Renegadexxripxx
Well-known member
We moeten onze klimaatdoelstelling op een manier halen hé. Daarnaast werden de winsten al een stuk afgeroomd door het prosumententarief. Nu wordt het gewoon nog zwaarder afgeroomd.Dikke +1
Alle mensen zonder panelen betalen al jaren mee voor al dat volk dat door terudraaiende tellers, certificaten en andere subsidies geld verdient. Die opbrengsten en rendementen moeten ergens van komen, ik heb toen in die discussies niet veel solidariteit gezien van mensen met zonnepanelen, integendeel.
Heb bijgevolg ook niet veel compassie met de roepers nu. Ik dacht dat iedereen ze legde voor meer groene energie, maar die leugen is dus ook al snel doorprikt.
Dat je zonnepanelen legt om je eigen verbruik mee te coveren (hetzij deels) waardoor je minder afhangt van de courante elektriciteitsprijzen is een investering en afweging die ieder voor zich moet maken. Dat de overheid dmv premiws en korting bij installatie mensen aanzet om die stap te zetten kan ik gerust nog begrijpen.
Maar nu moord en brand schreeuwen omdat je maar 6000 euro gaat "verdienen" ipv 12000 eueo de komende jaren en je geshareld bent met al dat extra verbruik om meer panelen te installeren om zo nog meer te kunnen winnen, sorry das er voor mij een pak over.
Het risico is echter dat mensen geen zonnepanelen gaan leggen. En je moet eerlijk zijn, ik ken er bijster weinig die die leggen voor iemand zijn schoon ogen. Of omdat ze groen zijn. Ik denk dat de lage score van groen dat ook duidelijk heeft laten zien.
Dus als je dan uw doelstellingen wilt halen moet je mensen over de streep trekken. En dat doe je niet door beloften te verbreken. Ongeacht of er mensen zijn die vinden dat ze te veel betalen.
Halen we die objectieven niet dan betalen we sowieso elk jaar boetes. Waar iedereen voor gaat opdraaien. Of gaan we die boetes dan enkel verrekenen op degenen die niet geïnvesteerd hebben in groene energie ? Ben je dan daarmee akkoord ?

sindien maak ik nooit meer calculaties met premies, veel te onbetrouwbaar en dan kan er lokaal nog ed tegenstrijdige strengere wetgeving zijn om het nog wat leuker te maken 
. Heb je echter een bron dat het capaciteitstarief lineair is ? Ik zie dat dus nergens op de site van fluvius staan. (