Zonnepanelen Topic

hier ook zuidgericht met 36 x 395w panelen. Raar dat er daar zoveel verschil opzit.
Locatie? hahaha :p Toch zo raar niet? :)

Merk ook wel grote verschillen tussen plekken waar het toevallig zonnig was en waar het heel de dag bewolkt/mistig was :)

Is wel een feit dat in de andere maanden die verschillen minder regio gebonden zijn.
 
Locatie? hahaha :p Toch zo raar niet? :)

Merk ook wel grote verschillen tussen plekken waar het toevallig zonnig was en waar het heel de dag bewolkt/mistig was :)

Is wel een feit dat in de andere maanden die verschillen minder regio gebonden zijn.
Ik ging er vanuit dat het vandaag overal redelijk zonnig was.
 
Meer dan 18kWh hier met 5.625 kWp op -25 graden ZZW en helling 45 graden. Rond de middag net 4kW aangetikt, bijna perfecte dag.

Ondanks thuiswerk amper iets van zelf gebruikt.
Ik had beter een was gedraaid. Vriendin had met de fiets kunnen gaan en haar PHEV een stukje kunnen laten opladen. Ach ja, schamele augustus optifix injectievergoeding incasseren dan maar
 
Hoeveel is die augustus optifix injectievergoeding eigenlijk tegenwoordig? (En waar kan ik die vinden?)
De formule staat op je prijsfiche die je ergens kan ophalen in my Luminus (of je moet die ik augustus van de gewone site hebben gedowoad en bijgehouden. De index parameter is nog niet gekend voor deze maand, dus die kan je enkel maar inschatten. November was iets van een 14 cent als ik me niet vergis.

Ik heb maandelijkse facturatie aangevraagd,en heb nog geen enkel voorschotfactuur ontvangen dus heb er goede hoop op dat dit effectief in werking is getreden. Dan weet ik het binnen een kleine maand hoe het exact zit.
 
Dit wordt een interessante dag voor de geeks.
Er zit momenteel volle zon op mijn oost-west-opstelling, maar ik heb nog geen opbrengst (0.0kWh). Ik verwacht dat mijn oostgerichte panelen binnenkort (hopelijk!) zullen ontdooien en opeens dus zullen werken, en een uurtje later mijn westpanelen.

V9wDRWs.png
 
Dit wordt een interessante dag voor de geeks.
Er zit momenteel volle zon op mijn oost-west-opstelling, maar ik heb nog geen opbrengst (0.0kWh). Ik verwacht dat mijn oostgerichte panelen binnenkort (hopelijk!) zullen ontdooien en opeens dus zullen werken, en een uurtje later mijn westpanelen.

V9wDRWs.png
de mijne zijn 1600w aant geven!
 
wat denken jullie van deze offerte:

Prijs/kwaliteit ok? Omvormer zou 1 van beide zijn (afhankelijk van de welke op stock is op dat moment). Is dat een beetje deftige kwaliteit?
Normaal gezien zou de prijs/wattpiek ook lager moeten liggen zeker hoe meer panelen je neemt?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan