Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee ze..Als je geen premie moet hebben, moet je wachten op de bevestiging voor je ze mag aanzetten?
Heb je nog stuk prosumententarief moeten betalen of is datum aanmelding gelijk gezet met datum digitale meter...Nee ze..
Staan hier al maanden aan.
Na installatie hebben ze maandje ofzo opgestaan tot keuring. (Terugdraaiende teller)
Week erna ofzo is digitale meter geïnstalleerd.
Maar zonder aanmelding kunt ge de premies niet aanvragen….
Zou het eigenlijk ni weten.Heb je nog stuk prosumententarief moeten betalen of is datum aanmelding gelijk gezet met datum digitale meter...
Kunnen jullie goede installateurs aanraden voor offerte regio Brugge / West-Vlaanderen ?

Ge verliest de helft. Is da een ramp. Neen. Maar liefst nie natuurlijk. Max 1550 of zoiets zakt naar max 750 alsk me niet vergis voor 2023.Hoe zit dat exact met die premie? Is dat realistisch om deze nu nog voor dit jaar te kunnen binnenhalen?
Omdat nieuwbouw sowieso verplicht was om hernieuwbare energie te installeren dus die moeten niet meer gelokt worden met extra geld , die worden vooruit geschopt met boetes als ze niet voldoende doenWaarom krijgt iedereen premies
De recente woningen weer gepoept.
.Zal ik doen. Ik heb extra garantie op omvormer dus totale installatie heeft 25j garantie. Bauer geeft 0.35% als maximale degradatie per jaar. Sunpower of Rec Alpha 0.25% maar die zijn een pak duurder in aanschaf.
Is het een risico dat jullie zouden durven nemen ?
Geldt de premie voor een thuisbatterij ook niet voor nieuwe gebouwen? Voor zonnepanelen Indd jammergenoeg niet denk ik.Waarom krijgt iedereen premies
De recente woningen weer gepoept.
Enigste optie is eventueel kijken of de bouw-vergunning ouder dan 5 jaar is tov de zonnepanelen eindfactuur.Het is een huis van 2016 !
Geen vrijstelling OV meer en er liggen geen panelen.
Ja, deze geldt voor iedereen. Zonnepanelen enkel onder voorwaardes.Geldt de premie voor een thuisbatterij ook niet voor nieuwe gebouwen? Voor zonnepanelen Indd jammergenoeg niet denk ik.
Alleen is 1 van de voorwaarden denk ik dat de panelen op een dak moeten liggen en dat is bij @cege niet het geval.Enigste optie is eventueel kijken of de bouw-vergunning ouder dan 5 jaar is tov de zonnepanelen eindfactuur.
Ik heb een SOD woning, opgeleverd in 2017, maar aangezien het de laatste fases was van het project, en de eerste woningen al in 2015 opgeleverd waren, is de bouw-vergunnng van in 2012. dit is ouder dan 5 jaar in 2021 bij mijn installatie, en daar kon het wel. Ik heb effectief premie gehad.
In jou geval, afhankelijk van wanneer je de zonnepanelen hebt gelegd, kan je in aanmerking komen, want 2016 is al 6 jaar geleden.
(zie https://www.fluvius.be/sites/fluviu...huishoudelijke-premie-2022-informatieblad.pdf)
Ja, deze geldt voor iedereen. Zonnepanelen enkel onder voorwaardes.
Klopt, dat is voorwaarde 1. Dak + geïnstalleerd of gevalideerd door erkend installateur.Alleen is 1 van de voorwaarden denk ik dat de panelen op een dak moeten liggen en dat is bij @cege niet het geval.

Aha, verkeerd begrepen dan, ik dacht dat je specifiek op @cege zijn geval inspeelde. My bad.Klopt, dat is voorwaarde 1. Dak + geïnstalleerd of gevalideerd door erkend installateur.
Ik wou alleen meegeven dat er weldegelijk opties zijn voor een "nieuwbouw" huis, dat ouder dan 5 jaar is bij het installeren van de panelen.
Cege zen comment was dan ook gericht op het feit dat "recente woningen gepoept zijn", wat niet geheel klopt, afhankelijk wat je recent noemt![]()
hier thuisbatterij laten installeren. verloop:Ter info voor mensen die willen weten hoelang het duurt eer aanmeldingen zonnepanelen en batterij behandeld worden.
24/05 aangemeld
7/09 mail gehad dat batterij goed aangemeld is
vandaag 10/10 mail dat panelen goed aangemeld zijn… wachttijd van 4-5 maand dus
Nu de premie aanvragen en daar nog paar maanden op wachten
( volgens de mail zou premie zonnepanelen binnen de 10 weken behandeld worden,premie batterij was binnen de 6 maanden)