Zwift Races (wie, wanneer, welke categorie)

Geen idee. Ik neem zwift niet op op garmin. Geen power meter erbuiten
Record je op Strava? Want dan kan je wel gewoon de Power Curve bekijken en je laatste rit vergelijken met de afgelopen 6 weken, daar zie je ook je beste waardes.

2rL5h8k.png
 
Ik ook niet… maar Zwift is gekoppeld aan Strava, dus komt ook automatisch in Garmin terecht (bij mij toch…)
Oh.
Garmin gaat naar Strava, maar omgekeerd weet ik niet.
Ik heb gaemin connect blijkbaar ook verwijderd van mijn telefoon, dus zal eens opnieuw moeten installeren.

Ik heb inderdaad geen betalend account op strava
 
Vanwege een strakke planning kon ik zowel met mijn 1ste als 2de niet starten in de WTRL.
De enige race die mij mogelijk leek (omdat ik toch een wat intensieve prikkel wou) was de kirchmair beginners race.
In de Acat waren er 9 renners ingeschreven waarbij er geen enkele "beginner" was dus toch gestart.
3 rondjes op Innsbruckring met de legsnapper. Na 1rondje bleven we nog met 4 a renners over en moesten we toch wat doorrijden dat het B peloton on niet meer zou inhalen.
Laatste ronde met op de legsnapper eens alles of niets gespeeld en kunnen solo wegrijden. Uiteindelijk gewonnen met 10 seconden voorsprong op de 2de (laatste km wel gewoon tempo gereden toen ik 17seconden voorsprong had).
AVG 4w/KG 325W
NP 377W
20m 4.2w/KG
5min 5.4w/KG
1min 7.9 w/KG
30sec 10.4w/KG
15sec 11.2 w/KG
AVG hr 158BPM
max hr 184BPM
 
Ik weeg toch nog wa te licht (of te zwaar :unsure: ) om terug bij de C's mee te kunnen zoals verwacht. Aan de andere kant was dit wel een speciaal koerske met die tussensprints. In een scratch race kan ik misschien wel wa langer mee.

5 sprints meegereden, eerste 3 rondes net buiten top 10. 4de ronde 19de denk ik en 5de nog net 20ste maar dan geen overschot om boven nog terug in de wielen te geraken.

Denk nu een paar weken niet koersen, misschien links of rechts eens een 3R race, die zijn vaak zwakker bezet.

Eind deze maand hopelijk het Rapha Rising event meerijden (ter vervanging van Haute Route Watopia) om dan in maart hopelijk nog een paar stapjes verder te staan terug.
 
Op het laatst nog beslist om deze avond een race te rijden. Casse-pattes, 37km.
Grote b-groep van 86 renners. De eerste klim richting het aquaduct ligt na zo'n 15km, net aan de voet haalden we de 1 minuut eerder gestarte a-groep bij. Een kameraad reed mee bij de A's en die had maar 3,4w tot daar, kon ik toch eens lachen dat hij met de toeristen had meegereden.
Het lachen verging me al spoedig toen we richting de klim met de haarspeldbochten gingen. Een mixed groep a en b's dus het was vanaf de voet een moordend tempo, al rap mijn eigen tempo gezocht want een versnelling zat ook totaal niet in de benen. Na de klim in een mooi groepje beland van 15 renners en mee gas blijven geven, ik wou gewoon een zo goed mogelijke training afwerken.
Uiteindelijk 23e op ZP en toch 3,9w/kg op 20'. Op dat vlak wel vrij tevreden eigenlijk. De komende weken hoop ik terug wat meer uren maken en dan moet ik wel opnieuw mee kunnen met de eerste b-groep.
 
Ik heb zopas meegedaan aan de ZRG CC Friday Race, wat dat ook moge zijn, om het parcours van volgende week dinsdag in WTRL te verkennen. Ik ben blij dat ik weet wat mij te wachten staat op dinsdag. Climber's Gambit eindigt op de EPIC KOM reverse, een klim van ongeveer 6.5 kilometer.

Aan deze race stond 140 man aan de start en alle categorieën hadden hetzelfde vertrekuur. Dat vind ik niet zo leuk. Als B-rijder blaas ik mijzelf op om in de voorste groep te willen blijven terwijl er sowieso A(+) rijders zijn die ik in geen 100 jaar kan bijhouden. Met zoveel rijders zit het peloton al snel op een lint waardoor het ook snel breekt. Op de eerste echte klim na 5km heb ik dan maar laten begaan en mijn groepje gezocht. Dan is het op zich vrij makkelijk overleven tot de laatste klim. Daar heb ik gewoon meteen mijn eigen tempo bepaald en toch nog zo'n 20 renners opgepikt.

Als 37e over de meet op de Companion app of 9e van de 55 op Zwiftpower in de B-categorie in 49'43"

Power stats:
20' - 4.1 w/kg
5' - 4.4 w/kg
1' - 5.5 w/kg

De EPIC KOM reverse heb ik in 19'01" seconden afgelegd, volgens strava aan 4.2 w/kg.

30 seconden en 15 seconden niet echt relevant zonder tussensprints in deze race. Over het algemeen recupereer ik vrij slecht van deze versnellingen. De kans bestaat dat ik bovenstaande power numbers niet haal omdat ik niet gerecupereerd ben.

En voor @poeperman komt zagen. Ja het is op een Direto opgenomen (=
 
Ik stel mij altijd de vraag hoe een grote ogen sommige zouden trekken als ze eens zouden dual recorden :p
 
Ik stel mij altijd de vraag hoe een grote ogen sommige zouden trekken als ze eens zouden dual recorden :p
I'm not worried. Ik zit ook niet op het niveau om dat nodig te achten. Ik heb nog nooit een race gewonnen, dus zelfs als hij te hoog aangeeft, heb ik nog geen race verziekt. En als je dual record en er is een afwijking... welke is dan juist?

Ik kan er alleen maar van uit gaan dat hij (ongeveer) juist meet.
Als ik kijk naar mensen met wie ik ook buiten fiets dan liggen de verhoudingen buiten / rollen ook gewoon ongeveer gelijk.

Buiten kan ik héél goed naar boven rijden. Op de rollen gaat dat ook vrij goed. 't Is niet dat mijn waarden spectaculair hoog zijn ofzo.
Ik ben vrij zeker dat de afwijking binnen de aangegeven 2.5% marge ligt.
 
I'm not worried. Ik zit ook niet op het niveau om dat nodig te achten. Ik heb nog nooit een race gewonnen, dus zelfs als hij te hoog aangeeft, heb ik nog geen race verziekt. En als je dual record en er is een afwijking... welke is dan juist?

Ik kan er alleen maar van uit gaan dat hij (ongeveer) juist meet.
Als ik kijk naar mensen met wie ik ook buiten fiets dan liggen de verhoudingen buiten / rollen ook gewoon ongeveer gelijk.

Buiten kan ik héél goed naar boven rijden. Op de rollen gaat dat ook vrij goed. 't Is niet dat mijn waarden spectaculair hoog zijn ofzo.
Ik ben vrij zeker dat de afwijking binnen de aangegeven 2.5% marge ligt.
Het probleem is dat velen waarschijnlijk rondrijden met rollen die nooit gekalibreerd zijn, en dus afwijken van wat ze effectief trappen.
Want die nauwkeurigheid is enkel maar als je op regelmatige basis een kalibratie uitvoert natuurlijk.

Het heeft een reden waarom op belangrijke wedstrijden een dual recording van belang is. Uw trainer kan veel afwijken, uw powermeter gaat niet snel 50-100w afwijken.

Je hoeft ook niet perse races te verzieken door afwijkende rollen. Maar het is ook vooral u eigen zand in de ogen strooien. Dan denk je dat je een beest op de fiets bent met 4.0w/kg blijkt het in de realiteit op de weg eerder 3.2w/kg te zijn.
 
Ik heb mijn rollen nog maar net gekalibreerd en uitleg gevraagd aan elite over de offset waarde waarin ze bevestigden dat hij daarmee de juiste waardes aangeeft :)

Uit curiositeit ben ik wel van plan om binnenkort op een andere trainer ook een ramp test te doen. Ik verwacht dezelfde waarden ongeveer (al zal ik die dag wel wat schrik hebben om toch lager uit te komen :p )
 
Ik heb mijn rollen nog maar net gekalibreerd en uitleg gevraagd aan elite over de offset waarde waarin ze bevestigden dat hij daarmee de juiste waardes aangeeft :)

Uit curiositeit ben ik wel van plan om binnenkort op een andere trainer ook een ramp test te doen. Ik verwacht dezelfde waarden ongeveer (al zal ik die dag wel wat schrik hebben om toch lager uit te komen :p )
Altijd welkom.

Niet dat ik niet geloof dat jij 4w/kg kan trappen trouwens, ik heb je al bezig gezien in goeie dagen. Maar ik ben wel benieuwd wat het verschil is met (mijn) een Core.
 
Ik ben vrij zeker dat de afwijking binnen de aangegeven 2.5% marge ligt.
Ik denk dat je er van zou verschieten hoeveel verschil er zit tussen bepaalde rollen.
Mijn oude Kickr v1 gaf bijvoorbeeld hogere wattages aan als hij koud was, pas na een half uur waren de waardes in lijn met mijn 4i.
Mijn 4i is een left crank only, dus qua absolute waardes kan je moeilijk zeggen wat juist is, maar de verschillen zouden wel in lijn moeten blijven.

Bij hoge wattages en een constante druk op de pedalen is het verschil 1 a 2%. Moest ik een tijdrit doen van een half uur ben ik zeker dat de waardes ook vrij gelijk zijn. Maar een race met versnellingen, on & off. Dan zie je hoe ver de waardes uit elkaar lopen.
In deze race 6,5% verschil in de 20' power. Dat is met mijn gewicht exact 0,25w/kg. Dat is in race een groot verschil hé.
Toen wahoo hun v5 uitbracht was er eerst ook een probleem van foute waardes, wat dan na een maand met nieuwe software opgelost was.


Screenshot-20220212-135904.jpg
 
Nu nog maar dit topic ontdekt. Vorige week 4de gereden bij de B's maar dit had ik al in het smarttrainer topic geplaatst.
Normaal vanaf nu zou ik elke week een race willen rijden. Misschien donderdag de zhq critcityrace of zhq cityrace (Parijs) maar mijn plannen veranderen nogal eens snel. Ik post hier wel wanneer en welke .
 
Ik heb zopas meegedaan aan de ZRG CC Friday Race, wat dat ook moge zijn, om het parcours van volgende week dinsdag in WTRL te verkennen. Ik ben blij dat ik weet wat mij te wachten staat op dinsdag. Climber's Gambit eindigt op de EPIC KOM reverse, een klim van ongeveer 6.5 kilometer.

Aan deze race stond 140 man aan de start en alle categorieën hadden hetzelfde vertrekuur. Dat vind ik niet zo leuk. Als B-rijder blaas ik mijzelf op om in de voorste groep te willen blijven terwijl er sowieso A(+) rijders zijn die ik in geen 100 jaar kan bijhouden. Met zoveel rijders zit het peloton al snel op een lint waardoor het ook snel breekt. Op de eerste echte klim na 5km heb ik dan maar laten begaan en mijn groepje gezocht. Dan is het op zich vrij makkelijk overleven tot de laatste klim. Daar heb ik gewoon meteen mijn eigen tempo bepaald en toch nog zo'n 20 renners opgepikt.

Als 37e over de meet op de Companion app of 9e van de 55 op Zwiftpower in de B-categorie in 49'43"

Power stats:
20' - 4.1 w/kg
5' - 4.4 w/kg
1' - 5.5 w/kg

De EPIC KOM reverse heb ik in 19'01" seconden afgelegd, volgens strava aan 4.2 w/kg.

30 seconden en 15 seconden niet echt relevant zonder tussensprints in deze race. Over het algemeen recupereer ik vrij slecht van deze versnellingen. De kans bestaat dat ik bovenstaande power numbers niet haal omdat ik niet gerecupereerd ben.

En voor @poeperman komt zagen. Ja het is op een Direto opgenomen (=
Vandaag WTRL op climber's gambit en exact deze waarden gefietst alweer.

15/71. Ambitie was top tien, maar da's voorlopig nog iets te hoog gegrepen.

NP 282 watt voor de geïnteresseerden ;)
 
Climbers gambit is een leuk rondje daarvoor.
Velen zitten al volledig kapot aan de voet van de epic KOM.
Als lichtere renner ben je daar ook mooi in het voordeel.
 
Vandaag WTRL op climber's gambit en exact deze waarden gefietst alweer.

15/71. Ambitie was top tien, maar da's voorlopig nog iets te hoog gegrepen.

NP 282 watt voor de geïnteresseerden ;)
Netjes! Gek wel, 15e plaats met “slechts” 282w.

Je. Bent natuurlijk geen zwaargewicht, maar toch. Dan heb je wellicht heel goed gedoseerd ook
 
W/kg reigns sumpreme in zwift.

De race is gewonnen door een vrouw van 46 kg. 207w gemiddeled, 215 NP, 4.5 w/kg gemiddeld. De klim naar boven aan 4.9 w/kg (= 226 watt, lol)

In de echte wereld zou ze nooit met de groep mee aan de voet van de klim staan natuurlijk.

Ik zou denk ik nog een pak efficiënter moeten kunnen racen. Mijn gemiddelde wattage is altijd bij de hoogste in W/Kg van de reeks.
 
Terug
Bovenaan