Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik reken op een EV met V2H tech. Dan kan ik de auto overdag laden met zonne energie bij thuiswerk, en op andere dagen bij de klant stroom gaan pikkenHoe reken je dat eigenlijk uit op lange termijn?
Ga je er dan ook van uit dat je over zoveel jaar een EV zal hebben waardoor je verbruik de hoogte in zal schieten?
En je dat meestal niet op de meest zonnige momenten van de dag zal verbruiken.
Ik verwacht een superlage zelfconsumptie eenmaal er een EV bij gaat komen.
En wie weet komt er binnen een aantal jaar een batterij in het spel, die de berekening weer totaal anders zal maken.

Zeker van die 100 EUR?Ik ga de smappee module kopen die je kan aansluiten op de DM. Ik wacht nog op offerte maar zal iets van een 100€ zijn.
Een eerste stap om wat meer eigenverbruik te hebben.
Met de app van solaregde weet je wat uw panelen opwekken, maar niet wat je over hebt. Dus hier ben je niet veel mee.
Met de DM kan je wel uw actueel vermogen van opname/injectie zien maar daarvoor moet je u naar de meter verplaatsen..
Dus ik denk wel dat die smappee me kan helpen.
Inderdaad de Infinity, maar ik wil eerst weten of dat correct gaat werken.Da's dan de infinity denk ik.
Ik ga gewoon de smappee p1/s1 module installeren.
Uw vaatwasser dus laten draaien als er productie is? En enkel als er productie is?Ik zou de Niko Home Control smart hub installeren, heb ik hier thuis nu ook staan en die laat netjes je opbrengst/verbruik ook zien, en je kan eventueel koppelen met slimme stopcontacten (zigbee, dus niet Niko gebonden) om bv stopcontacten te schakelen (vaatwasser aan zetten voor x-tijd als er een injectie is van x-minuten)
En de grote hoop daarnaast is dat er op termijn een goeie markt ontstaat voor tweedehandsbatterijen afkomstig uit elektrische auto's. Bij een thuisinstallatie is het iets minder erg dat de cellen op 80% van hun originele capaciteit zitten dan in een auto.Om het ook eens positief te benaderen, vooral dan toch voor degenen die recent zonnepanelen gelegd hebben, en nog verder in de toekomst kunnen speculeren :
Kost van batterijen zakken enorm. Als ik snel google kom ik een onderzoek tegen dat spreekt van gemiddeld 18% per jaar.
Dat wilt zeggen dat een batterij die nu 6000 euro kost, over drie jaar heb je eenzelfde capaciteit voor 3308 euro. (+installatiekosten.)
Op die manier kan het mogelijks voordeliger zijn om nu gewoon niets te doen en pas over een paar jaar een batterij te installeren ipv nu met premie.
Via NHC kan je instellen dat als er bv 5 minuten -300watt injectie is (& de kans groot is dat dat de komende minuten/uren ook gaat zijn) je bv stopcontact X voeding kan geven (& het programma dat daarop was ingesteld op bv je vaatwasser) zal starten.Uw vaatwasser dus laten draaien als er productie is? En enkel als er productie is?
Of gewoon hem laten starten vanaf er productie is?
Hier zit dat al ingebakken in de huidige automatisatie van het huis, dus buiten de stopcontacten niet echt een meerprijs in mijn geval.Ik betaal gewoon die extra kost en dat ze allemaal mijne rug op gaan met hun extra investeringen voor smart nonsens.
Starten dusVia NHC kan je instellen dat als er bv 5 minuten -300watt injectie is (& de kans groot is dat dat de komende minuten/uren ook gaat zijn) je bv stopcontact X voeding kan geven (& het programma dat daarop was ingesteld op bv je vaatwasser) zal starten.
Via NHC kan je instellen dat als er bv 5 minuten -300watt injectie is (& de kans groot is dat dat de komende minuten/uren ook gaat zijn) je bv stopcontact X voeding kan geven (& het programma dat daarop was ingesteld op bv je vaatwasser) zal starten.
Huh hoezo? Ben wel benieuwd naar uw logica hier.Starten dus
Ja dat lijkt me de beste oplossing.
Maar enkel draaien als er productie is gaat niet lukken met een vaatwas, wasmachine of droogkast. Je moet echt dat volledig programma starten en volledig doorlopen. Zeker bij een droogkast is dat super belangrijk.