Archief - Alles al bereikt?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EverlastingHate

Legacy Member
DA_MadAce zei:
Wat zijn we dan meer dan zelfreplicerende zakjes chemicaliën die onderhevig zijn aan de wetten van de evolutie?

Niets mis mee trouwens.


Idd niets mis mee, maar dan sta je daar doelloos, dieren hebben als enig doel, overleven. Is het dat dan dat we willen, enkel overleven??? :s

satanistje

Legacy Member
De mens weet niet wat hij wil, hij tracht betekenis te geven aan die dingen zelfs als die er niet is.

Vandaar dat alles ook binnen een relatieve context moet bekeken worden...

DA_MadAce

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Idd niets mis mee, maar dan sta je daar doelloos, dieren hebben als enig doel, overleven. Is het dat dan dat we willen, enkel overleven??? :s

Inderdaad. Ons enige doel: overleven als soort. Toch tof?

Zeta Reticula

Legacy Member
Hmm, stel het onderscheid tussen mens en dier is: dat mens een doel wilt geven aan zijn zinloos leven (in de veronderstelling dat alle leven zinloos is, buiten het doel tot voorplanting), dan is de topic starter meer menselijker dan de rest. (Laat zijn druggebruik er even buiten, iedereen neemt wel eens alcohol... en niet elke druggebruiker is een junk. Dat zijn namelijk enkel de junks).

Dus hoe meer je beseft, hoe mens je bent, hoe akeliger. Daarom dat mijn kat dolgelukkig als ze ganse dagen binnen mag liggen op haar dekentje voor de verwarming. Ze denkt niet verder dan dat :)

Zeta Reticula

Legacy Member
Pred zei:
wielrennen, zeta
Ja, elke zondagmorgen. Honderd kilometer fietsten en per 10 km een Blonde Leffe achterover slaan. 't Leven is wel mooi.

De zin van zingeving is enkel de zin van tijd te doden. Net zoals "op uw wijf kruipen" en "per vélo rijden" of "met uw maten ne Leffe gaan drinken".

l Zion l

Legacy Member
zeta, wat is uw levensdoel dan? Wat drijft u?

Het grote probleem is dat we te veel tijd en verstand hebben om te kunnen nadenken over het leven. Een luxeprobleem dus. Dieren (in het wild) moeten iedere dag proberen te overleven. De oermens moest proberen te overleven. Ze stonden er gewoon niet bij stil waarom zij hun leven zo kostbaar vonden. En nu zitten wij hier ne thread vol te posten, met dat alles van het huidige mensenleven zinloos is. Beetje respect voor het leven van onze verre voorouders is wel op zijn plaats
Wij zouden beter eens beginnen met grootschalige acties die de vooruitgang van de mensheid bewerkstelligen.

satanistje

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
Hmm, stel het onderscheid tussen mens en dier is: dat mens een doel wilt geven aan zijn zinloos leven (in de veronderstelling dat alle leven zinloos is, buiten het doel tot voorplanting), dan is de topic starter meer menselijker dan de rest. (Laat zijn druggebruik er even buiten, iedereen neemt wel eens alcohol... en niet elke druggebruiker is een junk. Dat zijn namelijk enkel de junks).

Dus hoe meer je beseft, hoe mens je bent, hoe akeliger. Daarom dat mijn kat dolgelukkig als ze ganse dagen binnen mag liggen op haar dekentje voor de verwarming. Ze denkt niet verder dan dat :)

Yep, als je dan begingd te beseffen hoe zinloos sommige dingen zijn leer je te abstracteren en grijp je naar de essentie van het leven, kortom het apprecïeren van de kleine dingen des aarde.

BuffaloKampioen

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
Ok, ja, stel nu.

En daarna?

Zeg nu niet, minnares zoeken :p

Wat denk je daarna? Een leven uitbouwen,hé! Gij moet da beslissen zelf.

Reizen,kinderen,vrienden,hobby's,carrière,..........

NeFerMeTu

Legacy Member
Heroin zei:
oei oei, mijn beginpost was helemaal niet zo bedoelt van "de stoere gaste die denkt dat hij door uit te gaan alles al heeft gedaan enz", zoals ik afleid uit de reacties.
Ik heb al in het buitenland gezeten,gedoold,gezwerfd, ma nooit meer dan een maand..ik heb hier enorm veel uit geleerd (ben zelfs paar dage voor nieuwjaar vertrokke naar het zuide om dan ergens in portugal nieuwjaar te vieren en dan ben ik opt gemakske teruggekomen..)
Ik heb ook al werkervaring, hetzij als weekendwerk en niet als full-time..
Het is niet zo dat ik alles al heb gedaan door elke dag te gaan "feesten"..nee, das maar een deelaspect daarvan..
Met alles bereiken, bedoel ik dat ik nu zo verder wil leven, kheb het hoogtepunt bereikt en ik denk dat ik alleen nog maar kan afdalen naar het "gewone" leven (werken,gezin,..) wat ik juist niet wil..
Ik ben ook zeer sociaal en ben af en toe wel graag op mijn "alleen", maar kheb toch liever mensen rond mij.
Om er dan toch een discussie rond van te maken, "wat zien jullie onder alles bereiken, en is dit noodzakelijk voor je leven?"
Ik weet natuurlijk dat er nog dinge zullen gebeuren in het leven waardoor mijn "alles bereiken" opschuift en dak weer iets heb om naar uit te "kijken"..
Ik probeer zeker niet hautain of whatever over te komen, sorry als het zo overkwam..

Ik zou eerder zeggen dat je veel "gedaan" hebt ipv "bereikt".
Om iets te bereiken, moet je er moeite voor doen, dat is niet het geval met de dingen die jij al gedaan hebt.
Als je zo wil verderleven, dan kan dat. Je kan die dingen blijven doen, maar ik zou niet zeggen dat het iets bereiken is.
Als je muziek wil maken, go for it. Doe een richting waardoor je in die sector kan beginnen werken. Zo zit je al deels in de business en verdien je geld waarmee je je plannen verder kan uitwerken. Als dat je lukt, dan heb je iets bereikt.
Ik denk dat je dan ook meer voldoening zal vinden. Je huidige leven is niet zo speciaal, iedereen kan die dingen doen. Het is begrijpelijk dat je denkt dat dit je hoogtepunt is, maar is niets speciaals en dus zou het beter zijn je eens echte doelen voorop te stellen. En met een doel bedoel ik niet perse het huisje-tuintje-boompje gedoe, maar iets wat jij wil en waar je voor moet werken. Je muziekplannen zijn een mooi doel, maar het werk ervoor lijkt je af te schrikken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan