Dan is er een andere reden waarom je 260€ hebt betaald en nu 310€. Want die 260 zou willen zeggen dat je 72,2€ betaalt per kva van uw omvormer. En die prijs bestond al niet 4 - 5 jaar geleden. Toen schommelde dat afhankelijk van de regio tussen 80 - 110€ per kva.
Uiteindelijk wel ja.
Had eerst v-test gebruikt om te vergelijken en was al half weg met bolt te kiezen. Waarna ik mij herinnerde dat ik een maand geleden iets anders had gebruikt en daaruit kwam dat de bedragen lager lagen dan degene die ik nu te zien kreeg. Ik herinnerde mij toen
@Bimmer die meldde dat voor nieuwe klanten er altijd kortingsacties zijn. En begon mij af te vragen waarom die niet in de v-test stond.
Daarna zoals gezegd voor de zekerheid even gedubbelchecked op energiesparen. Maar omdat ik door v-test was uitgekomen bij bolt had ik daar al even gekeken op de site en uitgekomen dat ze niet meezaten in het energiesparen verhaal.
Daar zat vorige keer echter ook nog een berekeningstool voor de terugleververgoeding dacht ik mij te herinneren. Heb die toch tijdens de discussie over de warmtepomp gebruikt. Maar vond die niet direct terug en Bolt zat er niet bij daarom dan maar even gedubbelchecked bij de v-test. Natuurlijk is dat van die terugleververgoeding nog met een korrel zout te nemen omdat ik echt geen zicht heb op hoeveel ik terugstuur naar het net en niet zelf verbruik. Maar de impact van de verschillen tussen elkaar is redelijk beperkt.
Nu tot de constatatie gekomen dat ik aanbieders (
https://www.aanbieders.be/) had moeten gebruiken.
Maar of de vergelijking volledig is weet ik niet. Ecopower komt niet naar voor als interessant en bolt zat bij aanbieders ook niet aanwezig. En uitslag van aanbieders is anders dan mijn eerste suppositie zijnde engie. Ik moet namelijk kiezen voor eneco.
EDIT : al is het bizar... ik heb de gegevens die ik heb gestoken in aanbieders op eneco ingegeven en daar stelt men die versie zelfs niet voor. Heck daar spreekt men zelfs helemaal niet van een korting van 50%+... ik zie enkel de vermelding van 28% korting... ik kan niet volgen...