Archief - Alles al bereikt?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heroin

Legacy Member
Hallo,

Ik ben nu 20 jaar oud en kheb zo het gevoel dak alles al heb gedaan, wa dak al wou doen..
Ik heb al voldoende meisjes gehad, totaal geen seksuele frustraties, kheb enorm veel vrienden, ik ga bijna elke dag uit (gaat van disco's tot goafeestjes tot in het buitenland wa ronddolen me paar maten, in kraakpanden wa rondhangen,decadente feestjes waarbij er gesnoven wordt a volonte en champagne als water wordt geserveerd,..(kheb denk ik alle soorte mogelijke feestjes al gedaan)),kheb al vanalles geexperimenteerd(van soft tot hard..),financieel gaat het niet slecht (ik kan mijn plan trekken..),ik ga wel nog naar school (hogeschool) ma da interesseert mij ni echt (alhoewel ik er doorgeraak, zonder al teveel moeite te doen..),en noem maar op..
Het enigste dak nu nog wil is zo in een studio zitte en vollenbak muziek producen (al dan niet onder acid) en mijn creatieve geest laten uiten in verschillende ideeen,kunstwerken enz..(ma da geld heb ik wel ni :p).

Tis gelijk ofdak mijn midlifecrisis nu al heb :p, ma kvoel mij echt goe in mijn vel enz, ma soms denk ik zo van "tjei, wa kan ik nu nog is doen wa echt zot is.."
Kheb echt het gevoel da ik alles al heb gedaan wa dak al heb willen doen..(en nee, kben ni depressief, verre van :) )


Nu vroeg ik mij af of jullie da ook hebben? En zo nee, zoude jullie wel alles willen bereiken wat jullie willen bereiken, of willen jullie altijd "het" uitstellen tot een bepaalde leeftijd?

ps. Ik weet elke dag wel wa te doen ze, dus kheb ni zozeer advies nodig wak nog kan doen ;)

Terrorist_Hell

Legacy Member
Ga 'n paar weken op survival. Bij 'n gezin wonen in 'n onherbergzaam gebied en de skills aanleren die zij al zovele jaren uitoefenen. De waardering en respect voor 't leven zal veel groter zijn dan de activiteiten die je hier ervaart.

Wover

Legacy Member
Volgens mij moet ge u wa nestelen, het kalmer aan doen en iemand zoeken waar ge de rest van uw dagen mee kunt doorbrengen...

Beginnen te beseffen da uw jeugd bijna voorbij is, en da ge ni nog 10 jaar elken dag kunt uitgaan enz :p.

Het leven kortweg wat serieuzer nemen.

dOmme zEbra

Legacy Member
heum, alles al gedaan? Aan de hand van uw post zit ge precies nog in u pubertijd :). No offense, maar alles wat je daar noemt is nogal oppervlakkig he .. en muziek producen onder acid, ja das wel ruig o_O.

Anyway, je kan misschien je studies afmaken en dan een job vinden die je graag doet, en dan eventueel kinderen krijgen. Een huis kopen, op verschillende reizen gaan, expedities meedoen (bv op de noordpool of weet ik veel :p). Er is genoeg te doen!

Heroin

Legacy Member
dOmme zEbra zei:
heum, alles al gedaan? Aan de hand van uw post zit ge precies nog in u pubertijd :). No offense, maar alles wat je daar noemt is nogal oppervlakkig he .. en muziek producen onder acid, ja das wel ruig o_O.

Anyway, je kan misschien je studies afmaken en dan een job vinden die je graag doet, en dan eventueel kinderen krijgen. Een huis kopen, op verschillende reizen gaan, expedities meedoen (bv op de noordpool of weet ik veel :p). Er is genoeg te doen!

then again,..huisje boompje tuintje is niet wat ik wil, serieuze dingen ook niet, ik ben graag van hier naar daar, ksnap ni oe ik da kan uitlegge ma..kben zeer open-minded..en ja, muziek producen onder acid is de max, klinkt misschien zeer stoer enz, maar je moet het maar eens doen, dan pas kan je commentaar geven..
ja, en in je pubertijd doe je zo al die dingen die ik opsomde e..
blijkbaar zitten er hier toch wat narrow-minded personen, ik probeer mijn levenstijl ni aan te raden aan jullie, ma mss dat het voor sommige zou helpen!

viewer

Legacy Member
ga tijdens de vakantie eens een paar weken op de reis, zo'n soort avontuurreis.

Stel een doel voor jezelf, bv dat je in x aantal dagen in stad x wilt belanden ofzo...

tijdens zo'n tochten leert ge meestal veel over uzelf ;)

JackM

Legacy Member
ik zen nu 19 en ik wil nog vanalles doen ze.
ik ga ook veel uit, ga graag feesten met vrienen en vriendinnen.
enkel gebruik ik wel geen drugs en ist ook nie elken dag dattek uitga.
ma daar heb ik toch echt wel nie het gevoel bij dat ik alles al gehad heb, totaal nie.
ma blijkbaar doede graag dingen die u ne kick geven enzo.
dan zou ek zeggen, maak uw studies af en ga daarna es op wereldreis fzo :)
verre landen, allemaal dingen doen die ge hier nie kunt doen ... zo van die dingen mss.
anders zou ek zeggen, nja maak dan een beetje muziek é, maar verwacht nie dat ge de grote dj/producer gaat worden die miljoenen verdient :)

Genious

Legacy Member
Misschien is het vreemdelingenlegioen iets voor u. :p
Na die 5 jaar - als ge dan nog leeft natuurlijk - is uw kijk op het leven wel veranderd denk ik.

satanistje

Legacy Member
Woverke zei:
Volgens mij moet ge u wa nestelen, het kalmer aan doen en iemand zoeken waar ge de rest van uw dagen mee kunt doorbrengen...

Beginnen te beseffen da uw jeugd bijna voorbij is, en da ge ni nog 10 jaar elken dag kunt uitgaan enz :p.

Het leven kortweg wat serieuzer nemen.

Er zijn talloze mensen die zich nog niet gesetteld hebben die heus wel wat meer uit het leven hebben gehaald dan de doorsnee huismus.

Verder draait het niet rond het doen, maar het waarom je het doet. Misschien wordt het wel eens tijd dat je je op deze vraag begingd te concentreren en hieruit toekomstplannen maakt.

Gavin

Legacy Member
ge zegt zelf dat ge iets wilt doen, maar het gaat niet omdat ge de middelen niet hebt
dan hebt ge niet alles bereikt wat ge wilt

en neem me nu niet kwalijk, ik heb nog wat acid te taken alvorens aan mijn goa superproductie te beginnen
want ik ben *cameraview verandert van angle* open-minded!

satanistje

Legacy Member
Genious zei:
Misschien is het vreemdelingenlegioen iets voor u. :p
Na die 5 jaar - als ge dan nog leeft natuurlijk - is uw kijk op het leven wel veranderd denk ik.

Als je 5 jaar in een kelder zit is je leven ook drastisch verandert ?

bernardo

Legacy Member
Wat ik is wil doen in mijn leven is gewoon met wat kleren en beetje geld in belgie vertrekken al liftend ofzo en dan uw eigen plan ginder trekken door mensen te ontmoeten enzo ergens blijven slapen enzo. Lijkt me zeer fijn met nog ne goeie vriend erbij

democracy02

Legacy Member
als ik zo m'n leven eventjes bekijk, heb ik nog maar bitterweinig bereikt en "gedaan". maar eerlijk gezegd, kan het me niet veel schelen.

vroeger wel, ik had het gevoel "ik moet iets doen"... ook al had ik nooit de motivatie om iets te doen, omdat ik diep vanbinnen besefte.. dat het eigelijk toch niet belangrijk is.



uiteindelijk ben ik tot het besef gekomen, dat niet alleen ik maar ieder mens op deze wereld, met het gevoel inzichzelf leeft dat er iets tekort is in hun leven.

en we proberen dit gevoel te verdoezelen door relaties aan te gaan, een carrière na te streven, de zintuigen plezieren... of simpelweg onze geest afleiden op alle mogelijke manieren.



mijn belangrijkste doel in het leven is volledig kwijt raken van dat gevoel dat er iets tekort is, zodat elk moment kan beleefd worden in volledige acceptatie en voldaanheid :p

Bigbuddha

Legacy Member
hehe, kieken.

Door het varken uit te hangen denk je dat je alles al gedaan hebt? lol
Typisch studenten burnout.

Het varken hebt ge al uitgehangen, nu nog aan uw leven beginnen. Kom dan nog maar eens terug.

satanistje

Legacy Member
democracy02 zei:
als ik zo m'n leven eventjes bekijk, heb ik nog maar bitterweinig bereikt en "gedaan". maar eerlijk gezegd, kan het me niet veel schelen.

vroeger wel, ik had het gevoel "ik moet iets doen"... ook al had ik nooit de motivatie om iets te doen, omdat ik diep vanbinnen besefte.. dat het eigelijk toch niet belangrijk is.



uiteindelijk ben ik tot het besef gekomen, dat niet alleen ik maar ieder mens op deze wereld, met het gevoel inzichzelf leeft dat er iets tekort is in hun leven.

en we proberen dit gevoel te verdoezelen door relaties aan te gaan, een carrière na te streven, de zintuigen plezieren... of simpelweg onze geest afleiden op alle mogelijke manieren.



mijn belangrijkste doel in het leven is volledig kwijt raken van dat gevoel dat er iets tekort is, zodat elk moment kan beleefd worden in volledige acceptatie en voldaanheid :p

Misschien een toepasselijk verhaaltje dat je wel kan bevallen.

Diogenes van Sinope, leerling van Antisthenes. Van hem wordt verteld dat hij in een ton woonde en alleen maar een mantel, een stok en een kalebas bezat. Op een dag verlangde Alexander, de koning van Macedonië, die met veel gezellen de stad in was gekomen, de beroemde filosoof te zien. “Ik ben Alexander”, zei hij, “de grote koning.” “Ik ben Diogenes, de hond,” antwoordde hij. “Om welke reden word je hond genoemd”, vroeg de Macedoniër. “Omdat ik voor iedereen die mij iets schenkt, kwispelstaart, maar naar degenen die mij iets weigeren blaf ik.” Hij ging voor de wijze man staan en vroeg of hij iets wenste, want dan zou hij die wens onmiddellijk vervullen. Diogenes antwoordde: ‘Ga alleen een beetje opzij, zodat ik weer in de zon zit.’ Zo liet Diogenes zien dat hij rijker en gelukkiger was dan de grote legeraanvoerder. Hij had immers alles wat hij wenste. Er is zelfs overgeleverd dat hij bij klaarlichte dag, terwijl hij een lamp in de hand hield, in de straten wandelde. Toen zijn medeburgers vroegen wat hij deed, zei hij: “ik zoek een mens, en ik kan er geen vinden.” Toch kenden de Atheners hem veel eer toe: Toen een jongen zijn vat gebroken had, boden ze de filosoof een nieuw vat aan.
De cynici vonden dat de mensen zich niet om hun eigen gezondheid hoefden te bekommeren. Zelfs niet over het lijden en de dood hoefden ze zich geen zorgen te maken. Zo hoefden ze zich ook niet druk te maken over het lijden van andere mensen.
Ongevoeligheid voor andermans lijden wordt tegenwoordig vaak met de woorden ‘cynisch’ en ‘cynisme’ uitgedrukt. Hij beëindigde op 90-jarig leeftijd zijn leven door zijn adem in te houden.

-fusi0n-

Legacy Member
Woverke zei:
Volgens mij moet ge u wa nestelen, het kalmer aan doen en iemand zoeken waar ge de rest van uw dagen mee kunt doorbrengen...

Beginnen te beseffen da uw jeugd bijna voorbij is, en da ge ni nog 10 jaar elken dag kunt uitgaan enz :p.

Het leven kortweg wat serieuzer nemen.

wachten tot je dood bent? :)

Zeta Reticula

Legacy Member
Leven als kunstenaar. Ganse dagen muziekproduceren. Wil ik ook wel.

Anywayz. Maar blink je niet uit: je eindigt in de goot, vergeten en verloren door iedereen...

Ondernemingszin dan maar fucking top bereiken? Door saaie dalen gaan?

Euhm ja...

Anywayz. Hoe meer plezier je beleeft aan je leven, des te moeilijker het is om een (volgens "de norm") normaal leven te leiden. Want die normale levens zijn voor de massa, het plebs, hoi polloi, de ****** van de samenleving.

Omring jezelf met de grootste freaks, de grootste durvers en de slimsten uit je tijd en stoot door naar de top door te doen wat je wilt doen en er goed in te zijn.

Zoiets. Maar ik kan niet veel schrijven nu, want ik ben even versuft door de saaiheid. Ja, ook ik heb examens...

satanistje

Legacy Member
Waarom zou iemand fulltime willen werken ? Het is een kwalijk noodzaak maar om het direct als ''levenservaring'' te beschouwen ?

-fusi0n-

Legacy Member
Dus als je niet hebt gewerkt, heb je niks bereikt?

Je kan ook op andere manieren dingen bereiken, dan door elke dag VLAM om 7uur op te staan, allemaal massas goederen&geld te gaan produceren, en savonds om 18u terug in uwe luie zetel te gaan hangen, om dan weer te gaan slapen en zo tot je pensioen elke dag de economie te laten draaien.

Spiritualiteit ftw :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan