Zwift Races (wie, wanneer, welke categorie)

Mijn Neo geeft wat te weinig aan denk ik, voelt toch zo ;-) Maar is niet zo gemakkelijk om mijn andere fietsen erop te zetten (steekas).
 
Ik zou denk ik nog een pak efficiënter moeten kunnen racen. Mijn gemiddelde wattage is altijd bij de hoogste in W/Kg van de reeks.
En hoe is je gewicht? Want als dat bij de laagste in je categorie is dan is het logisch dat je w/kg hoger is. Je w/kg op het vlakke moet namelijk hoger zijn dan bij de fatties :unsure:

Mijn Neo geeft wat te weinig aan denk ik, voelt toch zo ;-) Maar is niet zo gemakkelijk om mijn andere fietsen erop te zetten (steekas).
Neo staat gekend om lichtje te underreporten. Maar we spreken over procentjes, zeker geen 10%.
 
En hoe is je gewicht? Want als dat bij de laagste in je categorie is dan is het logisch dat je w/kg hoger is. Je w/kg op het vlakke moet namelijk hoger zijn dan bij de fatties :unsure:
Ik zit wel bij de lagere gewichten (70kg)
Maar de topper uit onze reeks komt met 230 watt over de meet gemiddeld (gisteren deed hij niet mee) aan 71kg

Geen idee hoe hij dat doet.
Ik schommel wel veel van voor naar achter in het peloton.
 
Ik ga opnieuw mee rijden met Tuz. Denk dat ik er mijn wekelijkse afspraak van ga maken. Woensdagavond 20u.
Deze week rondje London met Leith Hill en aankomst op Box Hill.
Opnieuw een mooi peloton aan de start, 75 man. Eerste 20km eerder vlak, op die paar hupjes rond Londen werd uiteraard stevig gas gegeven zodat we nog met een man of 50 overbleven.
Dan naar Leith hill, wat een vreselijke klim. Voor de echte klim gaat het al minutenlang geregeld aardig omhoog. Vanaf de voet tot boven zo net geen 14' aan 4,19w/kg gefietst. De eersten waren toen uiteraard al gaan vliegen
Dan finish op Box Hill, niet helemaal tot de top maar op het einde van dat lange rechte stuk. 4'30" aan 4,62w/kg. 9e op ZP.
Ook hier een graatmagere winnaar, 55kg. Dan heb je maar 209w average nodig. Denk dat ik eens op crashdieet ga 😀
 
Zhq race op Parijs gereden 54 man aan de start bij de B's. Een rit die ik nu voor de 3de keer rij. Een keer 1ste en 4de maar met minder deelnemers vorige keren. Op zwiftpower zag ik al enkelen met betere sprintwaardes dan mezelf en 'sandbagger' types qua waardes (overal zeer hoge waardes behalve de 20min) snelle start en een normale race voor dit circuit en na een goeie 20min kwam de sprint in zicht en ik wilde geen fouten maken zoals vorige keer. Nu mooi gewacht in het pak en laatste 300m volle bak en zo draft meegepakt en een hele boel nog opgerold en in het wiel van de eerste 2 geëindigd, dus een 3de plaats voor mezelf en zeer tevreden met dit resultaat. 2de zelfs volgens zwiftpower. Die heeft wel maar 9.6wKg voor mijn 15sec sprint, raar want volgens zwift een pak hoger.
Ik rij nog maar enkele weken met een hartslag en het valt me op dat ik gemiddeld toch altijd bij de hogere waardes zit. Gemiddeld 170 en max 195. Ik ben nog tot 199 geweest vorige keer. Voor een bijna 36jarige is dit toch redelijk hoog denk ik. In rust zit ik maar aan 50-55.

 
Rust en max hebben op zich ook weinig met elkaar te maken. Ik zit s'nachts altijd op 34 a 35 maar een rustige rit doe ik gewoon aan +/- 140. Dus niet uitzonderlijk laag ofzo.
Enige tijd terug heb ik een tijdrit gereden en ik had toen 174 gemiddeld. Tijdens Zwift races waar het al weleens stilvalt zal het vaker 160 a 165 zijn. Mijn max hartslag heb ik met de jaren wel zien afnemen, stopt nu meestal wel aan 190.
 
Ik rij nog maar enkele weken met een hartslag en het valt me op dat ik gemiddeld toch altijd bij de hogere waardes zit. Gemiddeld 170 en max 195. Ik ben nog tot 199 geweest vorige keer. Voor een bijna 36jarige is dit toch redelijk hoog denk ik. In rust zit ik maar aan 50-55.
199 is vrij hoog voor iemand van 36 ja maar niet uitzonderlijk voor getrainde mensen. Het 220-leeftijd trukje is namelijk niet standaard van toepassing bij zomaar iedereen, is maar een algemene vuistregel.

Het feit dat je max HR echter nog zo hoog is na een zware race doet mij vermoeden dat je echte maxHR nog een stukje boven de 200 zal gaan. Ik haal aan het eind van races nog 191-192 maar als ik echt sprinttraining doe weet ik uit ervaring dat ik in die sprints tot vlak onder de 200 kan als ik fris aan die sprints kan beginnen.
 
199 is vrij hoog voor iemand van 36 ja maar niet uitzonderlijk voor getrainde mensen. Het 220-leeftijd trukje is namelijk niet standaard van toepassing bij zomaar iedereen, is maar een algemene vuistregel.
Ik heb al altijd redelijk diep kunnen gaan tov anderen. Vroeger als -18jarige kon ik rijden tot ik flauw viel aan de streep als we een koerske reden met vrienden. Nu begin je wel eens te denken in hoeverre het gezond is om iedere week je hartslag tot het uiterste te drijven. Zolang de conditie er is en je doet het niet na 6maanden stil zitten denk en hoop ik dat het geen probleem is.

Enfin morgen mijn 3de prik dus een weekje rust ingepland.😀
 
zelf ook niet gereden, ws vergeten dat ik vnv een WTRL TTT moet rijden (met tegenzin, bij de B's, dat wordt weer afzien en afhaken
Ik heb vanavond waarschijnlijk rust...
Eerste team kan ik niet halen tijdsgewijs wegens zorg voor de dochter.
Tweede team geeft forfait wegens maar 3 rijders kunnen opstellen.
 
Ik rij vanavond wel mee. EMEA B1 of whatever. Om 20u47 . Geen idee hoe lang het gaat duren eigenlijk en ook niet bekend met het parcours. Ik rij nooit in Richmond. Een TTT is ook al 8 maanden geleden, benieuwd of het technisch nog wat lukt :D

We staan nu op de 4e plek, met twee punten achterstand op plek 3.
 
Terug
Bovenaan