Zwift Races (wie, wanneer, welke categorie)

Bedoel je dat de 2 teams gewoon in verschillende divisies moeten uitkomen? Of een volledige andere race serie?
Volledig andere divisie. Bv Emea South en Emea North West.
Het BZR team ben ik captain van maar omwille dat we al starten om 19u is dat altijd vrij nipt om mijn dochter in bad+bed te krijgen vandaar dat ik meestal mezelf als reserve zet als ik genoeg andere starters heb.

Bij het Dirt team ben ik uitgekomen omdat ik op donderdag WTRL TTT's wou rijden. Dit dan bij de Down en Dirty Vipers. Ze vroegen of ik voor hun ook bij hun ZRL team wou komen dat start om 20u30. Dit lukt mij beter vandaar ook ja op gezegd.
Beide teams doen ongeveer mee in de middenmoot en ben ik tevreden mee. Niets van druk van te moeten presteren maar wel altijd eens goed diepgaan.
Ook al 3 keer dit seizoen zowel gestart voor BZR als DIRT een anderhalf uur later.
Das wel afzien ...
 
Ik zit ook bij 2 teams
BZR Lions 3 (B) en BZR Rhinos 4 (C)

Als ik de racepass krijg kan ik kiezen voor welk team ik wil rijden 🧏‍♂️
 
Compleet kapot.

Twee rondes op het Richmond UCI Wereldbekerparcours voor 32 kilometer in totaal.
Compleet dood na de eerste ronde en in de tweede ronde amper nog kop gedaan.

Op kop was het de bedoeling om 390 watt te rijden en afhankelijk van uw gewicht en power nummers is uw beurt langer.
Voor de sterkste / zwaarste beer in ons team was dat 50 seconden. Voor mij 30".

Na zo'n 13 kilometer voelde ik dat het niet goed ging. Op kilometer 5 waren we onze eerste renner al kwijt. Op kilometer 14 dan de tweede. Toen waren we nog met vier en kon ik dus niet meer af vallen. Echt klote om als slechtste van de vier mee op pad te zijn :D

De tweede ronde was gewoon harken tot het einde, met een mentale boost op de laaste 2 km

46'40" (ongeveer)
Watt: 276 (3.9 w/kg)
NP: 277 (ik denk dat dit nog zal veranderen, was bij de vorige race ook nog)
Hartslag: 172 / 181
20': 4.0 w/kg - 5': 4.3 w/kg - 1': 5.0 w/kg


Ik kom het teamresultaat hier nog wel posten.
Snap niet veel van die wtrl site (=
 
Laatst bewerkt:
Compleet kapot.

Twee rondes op het Richmond UCI Wereldbekerparcours voor 32 kilometer in totaal.
Compleet dood na de eerste ronde en in de tweede ronde amper nog kop gedaan.

Watt: 276 (3.9 w/kg)
NP: 277 (ik denk dat dit nog zal veranderen, was bij de vorige race ook nog)
Hartslag: 172 / 181
20': 4.0 w/kg - 5': 4.3 w/kg - 1': 5.0 w/kg

Dezelfde rit bij mij, al gaat het er veel minder pro aan toe bij ons. Er is zelfs iemand die tijdens de race niet eens naar zijn Zwift scherm kijkt, maar alles doet adhv input van de andere leden (lees: “joeri, trager!!”)

Op voorhand met 5, met mezelf als zwakste schakel (voormalig B, dan C en nu weer B). Na de tweede zware beklimming (na 8km ong.) kwam ik plots op kop en pakte ik een tiental meter. De Joeri reed dat meteen toe, maar Nico kon helaas niet volgen. 30, 40, 50 meter… en toen waren we nog met 4.

Heel goed voor het karakter, want ik ben iemand die de handdoek in de ring gooit lang voor ik de genadeslag krijg. Noem mij gerust een slappe vod.

Dus het was van moeteghem. Vrij slim gereden gezien mijn capaciteiten, dus geen meter kop gedaan op die ene klim na. Ook supersteady cijfers, dus content!

Watt: 251 (3.4 w/kg)
NP: 256
Hartslag: 172 / 179 (vrij laag voor mijn doen - misschien lag het aan de wijntjes na het werk? 🤷‍♂️)
20': 3.5 w/kg - 5': 3.7w/kg - 1': 4.6w/kg
 
Laatst bewerkt:
Compleet kapot.

Twee rondes op het Richmond UCI Wereldbekerparcours voor 32 kilometer in totaal.
Compleet dood na de eerste ronde en in de tweede ronde amper nog kop gedaan.

Op kop was het de bedoeling om 390 watt te rijden en afhankelijk van uw gewicht en power nummers is uw beurt langer.
Voor de sterkste / zwaarste beer in ons team was dat 50 seconden. Voor mij 30".

Na zo'n 13 kilometer voelde ik dat het niet goed ging. Op kilometer 5 waren we onze eerste renner al kwijt. Op kilometer 14 dan de tweede. Toen waren we nog met vier en kon ik dus niet meer af vallen. Echt klote om als slechtste van de vier mee op pad te zijn :D

De tweede ronde was gewoon harken tot het einde, met een mentale boost op de laaste 2 km

46'40" (ongeveer)
Watt: 276 (3.9 w/kg)
NP: 277 (ik denk dat dit nog zal veranderen, was bij de vorige race ook nog)
Hartslag: 172 / 181
20': 4.0 w/kg - 5': 4.3 w/kg - 1': 5.0 w/kg


Ik kom het teamresultaat hier nog wel posten.
Snap niet veel van die wtrl site (=
Resultaat: Disqualified 😂

Iemand in ons team heeft 20 min aan 4.4 w/kg gereden, maar lag er nog steeds af voor ronde één voltooid was. Ik denk dat hij nog niet echt goed kan draften ofzo. Snap eigenlijk niet hoe hij er dan af ligt (zelfde gewicht ongeveer als ik)

Niet eens mee gereden over de meet

Maakt mij eigenlijk geen moer uit
 
Watt: 251 (3.4 w/kg)
NP: 253
Hartslag: 172 / 177 (vrij laag voor mijn doen - misschien lag het aan de wijntjes na het werk? 🤷‍♂️)
20': 3.5 w/kg - 5': 3.7w/kg - 1': 4.2w/kg

Dat is aan de onderkant van de B’s. Een beetje een vervelende plaatst om te zitten want dan wordt je nogal snel uit de wielen gereden.
Mijn laatste race was 20’:3,1 - 5’: 3,6 - 1’: 4,5w/kg. En daarmee wordt ik tot moes getreden bij de C’s. Zoals in zelfs de kopgroep niet kunnen volgen :p
Resultaat: Disqualified 😂

Iemand in ons team heeft 20 min aan 4.4 w/kg gereden, maar lag er nog steeds af voor ronde één voltooid was. Ik denk dat hij nog niet echt goed kan draften ofzo. Snap eigenlijk niet hoe hij er dan af ligt (zelfde gewicht ongeveer als ik)

Niet eens mee gereden over de meet

Maakt mij eigenlijk geen moer uit
Ook maar normaal natuurlijk als je 20min 4,4w/kg kan trappen heb je niks te zoeken bij de B’s. Dat is sandbaggen pur sang :p
 
Het vreemde is dat hij nog geen enkele keer in de kopgroep is geëindigd. Hij heeft de meet niet eens gehaald nu in de TTT
 
Dat is aan de onderkant van de B’s. Een beetje een vervelende plaatst om te zitten want dan wordt je nogal snel uit de wielen gereden.
Mijn laatste race was 20’:3,1 - 5’: 3,6 - 1’: 4,5w/kg. En daarmee wordt ik tot moes getreden bij de C’s. Zoals in zelfs de kopgroep niet kunnen volgen :p
Dat is absoluut een vervelende plaats.

Het is een constante afweging... mocht ik wat gestructureerder trainen, wat meer slapen en wat minder junk en alcohol consumeren zou ik zeker wel een mediocre B kunnen zijn. Bakkenvol talent heb ik niet, en al zeker geen karakter, dus een topper word ik nooit.

Bij de C's is het dan ook veel leuker, en merk je ook dat het er allemaal minder toe doet. Maar daar mag ik niet eens rijden, of ik zou ook al moeten sandbaggen.
 
Het vreemde is dat hij nog geen enkele keer in de kopgroep is geëindigd. Hij heeft de meet niet eens gehaald nu in de TTT
Dan is er toch iets mis hoor :p
Als je 4,4w/kg voor 20min kan trappen dan rij je vlot vooraan de B’s mee.
Natuurlijk speelt draft ook wel een rol, als je vanaf seconde 1 uit de draft zit dan is het lastiger, maar zelfs dan nog.
Dat is absoluut een vervelende plaats.

Het is een constante afweging... mocht ik wat gestructureerder trainen, wat meer slapen en wat minder junk en alcohol consumeren zou ik zeker wel een mediocre B kunnen zijn. Bakkenvol talent heb ik niet, en al zeker geen karakter, dus een topper word ik nooit.

Bij de C's is het dan ook veel leuker, en merk je ook dat het er allemaal minder toe doet. Maar daar mag ik niet eens rijden, of ik zou ook al moeten sandbaggen.
Gohja 3,5w/kg voor 20min is al goed hoor. Dat is beter dan sommige die er ook al serieus mee bezig zijn.
Het gaat mij vooral om uw waardes op korte tijden. Volgens mij kan je een stuk meer maar is het probleem dat je niet diep durft te gaan en u spaart.

Een beetje alcohol mag ook wel hoor. En een beetje junk eten moet ook kunnen. Het heeft geen zin om te leven zoals een prof als je toch nooit dat niveau zal bereiken. Het leven moet ook nog wat tof en gezellig blijven ook :p
 
Dan is er toch iets mis hoor :p
Als je 4,4w/kg voor 20min kan trappen dan rij je vlot vooraan de B’s mee.
Natuurlijk speelt draft ook wel een rol, als je vanaf seconde 1 uit de draft zit dan is het lastiger, maar zelfs dan nog.

Gohja 3,5w/kg voor 20min is al goed hoor. Dat is beter dan sommige die er ook al serieus mee bezig zijn.
Het gaat mij vooral om uw waardes op korte tijden. Volgens mij kan je een stuk meer maar is het probleem dat je niet diep durft te gaan en u spaart.

Ok, op die manier... Het was een TTT hé, dus hoe minder pieken, hoe beter, dus ik ben net enthousiast over het feit dat ze zo stabiel/laag zijn op de korte inspanning, dat wil zeggen dat ik weinig watts verspild heb.

Mijn waarden in de afgelopen maanden (daar begin ik stilaan terug naartoe te gaan):
10s. 1014w || 13.5w/kg (midden december 2021)
30s. 551w || 7.35w/kg (eind januari 2022)
1m. 435w || 5.8w/kg
5m. 341w || 4.55w/kg
 
46'40" (ongeveer)
Watt: 276 (3.9 w/kg)
NP: 277 (ik denk dat dit nog zal veranderen, was bij de vorige race ook nog)
Hartslag: 172 / 181
20': 4.0 w/kg - 5': 4.3 w/kg - 1': 5.0 w/kg
supervreemd maar

5' is 4.4 geworden
1' is naar 5.6 watt gestegen
NP 283 watt
hartslag (avg) gedaald naar 168

Snap er niet veel van waar die voorlopige data dan vandaan komt.
Tegelijkertijd ga ik het ook niet opzoeken :p
 
supervreemd maar

5' is 4.4 geworden
1' is naar 5.6 watt gestegen
NP 283 watt
hartslag (avg) gedaald naar 168

Snap er niet veel van waar die voorlopige data dan vandaan komt.
Tegelijkertijd ga ik het ook niet opzoeken :p
haha, ga jij nu echt elke post afsluiten met "I don't care"

doet me vermoeden dat je het meest caret van allemaal :hug:
 
Ok, op die manier... Het was een TTT hé, dus hoe minder pieken, hoe beter, dus ik ben net enthousiast over het feit dat ze zo stabiel/laag zijn op de korte inspanning, dat wil zeggen dat ik weinig watts verspild heb.

Mijn waarden in de afgelopen maanden (daar begin ik stilaan terug naartoe te gaan):
10s. 1014w || 13.5w/kg (midden december 2021)
30s. 551w || 7.35w/kg (eind januari 2022)
1m. 435w || 5.8w/kg
5m. 341w || 4.55w/kg
Mooie waardes ;-)
 
Uiteraard zie ik graag wat mijn power nummers zijn om te zien waar ik sta.

Als je goed gelezen had had je gezien dat wat mij niet kan schelen is dat we gediskwalificeerd zijn en dat de data pas juist staat na een dag. ;)

Van dat tweede snap ik gewoon niet hoe het komt.
 
Soooo... officieel geen race maar een group ride, maar eerlijk: it's never not a race: Rapha Rising! Wie doet er mee?

Ik heb gisterenavond de eerste rit afgewerkt. Dat viel eigenlijk lelijk tegen. Het grootste deel van de Alpe eigenlijk met pijnlijke benen gereden, eigenlijk quasi van bij het begin van de rit. Mijn HR suggereerde dat ik eigenlijk nog best wel overschot had maar mijn benen wouden gewoon niet. Op ne km of 3 van de top zakte ik dan ook nog wat ineen, laatste 2km dan even een ander plaat opgelegd en dan kon ik ineens wel door mijn omslagpunt. :unsure:

1h02m & change voor de klim, 1h10m34s voor de stage, wat niet terrible is voor mijn huidige gewicht/vormpijl. Ik kijk wel niet echt uit naar La Reine vanavond, nog nooit gedaan in Zwift maar het is nog meer klimmen dan de Alpe dus #shiver.
 
Thuisgekomen en mij toch nog even op de fiets gegooid, al was de zin ver te zoeken.
Zag dat er een TT was op Tempus fugit wat altijd wel een leuke waardemeter is voor mij (+-25-30min) praktisch voluit.
Mooie overwinning kunnen pakken met 1min 41 voorsprong op de 2de.
 
Thuisgekomen en mij toch nog even op de fiets gegooid, al was de zin ver te zoeken.
Zag dat er een TT was op Tempus fugit wat altijd wel een leuke waardemeter is voor mij (+-25-30min) praktisch voluit.
Mooie overwinning kunnen pakken met 1min 41 voorsprong op de 2de.
Niet heel verwonderlijk natuurlijk als je 376watt NP trapt :p
Nog maar eens het bewijs dat absolute wattage en dus gewicht wel meespelen op zo een parcours. Mocht dit een parcours met iet of wat helling geweest zijn dan had Nick Creed u op 3 minuten gereden.
 
Niet heel verwonderlijk natuurlijk als je 376watt NP trapt :p
Nog maar eens het bewijs dat absolute wattage en dus gewicht wel meespelen op zo een parcours. Mocht dit een parcours met iet of wat helling geweest zijn dan had Nick Creed u op 3 minuten gereden.
Nee hé… ze hebben evenveel watt/kg gereden, daar zit zijn gewicht al in verrekend.

Er is geen enkel parcours in de wereld waar hij niet wint van Nick Creed met die waarden. Perfect even goed op de hellingen, tig keer beter op het vlakke.
 
Terug
Bovenaan