Zonnepanelen Topic

2016 is blijkbaar beste jaar? Mss veel die mee moesten beslissen die dan geïnstalleerd hebben? Want is toch gewoon onlogisch
Ja dat snap ik toch ook langs geen kanten...

Ik heb hier effe gerekend voor 6kWP:
2016: € 2.616
2020: € 1.962

Hoe kan dit gewoon? Ongetwijfeld is er rekening gehouden met de gemiddelde kostprijs van een installatie per jaar wat ergens ook logisch is maar ik kan mij niet voorstellen dat de prijs tussen 2016 & 2020 nog zo dramatisch gezakt is... nevermind de 4-5 jaar rendement die de 2016 installaties reeds opgeleverd hebben.

Hier snap ik echt geen fuck van.

Ik geraak er zelf niet op:

Error 503 Backend fetch failed​

Backend fetch failed

Guru Meditation:​

XID: 16220709

Varnish cache server

Het systeem houd zelf geen rekening met een digitale meter, november 2019 (3,96wp) geplaatst en heb een digitale meter en zou maar 1330,56€ terug krijgen? Daar krijg je de slappe lach van.

Mijn achterbuur heeft hellend dak, evenveel zonnepanelen (16) maar per paneel 25w meer

Maar volgens zijn afrekening had die 8k kWh geïnjecteerd op een jaar, dat kan toch niet? Omvormer is sunny boy zoals de onze (denk zelfde sterkte) en wij hadden totaal van 4k kWh opbrengst (volgens sunny boy).

Hij gaat die data nu eens opzoeken van zijn systeem

t ligt plat.
Maar WTF dat installaties van 2016 meer zouden krijgen van 2020.
Argh, ik word zot van die onkunde..
Ik snap dit ook niet. Mensen van 2020 zouden meeste moeten krijgen en zo trapsgewijs zakken en niet vanaf 2016 trapsgewijs zakken tot 2020.
Daar moet toch kritiek op komen??

Uw compensatievergoeding bedraagt €1.339,80.

3850 wp installatie van december 2018

*edit: als ik 2019 kom ik op €1.293,60.

Idd niet logisch dat recentere installaties (dus minder kunnen genieten van terugdraaiende teller) dan minder krijgen.

En wat ben ik met die vergoeding? €1340, da's misschien 2 jaar aan energie met je eigen zelfconsumptie. Met de terugdraaiende teller was het enkel prosumententarief bij ons...

Als de tool niet wil laden:

Gewoon die getallen x uw vermogen doen ( dus 3850 wp is x 3,85 doen)

2016 lijkt het middelpunt te zijn van de berekening waar je het meeste zou krijgen telkens. Mensen van data jaar hebben al 4j kunnen profiteren van de terugdraaiende teller + jaar 2015 krijgt net iets meer van bv 2019! Dit is ronduit belachelijk.

Wat een klucht...

JNlKHs4.jpg

Tot 2024 moeten we geen digitale meter meer verwachten dus ik ga schonekes passen. Terugdraaiende levert me meer op in die periode.

Wtf. Als eigenaren van panelen uit 2019 met digitale meter wordt ik hier 3 dubbel keer zo hard verkracht in vergelijking met andere. Wat een reinste bull shit is dit toch allemaal.

Iemand die 4 jaar geleden gelegd heeft krijgt meer als iemand die dezelfde installatie verleden jaar eind december heeft geplaatst.

Fuck ze daar allemaal in Brussel.

Wij zitten blijkbaar op het maximum (2016 en 10 kwp). Dat is dan 4360€, wat ik op zich nog een redelijk bedrag vind. Alleen gaat het bij ons (combinatie met warmtepomp) niet in de buurt komen van het geleden verlies.

Terug
Bovenaan