Volgende wellicht Jinko binnen 5 jaar waarvan de TOPCon's reageren met de folies. We komen ze graag vervangen. Direct ook nieuwe rails en dakhaken omdat de paneelformaten tegen dan weer anders zijn.
please noVolg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Volgende wellicht Jinko binnen 5 jaar waarvan de TOPCon's reageren met de folies. We komen ze graag vervangen. Direct ook nieuwe rails en dakhaken omdat de paneelformaten tegen dan weer anders zijn.
please noOok de topmerken zoals Trina zijn natuurlijk niet zonder zonde, ook bij hen vallen er fabricagefouten voor.@SMTM
Trina, één van de grootste ter wereld en staan ook gekend als één van de klassieke merken die meest budget in R&D pompen,
Ik heb hier in de leefruimte naast TV een HomeWizard Display staan om dat op te volgen. Zo merk ik bijvoorbeeld ineens een stijging van het verbruik op, en zie ik aan de rode LED ring van de Quooker kraan dan dat die even aan het opwarmen is. Zo leer je toch snel de patronen van enkele toestellen kennen.Wat ik mis, is zien wat ik nu opwek en welke toestellen ik kan aanzetten om op 0 kw te komen, ofwel mijn energie zelf opgebruiken.
Ik heb geen flauw idee welke toestellen wat verbruiken.
Gewoon homewizard en geen tarieven toevoegen. Tarieven volg je dan maar in Engie op met 2 dagen achterstand.Sorry om te hijacken …
We hebben al een tijdje zonnepanelen en we kunnen zien wat we opwekken via de app van de omvormer.
Via de Engie app kunnen we zien wat we verbruikt hebben, maar dat is altijd n -2. Dus ik kan vandaag zien wat ik 2 dagen geleden verbruikt en opgewekt heb.
Wat ik mis, is zien wat ik nu opwek en welke toestellen ik kan aanzetten om op 0 kw te komen, ofwel mijn energie zelf opgebruiken.
Ik heb geen flauw idee welke toestellen wat verbruiken.
Engie biedt een dienst smart Live aan voor €3,5 in de maand. Iemand hier ervaring mee? Haal je die €3,5 in de maand er uit?
Ik had een HomeWizard om te proberen, maar het is een tweede app en je moet nog eens je tarieven toevoegen wat moeilijk is met een variabel tarief … dus omslachtig.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Je hebt geen slimme stekker nodig om te weten dat je uw wasmachine kan starten als je nog 2kW injectie hebt he tenzij je nauwkeurig het verbruik wil volgen.daarmee ga je nog niet weten hoeveel uw toestellen verbruiken.
Dan moet je eerder individuele metingen doen per toestel.
Bv met homewizard, kun je vaak ook inloggen met uw omvormer van de zonnepanelen.
daar kun je ook van die 'plugs' kopen, waarmee je dan individuele toestellen kunt meten. en ook blijkbaar kunt sturen.
Gewoon homewizard en geen tarieven toevoegen. Tarieven volg je dan maar in Engie op met 2 dagen achterstand.
Homewizard is super om gewoon te zien als je voldoende overschot hebt om nog een toestel te starten.
Je hebt geen slimme stekker nodig om te weten dat je uw wasmachine kan starten als je nog 2kW injectie hebt he tenzij je nauwkeurig het verbruik wil volgen.
In ons wordt de warmtepomp voor SSW en koeling ook gestuurd op basis van injectie. En wie een zwembad heeft, kan hier ook veel voordeel uit halen van maken.Het aantal toestellen dat je vrij kan aan- en afzetten is ook relatief beperkt denk ik: wasmachine en droogkast zijn typische voorbeelden, elektrische auto's opladen ook. Maar voor de rest zie ik precies weinig grootverbruikers waarvan je dat vrij kan kiezen op basis van wanneer je zonnepanelen het meest opleveren.
Een zwembad? Terug naar het brutoloontopic,jij!!In ons wordt de warmtepomp voor SSW en koeling ook gestuurd op basis van injectie. En wie een zwembad heeft, kan hier ook veel voordeel uit halen van maken.
En dan nog is het grote verbruik van een wasmachine ook niet continu, maar vooral bij het opwarmen van het water wat ook niet instant is na het aanzetten.Het aantal toestellen dat je vrij kan aan- en afzetten is ook relatief beperkt denk ik: wasmachine en droogkast zijn typische voorbeelden, elektrische auto's opladen ook. Maar voor de rest zie ik precies weinig grootverbruikers waarvan je dat vrij kan kiezen op basis van wanneer je zonnepanelen het meest opleveren.
Ik heb geen zwembad, maar dit kan je ideaal verwarmen met PV energie.Een zwembad? Terug naar het brutoloontopic,jij!!
Ik heb geen zwembad, maar dit kan je ideaal verwarmen met PV energie.

2023: 705 kWhtriestige maand mei trouwens.
2021: 600kWh
2022: 650kWh
2023: 666kWh
2024: nog een week te gaan maar op 23 dagen slechts 350kWh binnengetrokken. Het gaat een triest totaal worden dit jaar op deze manier.

Hier wel stijging t.o.v. vorig jaar.triestige maand mei trouwens.
2021: 600kWh
2022: 650kWh
2023: 666kWh
2024: nog een week te gaan maar op 23 dagen slechts 350kWh binnengetrokken. Het gaat een triest totaal worden dit jaar op deze manier.