Zou ik industriële wetenschappen informatica aankunnen met 3 uur wiskunde per week?

Als ik alle berichten hier lees, lijkt hij me wiskunde wel zwaar te onderschatten. Ikzelf kom uit wewi-6 uur wiskunde en het niveau verschil met vrienden van 3 uur wiskunde moderne talen was wel echt immens, niet enkel qua oefeningen maar zeker inzicht en dat is niet iets dat je zomaar op 123 leert. Iedereen kan zeker vlot wiskunde formules vanbuiten leren maar ze gebruiken in vraagstukken en probleemoplossend redeneren (wat belangrijk is in ingenieursrichtingen) is toch wat anders. Als ik jou was zou ik zeker aan de ijkingstoetsen mee doen en vanuit dat resultaat afgaan op je mogelijke slaagkansen.
 
Volgend jaar ga ik ook een programmeer cursus volgen op school dus het constant bijscholen zal geen probleem zijn voor mij.
Dat is wel niet echt te vergelijken. Nu zit je nog op school, leren definieert zowat je hele leven nu.
Wanneer werk je leven definieert, is bijscholen niet zo makkelijk meer. En heb je echt wel interesse nodig om dat te kunnen blijven doen.
 
A) Het antwoord dat iedereen wil horen: Niets is onmogelijk! Als je gelooft in jezelf kan je alles! The sky is the limit!
B) Eerlijk antwoord: Je kan altijd een jaartje proberen maar waarschijnlijk zal het niet lukken.

Nu, als ik achteraf terugkijk op het hoger onderwijs moet ik wel constateren dat 70 à 80% van uw resultaten het gevolg zijn van uw dagelijkse inzet, karakter om te willen studeren, doorzettingsvermogen, organisatievermogen, planningskills, ... en slechts 20 à 30% van inzicht en intelligentie. En dan heb ik het over ingenieursrichtingen. Voor blokrichtingen zal dit eerder 90% en 10% zijn. Toen ik aan het hoger onderwijs begon dacht ik dat het zwaartepunt anders lag. Dus probeer eerlijk in te schatten voor jezelf in welke mate dit van toepassing is op jou.
 
Terug
Bovenaan