Zou je zelf aan een tv-programma meedoen?

Zou je zelf aan een tv-programma meedoen?

  • Ja

  • Nee


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Green Mamba

Well-known member
Het is natuurlijk makkelijk om af te geven op; iedereen in een tv-programma en al zeker omdat we die mensen niet kennen. Echter, vroeg ik me af of jullie zelf aan een tv-programma zouden meedoen of dat al gedaan hebben.

Zelf heb ik zo eens een keer ergens aan meegedaan, dat is me niet goed bevallen. Ik ga nu niet in detail gaan over welk programma het was, maar het was tijdens de schoolperiode en laten we zeggen, jongeren kunnen hard zijn.

Heb je al meegedaan aan een tv-programma, zou je het zien zitten, ja/nee en waarom wel of niet?
 
Sommige concepten van tv-programma's vind ik wel leuk en zou ik gerust zien zitten. Zoals Blind Gekocht of Expeditie Robinson, om even twee totaal verschillende op te noemen.
Ik zou echter niet goed om kunnen gaan met de vele online haat die er sowieso komt, dus mij echt inschrijven zal ik nooit doen.
 
Nope and no way.

Ik heb helemaal geen ambities om voor een camera te staan, mee te doen aan een tv programma waar vermoedelijk alles uit context zal getrokken worden en uitvergroot. Zelfs als er een serieus programma alla het journaal ofzo mij zou willen interviewen zou ik mij snel uit de voeten maken. Ik ben meer iemand die zich thuis voelt achter de camera ipv ervoor.
 
Laatst bewerkt:
Als ik al aan iets zou meedoen, moet het wel een goeie ervaring opleveren, zoals De Mol.

Maar no way voor iets als Blokken of Komen Eten… wat bezielt iemand om daaraan mee te doen, tenzij je beroemd wil worden à la Lesley An Poppe…?
 
Ik ben sociaal waarschijnlijk te awkward of onzeker om op TV te komen. Verder haal ik er gewoon niet voldoende voldoening uit. Ik denk dat iets zoals Expeditie Robinson wel tof zou zijn moesten er geen camera's meereizen (idem voor de mol misschien). Maar om op TV te komen of zelfs eender welke vorm van media-aandacht ben ik te mediaschuw voor. Meedoen aan Komen Eten bijvoorbeeld zou één van mijn ergste nachtmerries ooit zijn. En aan een quiz meedoen, wil ik ook niet. Ik denk niet dat ik dom ben, maar ik kan het zelfs thuis al niet goed genoeg, laat staan met alle spotlights op u gericht. En daar haal ik al zeker te weinig voldoening uit. Ik denk een spel als "De Mol" is misschien nog leuk, maar een quiz is dat niet. En de prijzen interesseren me al helemaal niet.
 
Maar no way voor iets als Blokken of Komen Eten… wat bezielt iemand om daaraan mee te doen, tenzij je beroemd wil worden à la Lesley An Poppe…?

Ik heb mij ooit ingeschreven voor Blokken maar ben niet naar de preselecties geweest toen ze mij na een jaar wachten uitnodigden.
Een paar maten van mij hebben al meegedaan, behalve wat random haatberichten zijn die daar nu niet echt beroemd mee geworden.

Voor Ter Zake of De Zevende Dag mogen ze mij ook altijd bellen, het onderwerp maakt niet uit. :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: toru
Been there, done that. In mijn tienerjaren heb ik meegedaan aan een vrij groot buitenlands programma op VTM. Zeer boeiend hoe zoiets in elkaar steekt van de selecties tot de persmomenten & uitzendingen. Niet normaal wat een gigantische manuren en budgetten eraan gespendeerd worden. Ben er gelukkig niet (blijvend) bekend mee geworden of door vereeuwigd op youtube.

Zeker een once-in-a-lifetime ervaring maar ik weet niet of ik het in deze tijden met alle sociale media debacles opnieuw zou doen. Ik denk dat veel mensen er niet bij stilstaan wat voor een impact het kan hebben op uw leven. Het is niet iets wat je kan terugdraaien.

Slecht uit zo'n programma komen tekent u voor het leven. Je hebt het niet zelf in de hand en bent de 'speelbal' van regisseurs en monteurs.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben sociaal waarschijnlijk te awkward of onzeker om op TV te komen. Verder haal ik er gewoon niet voldoende voldoening uit. Ik denk dat iets zoals Expeditie Robinson wel tof zou zijn moesten er geen camera's meereizen (idem voor de mol misschien). Maar om op TV te komen of zelfs eender welke vorm van media-aandacht ben ik te mediaschuw voor. Meedoen aan Komen Eten bijvoorbeeld zou één van mijn ergste nachtmerries ooit zijn. En aan een quiz meedoen, wil ik ook niet. Ik denk niet dat ik dom ben, maar ik kan het zelfs thuis al niet goed genoeg, laat staan met alle spotlights op u gericht. En daar haal ik al zeker te weinig voldoening uit. Ik denk een spel als "De Mol" is misschien nog leuk, maar een quiz is dat niet. En de prijzen interesseren me al helemaal niet.
Je kan meegaan met Nahrtent naar De Zevende Dag
 
Je kan meegaan met Nahrtent naar De Zevende Dag
Ik zou er al minder stress voor hebben dan voor iets anders, omdat het competitieve element wegvalt. Alleen is er geen enkele reden waarom ik plots iets zou mogen zeggen in de zevende dag denk ik.

Been there, done that. In mijn tienerjaren heb ik meegedaan aan een vrij groot buitenlands programma op VTM. Zeer boeiend hoe zoiets in elkaar steekt van de selecties tot de persmomenten & uitzendingen. Niet normaal wat een gigantische manuren en budgetten eraan gespendeerd worden. Ben er gelukkig niet (blijvend) bekend mee geworden of door vereeuwigd op youtube.
Missie Amazone?
 
Blind gekocht zou ik meedoen, een volledig opgedaan huis voor een budget dat je het zelf (da’s de point mah bon) niet kan.
Maar ik denk voor bijna alle andere dingen dat ik echt niet veilig zou zijn. Ik bedoel, zij zouden mij graag zien komen maar met mijn soort humor zou ik als persoon nooit meer buiten kunnen komen.
 
Ik heb mij ooit ingeschreven voor Blokken maar ben niet naar de preselecties geweest toen ze mij na een jaar wachten uitnodigden.
Een paar maten van mij hebben al meegedaan, behalve wat random haatberichten zijn die daar nu niet echt beroemd mee geworden.

Voor Ter Zake of De Zevende Dag mogen ze mij ook altijd bellen, het onderwerp maakt niet uit. :unsure:

En wat was jouw drijfveer om in te schrijven voor Blokken?
Want (lang geleden dat ik het nog eens gezien heb) ik neem aan dat je er niet rijk van zal worden met het prijzengeld?
 
Been there, done that. In mijn tienerjaren heb ik meegedaan aan een vrij groot buitenlands programma op VTM. Zeer boeiend hoe zoiets in elkaar steekt van de selecties tot de persmomenten & uitzendingen. Niet normaal wat een gigantische manuren en budgetten eraan gespendeerd worden. Ben er gelukkig niet (blijvend) bekend mee geworden of door vereeuwigd op youtube.

Zeker een once-in-a-lifetime ervaring maar ik weet niet of ik het in deze tijden met alle sociale media debacles opnieuw zou doen. Ik denk dat veel mensen er niet bij stilstaan wat voor een impact het kan hebben op uw leven. Het is niet iets wat je kan terugdraaien.

Slecht uit zo'n programma komen tekent u voor het leven. Je hebt het niet zelf in de hand en bent de 'speelbal' van regisseurs en monteurs.
“Olivier De Rijke“ in Nederland? 😇
 
  • Wow
Waarderingen: 515
Ik heb aan 2 tv-quizzen deelgenomen (ben in totaal 8 afleveringen op tv geweest). Uiteraard heb ik domme dingen en zaken die als wereldvreemd kunnen worden geïnterpreteerd, gezegd. Het zij zo, dat heeft iedereen wel voor. Als je daar niet tegen kan, moet je maar niet meedoen. :p Ik heb me heel goed geamuseerd, een hoop mensen doen lachen, enkele moments de gloire gehad en een mooi zakcentje gewonnen. Dat nemen ze mij allemaal niet meer af. 😄

Het productieteam maakt of kraakt de opnamedagen. Één van de programma's was kurkdroog (wel in het eerste jaar na corona) met 0 contact met de productie. Dat vond ik wel wat sneu. Het andere programma was een voltreffer, pre corona. Voor één van de afleveringen had de productie me op korte tijd 4 goeie volle glazen wijn gegeven, waarop ik glansrijk won. Daarna hebben ze net niet iedereen backstage proberen vol te kappen voor de volgende aflevering. :laugh: Achteraf bekeken was dat er misschien wel wat over. :D

Één van mijn allergrootste dromen is om deel te nemen aan De Mol.
 
Nu ik eraan terugdenk. Heb es ne keer meegedaan aan de preselecties van WipeOut. Dat programma werd in Argentinië opgenomen dus dat leek me wel te gek om daar effe mee naartoe te vliegen. Preselecties waren uiteindelijk ergens in ne sporthal in de buurt van Sint Niklaas dacht ik. Je moest een parkoer afleggen over turntoestellen en touwen enzo. Voor je vertrok moest je een leuze schreeuwen. Ik vond dat er heel veel weirdos meededen die zich op de lompste manier expres lieten vallen om maar zo komisch mogelijk uit te zien. Ik dacht het slim aan te pakken en gewoon keisnel dat te doen, echt erover vliegen. Dus ik vertrek met de leuze. “Ik ben hier niet om op te vallen, maar om aan te vallen” !! En binnen de 10 seconden had ik da voltooid. Nooit nog iets gehoord van da programma.
 
Nooit. Het zegt me niets.

Voor corona m'n schoonzus ingeschreven voor Down The Road. We hadden het wel ergens verwacht dat ze er niet bij ging zijn, ze kan haar gevoelens niet zo goed verwoorden en is nogal introvert. Dikke chapeau voor de aanpak van de preselecties. Dat was heel persoonlijk en volledig op maat met tonnen respect.
 
En wat was jouw drijfveer om in te schrijven voor Blokken?
Want (lang geleden dat ik het nog eens gezien heb) ik neem aan dat je er niet rijk van zal worden met het prijzengeld?
Nu niet dat ge er rijk van wordt maar die prijzen zijn toch mooi meegenomen. Een OLED Tv komt daar vaak voorbij, €1000 per gewonnen aflevering (correct me if I'm wrong, ik kijk maar af en toe).
 
Ik ben al een paar keer in het Journaal (7u) en Ter Zake verschenen, maar voorlopig nog niet te veel bagger moeten lezen online.

Graag zou ik deelnemen aan Blokken of De Mol, maar ik heb me vooralsnog niet ingeschreven.
Ook de omkadering van Sporza op Zondag (koers) zou ik met plezier komen versterken :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al een paar keer in het Journaal (7u) en Ter Zake verschenen, maar voorlopig nog niet te veel bagger moeten lezen online.

Graag zou ik deelnemen aan Blokken of De Mol, maar ik heb me vooralsnog niet ingeschreven.
Ook de omkadering van Sporza op Zondag (koers) zou ik met plezier komen versterken :unsure:
Welke aflevering, ik zal eens beginnen! :unsure:
 
ik wil alleen aan quizzen mee doen, en heb het ook al twee keer gedaan:
- één keer schreef mijn opa me in voor 'waagstuk voor tieners' (1994). Nét niet gewonnen door domme fout in de finale
- zat met mijn zus in de pappenheimers in 2007. Wouter Deprez was onze BV, maar ondanks dat lagen we er als eerste duo uit. Was iets te impulsief vrees ik, (al had ik wel een kort moment de gloire :D) Was een bijzonder leuke ervaring!

Heb me tweetal jaar geleden ook eens ingschreven voor Blokken, om onze verbouwingen te proberen helpen bekostigen
Intussen niets van gehoord en de verbouwingen zijn afgelopen :unsure:

Op de radio komen is wel een halve hobby van me geworden (Radio 1 en Willy)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan