BlueSkyraider
New member
Hier offerte binnengekregen voor
16x Longi 375wp panelen
SMA 4.0 4kW omvormer
incl keuring en plaatsing excl premies
€5900
Ik zit mij ondertussen wel suf te zoeken naar objectieve materie omtrent de rendabiliteit van een thuisbatterij in België.
M'n installateur raadt het af vanwege niet rendabel (in ons land). Testaankoop beweert hetzelfde. Voor de rest veel promopraatjes die het wel aanbevelen.
Een thuisbatterij zou me nog eens +/- €5000 ex BTW kosten.
Ook moeilijk in te schatten wat het capaciteitstarief gaat doen met de energierekening vanaf medio 2022.
Verwarming gebeurt via aardgas/zonneboiler. Grootste elektrische (piek)verbruikers zijn inductiekookplaat, droogkast en wasmachine denk ik.
Elektrische (bedrijfs)wagen is te verwachten tussen nu en 2 jaar.
Zit met vast tarief: €0,3414/kWh dag en €0,2725/kWh nacht en analoge teller.
16x Longi 375wp panelen
SMA 4.0 4kW omvormer
incl keuring en plaatsing excl premies
€5900
Ik zit mij ondertussen wel suf te zoeken naar objectieve materie omtrent de rendabiliteit van een thuisbatterij in België.
M'n installateur raadt het af vanwege niet rendabel (in ons land). Testaankoop beweert hetzelfde. Voor de rest veel promopraatjes die het wel aanbevelen.
Een thuisbatterij zou me nog eens +/- €5000 ex BTW kosten.
Ook moeilijk in te schatten wat het capaciteitstarief gaat doen met de energierekening vanaf medio 2022.
Verwarming gebeurt via aardgas/zonneboiler. Grootste elektrische (piek)verbruikers zijn inductiekookplaat, droogkast en wasmachine denk ik.
Elektrische (bedrijfs)wagen is te verwachten tussen nu en 2 jaar.
Zit met vast tarief: €0,3414/kWh dag en €0,2725/kWh nacht en analoge teller.
Of mensen die reeds wat data hebben van hun zelfverbruik?