Zonnepanelen Topic

Gisteren ook onze offerte ontvangen:
  • 8x Jinko Solar 415Wp
  • 1x Goodwe GW4K-DT omvormer
Plaatsing, materiaal, keuring en aangifte inbegrepen in de prijs, komt uit op €4346.
Is dit een goeie prijs?

Gisteren ook onze offerte ontvangen:
  • 8x Jinko Solar 415Wp
  • 1x Goodwe GW4K-DT omvormer
Plaatsing, materiaal, keuring en aangifte inbegrepen in de prijs, komt uit op €4346.
Is dit een goeie prijs?
Zeer scherp. Zit daar zogezegd de premie al ingecalculeerd ( met of zonder btw?)

Zonet onderstaande offerte ontvangen, ik ken er niets van dus graag jullie opmerkingen / advies:

Zonnepanelen: 12 x Jinko Solar Tiger Neo N-Type JKM415N-54HL4-B
Omvormer: Huawei SUN2000-3KTL-L1
Inclusief plaatsing
€ 7123 (incl 6 % btw)

Ivm thuisbatterij kan het mogelijks wel interessanter worden als je een variabel tarief hebt en er is een groot prijs verschil tussen winter en zomer. De winter moet wel duurder zijn als de zomer, anders doe je enkel maar nadeel.

Als je bij een leverancier kiest voor een jaarlijkse afrekening (standaard), dan wordt jouw verbruik niet per maand aangerekend, maar men kijkt naar het totaal verbruik voor dat jaar en giet het dan in een algemeen verbruikersprofiel om te bepalen hoeveel jij per maand ongeveer verbruikt hebt. Ook al heb je een digitale meter.

Door in de zomer quasi niks te verbruiken en enkel in de winter een verbruik te hebben, gaat uw winter verbruik toch uitsmeerd worden over een heel jaar. En als in de zomer de elektriciteit goedkoper is als in de winter, geniet je zogezegd van een "korting" op een deel van uw winter verbruik.

Wat is jullie ervaring met garantie enz?
Alle panelen hebben een lange garantietermijn, maar dat als de installateur ondertussen niet meer bestaat?
Of is de kans op problemen heel klein?

Alle panelen hebben een lange garantietermijn, maar dat als de installateur ondertussen niet meer bestaat?
Kans lijkt mij klein dat panelen zomaar vanzelf kapot gaan als alles correct is geïnstalleerd.

Fabrikant contacteren? Als die niet rechtstreeks met particulieren wil communiceren en uw installateur is failliet verwijst die u wel door naar een andere reseller voor de afhandeling.

Als uw wasmachine kapot is contacteert ge toch ook gewoon AEG rechtstreeks :p

Hier is alles geleverd.

28 x viessman vitovolt 300 405W => 4500
Installatie frames, windscherm, aarding, vijzen etc voor de grond O-W installatie => 2250

Lijken me strakke prijzen te zijn.

Hier is alles geleverd.

Installatie frames, windscherm, aarding, vijzen etc voor de grond O-W installatie => 2250

160 per paneel, dat is toch materiaalkost excl btw? Anders ben ik wel zeer geinteresseerd in uw handelaar :p

Hier is alles geleverd.

Niet slecht.
Ik heb uiteindelijk €4500 betaald BTW inclusief voor 28x Longi Solar 370W.
Eerste batch van 20 panelen voor 3,1k en de volgende 8 waren al een pak duurder, 8 panelen voor 1,4k.
Nu zijn ze niet meer te verkrijgen.

Zonet onderstaande offerte ontvangen, ik ken er niets van dus graag jullie opmerkingen / advies:

Zonnepanelen: 12 x Jinko Solar Tiger Neo N-Type JKM415N-54HL4-B
Omvormer: Huawei SUN2000-3KTL-L1
Inclusief plaatsing
€ 7123 (incl 6 % btw)
Toch serieuze overdimensionering vd panelen tov u omvormer?

Terug
Bovenaan