Archief - Discussie : aankoopadvies update.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

maximvdb

Legacy Member
phate_13 zei:
Ik ga niet blijven doorrammen, maar ik kwam dit nog tegen, is best wel interessant:
techPowerUp :: Sapphire HD 4650 OC Edition 512 MB Review :: Page 28 / 30
Performance/price -verhouding.

En deze quote:


En ok, ik weet dat het een ouder artikel is, maar games zijn niet zoveel zwaarder geworden de afgelopen jaren en de performance/prijs verhouding is nog altijd in het voordeel van de HD4650, zeker ten opzichte van de HD5xxx series.

Maar ik zal mij neerleggen bij de dictatuur van de meerderheid. ;) (But I will be baaaaaa.... ...aaaack!)

Democratie noemen ze dat laatste m8 :p

Nee, Ik versta eigenlijk heel goed wat je wilt. Maar de PC volgens mij gewoon te zwak.

phate_13

Legacy Member
En dat begrijp ik ook hoor, ik zou hem dan ook inderdaad niet aanprijzen als gamepc, zoals ik eerder al zei is het eerder een office-pc met lichte gamemogelijkheden. Maar inderdaad als je de guide wilt beperken tot game-pc's, dan hoort deze er niet echt in thuis.

Hoewel nu dat het zo word aangehaald, misschien is het interessant om apart een post te maken met pc's die niet als hoofdzaak voor gaming bedoelt zijn. Als we er genoeg vanaf weten toch, anders zou ik er niet aan beginnen.

maximvdb

Legacy Member
Een guide met Office Pc'tjes zie ook wel zitten :) ik wil mij der wel achter zetten maar dat zal dan voor na de exames zijn.

Wil je dan ook een guide maken voor fotoshop Pc/Videobewerking PC's?

Beemerke

Legacy Member
phate_13 zei:
Ik ga niet blijven doorrammen,
Je bent al bezig :rofl:

phate_13 zei:
En deze quote:
En ok, ik weet dat het een ouder artikel is, maar games zijn niet zoveel zwaarder geworden de afgelopen jaren en de performance/prijs verhouding is nog altijd in het voordeel van de HD4650, zeker ten opzichte van de HD5xxx series.
Kijk even wat bv. GTA IV vraagt van je systeem, en er zijn wel meer games zoals dat en dat spel vraagt veel meer dan ik eigenlijk gedacht had, met een zwakker systeem stond ik mooi met mn *beep* in de wind.

Beemerke zei:
Als iedereen ermee akkoord gaat erover te stemmen:
Voor: phate_13
Tegen: Beemerke, flyingdutchman, maximvdb

Herr Doktor

Legacy Member
ik volg phate_13, een 4650 is een zwaar onderschatte graka. Net zoals de athlon II. Uiteraard op een lage resolutie :)

Beemerke

Legacy Member
ik volg phate_13, een 4650 is een zwaar onderschatte graka. Net zoals de athlon II. Uiteraard op een lage resolutie :)

Beemerke zei:
Als iedereen ermee akkoord gaat erover te stemmen:
Als ik het niet verkeerd verstaan heb mag Merdor bij de "Voor" geplaatst worden?
Voor: phate_13, Merdor
Tegen: Beemerke, flyingdutchman, maximvdb

Mette2

Legacy Member
Voor

maar er moet duidelijk bijstaan dat dit echt voor mensen is met een laag budget en dat ze niet moeten verwachten dat ze de huidige games met de hoogste details en resolutie kunnen spelen

Ik denk dat dit een goed systeem is voor mensen die veel online games spelen zoals CS en WOW enzo..., waarbij de graphics niet het belangrijkste zijn.

en laat die 'office' vallen, dit is gewoon een low-budget gamePC, anders moeten we bij systeem 4 bv. ook photoshop-gamPC gaan bijzetten ofzo...

Mensen die specifieke eisen hebben ivm office/rendering/photoshop/... (al dan niet icm games) kunnen we nog op de oude manier advies geven, of een mix van de systemen uit de guide.

Herr Doktor

Legacy Member
@ beemerke nu met mette2 die ook voor is zal het SXe worden die de doorslag zal geven :p

Vorda

Legacy Member
Merdor zei:
@ beemerke nu met mette2 die ook voor is zal het SXe worden die de doorslag zal geven :p

:(

Ik stem ook voor, altijd goed om een low budget systeem in de guide te hebben. Maar als er achter gevraagd wordt in een topic zou ik wel altijd de optie tot tweedehands erbij vermelden.

Mette2

Legacy Member
Voor (4): phate_13, Merdor, Mette2, Vorda
Tegen (3): Beemerke, flyingdutchman, maximvdb

Herr Doktor

Legacy Member
Vorda zei:
:(

Ik stem ook voor, altijd goed om een low budget systeem in de guide te hebben. Maar als er achter gevraagd wordt in een topic zou ik wel altijd de optie tot tweedehands erbij vermelden.

:hug: kwas u ni vergete ze :p

soit zoals vorda zegt via een 2de hands circuit kan je meestal een veel snellere pc kopen die nog een pak goedkoper is ook.

Vorda

Legacy Member
Trouwens, even offtopic, maar het zijn de mensen die dit topic lezen die ik het gun:
mocht iemand nog naar een 2e hands 5770 CF zoeken: 2 x 5770 msi hawk - Te koop op 2dehands.be

Als je die prijs naar 240-230 kunt krijgen is het een heel goede deal. (persoon zonder waarderingen enzo, dus ophalen aangeraden, etc)

Ik ken hem niet en ben ook verantwoordelijk voor niets :p maar ik dacht het maar even in de groep te gooien. Mocht ik nog geen 5770CF hebben zou ik het -wat goedkoper- kopen (en afhalen).

Beemerke

Legacy Member
Merdor zei:
soit zoals vorda zegt via een 2de hands circuit kan je meestal een veel snellere pc kopen die nog een pak goedkoper is ook.
Je bent voor een budget game pc, wilt dus de moeite doen een deftige setup samen te stellen maar zegt zelf wel dat je beter af bent op de tweedehandsmarkt :confused:
Wat is het nut van zo'n setup dan? Dat em erbij staat?

flyingdutchman

Legacy Member
Is toch zonde, bekan heel mijn pc is 2de hands :p. op het moederbord en cpu na dan.

phate_13

Legacy Member
Daar volg ik ook in, daarom ook zeker vermelden bij die pc dat men wellicht beter 2de hands gaat kijken.

Is misschien ook wel een sjiek idee: Een 2dehands systeem in de guide steken. Dan moeten we natuurlijk wel onderdelen gebruiken die vaak 2de hands verkocht worden, maar lijkt me wel interessant.

Quadcore Intel: Q9450/Q9550/... ~100-130
Mobo Intel: P5... ~60
GPU: HD4850 ~50-60
Ram: 4GB ~50
...

Misschien niet echt handig om daarvan te vertrekken om een systeem samen te stellen, maar het kan mensen wel een idee geven van wat de prijs/prestatie-verhouding en de voordelen van een tweedehands systeem zijn. :) En dan er ook op wijzen hoe deze zich verhoud ten opzichte van de rest van de systemen in de guide.

Herr Doktor

Legacy Member
Beemerke zei:
Je bent voor een budget game pc, wilt dus de moeite doen een deftige setup samen te stellen maar zegt zelf wel dat je beter af bent op de tweedehandsmarkt :confused:
Wat is het nut van zo'n setup dan? Dat em erbij staat?

zoals phate al had gezegd, er zijn mensen die dat gewoon niet doen. En dat systeem diende vooral als office pc maar dan met een budget graka als optie in.

Het cheapste dat we kunnen maken, zou bv. voor office ( mails, internet ... ) een atom volstaan?

2de hands lijkt mij de beste keuze, maar niet iedereen kiest namelijk voor de beste keuze :p

Beemerke

Legacy Member
Office pc's waar je met enig geluk op kan gamen zijn geen game pc's hé, dan moet je een apart stuk opzetten met office pc's in verschillende prijsklasses.
Dus doe maar een paar voorstellen, "hé komaan laat je gaan" :rofl:

Herr Doktor

Legacy Member
Beemerke zei:
Office pc's waar je met enig geluk op kan gamen zijn geen game pc's hé, dan moet je een apart stuk opzetten met office pc's in verschillende prijsklasses.
Dus doe maar een paar voorstellen, "hé komaan laat je gaan" :rofl:

We hadden het hier toch over de Athlon II X2 setup? die oorsprongkelijk hier voor office toepassingen was bedoeld? :p

En naar mijn weten hebben we met het voorstel om die als ultra budget game pc te gebruike ( icm een 4650 dacht ik ) toch een meerderheid gehaald :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan