Zonnepanelen Topic

Waar? Ik vind het niet in de app. Edit: "lokale API..."?

En hoe lees ik de api uit? Gewoon via wifi en wat prielen in mijn computer? Edit: gewoon de ip vinden en good to go. Ok, ik zal eens een voltage measure dingetje moeten in elkaar flansen. Ik ben een historische Perl wizard, dt moet nog lukken in Perl. :laugh:

Of je installeert home assistant en dan wordt de hele history bijgehouden met grafiekjes etc.
Ik duw het van home assistant nog eens door naar InfluxDB zodat ik met Graphana nog wat betere grafiekjes kan maken

Ik heb geen raspberry pi meer... of whatever server systeem.

Maar een scriptje maken dat om de 30 sec de waarde uutleest en in een filetje zet, dat kan ik nog net. Ik ga snel weten hoe het input voltage eruit ziet.

Ik heb geen raspberry pi meer... of whatever server systeem.

Maar een scriptje maken dat om de 30 sec de waarde uutleest en in een filetje zet, dat kan ik nog net. Ik ga snel weten hoe het input voltage eruit ziet.
Een Pi is niet nodig. Je kan een virtuele machine draaien op jouw computer met Home Assistant

Een Pi is niet nodig. Je kan een virtuele machine draaien op jouw computer met Home Assistant

Ja, en denk je dat ik een computer heb die draait overdag? Mijn laptop gaat open om 9h en toe als ik klaar ben met werken. Als ik thuis ben.

Ik been ge ITer met een serverpark :laugh:

Krijg je dan ook een herberekening van uw injectie vanaf januari?
Normaal wel. Zo heb ik het toch begrepen uit de uitleg en van andere forumleden.
Kheb wel geen idee hoe lang het zal duren voor dat mijn leverancier dat ook verwerkt heeft.
Ja, en denk je dat ik een computer heb die draait overdag? Mijn laptop gaat open om 9h en toe als ik klaar ben met werken. Als ik thuis ben.

Ik been ge ITer met een serverpark :laugh:
Maar je spreekt wel dat je elke 30sec de API gaat uitlezen en dat gaat wegschrijven in een bestandje. Ben benieuwd hoe je dat dan gaat doen :laugh:

Loop script 8h als ik thuiswerk
Dan kan je toch even goed op die computer HA laten draaien terwijl je thuiswerkt? Die P1 meter koppelen is 1 minuut werk. IP address invullen en klaar.
Voeg er nog InfluxDB en Graphana aan toe uit de addon store en dan krijg je het onderstaande resultaat. Btw, Energy+ is niet nodig als je via de API fase data wilt uitlezen. Enkel om in de Energy app de 3 fases apart te zien, moet je dat abbo hebben.

8BJ6ML4.png

Quote Verbatim van de waarnemende burgemeester
Knokke-Heist is net iets anders en net iets beter dan al de rest

fucking. lol.

Quote Verbatim van de waarnemende burgemeester

fucking. lol.
Dat de burgemeester dan allemaal dezelfde type zonnepanelen koopt en uitdeelt aan de minderbedeelden.

Straks smijt jef elders van het vlaams karakter er stenen in.
Dit is geen vandalisme maar verdediging van de daken van knokke heist🤣🤣

Dan kan je toch even goed op die computer HA laten draaien terwijl je thuiswerkt? Die P1 meter koppelen is 1 minuut werk. IP address invullen en klaar.
Voeg er nog InfluxDB en Graphana aan toe uit de addon store en dan krijg je het onderstaande resultaat. Btw, Energy+ is niet nodig als je via de API fase data wilt uitlezen. Enkel om in de Energy app de 3 fases apart te zien, moet je dat abbo hebben.

8BJ6ML4.png

Voor mensen die op zoek zijn naar iets wat beetje vlotter werkt als een volledige VM. Er bestaan ook Docker images.

Voor mensen die op zoek zijn naar iets wat beetje vlotter werkt als een volledige VM. Er bestaan ook Docker images.
Die heb ik ook draaien, maar dan heb je enkel de core en geen HA OS met addon store etc. Als je dan InfluxDB en Graphana er bij wil, moet je wel alles zelf gaan opzetten in aparte containers.
Die VM’s zijn gewoon HA OS zoals op een raspberry Pi, dus dat is imo eenvoudiger dan een container opzetten.
Maar das mss iets meer voor het HA topic hier op het forum

Ik heb één paneel dat ligt op een plat dak (don’t ask :unsure: ) waarbij de helft van het paneel een groene aanslag heeft. Met een handvleugeltje kreeg ik het er niet af. Het is dus echt ‘vastgekoekt’ op het paneel zelf.

Hoe maak je zoiets schoon? Osmose-water, regenwater, ik lees vanalles op internet.

Ik heb één paneel dat ligt op een plat dak (don’t ask :unsure: ) waarbij de helft van het paneel een groene aanslag heeft. Met een handvleugeltje kreeg ik het er niet af. Het is dus echt ‘vastgekoekt’ op het paneel zelf.

Hoe maak je zoiets schoon? Osmose-water, regenwater, ik lees vanalles op internet.
Bg style he

paneel vervangen, of really bg style

installatie vervangen

of top BG style:
nieuw huis zetten

Hier zijn officiële preconfigured images: https://www.home-assistant.io/installation/windows/

Gewoon inladen in Virtual Box bijvoorbeeld en ge zijt vertrokken.

Ik heb geen "gewoon virtual box". As said, ik ben geen ITer. Ik heb geen tijd en vooral geen zin om me daarmee bezig te houden. Genoeg tijd/avonden in mijn leven verscheten met klooien met computers en shit up en running te krijgen. :rofl: :rofl:

Anyway, mijn script is up en running (15 min voor de tv). Elke 30 sec alle info naar een csv file. Openen in excel en plotje. That should do it als Fluvius begint te neuten.

Vanmorgen was het om 9.30 wederom al 249.8V op L1... Tussen 12 en 15 weer 50% eruit gelegen... 12-15kwh that is... Kostelijke klucht. 1% rendement ploef.

Op het eerste zicht zie ik de spanning in de omvormer en de inkomende spanning in de meterkast ~1V verschil. Op fase B is er echter 5-6V verschil.

Als er geen productie is, is er 230V in de omvormer, 235V inkomend (235 in de omvormer, 236 inkomend voor andere fases).
Als er wel productie is, is er 251, 252, 253 in de omvormer, 249-250 inkomend (en dan gaat die snel in shutdown uiteraard; de andere fasen zijn veel dichter bij elkaar 238-240 range. De inkomende fase B blijft wel snel heel hoog zijn...

Anyone any idea ?

Ze gaan nu bij allemaal langs gaan en waar mogelijk bij mensen de panelen van B naar A en/of C steken. Maar dat kon "enkele weken duren". Ik ging er nog iets van horen...
Ik ben wel nieuwsgierig hoe Fluvius die mensen met een gekeurde installatie hun installatie gaat aanpassen.
Dat kan je toch enkel in de kast bij de mensen thuis doen denk ik.
Kan je tot zoiets gedwongen worden?
Gaat Fluvius dat op eigen kosten doen en zelf de herkeuring betalen?

De klucht is dat er vaak enkel actie ondernomen zal worden als het ook iemand anders hun probleem begint te worden.
Het kan nog goed zijn dat je maanden op een oplossing mag wachten.
Was het mijn installatie dan zette ik de Vmax op 260Volt tijdens de weken dat ik weg van huis/op mijn werk zit.

Terug
Bovenaan