Zonnepanelen Topic

Voor degenen die ODE moesten opzoeken zoals ikke :p
Haha ja excuses, had het er bij moeten vermelden.
ODE is de overkoepelende organisatie, de onderliggende afdeling die voor PV opkomt is PV Vlaanderen.

Opinie in kwestie:

Haha ja excuses, had het er bij moeten vermelden.
ODE is de overkoepelende organisatie, de onderliggende afdeling die voor PV opkomt is PV Vlaanderen.

Opinie in kwestie:
Ze spreken daar al over sinds tommelein minister voor energie was. Is echter nog niet veel van gekomen.

Net eens laten berekenen wat de terugverdientijd is voor zowel zonnepanelen als een zonneboiler (appartement, 2016). Zonnepanelen 15 jaar en zonneboiler 40 jaar. Ik hou het wel bij gas en netstroom :)

Net eens laten berekenen wat de terugverdientijd is voor zowel zonnepanelen als een zonneboiler (appartement, 2016). Zonnepanelen 15 jaar en zonneboiler 40 jaar. Ik hou het wel bij gas en netstroom :)
Zou ik in uw geval ook doen. Je beschrijft perfect de reden waarom mensen niet investeren groene en duurzame oplossingen, het is financieel niet interessant.

Maar het antwoord daarop staat hierboven al, belasten op fossiele brandstoffen.

Dus een nieuwbouw met alles wat maar kan (belachelijke 20cm dakisolatie, 14 cm muurisolatie, dubbel/driedubbel glas, elk naadje dichtgepurd in de isolatie, sturing voor energieverbruik te optimaliseren, vloerverwarming, .. gaan ze natuurlijk nog eens extra nekken..

Binnenkort is een stookolie-ton van een paar duizend liter nog echt het voordeligst..

Op hoeveel zelfconsumptie zijn de zonnepanelen dan berekend? Want dat zal nu in grote mate de terugverdientijd bepalen.

Maar het antwoord daarop staat hierboven al, belasten op fossiele brandstoffen.

Dus een nieuwbouw met alles wat maar kan (belachelijke 20cm dakisolatie, 14 cm muurisolatie, dubbel/driedubbel glas, elk naadje dichtgepurd in de isolatie, sturing voor energieverbruik te optimaliseren, vloerverwarming, .. gaan ze natuurlijk nog eens extra nekken..

Binnenkort is een stookolie-ton van een paar duizend liter nog echt het voordeligst..
Stookolieton mag in een nieuw- en ik dacht ook vernieuwbouw niet meer gezet worden

Idd extra compensatie voor mensen die warmtepomp hebben zou oneerlijk zijn
Extra belasten van al die dat niet hebben ook

Maarja de juiste lobbygroepen winnen meestal, ondertussen vloeien de GSC-premies nog rijkelijk verder

Op hoeveel zelfconsumptie zijn de zonnepanelen dan berekend? Want dat zal nu in grote mate de terugverdientijd bepalen.
30% :) En ik denk dat dit een overschatting zal zijn. Wij (ik en mijn vrouw) zijn tijdens de weekdagen ten vroegste om 19u thuis (meestal pas rond 20u) en in het weekend moeten wij ook regelmatig werken. Tenzij met een batterij zie ik niet hoe we de zelfconsumptie nog kunnen verhogen...

Onze power optimizers geven vandaag allemaal 0kWh aan, terwijl de zonnepanalen vrij zijn en de zon goed schijnt.
Het betreft een Huawei omvormer + Huawei optimizers. Nog iemand met Huawei optimizers die hetzelfde probleem heeft? Kan mogelijk een fout in de app zijn...

Is een optimizer er niet juist voor bij mindere omstandigheden te optimalizeren. Als alles optimaal draait hebben deze geen werk.

Idd extra compensatie voor mensen die warmtepomp hebben zou oneerlijk zijn
Extra belasten van al die dat niet hebben ook

Maarja de juiste lobbygroepen winnen meestal, ondertussen vloeien de GSC-premies nog rijkelijk verder
Au contraire. Mensen die rap 5k tot 10k meer hebben gegeven om CO2-neutraal te verwarmen horen net wél een stimulans te krijgen tov diegene die net op het randje hun E-peil hebben gehaald met een gasketel en een paar PV panelen.

Au contraire. Mensen die rap 5k tot 10k meer hebben gegeven om CO2-neutraal te verwarmen horen net wél een stimulans te krijgen tov diegene die net op het randje hun E-peil hebben gehaald met een gasketel en een paar PV panelen.
Maar je verwarmd helemaal niet met die energie, je verwarmd met energie van een ander bron (binnenkort van gascentrales afkomstig dus verre van CO2 neutraal)
En laten we wel wezen de meeste hebben dat ook maar gewoon gedaan om aan E-peil te komen omdat ze met een huis zitten dat qua constructie anders niet voldeed. Dus afaik heb je uw premie al gehad

Maar je verwarmd helemaal niet met die energie, je verwarmd met energie van een ander bron (binnenkort van gascentrales afkomstig dus verre van CO2 neutraal)
En laten we wel wezen de meeste hebben dat ook maar gewoon gedaan om aan E-peil te komen omdat ze met een huis zitten dat qua constructie anders niet voldeed
Dat is dan weer de fout van de overheid. Als ze kernenergie niet zouden wegwerken, zou je nog steeds groen en co2-neutraal verwarmen.

Maar niet met uw zonnepanelen dus waarom je dan daarvoor extra steun zou moeten krijgen nu is me een raadsel.
Omdat een WKK zowel warmte als elektriciteit maakt. Meestal wordt de CO2 ook nog eens afgevangen en dus bijgevolg veel beter is dan dat elk huisje gewoon CO2 via zijn schouw de lucht instuurt.

Terug
Bovenaan