Archief - Alles al bereikt?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Suicide Monkey

Legacy Member
This monkey doesn't want to be a monkey :D In feite zijn we niet meer dan apen die denken dat ze boven het dierenrijk staan omdat we het meeste rondom ons onder controle kunnen houden met al onze uitvindingen...

Quilombo

Legacy Member
pina zei:
Of wil je beweren dat je gelukkiger zou zijn zonder te werken?

tuurlijk

VinceFeet zei:
Maar ik vind dat de topicstarter het leven wel héél nauw neemt. Feesten, seksen en drugs snuiven en MISSION ACCOMPLISHED.

ik vind dat anderen hier het even (of misschien wel nòg nauwer nemen): vrouw, huis, kind, beroep MISSION ACCOMPLISHED.
wat heb je dan bereikt? ok, je hebt verantwoordelijkheid enz. maar uiteindelijk heb je toch alleen maar iets bereikt in de ogen en normen die je vanaf kind werden opgelegd door de maatschappij. omdat iedereen zegt dat je het gemaakt hebt als je vrouw, kind, huis hebt... is dat dan werkelijk zo? lijkt me even kortzichtig als de TS hoor, hoewel die volgens mij helemaal niet bedoelt dat hij al zoveel bereikt heeft.

l Zion l zei:
zEn nu zitten wij hier ne thread vol te posten, met dat alles van het huidige mensenleven zinloos is.
Wij zouden beter eens beginnen met grootschalige acties die de vooruitgang van de mensheid bewerkstelligen.

zet uw computer af, en begin eraan, hypocriet.

l Zion l

Legacy Member
ik ben heel trots op u da ge mij hypocriet noemt, voor ene zin die ge dan nog met ne serieuze dikke korrel zout mocht nemen. Als ge de rest vd post hebt gelezen dan begrijpt ge dat mijn doel was de mensen laten inzien dat er grotere problemen zijn dan "O nee, ik ben ni gelukkig, want ik heb geen doel"-gevallen. Tegenwoordig klagen we veel te gemakkelijk. Mensen die dakloos zijn door natuurrampen, dat is erg. Kinderen die benen verliezen door op een landmijn te stappen, da is erg. Al die burn-out- en geen-doel-in-mijn-leven-zever zijn problemen die we te danken hebben aan ons luxeleven.

Maja, ik ga maar zwijgen, want ik ben hier toch tegen windmolens aant vechten heb ik de indruk.

moehaa!

Legacy Member
Ga ergens in het buitenland als vrijwilliger werken voor een of andere organisatie die mensen help.
Zoekt jezelf een hobby waarin je kan groeien en de beloning op het einde de moeite is(bv zwarte gordel in een gevechtssport behalen)

satanistje

Legacy Member
Het beseffen dat alles relatief is staat nu niet meteen synoniem met een burn-out of geen doel in je leven hebben. Vele mensen zouden al geholpen zijn door te beseffen dat je zelf je doelen stelt en dat er geen doel in het leven is buiten 'ZIJN'. Dat 'zijn' is het enige wat je in de hand hebt maar veel mensen geloven nu eenmaal graag dat ze meer opties hebben.

Maarja religie en ''moraliteit'' zijn makkelijkere toevluchtsoorden dan de confrontatie aan te gaan.

Gregn

Legacy Member
-fusi0n- zei:
Dus als je niet hebt gewerkt, heb je niks bereikt?

Je kan ook op andere manieren dingen bereiken, dan door elke dag VLAM om 7uur op te staan, allemaal massas goederen&geld te gaan produceren, en savonds om 18u terug in uwe luie zetel te gaan hangen, om dan weer te gaan slapen en zo tot je pensioen elke dag de economie te laten draaien.

Spiritualiteit ftw :)

lol, moest iedereen zo denken zoals jij, dan reden we nog altijd met paard en kar op e boerenwegel.

en voor de poster, jij zal afzien wanneer je geduwd zou worden in een geregeld leventje, dwz elke dag om zo laat opstaan, werken en dan thuiskomen, achter boodschappen en je kot rein houden, met volle verantwoordelijkheden.

satanistje

Legacy Member
Tenzij je door al dat denken in een hogere positie komt en baas wordt van mensen als jij die genoegen nemen met;

"geregeld leventje, dwz elke dag om zo laat opstaan, werken en dan thuiskomen, achter boodschappen en je kot rein houden, met volle verantwoordelijkheden".

En als het ware dus ook voor hun gaat denken...
Heerlijk toch die vicieuze cirkel.

grey-turtle

Legacy Member
Misschien dat de topicstarter (Heroin) nog later genoeg zal meemaken in z'n leven, dat hem zin kan geven of dat hij een beroep/meisje vindt waarbij hij zich ten volle kan voor inzetten.

DA_MadAce

Legacy Member
l Zion l zei:
ik ben heel trots op u da ge mij hypocriet noemt, voor ene zin die ge dan nog met ne serieuze dikke korrel zout mocht nemen. Als ge de rest vd post hebt gelezen dan begrijpt ge dat mijn doel was de mensen laten inzien dat er grotere problemen zijn dan "O nee, ik ben ni gelukkig, want ik heb geen doel"-gevallen. Tegenwoordig klagen we veel te gemakkelijk. Mensen die dakloos zijn door natuurrampen, dat is erg. Kinderen die benen verliezen door op een landmijn te stappen, da is erg. Al die burn-out- en geen-doel-in-mijn-leven-zever zijn problemen die we te danken hebben aan ons luxeleven.

Maja, ik ga maar zwijgen, want ik ben hier toch tegen windmolens aant vechten heb ik de indruk.

Niet echt. Ik vind het "probleem" van de threadstarter echt wel een decadent westers luxeprobleempje...

Maar dit maakt het niet midner frustrerend waarschijnlijk. (ben weer te empathisch zekers?)

vyeate

Legacy Member
Master P zei:
Is this what it's all about man? Is this what it's all about? Eatin'.. drinkin'.. fockin'.. sockin'.. snortin'... And then what? :confused:

I only got my words and my bals,and I ain't breaking it,for nobody!

Waylander1

Legacy Member
wat beschikt dit forum toch over een stel wannabe-filosofen...
gooi uzelven dan in de oneindige put van het nihilisme of 'get a life.'
dat vele mensen over een kortzichtige levensvisie beschikken, is stomweg zo... altijd al geweest.

anyway, aan de topicstarter:
allereerst, hilarische post! de overtuiging van 'alles al bereikt te hebben' op uw 20e met dan nog wat te lummelen...hilarisch.:niceone:
als ge zo voort doet-who cares, der zijnder zo wel meer en nog veel ergere-
dan geraakt uw financiële bron ooit wel op, of komt ge tot besef wat voor doelloos leven ge leidt. ( vooral dat laatste zo vroeg mogelijk)
begin de 20 is ideaal om wat meer tot besef te komen, de chance;)

Zeta Reticula

Legacy Member
satanistje zei:
Tenzij je door al dat denken in een hogere positie komt en baas wordt van mensen als jij die genoegen nemen met;

"geregeld leventje, dwz elke dag om zo laat opstaan, werken en dan thuiskomen, achter boodschappen en je kot rein houden, met volle verantwoordelijkheden".

En als het ware dus ook voor hun gaat denken...
Heerlijk toch die vicieuze cirkel.
Jij, met je snoodaardige doch passend nickname! Ja, jij.

Huis, partner, kinderen. Daar is natuurlijk niets mis mee. Ha neen. Maar 't is ook niet dat je daarme kweeniewa bereikt hebt. Da's zoals de oude wijven die zagen dat ze geen respect krijgen omdat ze oud zijn. Respect wie respect toekomt...

SIO

Legacy Member
ola twordt tijd dak t besef :p

ma nu get zegt, kzen er bekan 23 en heb nu het laatste halfjaar daar wel al ferm over zitten napeizen, meer serieuze dingen doen, minder puberzaken, *klopt op de borst, goed bezig!* :p

Firestyler

Legacy Member
DA_MadAce zei:
Niet echt. Ik vind het "probleem" van de threadstarter echt wel een decadent westers luxeprobleempje...

Maar dit maakt het niet midner frustrerend waarschijnlijk. (ben weer te empathisch zekers?)

heheh doet me aan sommige dingen denken...

Khad eerder het gevoel bij de TS dat ie zich te vrij voelt... onvolwassen en totaal geen besef van daden, komt wel meer voor in dit soort milieu's.
Alles expermimenteren totdat men het hoogste genot kan bereiken, meestal heel ver weg van de realiteit.

DA_MadAce

Legacy Member
Firestyler zei:
heheh doet me aan sommige dingen denken...

Khad eerder het gevoel bij de TS dat ie zich te vrij voelt... onvolwassen en totaal geen besef van daden, komt wel meer voor in dit soort milieu's.
Alles expermimenteren totdat men het hoogste genot kan bereiken, meestal heel ver weg van de realiteit.

Bwah, men staart hier zich wel erg blind op de TS zijn druggebruik. Ik heb begrepen dat hij z'n horizonten ook op andere manieren heeft verruimt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan