Nee. Mijn.fluvius meet gewoon wat er in en uit de meter gaat, met andere woorden: alle stroom die je injecteert en aankoopt.Iemand?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee. Mijn.fluvius meet gewoon wat er in en uit de meter gaat, met andere woorden: alle stroom die je injecteert en aankoopt.Iemand?
Welke strenge voorwaarden?Spijtig van die strenge voorwaarden voor het verlaagde BTW tarief.
Dit wordt gewoon weer een nuloperatie want de installateurs zullen hiermee rekening houden als de stijgende prijzen door corona en de oorlog de korting al niet teniet zal doen.
Zijn er nog mensen die een actuele berekening gemaakt hebben van de terugverdientijd van een batterij?
Zijn er nog mensen die een actuele berekening gemaakt hebben van de terugverdientijd van een batterij?
Ik heb deze van mij afgelopen weekend nog eens herberekend met de huidige prijzen.De thuisbatterij is niet rendabel, steek je geld liever in extra panelen of iets anders.

Typisch is tussen middernacht en 6 uur ’s ochtends de goedkoopste periode. Kan je echter het verbruik niet verschuiven naar ’s nachts, dan is tussen 13 en 17u in de namiddag meestal de beste periode.
Klopt volledig, maar ook de energieprijs zelf lag toen een pak lager, eerder op 0,16 eur.Het moeilijke aan zo n berekening is dat de energie prijzen totaal niet vast zijn.
Momenteel krijg je 0.21 eur / geïnjecteerde kWh… in de afgelopen zomer was dit nog 0,06 eur… dat verandert je inschatting…
Ook het piek vermijden & omvormer hangt af van wat je piek is. Als je een Sauna hebt die 6kW of meer trekt alleen al, en je omvormer kan maar max 5 leveren, dan heb je nog een piekDat capaciteitstarief ten slotte, gaat dat veel invloed hebben op de factuur van een gemiddeld gezin? Dat piekverbruik valt dan wel weer mooi te vermijden met een batterij.
, weliswaar een lagere, ma kom 
Maar om nu te zeggen niet rendabel lijkt mij ook niet correct.
En mocht iemand een fout opmerken in mijn berekening: shoot, want dan heb ik thuis ook nog iets uit te leggen![]()
Ik denk dat je hier de batterij wat teveel "voordeel" geeft.Dat capaciteitstarief ten slotte, gaat dat veel invloed hebben op de factuur van een gemiddeld gezin? Dat piekverbruik valt dan wel weer mooi te vermijden met een batterij.
Toch al wat reacties, bedankt.
Ik blijf voorlopig onbeslist m.b.t. de batterij. De energieprijs blijft zeer onvoorspelbaar en dus is het onmogelijk om de werkelijke terugverdientijd te berekenen.
Anderzijds, lijkt het me niet dat thuisbatterijen de komende jaren plots veel goedkoper gaan worden, in tegendeel. En de premie wordt afgebouwd. Dus is het misschien toch het moment om er eentje te plaatsen.
Dat capaciteitstarief ten slotte, gaat dat veel invloed hebben op de factuur van een gemiddeld gezin? Dat piekverbruik valt dan wel weer mooi te vermijden met een batterij.