Zuid-Afrika

Dogo Argentino

Well-known member
Voila, reisje geboekt naar Zuid-Afrika in December/Januari.

6 dagen Durban (familie bezoek), 6 dagen Kaapstad, 14 dagen Kruger National Park en 2 dagen Johannesburg.

Iemand aanraders om te doen in Kaapstad? De tafelberg en de penguins staan al op de agenda.
 
Voila, reisje geboekt naar Zuid-Afrika in December/Januari.

6 dagen Durban (familie bezoek), 6 dagen Kaapstad, 14 dagen Kruger National Park en 2 dagen Johannesburg.

Iemand aanraders om te doen in Kaapstad? De tafelberg en de penguins staan al op de agenda.
Kaap de goede hoop, een AC Cobra huren voor een dag, Hop-on-hop-off bus, Walvissen spotten (in Hermanos, is nog wel een stuk rijden), Robbeneiland.

Het gaat in elk geval een leuke reis worden! Super land om te bezoeken, al zou ik zelf op 4 weken tijd meer rondreis gedaan hebben (maar ik heb er dan ook geen familiebezoek te doen :D)
 
Wij gaan in november ook naar Z-A maar plannen wel maar een (ruime) week te verblijven aan de safariparken om nadien door te reizen richting Kaapstad (ruime) anderhalve week.

Of trekken we beter iets meer tijd uit voor safari?
 
Wij gaan in november ook naar Z-A maar plannen wel maar een (ruime) week te verblijven aan de safariparken om nadien door te reizen richting Kaapstad (ruime) anderhalve week.

Of trekken we beter iets meer tijd uit voor safari?
Hangt een beetje af van je personal preference. Wij zijn natuurmensen (vrouw is safarigids) dus gaan voor 2 weken in Kruger. 5 dagen Berg-en-Dal, 4 dagen Skukuza en 5 dagen Lower Sabie.
 
  • Leuk
Waarderingen: herc
Wij gaan in november ook naar Z-A maar plannen wel maar een (ruime) week te verblijven aan de safariparken om nadien door te reizen richting Kaapstad (ruime) anderhalve week.

Of trekken we beter iets meer tijd uit voor safari?
Wij hebben in totaal 2 weken safari gedaan, maar verschillende parken. Ik vind 2 weken lang voor in Kruger te zitten (Het park is zo groot dat je niet ver genoeg geraakt om verschillende dingen te zien), dan kan je imo beter een paar dagen kruger, een paar dagen st lucia, een paar dagen Hluhluwe, ...

Maar, je went wel aan het zien van olifanten etc, de eerste keer is dat indrukwekkend, maar als je daar niet specifiek voor geïnteresseerd zijt heb je dat na een week ook wel gehad.

En meestal wil iedereen de big 5 zien, of je nu een week of 2 weken gaat, dat wil nog altijd niet zeggen dat je een luipaard gaat zien. Die zijn gewoon moeilijk te vinden...

Hluhluwe en St Lucia kan je eventueel bvb op de weg naar Kaapstad meepikken he.
 
Bedankt voor de suggesties alvast. In Kaapstad hebben we verblijf op 50 meter van Camps Bay Beach. Ook heel blij dat ik nu met Air Belgium een rechtstreekse vlucht uit België kan nemen 😄
 
Het gaat in elk geval een leuke reis worden! Super land om te bezoeken, al zou ik zelf op 4 weken tijd meer rondreis gedaan hebben (maar ik heb er dan ook geen familiebezoek te doen :D)
We hebben mijn zoon van 16-17 maanden mee dus wouden het ook niet te druk maken. Zal nu al 4 binnenlandse vluchten hebben.
 
Kaapstad blijft toch gewoon een echte lelijke stad was daar begin July en dat is meer en meer in verval. Overal graffiti, overal beggars and homeless ppl, nog steed die pro apartheid mentaliteit. Weer suckt daar, water is koud.

Beach holidays doe je in Natal niet in Cape Town :)

En als je 14 dagen in Kruger NP zit waarom alleen dan maar het zuiden? Je hebt zoveel verschillende gedeelte met volledige andere natuur.

Skukuza is ook zo een kamp dat je beter negeert. Te druk en savonds non stop muziek uit de Staff Village camp. Schandalig dat daar niet wordt aan gedaan. Ook alle huisjes zijn zo slechte onderhouden dat ik er nog geen 200zar zou willen voor betalen.
 
Als resident ga je misschien wel een andere indruk hebben dan als toerist
Nooit fan van geweest maar na covid is die stad echt wel in verval. Je valt constant over de homeless ppl bij wijze van spreken. Veel restaurants permantly closed. Die stad moet zich her uitvinden en herpakken.

Duiken kijken naar naar alwal shoal en sodwana Bay. Veel leuker dan de Cape.
 
Wij zouden ook maar enkel dagen echt in Kaapstad zijn, waarbij de Tafelberg en Franschhoek normaal al op de planning staan. Daarnaast verblijven we al 4 dagen aan de kanten van Citrusdal. 3 nachten liggen al vast, maar als er iemand een tip heeft voor Citrusdal zelf (of vlakbij), is dat altijd welkom.
 
Wij zouden ook maar enkel dagen echt in Kaapstad zijn, waarbij de Tafelberg en Franschhoek normaal al op de planning staan. Daarnaast verblijven we al 4 dagen aan de kanten van Citrusdal. 3 nachten liggen al vast, maar als er iemand een tip heeft voor Citrusdal zelf (of vlakbij), is dat altijd welkom.
Ik blijf "de tafelberg staat op de planning" wel grappig vinden.
Daar beslis jij niet over, de wind beslist daar over ;). Je kan onmogelijk plannen of je boven op de tafelberg geraakt of niet (wij hebben 3 dagen moeten proberen bvb...)
 
Een vaste dag staat er niet voor ingepland, staat "op de planning" voor als we in Kaapstad zijn dus we hebben sowieso meerdere dagen om te proberen.

Kan de wind zo een grote spelbreker zijn?
 
Een vaste dag staat er niet voor ingepland, staat "op de planning" voor als we in Kaapstad zijn dus we hebben sowieso meerdere dagen om te proberen.

Kan de wind zo een grote spelbreker zijn?
Ja, als er wat wind is (vanaf 35km/u, terwijl de gemiddelde windsnelheid Kaapstad 24km/u is), dan werkt de kabelbaan niet. Het komt er dus op neer om 's morgens vroeg op te staan, uit het raam te kijken en u zo snel mogelijk naar de lift te begeven als het windstil is.
De makkelijkste manier om er te geraken is een Uber trouwens.
 
In september ga ik ook naar Kaapstad (in combinatie met Namibië, Botswana en de Victoria Falls). Ik heb wel geen idee wat ik moet verwachten. Een excursie naar Kaap de Goede Hoop lijkt me nog wel leuk om te doen, maar ik weet niet of Robbeneiland de moeite waard is. 't Is niet omdat daar één iemand achttien jaar heeft zitten te niksen dat het plots een must do is.
 
Terug
Bovenaan