Archief - Alles al bereikt?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

^^pathfinder^^

Legacy Member
elDuderino zei:
Ermee stoppen op uw hoogtepunt: zelfmoord (uw adem inhouden zoals die filosoof bijvoorbeeld)

Nee echt, trek u ni teveel aan van dat alles bereiken, doe gewoon waar ge u goed bij voelt want x aantal jaar na u dood wordt ge toch vergeten.

zelfmoord door uw adem in te houden? Was het geen menselijke reflex om, als ge op de grens zijt van het ongezonde met uw adem in te houden, dan vanzelf terug te ademen?
Eerst zien, dan geloven zeg ik altijd.

maxdevis

Legacy Member
een verantwoordelijkheidsgevoel
dat heb je nog niet.

komt wel.

en rust gevonden heb je duidelijk ook nog niet

komt ook nog wel

prozackx

Legacy Member
elDuderino zei:
Ermee stoppen op uw hoogtepunt: zelfmoord (uw adem inhouden zoals die filosoof bijvoorbeeld)

Nee echt, trek u ni teveel aan van dat alles bereiken, doe gewoon waar ge u goed bij voelt want x aantal jaar na u dood wordt ge toch vergeten.

leven zoals the dude spreekt mij anders ook wel aan :cool:

exploder

Legacy Member
Als'k het zo lees, zoek je nog iets die je behoeften kan bevredigen (niet dubbelzinnig oppakken...), alleen weet je niet precies wat je behoeften zijn.

Je hebt wsl ook nood aan dingen waarop je kan "kicken", probeer het te zoeken in extreme sporten ofzo?

satanistje

Legacy Member
Geen geld ter wereld zal mijn dromen ooit doen uitkomen of deze makkelijker doen uitkomen.

Heroin

Legacy Member
Fanatix zei:
Weette wa ge nog nie behaald hebt een gezond verstand drugs gebruiken en daardoor zeggen dat je alles al bereikt hebt :oink: ga eens reizen, doe ervaringen op, leer nieuwe mensen kennen en culturen. Wees beroemd, berucht whatever ...

iedereen is nu gefixeerd op diene drugs, wa er totaal ni om doet, jullie kennen het niet,zien het als iets slechts en alleen voor domerikken, maar je ziet de wereld er anders door..tijdelijk maar je denkt er toch eens over na, hoe dat de "echte" wereld ineen zit..
zoals gezegd, heb ik al gereisd, is enorm leuk,boeiend,exploratief (voor je innerlijke ook),je leert verschillende culturen kennen.
moeilijk om uit te leggen, maar ik heb het "gevoel" dat dit het is en dat mijn leven nu "echt" gaat beginnen, dat ik de "serieuze" maatschappij niet kan ontlopen.
Wat doet beroemd zijn erom, niks (kijk dan maar eens naar kurt cobain), het maakt het soms alleen maar erger.
Tis zeer moeilijk uit te leggen, maar ik leefde misschien in een dromenland en dat ik het nu pas begin in te zien....

edit: ik doe veel bijklusjes waar je makkelijk geld mee verdient, hier zal ik ook enorme commentaar op krijgen, ma anders denken jullie da ik zo rijk ben, die reisjes betaal ik allemaal zelf, als ik van huis ben (meestal), moet ik van het geld leven dat ik van her en der ontvang (kben ook model voor een blad, en als ze een fotoshoot aanbieden, betalen ze je toch goed..)

Sommige mensen kunnen zeer agressief en aanvallend reageren op een onderwerp, past het niet in jullie stramien of komt het "erg" over, leert ermee leven, ma begin niet in het wilde weg te gokken dat ik een rijkeluiszoontje ofzo ben..

killgore

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
't Probleem met jullie is "alles al bereik". Dit is niet letterlijk op te nemen... natuurlijk heeft onze vriende de topicstarter nog geen medicijn tegen kanker uitgevonden en op de maan geweest...

Zoals hij zegt: jullie zijn inderdaad close minded. Als jullie zelfs al moeite hebben om buiten de strikte betekenis van die paar woorden te denken...

Dit forum is dan ook een mooie demografische schets van de samenleving. Vandaar...

Ik heb het zelfs niet op iets uitgevonden of zo. "alles bereikt hebben" door te zeggen: ik ga elke dag feesten en heb al op 100 meisjes gezeten vind ik gewoon belachelijk. Vind jij overigens (aangezien je hem zelf als vb. nam) dat hugh hepfner iets bereikt heeft in zijn leven buiten neuken & feesten? Het mag dan plezanter klinken als elke dag achter een pc zitten mensen te helpen of zo, maar het blijft een ridicule sleur he.

Zijn 2e post hier ergens boven vind ik al iets genuanceerder.

Wat ik mij ook afvraag: heeft hij dat feesten en zo bereikt door er zelf voor te werken of door mama en papa ervoor te laten betalen? In het eerste geval heeft hij al veel meer bereikt in mijn ogen als in het 2e :).

edit: trouwens: mijn punt dat hij nog niets bereikt had heeft niets te maken met afkeur of zo.

-fusi0n-

Legacy Member
Heroin zei:
iedereen is nu gefixeerd op diene drugs, wa er totaal ni om doet, jullie kennen het niet,zien het als iets slechts en alleen voor domerikken, maar je ziet de wereld er anders door..tijdelijk maar je denkt er toch eens over na, hoe dat de "echte" wereld ineen zit..

Er is natuurlijk een verschil tussen partydrugs (rommel, speed/coke/xtc),
en psychedelica

Van een paar lijnen speed ga je niet zo beginnen nadenken over het leven denkik

Anoniem04

Legacy Member
Heroin zei:
iedereen is nu gefixeerd op diene drugs, wa er totaal ni om doet, jullie kennen het niet,zien het als iets slechts en alleen voor domerikken, maar je ziet de wereld er anders door..tijdelijk maar je denkt er toch eens over na, hoe dat de "echte" wereld ineen zit..
zoals gezegd, heb ik al gereisd, is enorm leuk,boeiend,exploratief (voor je innerlijke ook),je leert verschillende culturen kennen.
moeilijk om uit te leggen, maar ik heb het "gevoel" dat dit het is en dat mijn leven nu "echt" gaat beginnen, dat ik de "serieuze" maatschappij niet kan ontlopen.
Wat doet beroemd zijn erom, niks (kijk dan maar eens naar kurt cobain), het maakt het soms alleen maar erger.
Tis zeer moeilijk uit te leggen, maar ik leefde misschien in een dromenland en dat ik het nu pas begin in te zien....

Echte wereld, natuurlijk.

Je haalt er dan ook weer een extreem voorbeeld uit, er zijn meerdere artiesten die nog wel leven en die nog niet geprobeerd hebben een tweeloop tegen hun gezicht te houden hoor.

-fusi0n-

Legacy Member
killgore zei:
Vind jij overigens (aangezien je hem zelf als vb. nam) dat hugh hepfner iets bereikt heeft in zijn leven buiten neuken & feesten? Het mag dan plezanter klinken als elke dag achter een pc zitten mensen te helpen of zo, maar het blijft een ridicule sleur he.

Ken jij Hugh Hefner dan?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hugh_Hefner
of beter nog: http://en.wikipedia.org/wiki/Hugh_Hefner

Hefner heeft soms verbazingwekkende dingen gedaan, van het organiseren van het "Belangrijkste weekend ooit in de geschiedenis van jazz" , m.a.w. het Jazzfestival bij het Stadion van Chicago, tot het bijeenroepen van Hollywoodsterren om "De eiffeltoren van Hollywood", het bekende Hollywoodbord van losse metershoge letters, weer op zijn poten te zetten. Zijn betrokkenheid bij het Playboy-imperium is al vele jaren sterk verminderd toen hij terugtrad om plaats te maken voor zijn dochter Christie Hefner.

Om dan nog maar te zwijgen over het aantal Playboy-magazines die er worden verkocht :)
Ik denk dat er weinig mensen zoveel hebben "bereikt" als Hugh Hefner.

satanistje

Legacy Member
maxdevis zei:
een verantwoordelijkheidsgevoel
dat heb je nog niet.

komt wel.

en rust gevonden heb je duidelijk ook nog niet

komt ook nog wel

Een verantwoordelijkheidsgevoel HA, moraal is GEEN verantwoordelijkheidsgevoel het is gewoon een aangeleerde reactie die je vertoont dankzij je opvoeding.

Wat dus net zo goed bekeken kan worden als een aap die een trukje aanleert om 'humaner' te zijn.

democracy02

Legacy Member
satanistje zei:
Misschien een toepasselijk verhaaltje dat je wel kan bevallen.

Diogenes van Sinope, leerling van Antisthenes. Van hem wordt verteld dat hij in een ton woonde en alleen maar een mantel, een stok en een kalebas bezat. Op een dag verlangde Alexander, de koning van Macedonië, die met veel gezellen de stad in was gekomen, de beroemde filosoof te zien. “Ik ben Alexander”, zei hij, “de grote koning.” “Ik ben Diogenes, de hond,” antwoordde hij. “Om welke reden word je hond genoemd”, vroeg de Macedoniër. “Omdat ik voor iedereen die mij iets schenkt, kwispelstaart, maar naar degenen die mij iets weigeren blaf ik.” Hij ging voor de wijze man staan en vroeg of hij iets wenste, want dan zou hij die wens onmiddellijk vervullen. Diogenes antwoordde: ‘Ga alleen een beetje opzij, zodat ik weer in de zon zit.’ Zo liet Diogenes zien dat hij rijker en gelukkiger was dan de grote legeraanvoerder. Hij had immers alles wat hij wenste. Er is zelfs overgeleverd dat hij bij klaarlichte dag, terwijl hij een lamp in de hand hield, in de straten wandelde. Toen zijn medeburgers vroegen wat hij deed, zei hij: “ik zoek een mens, en ik kan er geen vinden.” Toch kenden de Atheners hem veel eer toe: Toen een jongen zijn vat gebroken had, boden ze de filosoof een nieuw vat aan.
De cynici vonden dat de mensen zich niet om hun eigen gezondheid hoefden te bekommeren. Zelfs niet over het lijden en de dood hoefden ze zich geen zorgen te maken. Zo hoefden ze zich ook niet druk te maken over het lijden van andere mensen.
Ongevoeligheid voor andermans lijden wordt tegenwoordig vaak met de woorden ‘cynisch’ en ‘cynisme’ uitgedrukt. Hij beëindigde op 90-jarig leeftijd zijn leven door zijn adem in te houden.
:sleep: + i don't get it :p

viewer

Legacy Member
killgore zei:
Vind jij overigens (aangezien je hem zelf als vb. nam) dat hugh hepfner iets bereikt heeft in zijn leven buiten neuken & feesten? Het mag dan plezanter klinken als elke dag achter een pc zitten mensen te helpen of zo, maar het blijft een ridicule sleur he.

het gaat er niet over of hij iets bereikt heeft of niet (wat hij trouwens wel gedaan heeft), maar dat die mens een droomleven heeft. (en nu kom je af met die dagelijkse sleur, maar ik twijfel eraan of je bij zo'n dingen wel van sleur kan spreken)

twoen

Legacy Member
-fusi0n- zei:
Ken jij Hugh Hefner dan?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hugh_Hefner
of beter nog: http://en.wikipedia.org/wiki/Hugh_Hefner



Om dan nog maar te zwijgen over het aantal Playboy-magazines die er worden verkocht :)
Ik denk dat er weinig mensen zoveel hebben "bereikt" als Hugh Hefner.

Het ging er hem over dat je niet automatisch veel hebt bereikt als je bekend bent...het kan natuurlijk dat die mens al "echte" dingen bereikt heeft in zen leven :)

Neem als ander voorbeeld mss Paris Hilton
die haar leven zou ik nooit moeten hebben...

of bijvoorbeeld als ik de lotto zou winnen...pak 10 miljoen dan zou ik negen miljoen weggeven en 1 miljoen opdoen om daarna met men leven voort te doen als daarvoor. Wss moest ik ze winnen dan zou dat niet waar zijn maar daarom wil ik de lotto niet winne :p

Jond3

Legacy Member
Heroin zei:
Hallo,

Ik ben nu 20 jaar oud en kheb zo het gevoel dak alles al heb gedaan, wa dak al wou doen..
Ik heb al voldoende meisjes gehad, totaal geen seksuele frustraties, kheb enorm veel vrienden, ik ga bijna elke dag uit (gaat van disco's tot goafeestjes tot in het buitenland wa ronddolen me paar maten, in kraakpanden wa rondhangen,decadente feestjes waarbij er gesnoven wordt a volonte en champagne als water wordt geserveerd,..(kheb denk ik alle soorte mogelijke feestjes al gedaan)),kheb al vanalles geexperimenteerd(van soft tot hard..),financieel gaat het niet slecht (ik kan mijn plan trekken..),ik ga wel nog naar school (hogeschool) ma da interesseert mij ni echt (alhoewel ik er doorgeraak, zonder al teveel moeite te doen..),en noem maar op..
Het enigste dak nu nog wil is zo in een studio zitte en vollenbak muziek producen (al dan niet onder acid) en mijn creatieve geest laten uiten in verschillende ideeen,kunstwerken enz..(ma da geld heb ik wel ni :p).

Tis gelijk ofdak mijn midlifecrisis nu al heb :p, ma kvoel mij echt goe in mijn vel enz, ma soms denk ik zo van "tjei, wa kan ik nu nog is doen wa echt zot is.."
Kheb echt het gevoel da ik alles al heb gedaan wa dak al heb willen doen..(en nee, kben ni depressief, verre van :) )


Nu vroeg ik mij af of jullie da ook hebben? En zo nee, zoude jullie wel alles willen bereiken wat jullie willen bereiken, of willen jullie altijd "het" uitstellen tot een bepaalde leeftijd?

ps. Ik weet elke dag wel wa te doen ze, dus kheb ni zozeer advies nodig wak nog kan doen ;)

Ik vind het jammer voor jou, je bent amper 20 jaar en je hebt het gevoel dat je het al gehad hebt allemaal. Ik ben ook bijna 20, ga vaak naar feestjes, heb veel vrienden,meisjes gehad,etc... ben eigelijk een doorsnee student die graag fuift maar heb totaal niet het gevoel dat ik alles al heb gehad. Als ik jou was zou ik het wat rustiger aan doen en meer genieten van de fijne momenten ipv de ene na de andere fuif,etc... de drugs, ja, dat moet je zelf weten,al hoop ik voor jou dat je nooit verslaafd raakt. ik zou zeggen, je hebt al zoveel voor jezelf gedaan. Doe eens iets voor uw medemens,mss vind je daar wel de drijfveer om door te gaan...

l Zion l

Legacy Member
das hier allemaal wel goed en wel, wat er hier gezegd wordt over genieten.
Ma ge moet toch ook beseffen, dat ge ooit gaat moeten belastingen betalen. En aangezien ge geen rijkeluiszoon zijt (veronderstelling), zult ge vroeg of laat toch moeten gaan werken.

Mijn advies aan u: zoek idealen !
bvb. het leven van andere mensen verbeteren. De huidige maatschappij is veel te egoïstisch ingesteld. Alles draait tegenwoordig om onszelf. Volgens mij zult ge veel vlugger het levensgeluk vinden, indien ge dingen realiseert waar ge op kunt terugkijken met een trots en voldaan gevoel.

Delirium

Legacy Member
satanistje zei:
Geen geld ter wereld zal mijn dromen ooit doen uitkomen of deze makkelijker doen uitkomen.

Dan ben ik toch eens curieus naar wat jij van droomt.
Niet dat geld alles waarmaakt, maar om iet waar te maken heb je het som toch nodig.

Stel: je wil muzikant worden, een bandje oprichten. 't is altijd makkelijk als je geld hebt om een gitaar te kopen als je het ook wil leren hé. Luchtgitaar maakt niet zo veel geluid. :D

Master P

Legacy Member
Is this what it's all about man? Is this what it's all about? Eatin'.. drinkin'.. fockin'.. sockin'.. snortin'... And then what? :confused:

satanistje

Legacy Member
"mijn belangrijkste doel in het leven is volledig kwijt raken van dat gevoel dat er iets tekort is, zodat elk moment kan beleefd worden in volledige acceptatie en voldaanheid "

De cynici benadrukten dat werkelijk geluk niet in uiterlijke zaken zoals materiële luxe, politieke macht en een goede gezondheid te vinden was. Werkelijk geluk kon je pas bereiken door je onafhankelijk op te stellen tegenover zulke toevallige en kwetsbare dingen. Juist omdat het geluk niet van dat soort zaken afhankelijk was kon het door iedereen worden bereikt. Je kon het bovendien niet meer verliezen als je het eenmaal had gevonden.

Met die allegorie wou ik het gewoon wat aangenamer maken om te lezen :p.

*edit*

"Stel: je wil muzikant worden, een bandje oprichten. 't is altijd makkelijk als je geld hebt om een gitaar te kopen als je het ook wil leren hé. Luchtgitaar maakt niet zo veel geluid. "

Maar muzikant ben je toch vanwege je muzikale kwaliteiten, niet vanwege de kwaliteit van je instrument. Hoewel een instrument inderdaad een noodzaak is kan je dit bijna gratis en misschien zelfs wel gratis verwerven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan