Zonnebril

  • Onderwerp starter Deleted member 1888
  • Startdatum
Uit china wss wel minder dan uit europa, toch die van ali.
Paar koersbrillen van daar gehaald om te testen, tzal toch niet voor in volle zon zijn.
 
Ik heb een Serengeti, van ergens 2014 ofzo. Back-up bril is een Ray-ban die ik ook al een tijd heb, maar ik draag de Serengeti veel liever. Heeft gepolariseerde en fotochromatische drivers glazen en die zijn top. Algemene bouwkwaliteit ook super. Serengeti is zeker niet goedkoop, maar je voelt het er ook wel aan vind ik.

Trekt heel goed op deze:

8728_matera_brushed_brown_drivers_gradient.jpg
 
Sportbrillen gebruik ik al jaren van Oakley (verschillende modellen) en daar ben ik echt wel zorgzaam op.
Gewone casual zonnebrillen is wat anders. Omdat ik ze zo vaak draag (helpt enorm met mijn allergie, geen druk op de ogen) heb ik er overal liggen (auto, werk, rugzak,...) Dit zijn meestal de goedkopere die ik via internet bestel.
 
Heb zelf een Ray-Ban Aviator, waar ik wel fan van ben.
Zonnebril is ook op sterkte, dus ga ik liever voor een iets duurder merk.
 
Merk maakt mij eigenlijk totaal niet uit, vorige was van Esprit dacht ik zelfs, gekocht bij Pearl, en 2 zomers ofzo toch mee gedaan totdat ik hem 2 weken geleden ben kwijt geraakt, tijdens het boodschappen doen dan nog. :headshake: Zo lomp.

De huidige is van Emporio Armani (20% korting gehad, anders was het er echt over imo, mijn budget voor een zonnebril die rondslingert is eerder beperkt) maar ik vind het belangrijkste dat het model mij staat. Ik vind hem niet meteen op the Interwebz dus ge gaat mij maar op mijn woord moeten geloven dat hij me goed afgaat. :unsure:

Vroeger was dat iets dat ik eigenlijk amper gebruikte in de zomer, nu draag ik dat toch zeer regelmatig (of bijna altijd) als ik in de zon zit, op een terrasje zit of met de auto rijd.
 
Ray-Ban Aviator, die draag ik al sinds 2010. Ik zit nu aan mijn tweede, denk ik. Voordien Aviator-achtige zonnebrillen van de zeedijk in Bredene en andere types die me minder bevielen. Was een beetje zoeken, maar ik denk niet dat ik nog ga veranderen.
 
Ik heb ne RayBann Wayfarer met gepolariseerde glazen voor in den otto
Ne gewone RayBann Wayfarer voor te wandelen.
En dan voor uitgaan/festivals koop ik een modelleke van 10 euro, want dat sneuvelt meestal na een paar uur. Zot dat ik zo spaarzaam ben op mijn andere 2 brillen, die heb ik al +-10 en 8 jaar.
 
Ik zoek eentje met blauwe glazen, maar de meeste die ik vind hebben een lelijk montuur. Het zou met een zwart montuur moeten zijn, bestaat dit eigenlijk?

*edit: laat maar ik ga deze kopen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ne RayBann Wayfarer met gepolariseerde glazen voor in den otto
Ne gewone RayBann Wayfarer voor te wandelen.
En dan voor uitgaan/festivals koop ik een modelleke van 10 euro, want dat sneuvelt meestal na een paar uur. Zot dat ik zo spaarzaam ben op mijn andere 2 brillen, die heb ik al +-10 en 8 jaar.
RayBann? Is dat dan een Chinese kopie van Ray-Ban?
 
Vroeger altijd Ray-Ban Clubmasterds maar na iets te veel brillen kwijt te spelen of te laten sneuvelen, ben ik maar afgestapt van dure zonnebrillen.

Heb nu eentje van Goodr, degelijk gebouwd en vooral goedkoop.
 
Ook Serengeti hier.
Niet kapot te krijgen. Heeft al zeewater en zonnecrème over zich heen gehad en ziet er nog steeds als nieuw uit.
De polariserende glazen, zoals hierboven staat, zijn fantastisch.
 
Hier een persol 649 en een Ray Ban 'Chris'.
De Ray Ban is wel veel comfortabeler en minder zwaar. De persol voel je na een tijdje...
 
Ik heb deze:
61it8iWopKL._AC_UL600_SR600,600_.jpg

Cuz I like to look like a 55 yo white straight man :cool:

Of van die zonnebrillen met perfect spiegelende glazen (en vaak dan nog in een fluokleur) waarmee je ongestoord naar vrouwen kan kijken.
 
Ik heb nu een gewone bril(bijziend op sterkte) met magnetische zonne'klep'. Super handig. Ooit op aliexpress gevonden. Heeft ook gewoon degelijke glazen met juiste sterktes. Dit heb ik laten controleren bij opticien. Echter is het model niet zo super mooi. Nu wil ik een wat mooiere bril.

Wat doen de mensen met bril hier eigenlijk? Gewone bril op sterkte en een aparte zonnebril op sterkte meezeulen? Bril die automatisch mee verdonkerd? Toch maar lenzen/gewone zonnebril in de zomer? Andere manier?

Idealiter zou ik hetzelfde systeem met die magnetische opzetbril terug willen, maar dit vind je echt niet snel in een mooi montuur. Ik toch niet :)
 
Ik zweer bij Oakley. Ik wissel tussen de Holbrook en de Latch, afhankelijk van wat ik doe of welke gelegenheid
 
Ik zweer bij Oakley. Ik wissel tussen de Holbrook en de Latch, afhankelijk van wat ik doe of welke gelegenheid
Hier ook een zware fan, al van sinds ze hier bekend werden (met dat model, dat als ge die nu zou opzetten, ge gelijk nen alien lijkt)

Momenteel mijn daily driver sunglasses zijn mijn laatst aangekochte, nog van in Australië gekocht, dus ik denk dat dat al 5 a 6 jaar geleden moet zijn, maar vind deze machtig in wood grain look

Een random photo gevonden op internet :
5's met wood grain en prizm lenzen

oo923819_1508959023.jpg

Maar die prizm glazen zijn echt zo goed dat ge beter en mooiere kleuren en scherpte krijgt met door die lenzen te kijken dan zonder bril tout court...

Photo is niet echt goed vind ik, zien er beter uit in t echt.

Maar heb wat voor de laatste tijd, precies of er aangekoekte zonnebrand zich laagjes heeft gevormd, die ik er dus totaal niet afkrijg, wat ik ook probeer tijdens het kuisen, tenzij iemand hier een gouden tip zou hebben, is denk ik zonnecrème, maar gelukkig vanboven en beneden en niet in mijn rechtstreeks zichtveld... Dus enkel langs de binnenkant, en ik verdenk dus dat dat van zweten komt tijdens dat ik zonnecrème ophad...

En last but not least, oakley maakt zeer mooie metalen brillen, titanium enzo ook. Mijne bril voor lange afstanden tijdens felle zon is eentje, waarvan ik het model niet ken, maar is ideaal met die fijne beentjes, zodat ge uw zijzicht niet verliest, nogal belangrijk tijdens het rijden.

Tl;dr, de beste lenzen die ik ken komen van Oakley... Als ge die prizm lenzen nog niet kent, zeker eens uitproberen, zo scherpe details en mooie tint met de kleuren, en niet verdonkerd ofzo, gewoon een heel aangename tint.
 
Terug
Bovenaan