Archief - Alles al bereikt?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

snoopertrooper

Legacy Member
je moet er eigenlijk niet zo hard over na denken. Je hebt mensen die na hun studies gewoon doorrollen in een werksituatie, huisje, gezin,... maar je hebt mensen zoals jij (ik en anderen) die zich te veel vragen gaan stellen waar je momenteel geen antwoorden op kan vinden. Dit kan leiden tot erg veel frustratie en stress. Volwassen worden gebeurd niet van dag op dag.
Ik heb nooit willen gaan werken en heb zolang mogelijk gestudeerd omdat ik niet in dat rollenpatroon van "volwassen man" wou terecht komen. Ik ben nu bijna 28 jaar en werk ondertussen 4 jaar, maar ik doe nog steeds dingen waarvan ik dacht dat ze later niet meer "mochten" of "konden".
Echt volwassen worden en verantwoordelijkheid nemen of krijgen voelt ge niet plots aankomen, dat groeit allemaal vanzelf van dag tot dag met vallen en opstaan.

twoen

Legacy Member
snoopertrooper zei:
je moet er eigenlijk niet zo hard over na denken. Je hebt mensen die na hun studies gewoon doorrollen in een werksituatie, huisje, gezin,... maar je hebt mensen zoals jij (ik en anderen) die zich te veel vragen gaan stellen waar je momenteel geen antwoorden op kan vinden. Dit kan leiden tot erg veel frustratie en stress. Volwassen worden gebeurd niet van dag op dag.
Ik heb nooit willen gaan werken en heb zolang mogelijk gestudeerd omdat ik niet in dat rollenpatroon van "volwassen man" wou terecht komen. Ik ben nu bijna 28 jaar en werk ondertussen 4 jaar, maar ik doe nog steeds dingen waarvan ik dacht dat ze later niet meer "mochten" of "konden".
Echt volwassen worden en verantwoordelijkheid nemen of krijgen voelt ge niet plots aankomen, dat groeit allemaal vanzelf van dag tot dag met vallen en opstaan.

precies dat mensen die later een goede job/vrouw/huis willen zich geen vragen stellen bij hun leven....is ook niet waar he, zo een mensen zijn geen robots en hebben ook hun dromen...mss hebben zij er al meer over nagedacht en schieten ze niet in paniek waneer ze 20 zijn en niet meer weten wat te doen :p

Delirium

Legacy Member
satanistje zei:
"Stel: je wil muzikant worden, een bandje oprichten. 't is altijd makkelijk als je geld hebt om een gitaar te kopen als je het ook wil leren hé. Luchtgitaar maakt niet zo veel geluid. "

Maar muzikant ben je toch vanwege je muzikale kwaliteiten, niet vanwege de kwaliteit van je instrument. Hoewel een instrument inderdaad een noodzaak is kan je dit bijna gratis en misschien zelfs wel gratis verwerven.

Feit, ik heb ook niet gezegd dat je er enkel met geld komt hé. Het belangrijkste om je doel te bereiken is en blijft nog steeds doorzettingsvermogen.
En gratis in deze maatschappij? Dat woord bestaat niet meer hoor, de meeste mensen verwachten toch iets terug (hoe spijtig het ook is).

satanistje

Legacy Member
Inderdaad, het individualisme draait sterk naar egocentrisme.

democracy02

Legacy Member
satanistje zei:
Juist omdat het geluk niet van dat soort zaken afhankelijk was kon het door iedereen worden bereikt. Je kon het bovendien niet meer verliezen als je het eenmaal had gevonden.
ah ok, ik snap em :p

het nirvana is makkelijker te bereiken dan we denken. het probleem is dat onze cultuur er geen weet van heeft, noch interesse, noch respect ervoor. mensen die in een staat van verlichting leven worden door westerse mensen afgeschreven als psychoten.

het is geen toeval dat religie & wereldleiders compleet het tegenovergestelde handelen als daar waar ze zogezegd voor staan. war is peace.
ze leren ons ook wat we moeten denken & wat we moeten nastreven zodat de money machine kan blijven draaien.

de kapitalistische wereld heeft de pest aan het nirvana. want als iedereen perfect gelukkig en voldaan zou zijn...
dan zou niemand meer hun leven opofferen voor het systeem, omda ze beseffen dat je niet gelukkig word door dingen te bereiken zoals een carrière en een gezinnetje.

Cyclone

Legacy Member
Heroin zei:
Hallo,

Ik ben nu 20 jaar oud en kheb zo het gevoel dak alles al heb gedaan, wa dak al wou doen..
Ik heb al voldoende meisjes gehad, totaal geen seksuele frustraties, kheb enorm veel vrienden, ik ga bijna elke dag uit (gaat van disco's tot goafeestjes tot in het buitenland wa ronddolen me paar maten, in kraakpanden wa rondhangen,decadente feestjes waarbij er gesnoven wordt a volonte en champagne als water wordt geserveerd,..(kheb denk ik alle soorte mogelijke feestjes al gedaan)),kheb al vanalles geexperimenteerd(van soft tot hard..),financieel gaat het niet slecht (ik kan mijn plan trekken..),ik ga wel nog naar school (hogeschool) ma da interesseert mij ni echt (alhoewel ik er doorgeraak, zonder al teveel moeite te doen..),en noem maar op..
Het enigste dak nu nog wil is zo in een studio zitte en vollenbak muziek producen (al dan niet onder acid) en mijn creatieve geest laten uiten in verschillende ideeen,kunstwerken enz..(ma da geld heb ik wel ni :p).

Tis gelijk ofdak mijn midlifecrisis nu al heb :p, ma kvoel mij echt goe in mijn vel enz, ma soms denk ik zo van "tjei, wa kan ik nu nog is doen wa echt zot is.."
Kheb echt het gevoel da ik alles al heb gedaan wa dak al heb willen doen..(en nee, kben ni depressief, verre van :) )


Nu vroeg ik mij af of jullie da ook hebben? En zo nee, zoude jullie wel alles willen bereiken wat jullie willen bereiken, of willen jullie altijd "het" uitstellen tot een bepaalde leeftijd?

ps. Ik weet elke dag wel wa te doen ze, dus kheb ni zozeer advies nodig wak nog kan doen ;)

Ik ben ook 20 en ik kan mij een beetje in u herkennen :D

mijn tips:

- Een beetje minder uitgaan (en er echt een week op zitten wachten om nog is weg te gaan)
- Een goede vriendin zoeken (als relaties bij u enkel gaan om seks heb je nog niks bereikt)
- Studies die je wel intresseren ( stomme studies is in veel gevallen ook stom werk )
- Muziek maken & kunst onder invloed :rofl:



WAKE UP! ge hebt nog niks bereikt in u leven :eek:

Probeer is een paar dingen te doen voor andere mensen en ni zo egocentrisch te leven... ;)

satanistje

Legacy Member
Inderdaad, het Japans model is hierin dan ook vele efficiënter. Een collectieve staat waar men er toch inslaagt het individu te verruimen zonder het belang van samenwerking te verwaarlozen.

VinceFeet

Legacy Member
Ik ga het ganse topic niet doorlezen aangezien dat mentaal niet houdbaar is voor een mens zoals mij die midden in de blok zit... :p

Maar ik vind dat de topicstarter het leven wel héél nauw neemt. Feesten, seksen en drugs snuiven en MISSION ACCOMPLISHED. Ik overdrijf nu en wil de topicstarter ook niet beledigen, maar ik heb eerlijk gezegd een beetje medelijden met hem als dat voor hem 'Live life to the fullest' betekent.

Ik zal nooit alles bereiken in m'n leven, van zodra ik iets bereik stel ik mij gewoon een nieuw, nog hoger doel in het leven. I think that's the way to keep you going!

Zeta Reticula

Legacy Member
Even over dat "iets bereiken".

De droom van 99,9% van de bevolking in dit land is iets in de aard van: levenspartner + huis + kindjes + speeltje (zij het een mooie auto, paardrijden, biljarten... whatever).

Bereiken... euhm, nu ja, wie het niet snapt, snapt het gewoon niet.

't Heeft te maken met het zijn wie je bent om dit te snappen. Zowat de filosofisch aangelegde mensen misschien?

In vain.

VinceFeet

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
Even over dat "iets bereiken".

De droom van 99,9% van de bevolking in dit land is iets in de aard van: levenspartner + huis + kindjes + speeltje (zij het een mooie auto, paardrijden, biljarten... whatever).

Bereiken... euhm, nu ja, wie het niet snapt, snapt het gewoon niet.

't Heeft te maken met het zijn wie je bent om dit te snappen. Zowat de filosofisch aangelegde mensen misschien?

In vain.

Inderdaad, ik snap het niet.

cram

Legacy Member
Je bent nog maar 20 jaar.
Uw leven moet nog beginnen.Jongeman.
ofwel zedde al afgeleeft van al die feestjes en Dr....

satanistje

Legacy Member
"WAKE UP! ge hebt nog niks bereikt in u leven "

Hier word ik ronduit kotsmisselijk van, twee kakkerlakken hebben waarschijnlijk al evenveel (genetisch gezien zelfs meer) dan jij bereikt maar toch denk je superieur te zijn.

Iedereen kan werken, iedereen kan eens 'op zijn madam' kruipen en bijgevolg een kind hebben.

Ooit al eens van de recapitulatiehypothese gehoord ?
IEDEREEN ervaart de evolutie van zijn eigen soort al binnen de baarmoeder !
Zelfs de culturele wordt gelijkaardig geïnterpreteerd.

Denk nu niet omdat je in de pot kunt zeiken, je eigen factuurtjes betaald en je eigen inkomen kunt regelen dat je leven geslaagd is. Al wat je daar doet is het volgen van aangeleerde gedragen die door mensen die blijkbaar VELE slimmer zijn dan jij zijn vastgelegd.

Dus ja, zelfs jij die oh zo autonoom tewerk gaat past zich aan aan regels die al eeuwen geleden zijn opgesteld. Wat heb jij dan gedaan wat zo fantastisch was dat het jou leven zinvol maakte ? Collectief stelt het blijkbaar ook al niets voor en vanuit een individueel standpunt kan een kakkerlak het ook.

Dus mijn vraag naar jou is, wat maakt jou dan superieur ?

democracy02

Legacy Member
Morpheus : Business people, teachers, lawyers, carpenters. The very minds of the people we are trying to save. But until we do, these people are still a part of that system, and that makes them our enemy.

A woman walks by, standing out from all the people in suits, as she is wearing a bright red dress, and bright red lipstick. Neo stares.

Morpheus : You have to understand, most of these people are not ready to be unplugged. And many of them are so inert, so hopelessly dependant on the system, that they will fight to protect it.

Were you listening to me, Neo? Or were you looking at the woman in the red dress?


Neo : I was...

Morpheus : Look again..

Neo turns around, to see that the woman in the red dress has turned into an agent, and is pointing a gun at his head. Neo ducks, covering his head with his hands.

GMotha

Legacy Member
Er is genoeg om te doen. Houd uw ogen open, 't stikt van de gelegenheden om iets nieuws te ervaren.

Als ge echt openminded zijt moet er toch meer dan genoeg over zijn:
Schaakclub, blind-date met een vent, hanen trainen voor hanengevechten, corpofilie etc...

Lang leve de decadentie die ooit het einde van de westerse maatschappij zal worden.

DA_MadAce

Legacy Member
Lind krijgen is easy. Het goed opvoeden... Dit heeft gevolgen voor de hele mensheid, tot honderden jaren in de toekomst. :)

Ga anders medicijnen studeren en voor artsen zonder greznen werken. :)

EverlastingHate

Legacy Member
democracy02 zei:
Morpheus : Business people, teachers, lawyers, carpenters. The very minds of the people we are trying to save. But until we do, these people are still a part of that system, and that makes them our enemy.

A woman walks by, standing out from all the people in suits, as she is wearing a bright red dress, and bright red lipstick. Neo stares.

Morpheus : You have to understand, most of these people are not ready to be unplugged. And many of them are so inert, so hopelessly dependant on the system, that they will fight to protect it.

Were you listening to me, Neo? Or were you looking at the woman in the red dress?


Neo : I was...

Morpheus : Look again..

Neo turns around, to see that the woman in the red dress has turned into an agent, and is pointing a gun at his head. Neo ducks, covering his head with his hands.


christ dude, als het aan u lag, dan waren we niet meer dan het dierenrijk. We zouden gewoon 'zijn'. Wat voedsel sprokkelen, kakken, en doodgaan.

DA_MadAce

Legacy Member
EverlastingHate zei:
christ dude, als het aan u lag, dan waren we niet meer dan het dierenrijk. We zouden gewoon 'zijn'. Wat voedsel sprokkelen, kakken, en doodgaan.

Wat zijn we dan meer dan zelfreplicerende zakjes chemicaliën die onderhevig zijn aan de wetten van de evolutie?

Niets mis mee trouwens.

Fergison

Legacy Member
EverlastingHate zei:
christ dude, als het aan u lag, dan waren we niet meer dan het dierenrijk. We zouden gewoon 'zijn'. Wat voedsel sprokkelen, kakken, en doodgaan.

Negeren he
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan