Herman De Croo
Well-known member
Ze installeren die allebei, waarom zouden ze twee keer langskomen?
Je bent een lastige mens.
Je bent een lastige mens.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waarom zou dat meer straling geven? Dat communiceert via de teller van je elektriciteit, want heeft geen eigen verbinding met Fluvius.Ik vraag deskundig advies.
Ik zou liever geen digitale meter voor de gas installeren.
Ik heb daar geen profijt aan en ze krijgen meer inzicht in het verbruik, meer inbreuk in mijn privacy en meer straling.
Waarom zou ik dan niet protesteren of ben ik een schaap dat altijd maar ja knikt.
Tis misschien net omdat hij over straling begint dat hij graag deskundig advies wilt?Deskundig advies vragen en dan over straling beginnen... oh boy![]()

Deze link lijkt mij heel toepasselijk voor u.Ik vraag deskundig advies.
Ik zou liever geen digitale meter voor de gas installeren.
Ik heb daar geen profijt aan en ze krijgen meer inzicht in het verbruik, meer inbreuk in mijn privacy en meer straling.
Waarom zou ik dan niet protesteren of ben ik een schaap dat altijd maar ja knikt.

Da's toch echt geniaal. Plots in overtreding zijn omdat de buur iets verandert.Ik hoop er op dat weigeren van de digitale gasmeter kan.
Met onze verbouwing beneden wilden we de meter al verzetten, maar omdat mijne buurman een velux in zijn dak gestoken heeft, was onze schouw niet langer reglementair.

Ja, niet mogelijk. Het uitstellen van digitale meter tot 2025 was enkel mogelijk indien plaatsing van PV-installatie voor 1/1/2021:
Zie vette, onderlijnde stuk:![]()
Veelgestelde vragen over de digitale meter | Fluvius
Kom te weten welke de veelgestelde vragen zijn over de digitale meter.www.fluvius.be

Das ook verplicht e…En wat als je de zonnepanelen niet aanmeld![]()

Ben ik ook verplicht een digitale gasmeter te laten plaatsen ?
Fluvius zei vorige maand nog nee en vandaag na telefonisch contact was het wel opeens een verplichting.
Dat vind ik raar... Waarom zou ik daarin verplicht worden als ik enkel voor de zonnepanelen een aanpassing doe in mijn electrische aansluiting?
Als ik informeerde naar de reden wat het één met het ander had te maken kreeg ik geen overtuigend antwoord.
En wat als je de zonnepanelen niet aanmeld![]()
1) ja die willen efficiënt werken en alles in 1 keer doen. Dit werk wordt uitgevoerd door een onderaannemer. Het kost minder als die dat in 1 keer kan doen dan als die dat in 2 keer moet doen. Die onderaannemer wordt betaald via geld van de belastingbetaler (uiteindelijk)
2) Hiernaast moeten ze dan ook niemand opsturen voor uw gasmeter op te nemen. 1 van de redenen waarom ze die domme digitale elektriciteitsmeter invoeren om juist niemand meer te moeten sturen. Waarom dan toch nog iemand sturen voor de gas. Niet logisch.
3) Gas kun je niet terugdraaien, dus meerwaarde om dat niet om te wisselen, nihil.
Dan krijg je een boete, want dat mag wettelijk niet.
Off grid dichtbij omdat je in de beste maand van het jaar bijna toekomt?Mei 2022 met home battery , wel week verlof in acht nemen, off grid is wel heel dicht bij![]()
![]()

(off grid in BE kan volgens mij niet maar we mogen al eens blij zijn als het maximum een paar keer per jaar wel lukt)nice, hier met batterij toch nog een 10kw per maand aan meetfoutjes hebben ze me gezegd. 300W per dag zowat.Mei 2022 met home battery , wel week verlof in acht nemen, off grid is wel heel dicht bij![]()
![]()

)nice, hier met batterij toch nog een 10kw per maand aan meetfoutjes hebben ze me gezegd. 300W per dag zowat.
Straf dat jij nog geen kw op een maand hebt![]()
wasmachine draait tussen 12 en 16 uur, alle was drogen we buiten (open veranda), we letten er op dat het sluipverbruik zo laag mogelijk is (de batterij vangt dit wel op maar toch) etc...