phate_13
Legacy Member
Welja, ik zie het dan ook niet als game-pc, maar een office-pc voor occasioneel een game op te spelen. 
In feite loopt het wat parallel met die vraag omtrent die voeding van jouw, om eerst te antwoorden, neen, ik weet niet of dat iets goed is, maar persoonlijk zou ik gaan voor de Antec Basiq 350Watt voor 30 euro, dan ben je absoluut zeker dat het iets degelijks is, zo'n, wellicht brol, voeding zou ik niet kopen.
Maar dus gelijk jij geen voeding van 60 euro in een pc van 100 euro wilt steken (volledig terecht) zou ik absoluut geen GPU van 100 euro in een pc steken van 300 voor heel af en toe oude games te spelen. Die grafische kaart zou dan zo'n 25-30% van het budget uitmaken, wat enorm is, imho. Een HD5770 word hier zelfs aangeraden voor high-end gaming op lagere resoluties. Waarom is dan een lagere grafische kaart niet genoeg voor low-end gaming op lagere resoluties?
*Edit*: Ook belangrijk is dat niet iedereen toekomstige games wilt spelen of moet kunnen spelen.
Maar het lijkt mij dat we de discussie beter kunnen afronden, ik snap jullie argumenten ook wel, maar de discussie lijkt niet te vlotten. Anders wordt het sffs gewoon een welles-nietes-spelletje.

In feite loopt het wat parallel met die vraag omtrent die voeding van jouw, om eerst te antwoorden, neen, ik weet niet of dat iets goed is, maar persoonlijk zou ik gaan voor de Antec Basiq 350Watt voor 30 euro, dan ben je absoluut zeker dat het iets degelijks is, zo'n, wellicht brol, voeding zou ik niet kopen.
Maar dus gelijk jij geen voeding van 60 euro in een pc van 100 euro wilt steken (volledig terecht) zou ik absoluut geen GPU van 100 euro in een pc steken van 300 voor heel af en toe oude games te spelen. Die grafische kaart zou dan zo'n 25-30% van het budget uitmaken, wat enorm is, imho. Een HD5770 word hier zelfs aangeraden voor high-end gaming op lagere resoluties. Waarom is dan een lagere grafische kaart niet genoeg voor low-end gaming op lagere resoluties?
*Edit*: Ook belangrijk is dat niet iedereen toekomstige games wilt spelen of moet kunnen spelen.
Ik ga deze hier nog eens plakken, dat is in feite de essentie, dat type persoon is waar ik op richt met dat systeem. Nogmaals dus niet als gamepc, maar als pc voor occasioneel mee te gamen.Zo ken ik ook nog iemand hier op kot die graag ook wel wat zwaardere games zou willen kunnen spelen, maar zeker nooit 100 euro zou uitgeven voor een grafische kaart. Ok, hij heeft nu een laptop, dus de vergelijking loopt wat mank, maar als hij voor 20-30 euro een veel betere grafische kaart had gehad dan de IGP, dan had hij dan wellicht gedaan. Hij speelt dan ook af en toe games op zijn laptop, zoals GTA 3, counter strike, rollercoaster tycoon, red faction, cossacks, ... maar dan allemaal op die IGP. Met een iets betere GPU zou hij dat allemaal beter kunnen spelen (GTA 3 liep bevoorbeeld maar net vlot), en zou hij ook iets meer games kunnen spelen. Het is dat soort personen waar ik op doel. Niet iedereen is een die-hard gamer met massa's geld.
Maar het lijkt mij dat we de discussie beter kunnen afronden, ik snap jullie argumenten ook wel, maar de discussie lijkt niet te vlotten. Anders wordt het sffs gewoon een welles-nietes-spelletje.

