SomeDude
Banned
Je hebt zijn post duidelijk niet begrepenZielige post, de meeste mensen zijn geen aannemers he.
De meeste mensen zijn geen zelfstandigen dus betalen de volle pot.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je hebt zijn post duidelijk niet begrepenZielige post, de meeste mensen zijn geen aannemers he.
De meeste mensen zijn geen zelfstandigen dus betalen de volle pot.
Vrije markt heeft ook zijn nadelen in dat scenario's zoals de huidige mogelijk zijn. Op dit moment is er sterke opwaartse druk in de prijzen van quasi alles, onder het mom van "inflatie" en "corona". Dat zijn de twee stopwoordjes die men tegenwoordig gebruikt om de prijsverhogingen te verklaren. Maar uiteindelijk zijn die stopwoordjes niet meer dan drogredenen om prijzen te verhogen.Vraag en aanbod gewoon.
Zoals het hoort ook in een vrije markt...
Wie nu graag snel zonnepanelen op zijn dak wil, is eraan voor de moeite. Installateurs krijgen maar met grote moeite panelen en andere componenten vast. Bij sommige firma’s, waaronder Engie, worden tijdelijk zelfs geen offertes meer opgemaakt.
Omdat de meeste installateurs al de handen vol hebben met hun bestaande orderportefeuille, moeten nieuwe klanten geduld oefenen. Veel geduld. Op de website van Engie krijg je deze boodschap: “Door wereldwijde leveringsproblemen beschikken we niet over het nodige materiaal om jouw zonnepanelen binnen een redelijke termijn te installeren. Om jou een kwaliteitsvolle service te kunnen garanderen, aanvaarden we daarom tijdelijk geen nieuwe aanvragen.”
Ik heb blijkbaar goed gegokt.![]()
Waarom er amper nog zonnepanelen te krijgen zijn en niemand daar iets aan kan doen
Wie nu graag snel zonnepanelen op zijn dak wil, is eraan voor de moeite. Installateurs krijgen maar met grote moeite panelen en andere componenten vast. Bij sommige firma’s, waaronder Engie, worden tijdelijk zelfs geen offertes meer opgemaakt.www.nieuwsblad.be
Waarom er amper nog zonnepanelen te krijgen zijn en niemand daar iets aan kan doen
update: ze zijn er effectief aan begonnen. Eens gehoord en die mannen snappen de blabla in de media niet.
Ze hebben geen enkel probleem om aan materiaal te raken en het materiaal is maar beperkt duurder geworden.
Zal wel van merken afhangen zeker?update: ze zijn er effectief aan begonnen. Eens gehoord en die mannen snappen de blabla in de media niet.
Ze hebben geen enkel probleem om aan materiaal te raken en het materiaal is maar beperkt duurder geworden.
Wat ik hieruit versta is dat ze hopen hun nu al opgelopen backlog tegen het einde van het jaar weg te werken... Lijkt me toch een vrij cruciaal onderdeel voor een zonnepaneelinstallatie.There is strong demand from our customers for existing products and solutions as well as for those launched on the markets in recent months. Despite the ongoing strained supply situation in relation to electronic components, we expect to record most of the product-related order backlog as sales by the end of the year
Het lijkt inderdaad merkafhankelijk. ik had begin mei zonnepannelen besteld met een SMA omvormer voor installatie eind juni. Als we de SMA omvormer willen zal installatie uitgesteld worden tot Q4 van 22. Daarom dat we waarschijnlijk een solis omvormer gaan steken, die zouden even goed werken, maar zijn vlot leverbaar.Zal wel van merken afhangen zeker?
SMA heeft zelf dit erover te vertellen bijvoorbeeld:
Wat ik hieruit versta is dat ze hopen hun nu al opgelopen backlog tegen het einde van het jaar weg te werken... Lijkt me toch een vrij cruciaal onderdeel voor een zonnepaneelinstallatie.
Vanaf 0Als je analoge teller vervangen wordt door een digitale, start de digitale dan vanaf 0 of telt deze door vanaf het punt waar de analoge stond?
Op het moment dat u analoge eraf gaat wordt er een laatste meterstand opgenomen en wordt er een "eindafrekening" gemaakt denk ik. De digitale start dan inderdaad gewoon terug op 0.Als je analoge teller vervangen wordt door een digitale, start de digitale dan vanaf 0 of telt deze door vanaf het punt waar de analoge stond?
Pretty much ja.Of ik dus zuinig ben met stroom of niet maakt 0 verschil, want een analoge teller die lager staat als het punt van de foto/stand maakt 0 verschil, right?
Als daar een omvormer van 3.3kw op zit, is dat normaal ja.Ik heb sinds kort 10 panelen laten plaatsen v elk 400 wp dus 4000 wp in totaal
Als ik de app open zei ik een maxopbrengt piek van 3.3 kwh.
Dus ongeveer 21 procent rendementsverlies.
Is dat normaal ?
Volgens de specs die ik ervan vind klopt 3.300w. Dus je krijgt wel degelijk je maximum piek met die 3.3kw.Omvormer huawei sun2000l k3tl-l1