sommigen zoeken het spiritueel, anderen materieel en nog anderen een combinatie van de twee.

Blad3z

Legacy Member
satanistje zei:
Misschien een toepasselijk verhaaltje dat je wel kan bevallen.

Diogenes van Sinope, leerling van Antisthenes.

Hij beëindigde op 90-jarig leeftijd zijn leven door zijn adem in te houden.

wat onmogelijk is

satanistje

Legacy Member
Inderdaad, helaas is de huidige tendens dat de meerderheid geluk verwart met kinderen en een huisje en dit dan als bepalende definitie voor 'geluk' of 'doelstelling' gaat beschouwen.

"edit: uiteraard kan dit niet het is dan ook een allegorie."

Ali_

Legacy Member
Een metaforische beschrijving van wat moet die allegorie dan voorstellen?
PS: Diogenes was imo de grootste, vergeef me, loserfilosoof van de oude grieken.

Ali_

Legacy Member
Hmm, ik heb geleerd vorig jaar dat diogenes een cynicus was, ik dacht dat hij er zelfs de 'stichter van was' als ik me niet vergis.
Maar je hebt die allegorie nog niet uitgelegd...

satanistje

Legacy Member
Strange in mijn cursus wordt er gerefereerd naar het sceptisme;
De allegorie hier verwijst dan ook naar het feit dat de menselijke geest van nature onbekwaam is om iets met zekerheid te weten.

Als oplossing hierop bedacht men 'Het afwijzen van meningen die je in ongeluk brengen'. Kortom zo neutraal mogelijk door het leven gaan om het echte geluk te leren apprecieren.

Wat Diogenes misschien net ietsje te letterlijk opnam ;).

Hmgrwngd

Legacy Member
Blad3z zei:
wat onmogelijk is

Hij had z'n eigen hersenen 'hervormd' en van zelfmoord een overlevingsstrategie gemaakt?

Ik zeg maar iets... :p

Of hij had z'n hersenstam ingeslikt en heeft dan met een kookpan keihard in z'n maag geslaan waardoor ie vrijwillig de hersenstam vernietigde en ophield met ademen?

Ach kut ... :)

spray-bunny

Legacy Member
@ topicstarter: Niet grof bedoelt, maar eigenlijk heb je echt nog niet veel bereikt. Wel veel plezier gemaakt.

edit: Om uit te gaan hoef je eigenlijk niks te kunnen, je hebt er dus ook geen uitdaging aan. En van slagen in uitdagingen krijg je juist 'levenskracht.:) Als je vast zit, moet je jezelf nieuwe uitdagingen vooropstellen. Misschien kan je wat aan vaardigheden werken. Zoek nieuwe hobby's, doe sport, doe iets met techniek...

Varathx

Legacy Member
Well said :)

En zo persies hier wat komen stoefen van "ik heb alles al gezien en gedaan" terwijl hij juist een plezante uitgaangsjeugd heeft gehad lol

satanistje

Legacy Member
en volgens mij heb jij zelfs dat nog niet gehad, terug in de kelder met jou.

Pestilence_007

Legacy Member
Heroin zei:
then again,..huisje boompje tuintje is niet wat ik wil, serieuze dingen ook niet, ik ben graag van hier naar daar, ksnap ni oe ik da kan uitlegge ma..kben zeer open-minded..en ja, muziek producen onder acid is de max, klinkt misschien zeer stoer enz, maar je moet het maar eens doen, dan pas kan je commentaar geven..
ja, en in je pubertijd doe je zo al die dingen die ik opsomde e..
blijkbaar zitten er hier toch wat narrow-minded personen, ik probeer mijn levenstijl ni aan te raden aan jullie, ma mss dat het voor sommige zou helpen!

rofl kherken me er zowaar in, nuja ik ga nu beginnen met (amateur) video's te beginnen maken en daar men tijd in steken, men creatie en muziekliefde daarin verwerken...heb ook zowat alle kanten van al gezien maar wa'k u wel kan aanraden is dat ge een doel aan uw levenstijl geeft. Zo is het bij mij behulpzaam zijn voor men medemens, andere mensen gelukkig maken (daar ik zelf vree gelukkig zen) en me verzetten toch zowat het meeste onrecht (van racisme tot mensen die door een leidingsgevende functie de dikke jan uithangen terug op hun plaats te zetten).

nu als uw wens muziek maken is onder invloed : DO IT! vindt het ding da u gelukkig maakt en waar ge u goed bijvoelt.

Maar idd zoals velen hier zeggen is de REALITEIT (die niet altijd even mooi is) ook aantrekkelijk. Ikzelf gebruik alleen drugs/alcohol op vrijdag en zaterdag (of met een feestje) waardoor ik (een voor mij) duidelijk overzicht behoudt over mijn "dubbel"leven.

Bart Religion

Legacy Member
satanistje zei:
Maar muzikant ben je toch vanwege je muzikale kwaliteiten, niet vanwege de kwaliteit van je instrument. Hoewel een instrument inderdaad een noodzaak is kan je dit bijna gratis en misschien zelfs wel gratis verwerven.

cool, wat je waar ik een gratis mesa boogie kan vinden dan?

squan

Legacy Member
Kben ook al enige tijd aan het denken wat ik eigelijk nog wil doen in het leven, welk soort leven mij voldoening gaat geven. 'K ben nu 22, ik werk EN studeer, en zit echt in een moment da'k vanalles wil doen, maar 't komt er gewoon niet van.

Vroeger was ik tamelijk schuchter maar khad (en heb nog steeds) een vaste vriendengroep waar 'k mij echt goe en veilig bij voel. We waren nooit van de populairste op school (verre van) ma onder ons was 't altijd fun. Ik klampte me daar echt aan vast en was, en ben nog steeds, echt content met die gasten. Maar kben de laatste jaren echt gegroeid en sinds ik afgestudeerd ben en een jaartje gewerkt heb wil ik meer uit het leven halen en dingen doen die ik al altijd had willen doen: Meer uitgaan, snowboarden, vechtsport beoefenen, muziek maken, meer festivals doen, concerten, mensen ontmoeten, zalige reisjes maken, etc ...

Probleem is dat ik zowat de enige ben van mijn maten die daar echt zin in (en voor sommige dingen ook 't geld voor) heb. Diegene die al werken zijn fel bezig met settlen, diegenen die nog studeren hebben 't geld niet en doen maar weinig. Misschien een minder punt, ma toch wel hatelijk soms is dat ik vrijwel de enige ben die wel eens deftig drink. En ja drinken is gewoon een gezellige bedoening met de juiste gasten. Alleen echter is ma triestig ... Kben ook nie vies van wa soft-drugs (alles met mate is mijn motto) maar again, de meeste van mijn maten zien da als DE DUIVEL é, sjeez ... Soms denk ik gewoon da'k een andere vriendengroep (bijkomende, niet in de plaats van die ander want die wil ik voor geen geld ter wereld kwijt) nodig heb, gasten die er gewoon willen voor gaan zonder al te decadent te worden. Ik let er soms op op festivals of fuiven of zo, van "waarom heb ik zo geen maten, waarom willen de mijne altijd zo vroeg weer gaan maffen, waarom gaan we nie gewoon nog wa plezier beleven nu dawe nog kunnen ..." Heb ook spijt da'k nooit in de KSA gebleven ben, da gevoel van bende heb 'k echt nodig. Kzit wel bij een jeugdwerking, maar da's dan weer met mijn vriendengroep, ook weer niet wa'k wil. Ben door die reden ook voor een stuk weer gaan studeren, mensen leren kennen en genieten van 't leven. Kheb gewoon efkes die burn-out nodig.

Ik merk da nu ook aan mijn pa, die is nu zijn tweede jeugd aant beleven, gewoon alles proberen te doen dattie nooit eeft kunnen doen vroeger. Kzie da gewoon aan hem dattie alles zou geven om weer student te zijn, en terecht. En mij ma snapt da nie want die zit hele dagen thuis. Ma godver laat die vent toch zijn goesting doen nu dattie nog kan. Ie eeft 20 jaar kinders opgevoed, laat em nu nog keer plezier beleven ook.


Kweenie, tis nu efkes volledig typen wa'k voel voor de moment dus 't kan zelf zijn da'k morgen denk van "Sander, ge zijt weere zielig bezig é vent" :)

Mijn vraag is, oe geraakte daar é, HOE. Kheb al heel mijn leven een deftige sociale cirkel uitgebouwd om nu te beseffen da'k meer wil, en da'k andere mensen ga moeten ontmoeten die 't zelfde willen of 't ga der niemer van komen.

De levenstijl van Heroin totnutoe is misschien er net iets over, maar ie eeftet maar beleeft é. Ik zou der geld voor geven om zo'n leven te hebben nu (iets minder mag ook :) ), nu da'k nog kan. Laat mij later maar kinderen opvoeden, laat mij later maar carriere maken, laat mij later maar trouw-recepties doen en gazons maaien. NU wil ik genieten!

Kent er iemand da liedje van Millencolin: Twenty-Two, zit constant in mijne kop nu, weet gewoon nie hoe'k mijn dromen moe vervullen ...

Quilombo

Legacy Member
squanman zei:
Laat mij later maar kinderen opvoeden, laat mij later maar carriere maken, laat mij later maar trouw-recepties doen en gazons maaien. NU wil ik genieten!

nu wilt ge plezier maken en later nie ofzo :confused:

ge wilt nieuw volk leren kennen en ge wilt dingen doen die uw vrienden nie willen doen... da's toch de perfecte combinatie :D

ga op reis met joker ofzo, zo'n reisje waar niemand niemand kent etc.

squan

Legacy Member
Quilombo zei:
nu wilt ge plezier maken en later nie ofzo :confused:

Later wil ik tuurlijk ook plezier maken, tis nie alsof ik mij nu verveel of zo. Maar nu wil ik echt nog de dingen doen da'k later minder vlug of zelfs geen kans meer ga toe krijgen, ge snappet wel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan