Zwift Races (wie, wanneer, welke categorie)

Nice!

Maar ik ben nu ff aan het denken… dat kán wiskundig gezien toch niet? 😀

Een beter overall hebben dan uw 20min. Want dat zou willen zeggen dat je uw dip méér dan goedgemaakt hebt, maar dan is uw beste 20 min gewoon een deel van de start + dip + slot.

Of ben ik mis 😇
Nu heeft zwiftpower de wattages gecorrigeerd. Maar effectief stond er gisteren 4.1wkg overall en 4.0wkg voor de 20' maar die werd nu ook 4.1.
Maar toch is dit mogelijk denk ik.
Stel je doet een tt van 21min. 1ste minuut aan 400w dan 19min aan 300w om te eindigen met 1 minuut 400w. Dan zal je overall hoger zijn dan je 20' lijkt me.
 
Nu heeft zwiftpower de wattages gecorrigeerd. Maar effectief stond er gisteren 4.1wkg overall en 4.0wkg voor de 20' maar die werd nu ook 4.1.
Maar toch is dit mogelijk denk ik.
Stel je doet een tt van 21min. 1ste minuut aan 400w dan 19min aan 300w om te eindigen met 1 minuut 400w. Dan zal je overall hoger zijn dan je 20' lijkt me.
Fuck, wat een mindfuck is dit seg.

Maar het klopt wat je zegt, in je eerste voorbeeld heb je 309,5w gemiddeld (6500w/21min) en 305w 20min power (6100/20).
 

Ok deze tt gereden dus. Lekker afgezien.
Het doel was om mijn FTP een boost te geven maar dit is maar heel nipt gelukt.

312W geduwd en een zeer constante tt gereden, gestart aan 310W met de bedoeling/hoop om iets te versnellen op het einde maar het was redelijk snel duidelijk dat ik blij mocht zijn om dit tempo aan te houden tot het einde. Constant in mijn hoofd ook uitgemaakt om na 20min te minderen in snelheid en gewoon uit te bollen. Dat heb ik ook gedaan en 5 seconden mijn benen stil gehouden (kan je mooi zien op de power lijn op zwift) maar mij direct herpakt en nog een degelijke laatste 1.5km gereden. Door dit euvel heb ik een betere overall wattage dan mijn 20' wattage. Dit komt waarschijnlijk niet veel voor 😬
Ergens onderweg ook voorbijgestoken geweest door een ontketende bidonTV. Wat een beest!
Quasi vlak parcours en TT wordt ruim gewonnen door een vrouw van 54kg
Zwift toch :rofl:
 
Quasi vlak parcours en TT wordt ruim gewonnen door een vrouw van 54kg
Zwift toch :rofl:
Trapt wel een stuk meer W/kg dan de rest natuurlijk.
Is ook aerodynamisch iets meer in het voordeel dus het kan zeker.

Wat mij vooral bezighoudt is wie die befaamde Gert Leus is. Wie is het, wat drijft die man?
Maar vooral, waarom traint hij zo weinig!
 
Mijn indruk is ook dat er in de C of zelfs B categorie meer vals gespeeld wordt dan in de a-races.
Als ik zie hoe serieus sommige b, c renners hun race opnemen tegenover sommige a renners.
Ik zie soms zaken op strava passeren van waardes op zwift die ik sommige in het echt niet zie rijden. Alles met een korreltje zout nemen :p
 
Trapt wel een stuk meer W/kg dan de rest natuurlijk.
Is ook aerodynamisch iets meer in het voordeel dus het kan zeker.

Wat mij vooral bezighoudt is wie die befaamde Gert Leus is. Wie is het, wat drijft die man?
Maar vooral, waarom traint hij zo weinig!
Misschien moet je hem eens vragen wat zijn geheim is :rofl:
Bij mij is het effectief zo dat mijn 20min waarde lager is dan de avg op zwiftpower.
Een mindfuck inderdaad maar op een race van +- 20-25min wel mogelijk.
 
Misschien moet je hem eens vragen wat zijn geheim is :rofl:
Bij mij is het effectief zo dat mijn 20min waarde lager is dan de avg op zwiftpower.
Een mindfuck inderdaad maar op een race van +- 20-25min wel mogelijk.
Met nog maar sinds dit jaar 6uren op de week te trainen zet je alvast toch mooie prestaties neer :p
Natuurlijk doe je ook wel vooral kortere wedstrijden, maar dan nog moet je het wel nog altijd kunnen.
 
Trapt wel een stuk meer W/kg dan de rest natuurlijk.
Is ook aerodynamisch iets meer in het voordeel dus het kan zeker.

Wat mij vooral bezighoudt is wie die befaamde Gert Leus is. Wie is het, wat drijft die man?
Maar vooral, waarom traint hij zo weinig!
Dan nog in het echt gaat die vrouw op een vlak parcours de eerste man nooit kloppen hoor en hier is ze er 3min voor
Is blijkbaar paralympisch atlete
 
Met nog maar sinds dit jaar 6uren op de week te trainen zet je alvast toch mooie prestaties neer :p
Natuurlijk doe je ook wel vooral kortere wedstrijden, maar dan nog moet je het wel nog altijd kunnen.
En direct mijn grootste hiaat gevonden.
Omwille van fulltime job+ bijberoep + cursus aan het volgen en familiale situatie ben ik al heel content dat ik aan 6uur per week geraak.
De weekends zijn ook nog niet van het niveau geweest om echt eens buiten te kunnen gaan fietsen. Hopelijk komt dat nog wel als het weer wat verbeterd. Ben wel voorlopig aan 1 van mijn betere jaren bezig (km) gewijs, al die jaren op strava geven dan ook veel vergelijkingsmateriaal!
 
Gisteren nog eens gestart in een "handicap" race format. Dit is in theorie hetzelfde als een chase race (waarbij je moet proberen de categorieën voor je in te halen) alleen is het nu een gewone race en is er van veel samenwerking geen sprake. Bij de A's zijn we dan ook maar met 6 man in de eerste groep aangekomen. De laatste B's hebben we dan ook maar kunnen terughalen in de laatste 2 km. Nog een aanval op 1,8km van de streep (bij het uitkomen van de onderwatertunnel) en gretig meegesprongen maar jammergenoeg kwam ook iedereen terug. Even moeten op adem komen voor de sprint en uiteindelijk 3de geworden.
Race was eigenlijk vrij makkelijk te volgen enkel de harde momenten waren ook echt hard waardoor er toch heel wat renners moesten afhaken.
46'14" (ongeveer)
Watt: 340 (4.2 w/kg)
NP: 373
Hartslag: 165 / 183
20': 4.4 w/kg - 5': 5.0 w/kg - 1': 6.8 w/kg
 
Gisteren voor de eerste keer een langere race gereden. 49km 2x RGV in Frankrijk. Met de aquaduct helling en de laatste 5km die constante zig zag baantjes en kleine venijnige hellingen waar er geen einde aan lijkt te komen.
Bij de start bleek dat alle categorieën samen starten (geen D's blijkbaar). Sh*t dat zal afzien worden en ipv proberen te sprinten voor de overwinning is de doelstelling veranderd naar aankomen in groep 1. Alles samen 120 man. Na 2 min nog 50 en na 1ste x aquaduct nog 30 en enkel A en B's. Bij de A's wordt er wel duidelijk meer aangevallen dan enkel met B's lijkt me. Dode momenten heb je zelden, er is altijd wel iemand die de boel op een lint trekt. Nieuw voor mij was ook dat er telkens bij een tussensprint er ook echt gesprint werd met de vorige powerups om direct de nieuwe powerup ook te gebruiken door sommigen. Dus telkens een minuutje gas geven. Dit alles doorstaan en met een 25 tal naar de meet maar veel zat er niet meer op en ik ben niet eens recht gaan staan. 22e in totaal en 9de bij de B's.
1u5' gereden aan 284watt (294w np) ofwel 3.7w/kg.
 
Top verslag! Ge krijgt er toch zin in van dat te lezen
Ik heb al altijd graag zo'n verslagjes gelezen van anderen en zeker voordat ik mijn eerste race reed veel filmpjes en dergelijke over opgezocht om te weten hoe en wat en zo dus doe ik het zelf ook maar. Als je iemand kan inspireren om ook te beginnen sporten, fietsen, zwiften of een race te rijden is de opzet geslaagd he.
 
Ik dacht 'ik kan niet achterblijven' dus ook maar race gestart: chase race
Start gemist dus na 1min tenen uitkuisen om er bij te zijn zat ik aan 387w op powermeter (rollen die met zwift gekoppeld is is nog iets hoger wss) en zat al aan 170HS

Na 25min werden we ingehaald net toen wij de C's te pakken hadden, op een heuveltje en gingen alle pluimpjes aan maar had geen dus ben ik maar gestopt. Had gemiddeld 300w (powermeter, zwift 303 als ik op strava kijk) dus 3.8w/kg op zwift gemiddeld (schat ik) en HS 172

Als ik dan resultaten bekijk doe ik duidelijk iets mis of wordt ik echt genekt door mijn 1m96 :unsure:
 
Ik dacht 'ik kan niet achterblijven' dus ook maar race gestart: chase race
Start gemist dus na 1min tenen uitkuisen om er bij te zijn zat ik aan 387w op powermeter (rollen die met zwift gekoppeld is is nog iets hoger wss) en zat al aan 170HS

Na 25min werden we ingehaald net toen wij de C's te pakken hadden, op een heuveltje en gingen alle pluimpjes aan maar had geen dus ben ik maar gestopt. Had gemiddeld 300w (powermeter, zwift 303 als ik op strava kijk) dus 3.8w/kg op zwift gemiddeld (schat ik) en HS 172

Als ik dan resultaten bekijk doe ik duidelijk iets mis of wordt ik echt genekt door mijn 1m96 :unsure:
Er is ook echt zoiets als “goed kunnen zwiften”.

Juist positioneren, zorgen dat je enkel mee bent met de goeie vlucht maar vooral geen trap teveel geven.

Ik bak er niks van, van zodra er een versnelling is word ik nerveus en ga ik véél te hard trappen. Dan schiet je naar voren in het pak en moet je ff benen stil houden. Een interval binnen een interval. Killing
 
Er is ook echt zoiets als “goed kunnen zwiften”.

Juist positioneren, zorgen dat je enkel mee bent met de goeie vlucht maar vooral geen trap teveel geven.

Ik bak er niks van, van zodra er een versnelling is word ik nerveus en ga ik véél te hard trappen. Dan schiet je naar voren in het pak en moet je ff benen stil houden. Een interval binnen een interval. Killing

Maar dit was geen race tegen elkaar maar samenwerken in groep :p

Veranderen jullie camera standpunt mss ipv standaard zo achter uw manneke?
 
Terug
Bovenaan