Zwift Races (wie, wanneer, welke categorie)

Nee hé… ze hebben evenveel watt/kg gereden, daar zit zijn gewicht al in verrekend.

Er is geen enkel parcours in de wereld waar hij niet wint van Nick Creed met die waarden. Perfect even goed op de hellingen, tig keer beter op het vlakke.
De reactie die ik zocht :p
Het is dus effectief zo dat bij hetzelfde relatieve vermogen de zwaardere renner ook sneller zal klimmen.
Dat is pas straf! :p
 
De race van vorige week woensdag heb ik geschrapt en ben toch maar eens voor wat meer volume gegaan de voorbije week. Nog eens 5 dagen op 7 op mijn fiets gezeten, kan deugd doen (ook dankzij het zonnetje). 20' power in een Zwift race is toch nog wat anders als pure conditie, echt draaien deed het de laatste weken toch niet.
Maar goed, morgen 4 rondjes op de Champs. Hopelijk vind ik mijn sprintersbenen terug!

https://zwiftpower.com/events.php?zid=2834147
 
De race van vorige week woensdag heb ik geschrapt en ben toch maar eens voor wat meer volume gegaan de voorbije week. Nog eens 5 dagen op 7 op mijn fiets gezeten, kan deugd doen (ook dankzij het zonnetje). 20' power in een Zwift race is toch nog wat anders als pure conditie, echt draaien deed het de laatste weken toch niet.
Maar goed, morgen 4 rondjes op de Champs. Hopelijk vind ik mijn sprintersbenen terug!

https://zwiftpower.com/events.php?zid=2834147
Ge moogt altijd mijn sprintersbenen gebruiken :p

Ik ga voor de rustige Tietema-rit
 
Morgenavond indien ik mij redelijk voel zal ik eens deze tt rijden.

ik zie wel nog niemand ingecheckt op zwiftpower, raar want ik heb al bevestigd en er staan er nog 12 anderen bij op de companion.

eerste maal voor mij en ik zie het gewoon als een soort van FTP test en deze tt leek me daar het dichtst bij te liggen om een goeie 20' te knallen.
ik heb nog Drops om eventueel een tt fiets te kopen maar ik zal het met de standaard zwift tt doen. Het is vooral tegen mezelf dat ik fiets.
 
Opnieuw een stevig peloton van zo'n 75 man aan de start. 4x omhoog naar de Arc en er bleef nog zo'n 35 man over. Die hellende strook richting de Arc overleefde ik iedere ronde vrij goed dus ik had wel zin in de slotsprint!
De laatste kilometer werd er niet zo hard gereden waardoor we in een bolletje de laatste bocht in gingen. Ik wist dat het vanaf daar nog een goeie 25 seconden was dus eigenlijk net te ver voor een volle sprint. Alleen dachten sommigen daar anders over 😬. Al voor die bocht gingen er aan waardoor ik van positie 10 plots 25e ofzo reed, in een splitsecond was de koers gereden. Uiteindelijk nog een vrij deftige sprint gereden van 11,3w/kg voor 15" (volgens eigen bronnen want ZP loopt precies achter). Maar dus veels te laat om nog prijs te rijden, pas 14e. Wat een ongoocheling 😛
 
Opnieuw een stevig peloton van zo'n 75 man aan de start. 4x omhoog naar de Arc en er bleef nog zo'n 35 man over. Die hellende strook richting de Arc overleefde ik iedere ronde vrij goed dus ik had wel zin in de slotsprint!
De laatste kilometer werd er niet zo hard gereden waardoor we in een bolletje de laatste bocht in gingen. Ik wist dat het vanaf daar nog een goeie 25 seconden was dus eigenlijk net te ver voor een volle sprint. Alleen dachten sommigen daar anders over 😬. Al voor die bocht gingen er aan waardoor ik van positie 10 plots 25e ofzo reed, in een splitsecond was de koers gereden. Uiteindelijk nog een vrij deftige sprint gereden van 11,3w/kg voor 15" (volgens eigen bronnen want ZP loopt precies achter). Maar dus veels te laat om nog prijs te rijden, pas 14e. Wat een ongoocheling 😛
Toch mooie waardes.
Soms wint niet altijd de sterkste eh ;-)
 
Toch mooie waardes.
Soms wint niet altijd de sterkste eh ;-)
Ik zag dat de winnaar van vandaag ook vorige week won, met een sprint aan 13w/kg. Dat heb ik nog nooit getrapt dus zeg zeker niet dat ik had kunnen winnen 🙂. Plaatsing hoort nu eenmaal bij het spelletje, en dat kost ook krachten.

Al bij al wel een leuke intervalkoers, doe dat liever als een vlak rondje waar je constant gas moet geven. Misschien eens zien of er morgenavond nog iets te beleven valt!
 
Ik zag dat de winnaar van vandaag ook vorige week won, met een sprint aan 13w/kg. Dat heb ik nog nooit getrapt dus zeg zeker niet dat ik had kunnen winnen 🙂. Plaatsing hoort nu eenmaal bij het spelletje, en dat kost ook krachten.

Al bij al wel een leuke intervalkoers, doe dat liever als een vlak rondje waar je constant gas moet geven. Misschien eens zien of er morgenavond nog iets te beleven valt!
Eergisteren ook op de wilde boef in een race gestart. Was op het vlakke london parcours waar wel dat kleine klimmetje inzit (london Classique).
Verschillende keren geprobeerd en in praktisch elke aanvalspoging gezeten maar omdat het altijd terugkwam kunnen laten meezuigen in de draft.
Laatste 2 km laten ze toch wel 2 man gewoon rijden zeker... ik kon mezelf wel voor de kop slaan...
 
Laatst bewerkt:
Ha, kan altijd gebeuren natuurlijk. Zeker als het peloton al wat kleiner is.
Vandaag nog gedacht om aan te vallen bij het uitkomen van de tunnel, maar met een peloton van 35 man achter u is dat toch vrij hopeloos. Met een kleine groep heb ik wel eens een race gehad dat het daar nog totaal uit elkaar werd gereden. Kwamen we als gekapt stro over de streep.
 
Hopla na de grote hetze van vorige week op de man die aan het licht bracht dat je al jaren kan cheaten, en ook wordt gecheat, met het veranderen van gewicht tijdens de rit.
En wat denk je deze week de eerste sujet die in een C-rit zijn gewicht tijdens de rit heeft verandert om sneller te rijden!
U leest het goed een C-rit waar er niks mee te verdienen valt :rofl:
 
Hopla na de grote hetze van vorige week op de man die aan het licht bracht dat je al jaren kan cheaten, en ook wordt gecheat, met het veranderen van gewicht tijdens de rit.
En wat denk je deze week de eerste sujet die in een C-rit zijn gewicht tijdens de rit heeft verandert om sneller te rijden!
U leest het goed een C-rit waar er niks mee te verdienen valt :rofl:
Mijn indruk is ook dat er in de C of zelfs B categorie meer vals gespeeld wordt dan in de a-races.
Als ik zie hoe serieus sommige b, c renners hun race opnemen tegenover sommige a renners.
 
Mijn indruk is ook dat er in de C of zelfs B categorie meer vals gespeeld wordt dan in de a-races.
Als ik zie hoe serieus sommige b, c renners hun race opnemen tegenover sommige a renners.
In de A-races kom je dan ook tegen serieuze kleppers uit. Als ik mijn gewicht met 15kg verlaag verlies ik nog steeds in de sprint.
Bij b en c is er nu eenmaal een onnatuurlijk plafond ingesteld. Het is veel gemakkelijker om je daar op in te stellen.
De gast die gisteren won deed dat met een gemiddelde hartslag van 138, maar hij gaat wel tot 187 in de sprint. Moest hij maar tot max 170 gaan in de sprint heeft hij misschien gewoon een lage hartslag, maar zo'n grote range doet toch vermoeden dat hij met de vingers in de neus een b peloton kan volgen.
 
In de A-races kom je dan ook tegen serieuze kleppers uit. Als ik mijn gewicht met 15kg verlaag verlies ik nog steeds in de sprint.
Bij b en c is er nu eenmaal een onnatuurlijk plafond ingesteld. Het is veel gemakkelijker om je daar op in te stellen.
De gast die gisteren won deed dat met een gemiddelde hartslag van 138, maar hij gaat wel tot 187 in de sprint. Moest hij maar tot max 170 gaan in de sprint heeft hij misschien gewoon een lage hartslag, maar zo'n grote range doet toch vermoeden dat hij met de vingers in de neus een b peloton kan volgen.
Zoiets noemen ze in het vakjargon een "sandbagger" ;)
Maar goed ja part of the game ook. Maar om nu echt bewust te gaan cheaten, dat is toch te belachelijk voor woorden.
 
In de A-races kom je dan ook tegen serieuze kleppers uit. Als ik mijn gewicht met 15kg verlaag verlies ik nog steeds in de sprint.
Bij b en c is er nu eenmaal een onnatuurlijk plafond ingesteld. Het is veel gemakkelijker om je daar op in te stellen.
De gast die gisteren won deed dat met een gemiddelde hartslag van 138, maar hij gaat wel tot 187 in de sprint. Moest hij maar tot max 170 gaan in de sprint heeft hij misschien gewoon een lage hartslag, maar zo'n grote range doet toch vermoeden dat hij met de vingers in de neus een b peloton kan volgen.
En de A's hebben amper sneller gereden, mss omdat ze met minder zijn?

Ik zie daar Stef Vanhaeren bij, groot talent als junior op de 400mh :D
 
En de A's hebben amper sneller gereden, mss omdat ze met minder zijn?

Ik zie daar Stef Vanhaeren bij, groot talent als junior op de 400mh :D
Ja, A pelotons zijn meestal wat kleiner. Vandaar dat handicap races of chase races ook wel altijd iets leuks hebben. Daarbij starten de D's eerst, minuut later de C's, nog een minuut later de B's en dan weer een minuut later de A's.
Doel is dat je samenwerkt om als categorie als eerste over de meet te komen.
Omdat het A peloton meestal vrij klein is zijn dat echt wel serieuze inspanningen om nog maar de b's terug te pakken.
 
Morgenavond indien ik mij redelijk voel zal ik eens deze tt rijden.

ik zie wel nog niemand ingecheckt op zwiftpower, raar want ik heb al bevestigd en er staan er nog 12 anderen bij op de companion.

eerste maal voor mij en ik zie het gewoon als een soort van FTP test en deze tt leek me daar het dichtst bij te liggen om een goeie 20' te knallen.
ik heb nog Drops om eventueel een tt fiets te kopen maar ik zal het met de standaard zwift tt doen. Het is vooral tegen mezelf dat ik fiets.
Als ik op tijd thuis rond geraak zal ik hier ook starten.
 
En de A's hebben amper sneller gereden, mss omdat ze met minder zijn?
De eerste 2 koersen hebben we de A's bijgehaald, inderdaad kleiner peloton.
Gisteren tot de eerste keer richting de arc was er een immens druk naar voor op die brede lanen. De ene moment zat je 5e en iets later 65e, echt constant duwen om niet bij de laatsten te zitten. Dusja, dan gaat het hard. Met een kleiner peloton is het vooral wachten op de klimmetjes.
Op dat segment naar de arc zullen ze zeker een stuk harder hebben.
 

Ok deze tt gereden dus. Lekker afgezien.
Het doel was om mijn FTP een boost te geven maar dit is maar heel nipt gelukt.

312W geduwd en een zeer constante tt gereden, gestart aan 310W met de bedoeling/hoop om iets te versnellen op het einde maar het was redelijk snel duidelijk dat ik blij mocht zijn om dit tempo aan te houden tot het einde. Constant in mijn hoofd ook uitgemaakt om na 20min te minderen in snelheid en gewoon uit te bollen. Dat heb ik ook gedaan en 5 seconden mijn benen stil gehouden (kan je mooi zien op de power lijn op zwift) maar mij direct herpakt en nog een degelijke laatste 1.5km gereden. Door dit euvel heb ik een betere overall wattage dan mijn 20' wattage. Dit komt waarschijnlijk niet veel voor 😬
Ergens onderweg ook voorbijgestoken geweest door een ontketende bidonTV. Wat een beest!
 
Laatst bewerkt:
Nice!

Maar ik ben nu ff aan het denken… dat kán wiskundig gezien toch niet? 😀

Een beter overall hebben dan uw 20min. Want dat zou willen zeggen dat je uw dip méér dan goedgemaakt hebt, maar dan is uw beste 20 min gewoon een deel van de start + dip + slot.

Of ben ik mis 😇
 
Terug
Bovenaan