Zwift Races (wie, wanneer, welke categorie)

poeperman

Well-known member
Hi guys

De bedoeling is om in deze thread aan te geven welke (publieke) races je op de planning hebt. Maakt het leuker voor mensen die door de bomen het bos niet meer zien om te joinen en om achteraf een evaluatie te doen.

We zien wel of het iets wordt.

Ik heb deze op de planning vnv, als nieuwbakken B:

https://www.zwift.com/eu/events/view/2716266

Edit, en de zwiftpower link (goed idee hieronder)

https://zwiftpower.com/events.php?zid=2716266
 
Laatst bewerkt:
Misschien beter om de zwiftpower link te gebruiken.
Kan men direct de kwaliteit van het deelnemersveld zien.

Persoonlijk heb ik geen races op de planning. Ik ga zondag proberen potten te breken in de zFONDO medium. Persoonlijke potten uiteraard, want top 15 ga ik nooit rijden :p
 
Edit, en de zwiftpower link (goed idee hieronder)

https://zwiftpower.com/events.php?zid=2716266
Elio bij de A's 20' power van 477w met 74kg en als 50-plusser.
Ok dan :)
Ik ga ervan uit dat zijn rollen slecht gekalibreerd zijn.

Persoonlijk ben ik bezig met een trainingplan op zwift.
het 4wk FTP booster programma. Alle kritiek op de zwift-plannen ten spijt heeft dit plan altijd van een FTP boost van ~10 - 13% gezorgd na een periode van weinig tot geen training. Ik hoop en verwacht hetzelfde deze keer.

Zo'n vijf dagen geleden re-ramp-test en ik kwam uit op een waarde van 287w aan 70kg. Via de ramptest kom ik altijd uit op een hogere waarde dan ik een uur kan volhouden, maar het is wel makkelijk om te vergelijken met vorige testwaardes natuurlijk. De laatste FTP test van april vorig jaar ofzo kwam uit op 308. Dus er zit wel nog wat marge op.

In de WTRL races in categorie B divisie 1 kan ik de kopgroep op dit moment zo'n 7 minuten volgen ongeveer. In getrainde modus eindig ik met de kopgroep aan de meet als ik bij de pinken blijf (= niet plotsklaps gedropt worden en dan op je eentje vallen met een peloton dat wegrijdt)

Hopelijk kan ik snel weer dat niveau bereiken, dat maakt het racen wel leuk.


De volgende race is dinsdag met WTRL. Ik post dan misschien wel een link.
't is op een parcours met asfalt en gravelstroken. Hopelijk haal je geen voordeel uit switchen van fiets tijdens de race, want daar ga ik mij niet mee bezighouden. :)
 
Laatst bewerkt:
Bon. Tzit er al op, dik 23min.

Aangename(re) kennismaking met de B’s.

Beste 10min power sinds lang gereden @ 296w

Na die 10 min ook effectief het pak laten gaan (karakter is wel een dingetje bij mij). Geëindigd op 248w en een 48/76ste plaats

Om mee te kunnen moet ik:
- of mijn karakter tweaken
- terug een Direto kopen 😇

Benieuwd naar de andere races!
 
't is op een parcours met asfalt en gravelstroken. Hopelijk haal je geen voordeel uit switchen van fiets tijdens de race, want daar ga ik mij niet mee bezighouden. :)
Switchen geeft nooit voordeel, tenzij er een hele troep mensen het doen. En dan nog...

Er zijn test gedaan door Zwiftinsider op jungle loop... in de afdaling was het break-even aangezien het hij solo vs een pack was. Beneden in de grotten verloor hij terrein (MTB haalt geen voordeel op houten plakken en hardere ondergrond daar). Enkel op het deel bergop maakte hij winst maar je moet met voorsprong uit de jungle komen want je moet nog eens wisselen...

Lang verhaal kort: best case scenario is het break even, worst case botch je 1 van je 2 wissels en is het een verlies-situatie. Dus spaar jezelf de stress en miserie en doe het niet.
 
Ik wil ook wel eens een race rijden. Nooit gedaan, maar sinds enkele maanden geleden ben begonnen met groepsritten (waarvan sommigen eindigen met een race, blijkbaar), heb ik wel interesse gekregen. Zal toch eerder C zijn hier (zeker met Covid nog in mijn lijf)
 
De zelftesten waren bij mij negatief, dus geen idee of het nu corona was of niet. Er hangt alvast nog iets in mijn lijf. Mijn gemiddelde hartslag ligt een stuk hoger als normaal en ik geraak niet tot aan mijn normale max.

Legends and lava. Op en af tot je na 5km een kleine klim hebt. Toen gelost door de groep, net op de top 10 meter moeten laten en weg waren ze. Tot dat punt had ik 294w (4,26w/kg) gemiddeld. Daarna in een groepje van 4 verder gereden en de lava klim op mijn gemak op gereden, de fut zat er niet echt meer in.

Vanaf nu ga ik wel proberen van elke week een race te rijden, dat zal meestal woensdag of donderdag worden moest iemand willen joinen. Met de tijd zal het wel weer beteren zeker 🙂
 
Vanavond in WTRL staat Temples and Towers op de planning. Ik doe mee in Categorie B, Divisie 1.
De vorige races heb ik telkens heel snel kansloos moeten lossen. De teamgenoten denken om een of andere reden dat ik op de drie klimmen onderweg punten ga oppikken. Vorig jaar stond ik in klimraces wel garant voor punten op de beklimmingen, ik denk dat ik ze vandaag nog ga moeten teleurstellen. 😅 Ik ben wel weer beginnen trainen, maar nog maar 6 trainingen afgewerkt van het 4wk ftp booster plan. Geen idee hoeveel effect dat al gehad zal hebben.

3 beklimmingen - 1.9km aan 2.7%, 2.7km aan 2.1% en 1.9km aan 3.5% gemiddeld.
De laatste klim is off road en gaat dus vrij traag. De steamroller is weer actief en ik vermoed dat die het pak - of wat ervan over blijft - uit mekaar zal doen scheuren.

Ik ben benieuwd wat het gaat geven.
 
Vanavond in WTRL staat Temples and Towers op de planning. Ik doe mee in Categorie B, Divisie 1.
De vorige races heb ik telkens heel snel kansloos moeten lossen. De teamgenoten denken om een of andere reden dat ik op de drie klimmen onderweg punten ga oppikken. Vorig jaar stond ik in klimraces wel garant voor punten op de beklimmingen, ik denk dat ik ze vandaag nog ga moeten teleurstellen. 😅 Ik ben wel weer beginnen trainen, maar nog maar 6 trainingen afgewerkt van het 4wk ftp booster plan. Geen idee hoeveel effect dat al gehad zal hebben.

3 beklimmingen - 1.9km aan 2.7%, 2.7km aan 2.1% en 1.9km aan 3.5% gemiddeld.
De laatste klim is off road en gaat dus vrij traag. De steamroller is weer actief en ik vermoed dat die het pak - of wat ervan over blijft - uit mekaar zal doen scheuren.

Ik ben benieuwd wat het gaat geven.
Ik was reserve vandaag bij mijn team omdat ik om 20u een verplichte webinar had.
Hoe is het gegaan?
 
Right, al iets minder kansloos dan de vorige races, maar zeker nog niet genoeg om een vuist te maken.

De drie beklimmingen is waar het moest gebeuren.
Klim 1: Gelost in de laatste 300 meter; boven weer aangesloten bij de kopgroep
Klim 2: Gelost in de laatste 300 meter, boven weer aangesloten bij de kopgroep
Klim 3: vrij snel gelost. De snelste klimmer is op 6'13" over de top gerold. Ik op 7'07".

In het achtervolgende groepje dan superslecht gesprint. Ik kan echt niet sprinten in zwift. Ik weet niet waar het aan ligt, de houding op de statische trainer? Niet de ideale versnellingen? (ik zit op mijn mountainbike).
Mijn sprint is beduidend slechter op zwift dan gewoon op de baan. Het kan mij niet heel veel schelen, maar wel een beetje jammer.

Belangrijkste is dat de vorm duidelijk aan het terugkeren is. Tegen de lente zijn we klaar voor de mooie mtb-tochten. Daar kijk ik wel naar uit :)

edit: 24/71 voor ik het vergeet. Al zal het wel 23/70 worden. De winnaar heeft 4.6 w/kg getrapt over 20 minuten. Duidelijke A-waarden, dus die wordt misschien nog gediskwalificeerd.
Zelf over de hele race 3.8 w/kg met 4.0 (280 watt) over 20 minuten.
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn uw piekwaarden op 5-15 seconden? Dat kan je makkelijk overall zien in de Garmin app (op Zwift verschilt dat nogal als je al met meerdere devices hebt opgenomen).

Om een snelle groepsprint te winnen op WTRL moet je denk ik toch wel 20s ruim boven de 1000w kunnen trappen denk ik. Ik heb een 10s waarde van 1014w (non-Direto) en daarmee maak je jezelf niet belachelijk, maar winnen zal toch niet lukken.
 
Vanavond normaal gezien eerste gewone C race van het seizoen na vorige week een DQ gehad te hebben in de LOW C.
Beetje flauw, ok twas op het randje maar het zijn ook de laatste races van een 13 race series, dan zouden ze toch een half oogje mogen dichtknijpen als je in de laatste races cero cero cero :unsure: over de limiet gaat en je aan HS data duidelijk kan zien dat het vol is en niet bewust net onder de limiet rijden.

Op de planning dus: SZR Midweek winter series race 11/13. Crit City Downtown Dolphin POINTS RACE - 15 laps met elke ronde tussensprint aan de KoM/tussensprint banner :help::help::help:

2 jaar terug bij het BZR live event in Oudenaarde zat er ook een soort points race op Downtown Dolphin in, met toen zelfs tussensprints aan de KoM banner EN de finish telkens 20-12 & 8 seconden voor 1-2 & 3. Elke km sprinten... dat was bruut (en dat was toen de eerste van 3 races die dag).

Ik verwacht vanavond vooral vermorzeld te worden, ik hoop stiekem dat het elke ronde na de sprint volledig stil valt dan kan ik hopelijk een rondje of 4-5 mee. Alles wat meer is meegenomen.

Er is alleszins duidelijke fysieke verbetering tussen 3 maand terug en nu, dat is het belangrijkste.
 
Vanavond normaal gezien eerste gewone C race van het seizoen na vorige week een DQ gehad te hebben in de LOW C.
Beetje flauw, ok twas op het randje maar het zijn ook de laatste races van een 13 race series, dan zouden ze toch een half oogje mogen dichtknijpen als je in de laatste races cero cero cero :unsure: over de limiet gaat en je aan HS data duidelijk kan zien dat het vol is en niet bewust net onder de limiet rijden.

Op de planning dus: SZR Midweek winter series race 11/13. Crit City Downtown Dolphin POINTS RACE - 15 laps met elke ronde tussensprint aan de KoM/tussensprint banner :help::help::help:

2 jaar terug bij het BZR live event in Oudenaarde zat er ook een soort points race op Downtown Dolphin in, met toen zelfs tussensprints aan de KoM banner EN de finish telkens 20-12 & 8 seconden voor 1-2 & 3. Elke km sprinten... dat was bruut (en dat was toen de eerste van 3 races die dag).

Ik verwacht vanavond vooral vermorzeld te worden, ik hoop stiekem dat het elke ronde na de sprint volledig stil valt dan kan ik hopelijk een rondje of 4-5 mee. Alles wat meer is meegenomen.

Er is alleszins duidelijke fysieke verbetering tussen 3 maand terug en nu, dat is het belangrijkste.
Top! Ik neem aan dat het niet mogelijk is om énkel deze race mee te joinen? Ik zie ‘m niet staan…
 
Top! Ik neem aan dat het niet mogelijk is om énkel deze race mee te joinen? Ik zie ‘m niet staan…
Kan wel maar is een private event. Ik heb de links via PB doorgestuurd aangezien het niet de bedoeling is dat ze publiek zichtbaar zijn. Eigenlijk worden de links enkel aan teammanagers bezorgd en die moeten ze verder doorsturen binnen hun ploeg. Aangezien ik niet voor een ploeg rijdt ben ik men eigen manager :unsure:

Wat overigens ook werkt is op Zwiftpower in de league standings gaan kijken, naar het profiel gaan van iemand die redelijk bovenaan staat en dus wrs vanavond wel opnieuw mee rijdt in de series en dan in dat profiel op in de Signups tab gaan kijken. #ZwiftHacks :tongue:
 
Terug
Bovenaan