Alé, eens Fluvius hun contactformulier gebruikt, benieuwd hoe snel ze reageren.
Sinds mei dit jaar viel de omvormer plots af en toe uit. Zo 1x in 2 weken, maar de andere dagen bleef hij schoon onder de 245V, dus niet meteen iets mee gedaan toen. Nu valt hij al 2 weken op rij dagelijks eens uit, zelfs als hij nog ver van zijn maximaal vermogen zit. Nu eens gemeten in de kast. Omvormer zit op L1 en daar meet ik nu al 252V met mijn meter, in de SMA app zelf zegt hij 251,84, dus dat lijkt toch een correcte meting te zijn. Op de L2 en L3 zit elk 251V, dus dat is wat ik van de cabine binnenkrijg. Over 2 fases meet ik zelfs +440V. Allemaal veel te hoog natuurlijk.
"Toevallig" heeft er een 1500m verder in straat zijn volledige loods vol gelegd met in totaal 1200 panelen. 1200. De dag na plaatsing begonnen de problemen hier.
Ik dacht dat die mannen sowieso een onderzoek moesten laten doen voor zo'n mega-installaties om dit soort problemen tegen te gaan? En wat ook vreemd is, is dat die dus de dag na plaatsing al in werking zouden zijn? Bij ons op 't werk moest Fluvius eerst vanalles komen doen voor de installatie mocht opgezet worden, ook al lagen de (daar 600) panelen er al een maand. Ik heb dus een vermoeden dat die kerel gewoon zijn installatie in gang heeft gestoken zonder dat Fluvius al is langsgeweest. Nu, met dat formulier in te vullen, gaan ze daar dan ook wel op uitkomen.